Інтегрований урок-подорож «Як тварини готуються до зими»

Про матеріал
Інтегрований урок-подорож з курсу ЯДС, математики та читання на тему «Як тварини готуються до зими» для учнів 2 класу.
Перегляд файлу

Вчитель СПШ №11 СМР
Хорошко В.В.

Урок-подорож

Інтегрований урок природознавства, математики, читання в 2-Б класі

Тема:  « Як тварини готуються до зими.»

 

Теми для інтеграції. Природознавство «Як  тварини готуються до зими».

        Математика «Закріплення обчислень виразів».

      Трудове навчання « Робота з природним матеріалом.     Виготовлення годівнички для птахів»

Мета:  закріпити та поглибити знання учнів  про підготовку до зими комах,  пташок та звірів; вдосконалювати обчислювальні навички та навички роботи з природним матеріалом; розвивати пізнавальний інтерес; формувати ключові компетентності: комунікативну, інформаційну, навчально-пізнавальну; виховувати екологічне мислення.

Тип уроку:  інтегрований

Форма проведення:  урок-подорож

Методико – дидактичне забезпечення уроку: презентація «  Як тварини готуються до зими,   відеоролік  «Як звірі готуються до зими», «Природа восени», картки-завдання для роботи, кольорові олівці, соснові шишки,  горіхи, ілюстративний матеріал, лепбук «Тварини восени» , підручник  для 2 класу  Природознавство ./Т.Г.  Гільберг, Т.В. Сак. – К: Генеза, 2012. 

 

Хід уроку

І. Організація класу. Психологічна підготовка учнів до сприйняття матеріалу. (стаємо в коло)

Холодно зараз в лісах і в лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Тепло і затишно в класі у нас,

 Вітаю всіх вас!

 

- Уявіть, що у ваших долоньках — дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами.

Заплющить очі і повторюйте за мною

  • Я уважний
  • Я все можу
  • Я все хочу знати
  • У мене все вийде
  • Розплющить очі, я вам бажаю успіху і очікую цікавої плідної праці, щирого обміну думок, спостережливості і активної роботи.

Скажіть, ви сьогодні прийшли до школи, яке право ми реалізували?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 «Літературна морока»

  1. Гра «Дешифрувальник»

 Для того щоб дізнатися тему уроку, ми пограємо у гру «дешифрувальник» нам потрібно упорядкувати числа в порядку зростання. Справимося ?

2  тва   5  го   8  ся

4  ни   7  ють     11  ми

1  як            3  ри   9  до

6  ту   10  зи

  • Молодці!

«на дошкі завдання уроку» І так на сьогоднішньому уроці ми будемо повторювати вивчене, взнавати нове, рахувати, читати, творчо працювати і, звичайно, відпочивати.

- А скажіть будь ласка, куди можна сходити на відпочинок ?
Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож осіннім лісом, але спочатку потрібно дізнатися яка у нас погода ?

ІІІ. Підсумок спостережень за погодою.

Кейс 1.  Вправа «Синоптична лабораторія»

- Діти, запрошую вас в синоптичну лабораторію і на черзі

 - Яка пора року? Це чудова пора року. І про осінь навіть Т.Г. Шевченко казав:

Минає літо.

Шелестить пожовкле листя по діброві

Гуляють хмари,

сонце спить…

-А які осінні місяці ви знаєте? А звідки походить назва цього місяця?

- Назвіть сьогоднішню дату.

- Яка температура повітря? Як інакше ще можна сказати?

- Який стан неба?

- Чи були опади?

- Чи є вітер?

- Як змінюється погода восени?

 (Черговий синоптик інформує на стенді погоду сьогоднішнього дня.)

  • Розумники! Ви правильно визначили погоду!

Інтерактивна вправа     «Асоціативний кущ »

  •  Пригадайте,  які групи тварин ви знаєте ?(звірі, птахи, ком.,риб.)

Заплющуємо очі, і давайте визначемо куди подамося далі?

ІV. Актуалізація знань. Мотивація навчальної діяльності.

Слайд . «Пташині детективи»

       Загадка

Без сокири і без рук, а дім будують.(птахи)

1. Вправа «Мозковий штурм»

- Яких ви знаєте птахів?  Які особливості птахів?
2. Метод «Обери позицію» .
- Що страшніше для птахів узимку – голод чи холод?
( обговорення )
Взимку зимуючим птахам важко добувати їжу, все занесене снігом і від нестачі корму багато їх гине.
 

 Творча майстерня.

Діти презентують свої годівнички для птахів.

 

Увага!!! Не можна підгодовувати птахів чорним свіжим хлібом, солоною їжею, пшоном, апельсинами, лимонами, шкіркою бананів.

 

- На які групи поділяються птахи?

 

4. Гра «Третій зайвий»

- Діти, чи добре ви знаєте птахів?  Знайдіть зайву птаху

- Скільки б разів не гостювали птахи в теплих краях, та щороку навесні вони повертаються до рідних домівок. Як каже народне прислів’я: «В гостях добре, а вдома найкраще». І це стосується не тільки пташок, а й нас, людей.

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

— Багато клопоту восени не тільки у птахів, але й у звірів і комах. І  далі на уроці ви більше дізнаєтеся, як змінюється життя звірів восени, як готуються  комахи до зими, поглибите знання про інших тварин. А урок у нас далі буде незвичний – природо-трудо-математичний.

Ми гарно поговорили про пташок! Заплющуємо очі, щоб перейти на наступну станцію, нам потрібно відгадати загадку!


     1. «Літературна морока»

Вправа «Інтелектуальна хвилинка»

 

- Відгадайте загадки.

Зимою спить,

літом бринить.

Понад сади літає,

солодкий нектар збирає.

   (Бджола)

 

Станція «Допоможи комахам»

-Яких комах ви знаєте? Які характерні особливості комах? (Шість лапок)

Комахи з першими холодами ховаються під кору дерев, мох, камінці, у віконних рамках, щілинах будинків, зариваються в землю,а  мурашки не бояться холоду,

мурахи проводять його в своєму мурашнику, тільки переміщаються в найбільш глибокі камери.Вони у своєму тілі накопичують таку в’язку рідину, не замерзаючу навіть у найлютіші морози – гліцерин. Ця рідина рятує їх від морозів.

А зараз ми з вами виконаємо завдання у картках.

2.( КАРТКИ) Робота в парах. «Допоможи комахам не замерзнути» ( Діти рахуючи приклади допомагають комахам)

Допоможи мурашкам залатати дірочки в мурашнику, щоб не дув холодний вітер, щоб їм тепло було спати. Для цього розв’яжіть приклади.

 

 «Впізнай комаху»

.

Цікаво знати.

  • Крім перелітних птахів, є й перелітні метелики – адмірали, кропив’янки. Вони відлітають на зимівлю в теплі краї, а навесні повертаються.
  • Велика стійкість до холоду.З зимуючих лялечок, витриманих при мінус 90°, виходять здорові метелики

Молодці! Ви гарно попрацювали і запам’ятали багато цікавого про комах.

Для того щоб перейти на наступну станцію потрібно переглянути відеоролик і про кого ми там дізнаємось?

 

      Онлайн станція «Звірі»

Діти передивляються відеоролик «Звірі восени» (https://www.youtube.com/watch?v=Trx86kplw9E ).

  • Які характерні особливості звірів?( Тіло вкрите шерстю. Народжують малят і вигодовують молоком)
  • V. Фізкультхвилинка (після другої станції)
  • Сірий зайчик сів і жде, (присідання)
  • Спритно вушками пряде
  • (приклавши кисті до вух, то
  • розгинають, то згинають їх)
  • Зимно зайчику стояти
  • Треба трішки пострибати (стрибки)
  • Скік-скік, скік-скік.
  • Треба трішки пострибати,
  • Пострибавши, відпочити
  • І далі  ЯДС учити (сісти за парти )
     

Вправа «Склади речення» слайд

 «Білочки»

Білочки, жолуді, запасають, гриби, горіхи.

Білочки, запасають, жолуді, гриби, горіхи.

«Зайці»

Зайці, шубки, колір, змінюють, на, білий .
Зайці змінюют колір шубки  на білий .

«Ведмеді»

 Ведмеді, будують, барліг, і, залягають, спати.
Ведмеді будують барліг і залягають спати.

V. Фізкультхвилинка (після другої станції)

Сірий зайчик сів і жде, (присідання)

Спритно вушками пряде

(приклавши кисті до вух, то

розгинають, то згинають їх)

Зимно зайчику стояти

Треба трішки пострибати (стрибки)

Скік-скік, скік-скік.

Треба трішки пострибати,

Пострибавши, відпочити

І далі  ЯДС учити (сісти за парти )
 

VI. Закріплення та узагальнення знань, умінь та навичок

1. Підсумок роботи на онлайн станції

  • Вправа «Керовані фантазії»
  • Уявіть себе звірятком і коротко розкажіть, як ви готуєтесь до зими. (Дітям одягають корони ведмедика, білочки,  зайця). Для розповіді вони пригадують переглянутий відеоролик та користуються складеним реченням.

 Гра «Хто як зимує»

      Дітям роздаю малюнки: борсук, вовк, білка, заєць, їжак, ведмідь, лисиця, миша-полівка, бобри

       На підлозі розкладені гімнастичні обручі

1. Впадають у сплячку         2. Активні         3. Роблять запаси    

- Один, два, три, кожен звір своє місце займи.

 

І остання станція. Відгадайте хто це?

 

 

Загадка

У річці, у ставі, у морі

Живе і не відає горя.

Дзьоба нема та дзьобає із гачків

Мушок, жучків, черв’ячків

 

Риби готуватися до зимової пори починають з літа . Підготовка до холодів вони плавати риба починає неподалік від берега і багато їсти. Це вона робить для того, щоб без проблем пережити зимове голодування. Адже з настанням холодів вона харчується, в основному, запасами свого жиру, який накопичила . Ближче до зими риби збираються в зграї, щоб зимувати. Вони опускаються в саму глибину. Їх тіло покривається густим, як шубою, шаром слизу. Адже там вода не замерзає навіть у люті морози.

VIII. Домашнє завдання

 

  1. Підготувати хвилинку-цікавинку «Риби  восени»

Гра «За і проти» ЛЕГО ( за – зелена цеглинка , проти – червона цеглинка)

- З настанням холодів всі звірі готуються до зими.                  +

 - У лісі всі звірі лягають спати до весни.                                   -

- Зміну  забарвлення і густоти хутра у тварин

   називають линянням.                                                               +

 - Їжак запасів на зиму не робить.                                              +

 - Узимку вовк може  з’їсти навіть мишу і птаха.                      +

 - Заєць їсть узимку  моркву і капусту.                                        

VII. Підсумок. Рефлексія 

Тепер у нас цілий багаж знань. Чи досягли ми поставленої мети?

 Вправа «Інтерв'ю»

  • Було цікаво дізнатися…
  • Мене здивувало…

2.Аналіз роботи Дерево самооцінки (з годівницею)

У кожної групи три види опалого осіннього листя (жовте, червоне і зелене). Дітям потрібно приклеїти вибраний листочок на дерево.

 (зелене) – Хто для себе зробив відкриття і відчував себе впевнено?

(жовтий) – Хто помилявся, але  зрозумів і виправив помилки?

 (червоне) – Кому було складно?

  • Яке чудове осіннє дерево у нас з вами вийшло? Сонячний настрій панував весь час. Ваша робота на уроці була такою ж гарною, як це дерево.
  • Сюрприз горіхи

 

IX. Оцінювання.

  • Мені сподобалося, як ви працювали на уроці. А вам?  

 Хочу звернутися, діти, до вас із проханням.

Холодно взимку зайчатам і білці,

Песику — в будці, в сараї — корівці.

Мерзнуть у котика лапки і вуха,

Мерзне ворона в лиху завірюху.

Горю зарадити можемо —

В будку Шарикові настеліть соломи,

Зайчикові покладіть під кущик

Кілька морквинок, листочок капусти,

Теплу корівці поставте водичку

Птицям насипте крихт в годівничку.

Як допоможемо дружно, малята,—

Виживуть взимку птахи і звірята

 

  • Працювали ви старанно,

Тож урок пройшов не марно.

Працювали від душі.

Другий клас – ви МОЛОДЦІ!

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2023
Переглядів
584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку