2 клас Дата________________
Тема: Навколосвітня подорож
Мета: навчальна: сприяти формуванню ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті; ознайомити з поняттями «сюїта», «карнавал»;
розвивальна: сприяти розвитку математичної компетентності за допомогою відчуття ритму; розвивати вміння усно висловлювати свої враження від творів мистецтва; сприяти розвитку музичного слуху та голосу; сприяти розвитку спілкуванню державною мовою, громадянської компетентності, обізнаності і самовираження у сфері культури;
виховна: сприяти вихованню громадянської відповідальності; сприяти вихованню інтересу і любові до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики; виховання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини.
Обладнання:підручник, ноутбук, телевізор.
Тип уроку: формування компетентностей
Наскрізна лінія: громадянська відповідальність, екологічна безпека і сталий розвиток.
Музичний матеріал:Каміль Сен Сан «Карнавал тварин» («Королівський марш лева», «Антилопи», «Кенгуру», «Слон»), Пісня про Україну.
Хід уроку
Вхід до класу під музичний супровід
Музичне привітання
Діти, я рада вітати вас на уроці музичного мистецтва. А щоб дізнатися тему нашого уроку вам потрібно розшифрувати ребус. Вам потрібно прочитати лише великі букви.
рорНтмАтьВроКтьОщшЛваОтьСирВроІртТпрНапЯ мтПтьОппДитОроРваОапЖ
Чимало людей полюбляють подорожувати. Під час мандрівок ми отримуємо незабутні враження від унікальних місць і приємних зустрічей, дізнаємося багато цікавого і знайомимося з новими музичними ритмами.
У кожній країні є визначні місця, які стали їхніми візитівками. Ой наприклад зверніть увагу на 62 сторінку підручника.
На першому малюнку ми бачимо візитку картку Індії, а саме Тадж-Махал – мавзолей побудований на честь Мумтаз-Махал, жінки правителя, яка померла при родах. Ця будівля відома своїм великим куполом і штучною різьбою по білому каменю.
На другому малюнку зображено пам’ятник засновникам нашої столиці міста Київ – Кий, Щек, Хорив та їх сестра Либідь. Брати були вражені красою Дніпровських пагорбів й вирішили оселитися тут. Кий сидів на Боричевій горі, Щек на горі Щековиці, а Хорив на третій горі, яка надалі стала іменуватися Хоривиця. Місто було названо Київ на честь старшого з братів. Саме Хорив, Кий, Щек та сестра Либідь, за переказами, які відбилися в російських літописах 11–12 століть, — ініціювали племінне об’єднання полян, які є засновниками трьох поселень, що пізніше склали місто Київ.
На третьому малюнку зображено храм притаманний архітектурі Китаю . Вигнуті догори дахи, деревяні стіни пофарбовано червоним лаком, а на дверях і вікнах присутній рослинний орнамент.
На четвертому малюнку ми можемо побачити піраміди, які є візитною карткою Стародавнього Єгипту. Три величні піраміди в долині Гізи відомі світу, як піраміди Хеопса, Хефрена та Мікеріна є символом не лишень надзвичайної величі, а і символом всього таємничого та загадкового. Одне з семи чудес античного світу, піраміди на протязі багатьох віків (чи навіть не віків – тисячоліть) продовжують дивувати людей. Складається враження, що вони просто не підвладні часу, а їм, між іншим, вже виповнилось щонайменше 5 тисяч років. Але ж хто міг їх побудувати, та ще й так майстерно, оце питання, на яке просто не має відповіді.
Візитною карткою Бразилії є карнавал, який проходить щороку за 40 днів до Великодня. На ньому люди переодягаються у яскраві костюми з пір’ям і масками, співають і танцюють.
А тепер давайте трішки відпочинемо і пограємо в гру. Вам почергово потрібно називати відомі країни або міста. Переможе той, хто пригадав більше назв.
А зараз я вас запрошую на «Карнавал тварин». Подорожуючи Європою композитор Каміль Сен Сан написав музичну сюїту «Карнавал тварин».
Героями цього твору є тварини, які хизуються своєю силою, спритністю і красою, а інколи і пустощами. Пропоную вам познайомитись з цими тваринами, а для цього відгадайте загадки:
Серед звірів хто найголовніший?
З гривою шикарною, хоробрий
Він не звик приховувати свій гнів,
Звірів він цар, це лютий … (Лев)
А про кого йде мова в наступній загадці?
Це тварина темно –сіра,
Товстонога, товстошкіра.
Я локатори –два вуха,
Довгим носом спину чуха.
Гострі бивні –наче роги…
Гей, тікайте всі з дороги!
Не примара це, не сон,
А великий сірий…(Слон)
Діти, слон самий великий серед всіх звірів.
Зараз ми з вами послухаємо частини цього твору: «Королівський марш лева», «Антилопи», «Кенгуру», «Слон».
Але перед тим як ми почнемо слухати твори давайте пригадаємо правила слухання музики.
- Слухай сам не заважай іншому
- Слухай в тишині
- Слухай про що розповідає музика
- Прийміть зручне положення
- Не лягай на парту.
(Слухання)
Аналіз музичного твору
Музичний словничок
Сюїта – музичний інструментальний твір, який складається з кількох окремих частин, об’єднаних спільним задумом.
Карнавал – свято з веселими вигадками, переодяганнями у яскраві костюми, співами й танцями.
Розспівування
Діти, перед тим, як ми з вами почнемо співати нам потрібно розігріти наші голосочки і розспіватися.
Розучування пісні
Сьогодні на уроці ми з вами вивчимо пісню про Україну. Послухайте як вона звучить. (Вчитель співає)
Робота над текстом.
Діти чи всі слова вам зрозумілі?
Давайте вивчимо слова пісні. Я буду говорити, а ви повторюєте за мною.
(Учні промовляють текст в ритмі пісні, виділяючи головний наголос у фразі.)
Аналіз мелодії пісні
Розучування мелодії.
Рух мелодії кожної фрази учні показують рукою. В процесі розучування звертається увага на чистоту відтворення мелодії, плавність при виконанні.
- Заспіваємо пісню неголосно, чітко промовляючи слова. Пам’ятайте про дихання, чітку артикуляцію.
Не забувайте за динамічний план.
Виконання пісні за фразами та спів з показом рукою руху мелодії.
А зараз давайте проплескаємо музично-ритмічну вправу у ваших підручниках.
А зараз давайте заграємо нашу вправу на музичних інструментах.
Сьогодні на уроці ми здійснили навколосвітню подорож і відвідали карнавал тварин. Познайомились з цікавими тваринами та музичними творами.
Гра « Мікрофон»
- Що б ви хотіли дізнатись про тварин? Свої запитання починайте словами « Мені цікаво…»
( Вчитель передає мікрофон дітям які формулюють запитання)
Мені цікаво…
Запитань у вас дуже багато. Отже, ви повинні бути старанними, активними, бережно відноситись до тварин, багато читати та обов’язково знайдете відповіді на всі запитання.
У вас дома є домашні тварини, дослідить цікавинки про їх життя та звички.
Учні виходять із класу під музичний супровід