календарні плани для другого класу користуйтесь будь ласка календарні плани для другого класу користуйтесь будь ласка календарні плани для другого класу користуйтесь будь ласка
(навчально-методичний комплекс (підручник) автори Л.С.Аристова, В.В.Сергієнко )
1-й семестр
Тема 1. Типи музики (8 год.) |
||||||||||||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
||||||
|
|
1 |
Жили-були три музичні кити |
Д. Кабалевський, «Три кити» |
«Пісня про школу» сл. В. Вікторова, муз. Д. Кабалевського |
|
Музика Пісня, танець, марш |
Підручник с. 9 |
||||||
|
|
2 |
На гостини до пісні |
Л. ван Бетховен, «Бабак» |
«Пісня про школу» сл. В. Вікторова, муз. Д. Кабалевського, поспівка «Бім-бом» |
Фр. м/ф «Кицін дім»;Фр. м/ф або к/ф «Золотий ключик або Пригоди Буратіно» |
Пісня Мелодія |
Підручник с. 14 |
||||||
|
|
3 |
У королівстві співучих мелодій |
Я. Степовий, «Лугом іду» |
«Школяр», сл. Б. Лепкого, муз. Ф. Колесси |
Фр. м/ф «Пісенька для всіх» |
Пісня |
Підручник с. 18 |
||||||
|
|
4 |
Запрошує танець… |
П. Чайковський, вальс з балету «Спляча красуня»; С. Рахманінов, «Італійська полька» |
«Школяр», сл. Б. Лепкого, муз. Ф. Колесси, поспівка «Ми співали» |
Фр. з б-ту «Спляча красуня» Фр. м/ф «Спляча красуня» |
Танець Полька |
Підручник с. 22 |
||||||
|
|
5 |
Танці жартують |
Д. Шостакович, «Вальс-жарт»; Д. Кабалевський «Танець молодого бегемота» |
«Ой заграйте, дударики», сл. В. Панченка, муз. А. Філіпенка |
|
Танець Вальс |
Підручник с. 26 |
||||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
||||||
|
|
6 |
Крокуємо разом… |
Д. Кабалевський, «Три варіанти маршу»; Є. Адамцевич, «Запорізький марш» |
«Ой заграйте, дударики», сл. В. Панченка, муз. А. Філіпенка, поспівка «Добрий день вам, діти»
|
Фр. к/ф «Вогнем і мечем» Запорізький марш |
Марш |
Підручник с. 29, 31 |
||||||
|
|
7 |
Марші… для іграшок |
П. Чайковський, «Марш дерев’яних солдатиків»; М. Блантер, «Футбольний марш» |
«Веселий музикант» сл. Т. Волгіної, муз. А. Філіпенка |
Фр. м/ф «Дитячий альбом. Марш дерев’яних солдатиків»; Фр. м/ф «Як козаки у футбол грали»
|
Марш |
Підручник с. 34 |
||||||
|
|
8 |
Пісня, танець і марш… зустрічаються |
Б. Фільц, «Коломийка»; П. Чайковський, «Танець з кубками» з балету «Лебедине озеро»; Г. Татарченко, «Гей ви, козаченки» |
«Веселий музикант» сл. Т. Волгіної, муз. А. Філіпенка, поспівка «Дзвінка пісенька» |
|
Пісня Танець Марш
|
Підручник с. 38 |
||||||
|
|
9 |
Музична мозаїка |
Музичні твори, прослухані впродовж вивчення І теми |
Пісні та музичні твори, вивчені впродовж вивчення І теми |
|
|
|
||||||
Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці (8 год.) |
||||||||||||||
|
|
10
|
У колі музичних настроїв |
Л. ван Бетховен, «Весела. Сумна» |
Білоруська нар. пісня «Перепілонька» |
|
Музика виражає
|
Підручник с. 43 |
||||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
||||||
|
|
11 |
Музика і рух |
