Виховувати культуру слухання симфонічної музики в казці "Петрик і вовк"
Бахмутська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №4
Бахмутської міської ради Донецької області
Розробка уроку в 2 класі
”Казка, яку розповіла музика”.
підготувала
вчитель музичного мистецтва
ІІ кваліфікаційної категорії
Кіріченко Поліна Ігорівна
2017 рік
Мета
Музичний матеріал:
Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок-подорож, урок-квест
Обладнання: фортепіано, ілюстрації, малюнки, картки, мапа Країна казок, дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.
Хід уроку
1.Вхід до класу під музику (фр.музики Симфонічної казки “Петя та вовк”).
2.Музичне привітання “Добрий день вам діти, добрий день вам вчитель”
3.Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні у нас з Вами незвичайний урок – урок-подорож по країні казок. Ми завітаємо у гості до “Королівства чарівної пісні”, опинимося у “Царстві Симфонії”, відпочинемо на острові “Музика і рух”, пограємо на чарівній галявині “Веселий оркестр”.
То ж готові?! Рушаймо!
4.Актуалізація опорних знань.
На кожній парті перед вами лежать нотки, але дивіться у мене також є нотка, мабуть вона загубилась, давайте допоможемо нашій нотці. Нехай вона помандрує разом з нами. Я зараз вам пропоную перегорнути нотку і подивтися у кого є нотка “до”. У кого нотка до? Підходимо до дошки і перегортаємо нотку з завданням “Пригадай улюблені казки?”
Ваше завдання назвати казку та автора цієї казки.
“Колобок” - українська народна казка, “Попелюшка”, “Круть та Верть”
Казки ми можемо читати, дивитися на екрані телевізора, а ще ми можемо слухати казку за допомогою музики.
І як ви вже здогадалися тема нашого уроку “Казка, яку розповіла музика”
Завдання:
І ось тепер ми можемо вирушати у нашу казкову подорож. Тож погляньте на дошку, що ви там бачите? (Мапу).
А на нашій мапі є невеличкі країни, кожна країна має своє завдання. Перегорніть свої нотки і скажіть у кого є нотка ре? Підійдемо до нашого нотного стану і перегорнемо нотку. Читайте завдання “Розучити пісню “Семеро гномів”А.Житкевича”
Як і всі, гноми дуже люблять співати. Ви зараз уважно прослухаєте пісню і визначите її характер.
Питання:
Словникова робота
Астроном - це та людина, яка спостерігає за зоряним небом.
ВОКАЛЬНО - ХОРОВА РОБОТА:
Методи та прийоми роботи над вокально-хоровою роботою:
методики Ємельянова
Молодці діти, гарно заспівали. А у кого нотка мі? Підходимо до дошки і читаємо третє завдання “Музика і рух”
Діти виконують фізхвилинку “Україна мати”.(1 хв.)
Ваше завдання уважно дивитися на екран і з точністю, як там відтворювати рухи.
Як гарно ви рухаєтесь під музику. Але ж треба не забувати і про інші завдання. А ну швиденько дивіться у кого нотка фа? Підходимо читаємо завдання “Царство симфонії”(15 хв.)
Перегляд симфонічної казки “Петя та вовк” (3 хв.)
Ваше завдання уважно дивитися і слухати, яких героїв озвучує який інструмент
- Чи чули ви раніше цю чарівну музику? (так, коли входили в клас)
Повторне прослуховування фр. казки за допомогою малюнків.
У кожного з вас на столах є картинки тварин (качка, пташка, кішка), ваше завдання при повторному прослухованню фрагменту підняти ту картку з твариною, яка відповідає музиці.
Слухаємо повторно.
У дітей, яких були нотки виходьте до мене, ви будете грати першими. Ваше завдання вибрати інструмент, який вам подобається і грати на ньому, але будьте уважними потрібно вступати тільки тоді, коли покажиться ваш інструмент на екрані. А всі останні дивляться і слухають уважно, бо ви будете наступні.
Грають на інструментах із відео.
Підсумок уроку:
Але ж не просто так ми з вами подорожували, ми вивчили нову пісеньку, дізналися, що казки можна не тільки читати, дивитись, але і слухати за допомогою музики. Також ми навчилися працювати у команді, коли грали у оркестрі. І за це все маленькі гномики, про яких ви співали, передали мені солодкий подарунок для вас. (роздаю цукерки)