Вчитель СПШ №11 СМР
Хорошко В.В.
Урок-подорож
Інтегрований урок природознавства, математики, читання в 2-Б класі
Тема: « Як тварини готуються до зими.»
Теми для інтеграції. Природознавство «Як тварини готуються до зими».
Математика «Закріплення обчислень виразів».
Трудове навчання « Робота з природним матеріалом. Виготовлення годівнички для птахів»
Мета: закріпити та поглибити знання учнів про підготовку до зими комах, пташок та звірів; вдосконалювати обчислювальні навички та навички роботи з природним матеріалом; розвивати пізнавальний інтерес; формувати ключові компетентності: комунікативну, інформаційну, навчально-пізнавальну; виховувати екологічне мислення.
Тип уроку: інтегрований
Форма проведення: урок-подорож
Методико – дидактичне забезпечення уроку: презентація « Як тварини готуються до зими, відеоролік «Як звірі готуються до зими», «Природа восени», картки-завдання для роботи, кольорові олівці, соснові шишки, горіхи, ілюстративний матеріал, лепбук «Тварини восени» , підручник для 2 класу Природознавство ./Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. – К: Генеза, 2012.
Хід уроку
І. Організація класу. Психологічна підготовка учнів до сприйняття матеріалу. (стаємо в коло)
Холодно зараз в лісах і в лугах,
Холодно зайчикам, лискам, птахам.
Тепло і затишно в класі у нас,
Вітаю всіх вас!
- Уявіть, що у ваших долоньках — дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами.
Заплющить очі і повторюйте за мною
Скажіть, ви сьогодні прийшли до школи, яке право ми реалізували?
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
«Літературна морока»
Для того щоб дізнатися тему уроку, ми пограємо у гру «дешифрувальник» нам потрібно упорядкувати числа в порядку зростання. Справимося ?
2 тва 5 го 8 ся
4 ни 7 ють 11 ми
1 як 3 ри 9 до
6 ту 10 зи
«на дошкі завдання уроку» І так на сьогоднішньому уроці ми будемо повторювати вивчене, взнавати нове, рахувати, читати, творчо працювати і, звичайно, відпочивати.
- А скажіть будь ласка, куди можна сходити на відпочинок ?
Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож осіннім лісом, але спочатку потрібно дізнатися яка у нас погода ?
ІІІ. Підсумок спостережень за погодою.
Кейс 1. Вправа «Синоптична лабораторія»
- Діти, запрошую вас в синоптичну лабораторію і на черзі
- Яка пора року? Це чудова пора року. І про осінь навіть Т.Г. Шевченко казав:
Минає літо.
Шелестить пожовкле листя по діброві
Гуляють хмари,
сонце спить…
-А які осінні місяці ви знаєте? А звідки походить назва цього місяця?
- Назвіть сьогоднішню дату.
- Яка температура повітря? Як інакше ще можна сказати?
- Який стан неба?
- Чи були опади?
- Чи є вітер?
- Як змінюється погода восени?
(Черговий синоптик інформує на стенді погоду сьогоднішнього дня.)
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ »
Заплющуємо очі, і давайте визначемо куди подамося далі?
ІV. Актуалізація знань. Мотивація навчальної діяльності.
Слайд . «Пташині детективи»
Загадка
Без сокири і без рук, а дім будують.(птахи)
1. Вправа «Мозковий штурм»
- Яких ви знаєте птахів? Які особливості птахів?
2. Метод «Обери позицію» .
- Що страшніше для птахів узимку – голод чи холод?
( обговорення )
Взимку зимуючим птахам важко добувати їжу, все занесене снігом і від нестачі корму багато їх гине.
Творча майстерня.
Діти презентують свої годівнички для птахів.
Увага!!! Не можна підгодовувати птахів чорним свіжим хлібом, солоною їжею, пшоном, апельсинами, лимонами, шкіркою бананів.
- На які групи поділяються птахи?
4. Гра «Третій зайвий»
- Діти, чи добре ви знаєте птахів? Знайдіть зайву птаху
- Скільки б разів не гостювали птахи в теплих краях, та щороку навесні вони повертаються до рідних домівок. Як каже народне прислів’я: «В гостях добре, а вдома найкраще». І це стосується не тільки пташок, а й нас, людей.
ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
— Багато клопоту восени не тільки у птахів, але й у звірів і комах. І далі на уроці ви більше дізнаєтеся, як змінюється життя звірів восени, як готуються комахи до зими, поглибите знання про інших тварин. А урок у нас далі буде незвичний – природо-трудо-математичний.
Ми гарно поговорили про пташок! Заплющуємо очі, щоб перейти на наступну станцію, нам потрібно відгадати загадку!
1. «Літературна морока»
Вправа «Інтелектуальна хвилинка»
- Відгадайте загадки.
Зимою спить,
літом бринить.
Понад сади літає,
солодкий нектар збирає.
(Бджола)
Станція «Допоможи комахам»
-Яких комах ви знаєте? Які характерні особливості комах? (Шість лапок)
Комахи з першими холодами ховаються під кору дерев, мох, камінці, у віконних рамках, щілинах будинків, зариваються в землю,а мурашки не бояться холоду,
мурахи проводять його в своєму мурашнику, тільки переміщаються в найбільш глибокі камери.Вони у своєму тілі накопичують таку в’язку рідину, не замерзаючу навіть у найлютіші морози – гліцерин. Ця рідина рятує їх від морозів.
А зараз ми з вами виконаємо завдання у картках.
2.( КАРТКИ) Робота в парах. «Допоможи комахам не замерзнути» ( Діти рахуючи приклади допомагають комахам)
Допоможи мурашкам залатати дірочки в мурашнику, щоб не дув холодний вітер, щоб їм тепло було спати. Для цього розв’яжіть приклади.
«Впізнай комаху»
.
Цікаво знати.
Молодці! Ви гарно попрацювали і запам’ятали багато цікавого про комах.
Для того щоб перейти на наступну станцію потрібно переглянути відеоролик і про кого ми там дізнаємось?
Онлайн станція «Звірі»
Діти передивляються відеоролик «Звірі восени» (https://www.youtube.com/watch?v=Trx86kplw9E ).
Вправа «Склади речення» слайд
«Білочки»
Білочки, жолуді, запасають, гриби, горіхи.
Білочки, запасають, жолуді, гриби, горіхи.
«Зайці»
Зайці, шубки, колір, змінюють, на, білий .
Зайці змінюют колір шубки на білий .
«Ведмеді»
Ведмеді, будують, барліг, і, залягають, спати.
Ведмеді будують барліг і залягають спати.
V. Фізкультхвилинка (після другої станції)
Сірий зайчик сів і жде, (присідання)
Спритно вушками пряде
(приклавши кисті до вух, то
розгинають, то згинають їх)
Зимно зайчику стояти
Треба трішки пострибати (стрибки)
Скік-скік, скік-скік.
Треба трішки пострибати,
Пострибавши, відпочити
І далі ЯДС учити (сісти за парти )
VI. Закріплення та узагальнення знань, умінь та навичок
1. Підсумок роботи на онлайн станції
Гра «Хто як зимує»
Дітям роздаю малюнки: борсук, вовк, білка, заєць, їжак, ведмідь, лисиця, миша-полівка, бобри
На підлозі розкладені гімнастичні обручі
1. Впадають у сплячку 2. Активні 3. Роблять запаси
- Один, два, три, кожен звір своє місце займи.
І остання станція. Відгадайте хто це?
Загадка
У річці, у ставі, у морі
Живе і не відає горя.
Дзьоба нема та дзьобає із гачків
Мушок, жучків, черв’ячків
Риби готуватися до зимової пори починають з літа . Підготовка до холодів вони плавати риба починає неподалік від берега і багато їсти. Це вона робить для того, щоб без проблем пережити зимове голодування. Адже з настанням холодів вона харчується, в основному, запасами свого жиру, який накопичила . Ближче до зими риби збираються в зграї, щоб зимувати. Вони опускаються в саму глибину. Їх тіло покривається густим, як шубою, шаром слизу. Адже там вода не замерзає навіть у люті морози.
VIII. Домашнє завдання
Гра «За і проти» ЛЕГО ( за – зелена цеглинка , проти – червона цеглинка)
- З настанням холодів всі звірі готуються до зими. +
- У лісі всі звірі лягають спати до весни. -
- Зміну забарвлення і густоти хутра у тварин
називають линянням. +
- Їжак запасів на зиму не робить. +
- Узимку вовк може з’їсти навіть мишу і птаха. +
- Заєць їсть узимку моркву і капусту. –
VII. Підсумок. Рефлексія
Тепер у нас цілий багаж знань. Чи досягли ми поставленої мети?
Вправа «Інтерв'ю»
2.Аналіз роботи Дерево самооцінки (з годівницею)
У кожної групи три види опалого осіннього листя (жовте, червоне і зелене). Дітям потрібно приклеїти вибраний листочок на дерево.
(зелене) – Хто для себе зробив відкриття і відчував себе впевнено?
(жовтий) – Хто помилявся, але зрозумів і виправив помилки?
(червоне) – Кому було складно?
IX. Оцінювання.
• Хочу звернутися, діти, до вас із проханням.
Холодно взимку зайчатам і білці,
Песику — в будці, в сараї — корівці.
Мерзнуть у котика лапки і вуха,
Мерзне ворона в лиху завірюху.
Горю зарадити можемо —
В будку Шарикові настеліть соломи,
Зайчикові покладіть під кущик
Кілька морквинок, листочок капусти,
Теплу корівці поставте водичку
Птицям насипте крихт в годівничку.
Як допоможемо дружно, малята,—
Виживуть взимку птахи і звірята
Тож урок пройшов не марно.
Працювали від душі.
Другий клас – ви МОЛОДЦІ!