Конспект уроку музичного мистецтва "Подорожуємо з піснею"

Про матеріал

Конспект уроку музики

Клас: 2

Тема семестру: Подорож з піснею , танцем, маршем

Тема : Подорожуємо з піснею

Мета: збагачувати знання учнів про оперу у музиці, продовжити знайомство із казковими героями опери та їх роллю у музичному творі; пояснити поняття «теми», та «арії» в опері; розвивати співацькі навички, творчі здібності дітей; виховувати інтерес до класичної та народної музику.

Тип уроку : комбінований.

Перегляд файлу

Конспект уроку музики

Клас: 2

Тема семестру: Подорож з піснею , танцем, маршем

Тема : Подорожуємо з піснею

Мета: збагачувати знання  учнів про оперу у музиці, продовжити знайомство  із казковими героями опери та їх роллю у музичному творі; пояснити поняття «теми», та «арії» в опері; розвивати співацькі навички, творчі здібності дітей; виховувати інтерес до класичної та народної музику.

Тип уроку : комбінований.

Література: Яскулко « Методичні розробки уроків з музики 1-4 класи» ; програма « Муз.мистецтво» Ростовського ; «Уроки музики» Печерська.

НДЗ : комп’ютер, презентація з теми,  аудіозапис музичних  творів , предметні малюнки, медалі для нагородження,карта подорожі.

 

 

 

 

 

 

Зміст уроку:

 

Завдання уроку:

 

  1. Повторення понять «Опера», «Концерт».  Бесіда про особливості пісні у опері  та концерті.

1. Повторити поняття « опера», «концерт» ознайомити дітей  особливостями пісні в опері та концерті.

  1. Розучування  пісні з опери «Вовк і семеро козенят» М. Коваля : Тема Всезнайки, Туптунки і Бодайки.

2. На прикладі концерту для фортепіано з оркестром№2 , IIIч.( фінал) ознайомити з творчістю композитора І.Берковича.

  1. Вироблення навичок легкого рухового співу.

3. Визначити особливості Пісень Всезнайки, Туптунки і Бодайки  в опері( дати поняття теми та арії)

  1. Слухання та н укр..нар. пісні « Ой лопну обруч» Розповідь про концерт. Слухання І. Берковича, Концерт №2 IIIч( фінал)

4.Проаналізувати укр.. нар . пісню « Ой лопнув обруч» та концерт для фортепіано з оркестром № 2 частина III ч. Визначити основну тему твору.

  1. Виконання в русі під музику укр. Нар . пісні « Просо».

5 Розвивати творчі здібності під час виконання танцювальних рухів до укр. Гар пісні « Просо».

Учень повинен знати:

 

Учень повинен вміти:

 

  1. Поняття « опера» , «концерт», «арія», «тема».
  2. Розуміти зміст музичних творів,що звучали у класі.
  3. Особливості  пісні в опері.
  1. Виразно виконувати т еми персонажів дитячих опер.
  2. Висловлювати своє враження від прослуханих творів.
  3. Аналізувати прослухані твори.

 

 

 

 

 

Структурні компоненти

Зміст уроку

Час

НДЗ

І.Організаційна частина.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  Повідомлення теми, мети уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Мотивація навчальної діяльності. Створення позитивного емоційного  настрою.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ.Розспівування

1)Місто «Музичної зарядки»

 

 

 

 

 

 

 

Мета: вироблення навичок співацького дихання                

 

 

 

 

 

 

 

 

Муз. Привітання

-Добрий день! Добрий день! Добрий день вам, діти!

-Добрий день ! Добрий  день! Добрий день, учитель!

-Добрий день! В добрий час ми вітаємо вас!

-В добрий час добрий день ми співаємо пісень!

 

 

- Діти , сьогодні ми з вами продовжимо подорожувати по країні, назва якої,вам добре відома. Щоб дізнатися її напевне ви маєте відгадати ребус.

- Так  ,це країна пісні, але подорожуватимемо ми з вами не самі , а із її жителькою – Домісолькою . Отже, вона пропонує цікаву екскурсію, де ми зможемо  вивчити пісні персонажів, які найбільше сподобалися із опери « Вовк і семеро козенят». А також більше дізнаємося про пісню, та її особливості.

