Поглиблювати уявлення учнів про емоційний стан музики, що зображає різноманітні рухи, картини природи, звукові сигнали. Розвивати навички виразного співу і слухових уявлень, творчу уяву. Виховувати любов до музики, до природи, культуру слухання.
Музичне мистецтво 2 клас
Тема. Зображення музикою різноманітних рухів, картин природи, звукових сигналів. А.Мігай. ”Зимонька-зима” – слухання. Розучування пісні "Зимонька" муз. К.Мяскова, сл. Г.Бойка.
Мета:
формувати ключові компетентності:
- загальнокультурну компетентність ( культура відносин в колективі);
- інформаційно-комунікативну компетентність (уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію, уміння здобувати нові знання);
- здоров’язбережувальну компетентність ( уміння долати труднощі).
формувати предметні компетентності:
поглиблювати уявлення учнів про емоційний стан музики, що зображає різноманітні рухи, картини природи, звукові сигнали. Розвивати навички виразного співу і слухових уявлень, творчу уяву. Виховувати любов до музики, до природи, культуру слухання.
Обладнання: програвач, портрети композиторів, казкові герої, репродукція картини, сніжинки.
Музичний матеріал: А.Мігай. ”Зимонька-зима”, "Зимонька" муз. К.Мяскова, сл. Г.Бойка, П.Чайковський «Пори року. Січень».
Хід уроку
І. Організаційний момент
Музичне вітання
Щиро вас вітаємо.
Добрий день! Добрий день!
Здоров’я вам бажаємо.
Ми дуже раді бачить вас
У нашім другім класі.
І хай сьогодні наш урок
Приємно вразить вас.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель.
Настає чарівний час:
Музика іде до нас.
Тож умощуйтесь зручніше,
І тихесенько чекайте.
Вже близесенько вона.
От заходить в клас вона.
А за нею йде до нас
Цей добрий чоловік
У грудні, раз у рік
До хати завітає,
Чемних дітей вітає,
Дарунки залишає.
І стежинка «Музична грамота»
Слуховий ритмічний диктант «Перегуки»
Вчитель. Здавна так повелося, що діти змалку допомагали своїм батькам. Вони пасли корів, овечок, кіз, гусей. Діти вигадували для себе різні забавки: вирізали з гілок дерев – дудочки, з пір’я зеленої цибулі – свищики і випробовували їх. Звучала неповторна мелодія. Цю мелодію чув пастушок з іншого пасовиська, якому теж хотілося поговорити. Таким чином вони ніби перегукувались, починались перегуки. І зараз ви теж повчитеся відтворювати почуте. Візьміть у руки олівці і уважно послухайте, що я настукую та відтворіть почуте.
ІІ стежинка «Слухання музики»
Вовчик пропонує прослухати музику і намалювати те, що ви уявляєте.
Є у дивосвіт музичний
Шлях надійний та одвічний.
Щоби музику відчути,
Треба вмить її почути.
Тож навчитися повинна
Тишу слухати людина.
Прийшла до нас королева зима,
Засипала снігом ліси і поля.
Дерева вже білі, блакитні і сині,
Зелені стоять лиш красуні ялини.
А на червоній горобині
Червоногруді снігурі.
Ось яка гарна буває вона –
Сніжна, морозна зима чарівна.
Л.Денисенко
Бесіда.
(Діти слухають музику і малюють свої картини).
ІІІ стежинка «Відпочинку»
(Діти виконують рухи під музичний супровід)
Руки в боки, посміхнись.
На сусіда подивись.
Пальчик, п’ятка, каблучок
Ми танцюєм гопачок.
Чок, чок, каблучок,
Ми танцюєм гопачок.
ІV стежинка «Вокалотерапія»
Бесіда
В клас тихенько залетіли,
Всіх до співу запросили.
Мандрували білим світом
І, як сніжинки чарівні,
Залетіли в клас пісні.
Костянтин Олександрович Мясков – український композитор. Народився у Полтаві. Народний артист України.
Григорій Бойко – український поет. Народився у Донецькій області. Для дітей написав багато жартівливих творів, пізнавальних віршів про природу.
Щоби правильно співати,
Треба сісти або встати.
Спинки рівні як тростинка,
Руки вниз чи на колінка,
В класі тиша, геть розмови!
Вже до співу всі готові.
Раз – увага!
Два – вдихаймо!
Три – співати починаймо!
Співаком не просто стати:
Треба вчитися співати!
Артикуляційні вправи
4 раз – процокати язичком.
4 рази – прикусити легенько кінчик язичка.
4 рази – покусати нижню губу, верхню.
Пройтись по всьому обличчю пальчиками.
Поставити зуби на зуби, повільно відкривати і закривати ротик.
«Звукотерапія»
Звук [з-з-з] – прикласти долоню до горла, корисно виконувати при болі в горлі.
Звук [ж-ж-ж] – прикласти долоню до грудей, виконувати при кашлю.
Звук [н-н-н] – покласти долоню руки на голову, допомагає зняти головну, зубну біль.
«Дихальні вправи»
На 1 – зробили глибокий вдих, на 2-4 – затримка дихання, на 5 – видих.
Розспівка
«Ля-лє-льо-лі-лю 3 рази
Музику люблю»
Розучування пісні
Опрацювання тексту пісні.
V. Гра «Відгадай, чий голосок?»
Лисичка запрошує вас пограти у гру «Відгадай, чий голосок?».
Один із учнів повертається обличчям до дошки, а інший, на кого вкаже вчитель, змінюючи голос, промовляє «Петрику, де ти?». Якщо учень відгадує, то той, що промовляв, виходить до дошки і відгадує наступний голос.
ІV. Підсумок уроку