Урок музичного мистецтва 2 клас "Зображення музикою різноманітних рухів, картин природи, звукових сигналів. А.Мігай. ”Зимонька-зима” – слухання. Розучування пісні "Зимонька" муз. К.Мяскова, сл. Г.Бойка."

Про матеріал

Поглиблювати уявлення учнів про емоційний стан музики, що зображає різноманітні рухи, картини природи, звукові сигнали. Розвивати навички виразного співу і слухових уявлень, творчу уяву. Виховувати любов до музики, до природи, культуру слухання.

Перегляд файлу

Музичне мистецтво 2 клас

Тема. Зображення музикою різноманітних рухів, картин природи, звукових сигналів.  А.Мігай. ”Зимонька-зима” – слухання.  Розучування пісні "Зимонька" муз. К.Мяскова, сл. Г.Бойка.

Мета:

формувати ключові  компетентності:

- загальнокультурну компетентність ( культура відносин в колективі);

- інформаційно-комунікативну компетентність (уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію, уміння здобувати нові знання);

- здоров’язбережувальну компетентність ( уміння долати труднощі).

формувати предметні компетентності: 

поглиблювати уявлення учнів про емоційний стан музики, що зображає різноманітні рухи, картини природи, звукові сигнали. Розвивати навички виразного співу і слухових уявлень, творчу уяву. Виховувати любов до музики, до природи, культуру слухання.

Обладнання: програвач, портрети композиторів, казкові герої, репродукція картини, сніжинки.

Музичний матеріал: А.Мігай. ”Зимонька-зима”, "Зимонька" муз. К.Мяскова, сл. Г.Бойка, П.Чайковський «Пори року. Січень».

Хід уроку

І. Організаційний момент

Музичне вітання

  • Добрий день! Добрий день!

Щиро вас вітаємо.

Добрий день! Добрий день!

Здоров’я вам бажаємо.

Ми дуже раді бачить вас

У нашім другім класі.

І хай сьогодні наш урок

Приємно вразить вас.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель.

  • На столі у мене лежить чарівна скринька. Давайте поглянемо, що у ній. А в ній лежить музичне повідомлення. Послухайте уважно. (Під музику вчитель читає повідомлення).

Настає чарівний час:

Музика іде до нас.

Тож умощуйтесь зручніше,

І тихесенько чекайте.

Вже близесенько вона.

От заходить в клас вона.

А за нею йде до нас

Цей добрий чоловік

У грудні, раз у рік

До хати завітає,

Чемних дітей вітає,

Дарунки залишає.   

  • Діти, яке свято наближається? (Свято Миколая). То хто ж цей дивний чоловік? (Святий Миколай).
  • Незабаром, 19 грудня,  до кожної дитини з подарунками у гості прийде Святий Миколай. От і сьогодні до нашого другого класу завітали помічники Святого Миколая: лісові звірі. Він дав їм важливе завдання: довідатися, чи добре учні знаються у музиці. Тож будемо працювати старанно, активно, щоб отримати на свято Миколая довгожданні подарунки.
  •  ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
  • Ми вирушаємо з вами у музичну подорож разом із помічниками Святого Миколая: Зайчиком, Вовчиком, Ведмедиком, Лисичкою. Подорожуючи, ви будете вчитися професійно виконувати та слухати музику, розв’язувати багато цікавих завдань, побуваєте на стежинах музичної грамоти, вокалотерапії, музичних загадок.

І стежинка «Музична грамота»

  • Нам потрібно виконати завдання, яке приготував Зайчик.
  • З чого складається музика? (Зі звуків).
  • Якими бувають звуки? (Шумовими та музичними).
  • Шумові звуки – це звуки навколишньої природи. Музичні – це ті, що виникають під час співу або гри на музичних інструментах.
  • Відгадайте, чиї це звуки? (Стукіт молотка, музичний твір, шум машин, шелестіння дерев, гра на сопілці, накрапання дощу).
  • Хто створює музику? (Композитор).
  • А хто пише слова пісень? (Автор).
  • А яких композиторів ви вже знаєте?
  • Молодці. Але Зайчик хоче, щоб ви виконали ще одне завдання.

Слуховий ритмічний диктант «Перегуки»

Вчитель. Здавна так повелося, що діти змалку допомагали своїм батькам. Вони пасли корів, овечок, кіз, гусей. Діти вигадували для себе різні забавки: вирізали з гілок дерев – дудочки, з пір’я зеленої цибулі – свищики і випробовували їх. Звучала неповторна мелодія. Цю мелодію чув пастушок з іншого пасовиська, якому теж хотілося поговорити. Таким чином вони ніби перегукувались, починались перегуки. І зараз ви теж повчитеся відтворювати почуте. Візьміть у руки олівці і уважно послухайте, що я настукую та відтворіть почуте.

  • Молодці. Ви гарно справились із завданням, яке запропонував нам Зайчик.

ІІ стежинка «Слухання музики»

Вовчик пропонує прослухати музику і намалювати те, що ви уявляєте.

Є у дивосвіт музичний

Шлях надійний та одвічний.

Щоби музику відчути,

Треба вмить її почути.

Тож навчитися повинна

Тишу слухати людина.

  • Як називають того, хто слухає музику? (Слухач).
  • Як потрібно слухати музику? (Уважно).
  • Слухач завжди почує і оцінить музику. Потрібно вчитися бути професійним слухачем.
  • Сьогодні будемо слухати музику Алли Мігай. ”Зимонька-зима”. Я вам прочитаю вірш під музику. А ви уважно послухайте та подумайте про що цей вірш?
  • (Звучить музика, вчитель читає вірш).

Прийшла до нас королева зима,

Засипала снігом ліси і поля.

Дерева вже білі, блакитні і сині,

Зелені стоять лиш красуні ялини.

А на червоній горобині

Червоногруді снігурі.

Ось яка гарна буває вона –

Сніжна, морозна зима чарівна.

Л.Денисенко

Бесіда.

  • Про що розповідає цей вірш? (Про зиму).
  • А музика Алли Мігай.? (Теж про зиму).
  • Подивіться на картину художника Аркадія Пластова «Перший сніг». Чи можна уявити під музику А.Мігай таку картину?
  • Вірш, який я читала, написала українська поетеса, адвокат, телеведуча Лариса Денисенко. А музику, яку ви слухали, належить українському композитору, казкарці, телеведучій Аллі Мігай. Вона дуже любить милуватися навколишньою природою, і всю свою любов передає у музиці.
  • Послухайте музику далі і намалюйте свою картину, те, що ви собі під неї уявляєте.

(Діти слухають музику і малюють свої картини).

  • Діти, розкажіть, що ви намалювали? (Розповіді учнів).
  • Вовчик дуже задоволений, що ви так вмієте слухати, фантазувати і зобрахати.

ІІІ стежинка «Відпочинку»

  • Звірята запрошують нас до веселої фізкультхвилинки.

(Діти виконують рухи під музичний супровід)

Руки в боки, посміхнись.

На сусіда подивись.

Пальчик, п’ятка, каблучок

Ми танцюєм гопачок.

Чок, чок, каблучок,

Ми танцюєм гопачок.

ІV стежинка «Вокалотерапія»

  • Ведмедик хоче, щоб ми разом із ним вивчили нову пісеньку.

Бесіда

  • Яка зараз за вікном пора року? (Зима).
  • Назвіть зимові місяці?
  • А хто помітив, які зміни відбуваються взимку?
  • Давайте пригадаємо, як називають того, хто виконує пісню? (Виконавець).
  • Тепер ми побудемо у ролі виконавців.

В клас тихенько залетіли,

Всіх до співу запросили.

Мандрували білим світом

І, як сніжинки чарівні,

Залетіли в клас пісні.

  • Сьогодні ми будемо розучувати пісню "Зимонька" муз. К.Мяскова, сл. Г.Бойка.

Костянтин Олександрович Мясков – український композитор. Народився у Полтаві. Народний артист України.

Григорій Бойко – український поет. Народився у Донецькій області. Для дітей написав багато жартівливих творів, пізнавальних віршів про природу.

  • Пригадайте, яких правил треба дотримуватись під час співу?

Щоби правильно співати,

Треба сісти або встати.

Спинки рівні як тростинка,

Руки вниз чи на колінка,

В класі тиша, геть розмови!

Вже до співу всі готові.

Раз – увага!

 Два – вдихаймо!

Три – співати починаймо!

Співаком не просто стати:

Треба вчитися співати!

Артикуляційні вправи

4 раз – процокати язичком.

4 рази – прикусити легенько кінчик язичка.

4 рази – покусати нижню губу, верхню.

Пройтись по всьому обличчю пальчиками.

Поставити зуби на зуби, повільно відкривати і закривати ротик.

«Звукотерапія»

Звук [з-з-з] – прикласти долоню до горла, корисно виконувати при болі в горлі.

Звук [ж-ж-ж] – прикласти долоню до грудей, виконувати при кашлю.

Звук [н-н-н] – покласти долоню руки на голову, допомагає зняти головну, зубну біль.

«Дихальні вправи»

 На 1 – зробили глибокий вдих, на 2-4 – затримка дихання, на 5 – видих.

 Розспівка

«Ля-лє-льо-лі-лю     3 рази

Музику люблю»

Розучування пісні

  • Послухайте, як виконується пісня.
  • Яка мелодія пісні? (Ніжна).
  • Який характер музики? (Веселий, радісний).

Опрацювання тексту пісні.

  • Давайте разом виконаємо пісеньку.
  • Тепер 1 ряд виконує 1 стовпчик, а 2 ряд – другий стовпчик.
  • Встаньте і виконаємо пісню, рухаючись. Молодці. Ведмедик дуже радий, що ви так швидко вивчили пісеньку.

V. Гра «Відгадай, чий голосок?»

Лисичка запрошує вас пограти у гру «Відгадай, чий голосок?».

Один із учнів повертається обличчям до дошки, а інший, на кого вкаже вчитель, змінюючи голос, промовляє «Петрику, де ти?». Якщо учень відгадує, то той, що промовляв, виходить до дошки і відгадує наступний голос.

ІV. Підсумок уроку

  • Лісові звірята дякують вам за те, що ви швидко і справно справлялись із завданнями. А тепер вони хочуть дізнатися, який настрій ви отримали від проведеного уроку. На партах у вас лежать маленькі сніжиночки. Я включаю музику, а ви під її звуки намалюйте настрій ваш від проведеного уроку. Вам потрібно домалювати ротик: радість, сум, байдужість.
  • Скажіть, який настрій у вас від сьогоднішнього уроку?
  • Молодці. Сніжинки покладемо у чарівну скриньку. Лісові звірята передадуть Святому Миколаю, що ви активно, дружно працювали на уроці. Кожен із вас в свято Миколая обов’язково отримає подарунки.

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
4 січня
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку