Конспект уроку з музичного мистецтва у 2 класі "Казка, яку розповіла музика"

Про матеріал

Виховувати культуру слухання симфонічної музики в казці "Петрик і вовк"

Перегляд файлу

Бахмутська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №4

Бахмутської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку в 2 класі

”Казка, яку розповіла музика”.

 

 

 

 

                                     підготувала

                                                                       вчитель музичного мистецтва

                                                                  ІІ кваліфікаційної категорії

                                                                Кіріченко Поліна Ігорівна

 

 

 

2017 рік

Мета

  •                               Навчальна: навчати учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні музичних образів; продовжити формувати в учнів зорово-слухове сприйняття;
  •                               Розвивальна: розвивати творчі здібності учнів; формувати музичну компетентність;
  •                               Виховна: прищеплювати учням любов до музики, української народної творчості, пісні, творчої праці, бажання навчатися.

Музичний матеріал:

  •                               Симфонічна казка “Петя та вовк”
  •                               А. Житкевич «Семеро гномів».

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок-подорож, урок-квест

Обладнання: фортепіано, ілюстрації, малюнки, картки, мапа Країна казок, дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Хід уроку

1.Вхід до класу під музику (фр.музики Симфонічної казки “Петя та вовк”).

2.Музичне привітання “Добрий день вам діти, добрий день вам вчитель”

3.Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні у нас з Вами незвичайний урок – урок-подорож по країні казок. Ми завітаємо у гості до “Королівства чарівної пісні”, опинимося у “Царстві Симфонії”, відпочинемо на острові “Музика і рух”, пограємо на чарівній галявині “Веселий оркестр”.

То ж готові?! Рушаймо!

4.Актуалізація опорних знань.

На кожній парті перед вами лежать нотки, але дивіться у мене також є нотка, мабуть вона загубилась, давайте допоможемо нашій нотці. Нехай вона помандрує разом з нами. Я зараз вам пропоную перегорнути нотку і подивтися у кого є нотка “до”. У кого нотка до? Підходимо до дошки і перегортаємо нотку з завданням “Пригадай улюблені казки?”

  •                              Діти, а які ваші улюблені казки?
  •                              Зверніть увагу на екран, де знаходяться малюнки-ілюстрації до казок.Давайте пригадаємо, герої якої казки зображені на цьому малюнку? (показую дітям колаж із казок)- (Казки, малюнки), роздивляємося.

Ваше завдання назвати казку та автора цієї казки.

“Колобок” - українська народна казка, “Попелюшка”, “Круть та Верть”

Казки ми можемо читати, дивитися на екрані телевізора, а ще ми можемо слухати казку за допомогою музики.

І як ви вже здогадалися тема нашого уроку “Казка, яку розповіла музика”

Завдання:

  1.                           Де ми з вами дізнаємося, що казкових героїв можна озвучувати за допомогою музики та музичних інструментів.
  2.                           Вивчимо цікаву і нову для вас пісню.
  3.                           Навчимося елементарної гри на музичних інструментах.

І ось тепер ми можемо вирушати у нашу казкову подорож. Тож погляньте на дошку, що ви там бачите? (Мапу).

А на нашій мапі є невеличкі країни, кожна країна має своє завдання. Перегорніть свої нотки і скажіть у кого є нотка ре? Підійдемо до нашого нотного стану і перегорнемо нотку. Читайте завдання “Розучити пісню “Семеро гномів”А.Житкевича”

Як і всі, гноми дуже люблять співати. Ви зараз уважно прослухаєте пісню і визначите її характер.

Питання:

  1.                             Які незнайомі слова ви почули?

Словникова робота

Астроном - це та людина, яка спостерігає за зоряним небом.

  1.                           Про що співалося у пісні?
  2.                           Який характер пісні?
  3.                           З яким настроєм будемо виконувати цю пісню?

ВОКАЛЬНО - ХОРОВА РОБОТА:

Методи та прийоми роботи над вокально-хоровою роботою:

  •                               Розспівка “До, ре, мі”(відео) (1 хв) — тренування одноманітного звукоутворення, звукоподачі, звуковедення.
  •                               Артикуляційна казка “Як бджілка друзів шукала”(відео) (2 хв) — використання

методики Ємельянова

  •                              Робота над піснею. (10 хв)
  1.                             Визначення характеру, настрою
  2.                             Розбір тексту — слуховий аналіз та читання з аркуша
  3.                             Розучування по фразах за допомогою відплескування ритмічного малюнку.
  •                               Виконання І куплету під музику.

Молодці діти, гарно заспівали. А у кого нотка мі? Підходимо до дошки і читаємо третє завдання “Музика і рух”

Діти виконують фізхвилинку “Україна мати”.(1 хв.)

Ваше завдання уважно дивитися на екран і з точністю, як там відтворювати рухи.

Як гарно ви рухаєтесь під музику. Але ж треба не забувати і про інші завдання. А ну швиденько дивіться у кого нотка фа? Підходимо читаємо завдання “Царство симфонії”(15 хв.)

Перегляд симфонічної казки “Петя та вовк” (3 хв.)

Ваше завдання уважно дивитися і слухати, яких героїв озвучує який інструмент

- Чи чули ви раніше цю чарівну музику? (так, коли входили в клас)

  •                               Яких героїв ви побачили у цій казці? (пташка, качка, кішка, Петя, вовк, дідусь, мисливці)
  •                               А які інструменти грали? (віолончель, скрипка, гобой, флейта, валторна, кларнет)
  •                               А скажіть, чи запам'ятали ви, який інструмент озвучував кішку? (кларнет)
  •                               А пташку?(флейта)
  •                               Качку? (гобой)
  •                               До якої групи інструментів вони належать? (духові)

Повторне прослуховування фр. казки за допомогою малюнків.

У кожного з вас на столах є картинки тварин (качка, пташка, кішка), ваше завдання при повторному прослухованню фрагменту підняти ту картку з твариною, яка відповідає музиці.

Слухаємо повторно.

  •                               Ой, які ж ви молодці, і з цим завданням впоралися. Але залишилося ще одна нотка соль. Дивіться у кого вона? Ходімо прочитаємо завдання “Веселий оркестр”(2 хв.)

У дітей, яких були нотки виходьте до мене, ви будете грати першими. Ваше завдання вибрати інструмент, який вам подобається і грати на ньому, але будьте уважними потрібно вступати тільки тоді, коли покажиться ваш інструмент на екрані. А всі останні дивляться і слухають уважно, бо ви будете наступні.

Грають на інструментах із відео.

  •                               Ось і виконали ми останнє з вами завдання.

Підсумок уроку:

  •                              З яким настроєм йдете з уроку?
  •                              Яке завдання було найцікавішим?
  •                              Що здалося складним?
  •                              Що нового дізнались на уроці?

Але ж не просто так ми з вами подорожували, ми вивчили нову пісеньку, дізналися, що казки можна не тільки читати, дивитись, але і слухати за допомогою музики. Також ми навчилися працювати у команді, коли грали у оркестрі. І за це все маленькі гномики, про яких ви співали, передали мені солодкий подарунок для вас. (роздаю цукерки)

doc
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
7342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку