Рівненський обласний інститут
післядипломної педагогічної освіти
Авторська розробка конспекту уроку
з інтегрованого курсу
Я досліджую світ
«Моя родина»
Виконала:
Михайлицька Наталія Василівна,
вчитель початкових класів
Карасинської гімназії
Тема «Моя родина»
Орієнтовні дослідницькі/проблемні запитання:
Завдання:
Очікувані результати:
На кінець учні знатимуть:
та вмітимуть:
Члени моєї родини
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учня |
Індекс очікуваного результату |
І |
Ранкова зустріч. Привітання. Новини дня |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Сприймає монологічне висловлення (вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось/кимось) для наведення аналогічних прикладів з власного досвіду. Обєднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. Пояснює, які почуття повязують його/її з близькими людьми, висловлює припущення про те, чим вони зумовлені. |
МОВ
МОВ
СЗО
ГІО |
ІІ |
Вправа «Моя родина найкраща!» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Складає ціле із запропонованих частин. Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) |
МОВ
ІФО МОВ |
ІІІ |
Обговорення проблемного запитання «Що я можу зробити для своєї родини?» |
Висловлює свою думку з приводу почутого або побаченого. Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/кимось) |
МОВ
МОВ |
ІV |
Гра «Ланцюжок» |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри |
СЗО |
V |
Мовна вправа |
Надає допомогу тим, хто її потребує і висловлює вдячність за підтримку. Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним; позиція звука [й]). Правильно записує слова, вимова і написання яких збігається. |
ГІО
МОВ
МОВ |
VІ |
Обговорення прислів’їв |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. Висловлюємо свою думку з приводу почутого або побаченого |
СЗО
МОВ |
VІІ |
Читання вірша «У нашого Омелька невеличка сімейка». Малюємо родину. |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось/кимось) з метою відповіді на запитання. Малює графічними матеріалами, фарбами.
|
МОВ
МИО |
VІІІ |
Рефлексія. «Щоденник вражень». З кого складається моя родина. |
Записує тексти з 5-6 коротких речень. Уважно вислуховує думку співрозмовника, Висловлює свій погляд, шануючи гідність інших. Формулює запитання до батьків, інших родичів про традиції родини. Обговорює зміст і форму простого медіа тексту (світлини, фото колаж, листівка, мультфільму)
|
МОВ ГІО
ГІО
МОВ |
Члени моєї родини
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
Привітайтеся в колі з учнями словами вірша Наталії Чемерис «Що таке сім’я?»
Розкажу вам, друзі, я, що таке моя сім’я.
Разом дружно проживаємо і пісні про це співаємо.
Люба матінка моя – як пишаюсь нею я!
В неї руки золотії. Серцем кожного зігріє.
Тато сильний і завзятий
-Він господар в нашій хаті.
Все майструє, все ладнає, бо для всього хист він має.
Дід і бабця – у пошані, вони праці ветерани.
Всіх онуків міцно люблять і як пташенят голублять.
Є у мене ще й брати – кращих в світі не знайти.
Ось і вийшло всіх сім «я» знайте, це моя сім’я.
Бесіда з дітьми про рідних людей у їхньому житті – тата, маму, братика, сестричку, бабусю, дідуся. Як у родинні вирішують проблеми, піклуються одне про одного, діляться радостями. Вчитель з учнями поміркує про те, як треба ставитись до рідних.
Повідомлення теми.
2.Новини дня
- Обрати помічника дня і попросити його подати інформацію за допомогою шаблону про дату, назву тижня, погоду, кількість присутніх.
ІІ. Вправа «Моя родина найкраща»
У класі на стінах прикріплені пелюстки з квітів на яких написи характеристики родини. Кожна дитина обирає по 4 пелюсточки, які характеризують її родину і складає на дошці квіточку. Потім діти об’єднуються в пари і розповідають один одному, чому саме таку характеристику обрав для своєї родини.
Слова-характеристики (на пелюстках квітки)
Привітна, добра, чуйна, активна, завзята, щира, дружна, доброзичлива, порядна, працьовита, акуратна, співчутлива, весела, турботлива, велика, міцна, гарна, спортивна, талановита, добросовісна.
ІІІ. Обговорення проблемного запитання «Що я можу зробити для своєї родини?»
Об’єднати дітей в групи і запропонувати обговорити такі запитання:
- Для чого потрібна родина?
- Хто для вас найрідніші люди?
ІV. Гра «Ланцюжок»
Діти по черзі називають імена своїх членів родини (маму, тата, сестричку, братика, бабусь, дідусів)
V. Мовна вправа.
Сьогодні до нас на урок завітав дивний гість ‘ –це апостроф
В українській мові є такий знак, який показує роздільну вимову у словах, стоїть після твердих приголосних, і літери я, ю, є, ї – після апострофа, ще й позначають по два звуки. Він дуже схожий на кому, лише ставиться вгорі. Називається апостроф.
Я такий же знак розділовий
І відомий шкільній дітворі,
Та в словах української мови
Я пишусь не внизу, а вгорі.
Спробуй лиш написати сім ‘ я –
Зразу стану потрібним і я.
Сім’я, м’яч, комп’ютер, пам'ять, м’ята, п’ю.
Солома –
Трава –
Кропива –
Соловей –
Голуб –
Ластівка –
(Сім’я)
(Родина)
VІ. Обговорення прислів’їв.
Сім'я — моє сонечко, зігріває дитину від народження і до кінця днів.
Сім'я — це гніздечко любові й тепла для кожного з нас.
- У родині мають панувати злагода і повага до близьких, менші повинні шанувати старших, особливо бабусь і дідусів. Адже вони — коріння сім'ї,
прожили довге життя, багато знають та вміють. Кожна сім'я — це частина великого українського народу.
VІІ. Читання вірша «У нашого Омелька невеличка сімейка». Малюємо сім’ю.
- Колись в Україні жили великими сім'ями. Ось про таку сім'ю ми зараз послухаємо народну примовку.
У нашого Омелька –
Невеличка сімейка.
Тільки він та вона,
Та старий, та стара,
Та дві дівки косаті,
Та два парубка вусаті,
Та дві Христі в намисті,
Та дві ляльки в колисці.
Запропонуймо учням намалювати свою сім’ю.
VІІІ.Рефлексія. «Щоденник вражень». «З кого складається моя родина?»
(Діти можуть писати будь-яким способом (фломастерами, кольоровими олівцями, ручками та ін..)малювати. Час на рефлексію – 10-15 хв)
- Запропонувати дітям створити спільний колаж на тему «Моя родина», використовуючи фотокартки членів родини. Зробити спільну фотографію та прикріпити у центрі колажу.