М. Глінка, «Попутна пісня», М. Римський-Корсаков, «Політ джмеля» з опери «Казка про царя Салтана» |
Білоруська нар. пісня «Перепілонька», поспівка «Ми крокуєм вгору» |
Фр. м/ф «Казка про царя Салтана» м/ф «Політ джмеля» |
Музика зображає |
Підручник с. 46-47 |
||||||
|
|
12 |
Створюємо музичні портрети |
Д. Кабалевський, «Три подружки» |
А. Мігай, «Зимонька-зима» |
|
Музичний портрет |
Підручник с. 50 |
||||||
|
|
13 |
Як музика малює картини природи? |
Е. Гріг, «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт» |
А. Мігай, «Зимонька-зима», поспівка «Зимонька» |
Фр. м/ф «Музичне шоу» (Е.Гріг «Ранок») |
|
Підручник с. 53 |
||||||
|
|
14 |
Який характер музики? |
В. Даченко, «Сердитий гном»; М. Сильванський, «Пташка і кицька» |
«Семеро гномів» сл. і музика А. Житкевича |
Фр. м/ф «Білосніжка і семеро гномів» м/ф «Про те, як гном пішов з дому» фр. м/ф «На гостинах у гномів» |
Характер у музиці |
Підручник с. 57 |
||||||
|
|
15
|
Святкуємо разом із музикою |
У. н. пісня «Ой сивая тая зозуленька» в обр. М. Леонтовича |
«Семеро гномів» сл. і музика А. Житкевича, поспівка «Щедрик»
|
|
Обробка пісні |
Підручник с. 61 |
||||||
|
|
16 |
Перевір себе
Урок-концерт
|
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
Підручник с. 62 - 64 |
|||||||||
2-й семестр
Тема 3. Основні музичні жанри (8 год.)
|
||||||||||||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
||||||
|
|
17 |
Подорож із піснею, танцем, маршем |
Колядка «Ой коляда-колядниця», щедрівка «Ой там за горою». |
Поспівка «Коляд, коляд, колядниця», повторення А. Мігай, «Зимонька-зима» |
|
Музичні жанри Народні пісні |
Підручник с. 69 |
||||||
|
|
18 |
У місті опер |
М. Коваль, сцена з другої дії опери «Вовк і семеро козенят» |
М. Коваль, хор «Цілий день співаєм, граєм» |
Фр. м/ф «Вовк і семеро козенят» |
Опера |
Підручник с. 73 |
||||||
|
|
19 |
Чарівний світ опери |
Ж. Бізе, марш Тореодора з опери «Кармен»; М. Коваль, Войовничий марш з опери «Вовк і семеро козенят». |
М. Коваль, хор «Семеро козенят» |
Фр. м/ф «Вовк і семеро козенят на новий лад» |
Опера |
Підручник с. 76 |
||||||
|
|
20 |
Опера і казка |
Пісня Кози, Пісня Лисички, пісня Рака з опери М. Лисенка «Коза-Дереза», С. Прокоф’єв «Дощ і веселка» |
С. Дяченко «Круть і Верть» |
|
|
Підручник с. 78 |
||||||
|
|
21 |
У місті балетів |
П. Чайковський, «Танець маленьких лебедів» (ф-на п’єса та фрагмент із балету «Лебедине озеро») |
М. Коваль, колискова Мами Кози |
Фр. к/ф «Мама» |
Балет |
Підручник с. 79 |
||||||
|
|
22 |
Пригоди на балетній сцені |
С. Прокоф’єв, вальс із балету «Попелюшка» |
«Ой весела дівчина Олена» сл. Н. Кукловської, муз. А. Філіпенка |
Фр. м/ф «Попелюшка» |
Балет |
Підручник с. 82 |
||||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
||||||
|
|
23 |
На концерті |
І. Беркович, концерт для ф-но з оркестром №2, ч.3 (фінал), у. н. п. «Ой лопнув обруч» |
«Ой весела дівчина Олена», сл. Н. Куклов-ської, муз. А. Філіпенка, поспівка «Добрий день вам, любі діти» |
Фр. м/ф «Музичне шоу» (П.Чайковський «Концерт для ф-но з орк-ром №1») |
Концерт |
Підручник с. 85 |
||||||
|
|
24 |
Слухаємо симфонію |
У. н. танець, «Козачок», невідомий автор першої половини ХІХ ст. Симфонія соль мінор (4 ч. – Козачок») |
«Пісня про матусю» сл. і муз. Ю. Михайленка |
м/ф «Мультсимфонія» |
Симфонія |
Підручник с. 88 |
||||||
|
|
25 |
Симфонічна історія… |
У. н. п. «Журавель»; П.Чайковський, друга симфонія (4 ч., фрагмент) |
Укр. нар пісня «Журавель» |
|
Симфонія |
Підручник с. 90 |
||||||
|
|
26 |
Музична вікторина |
«Марш Тореадора» з опери Ж. Бізе «Кармен», твори, які вивчалися впродовж теми |
Пісні та музичні твори, вивчені впродовж вивчення теми |
|
|
|
||||||
Тема 4. Мова музики (9 год.) |
||||||||||||||
|
|
27
|
Як зрозуміти мову музики? |
Л. ван Бетховен, «Тема з варіаціями» |
Укр. нар.пісня «А ми просо сіяли» |
Фр. м/ф «Снігуронька» |
Музична мова |
Підручник с. 94 |
||||||
|
|
28 |
У країні музики завжди лад |
Л. ван Бетховен, «Весела. Сумна»; Р. Шуман, «Перша втрата»; К. Сен-Санс, «Королівський марш Лева» |
поспівка «Мінор-мажор» |
Фр. м/ф «Крихітка Єнот»; Капітошка»; «Мама для мамон-теня», «Літаючий корабель», «Музич-не шоу» (К.Сен-Санс «Акваріум») |
Лад Мажор і мінор |
Підручник с. 97 |
||||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
||||||
|
|
29
|
На гостини до пана темпу |
П. Чайковський, «Кіт у чоботях і Біла кицька» з балету «Спляча красуня» |
Укр. нар. пісня «Як діждемо літа» |
Фр. з б-ту «Спляча красуня» сцена «Кіт у чоботях і Біла кицька» Фр. м/ф «Спляча красуня» |
Темп |
Підручник с. 100 |
||||||
|
|
30 - 31 |
Динаміка у країні музики |
Д. Кабалевький, «Зайчик дратує ведмедика»; А. Рубінштейн, «Мелодія» |
Укр. нар.пісня . «Як діждемо літа», поспівка «Горобці й синички» |
|
Динаміка |
Підручник с. 103 |
||||||
|
|
32
|
Казка, яку розповіла музика |
С. Прокоф’єв, симфонічна казка «Петрик і вовк», тема Петрика, тема Пташки, тема качки |
«Чабанець» сл. і муз. А. Кос-Анатольського |
Фр. м/ф «Петрик і вовк» |
Тембр Музичні інтсрументи |
Підручник с. 107 |
||||||
|
|
33 |
Казка, яку розповіла музика |
С. Прокоф’єв, симфонічна казка «Петрик і вовк», теми Киці й Дідуся, тема Вовка, тема мисливців |
«Чабанець» сл. і муз. А. Кос-Анатольського, поспівка «Гойдалка» |
Фр. м/ф «Петрик і вовк» |
Тембр Музичні інтсрументи |
Підручник с. 110 |
||||||
|
|
34
|
Музична мозаїка |
Твори, які вивчалися впродовж теми |
Пісні та музичні твори, вивчені впродовж вивчення теми |
|
|
|
||||||
|
|
35 |
Де бували, що вивчали – знання свої перевіряли |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
Підручник с. 112 - 114; |
|||||||||
Аристова, Л. С. Музичне мистецтво: підруч. для 2 кл. / Л. С. Аристова, В. В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 128 с. : іл.