 

- Діти, тож я сподіваюсь на те, що наш з вами урок пройде у гарній, дружелюбній атмосфері. А той, хто працюватиме старанно на нашому уроці від пан Домісольки зможе отримати чарівну нотку, яка у кінці уроку перетвориться у позитивну оцінку.

 

 

 

 

 

 

 

Отже, щоб розпочати подорож Домісолька пропонує розспіватися,щоб приготувати свій голос до співу,адже в цій країні люблять співочих дітей.

 

 

 

 

-  Сядьте діти рівно, покладіть руки на коліно.

1)-А зараз виконаємо поспівку

« Диби, диби

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7хв

 

 

 

 

 

 

 

 

,,

2370877_94de5db7Пі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III.Музична грамотність

  1. Місто «Всезнайок»

 

А) Аоз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Б)Вивчення нового матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV) Розучування пісні

( Місто “ Співанок»)

А). Вступна бесіда.

Слухання пісні.

 

 

 

 

 

Б)Аналіз прослуханого.

 

 

 

 

 

 

В)Розучування

 

 

 

Г)Виконання:

 

1)Хором

2) Гра-конкурс «Хто виконає краще».

 

 

 

 

 

Д).Заключне слово вчителя.

 

 

V)Фізхвилинка

(Зупинка « Відпочиньмо»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V) Слухання музики

 

  1. Місто « Послухай».

А) Вступне слово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Б) Слухання твору

 

 

В) Аналіз прослуханого твору

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б)Цільова настанова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

в) Слухання

 

 

г)Аналіз прослуханого

 

 

 

 

 

 

VI) Виконання пісні

  1. Місто «Звеселяйсь»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Діти, тепер ми сміливо можемо вирушати до міста « Всезнайок», де Домісолька перевірить ваші знання і визначить,хто був уважним і розумним на поередніх уроках.

( Робота в парах) Діти отримують по питанню на кожну парту, а потім, подумавши кілька хв.. бажаючий з кожного ряду відповідає.

- Що таке опера? Наведіть приклади відомої вам опери.

- А що таке хор? Де з ним можна зустрітися?

- Хто напи сав оперу « Вовк і семеро козенят»? Як звати козенят з цієї опери?

- Молодці.

 

Діти, ви маєте  пам’ятати, що пісні головних героїв називають по-різному.На прикладі  цієй опери ви про це можете також дізнатися.Якщо пісня маленька-це тема, а якщо велика- то це буде арія. Значення цього слова близьке до значення слова “пісня” , “наспів” . Вона служить характеристикою того чи іншого героя.

 

 

 

А тепер вирушаймо до нового міста, Домісольці вже кортить нам його показати, адже тут ми зможемо розучути пісні найцікавіших героїв опери» Вовк і семеро козенят» Погляньте, вони чекають на нас.

 

- Отже, перед тим ви маєте сказати,прослухавши ці пісеньки, чим вони є- темою чи арією.

- Діти послухайте зараз ці пісні..

 

- Які почуття у вас вони викликали? ()

- А який  характер ?(наспівний)

 - Який жанр цих пісеньок?

-

 

 

-Зараз спробуємо проспівати під супровід разом зі мною тему Всезнайки.

- Потім Тему Туптунки і Бодайки

 

- Перша команда це перший ряд,другий  ряд це друга команда,…

- Ви всі старалися, …..ряд був найкращий .Молодці! Ви виконували пісню емоційно, правильно.

 

 

-Діти, чи  сподобались вам ці пісні?

-Тож,чим ці пісні є?

-Який настрій створили вони?

 

 

-Діти, а тепер прийшов час перепочити і првести цікаву фізхвилинку:

 

У кого що всередині.

У кульбабок білих – вилітала (учні легко здувають уявний пух з долоні).

У мотоцикла – ричалка (учні супроводжують вимову звукозображальним елементом «трр - трр»круговими рухами кулачків.)

У годинника – спішила (учні активно і чітко вимовляють склади «тік - так»                                          І виконують коливання з боку в бік, як маятник годинника).

У дівчат – смішинка (вимовляють «ха» й «хі» у фальцетному регістрі).

У мишки – пищалка (вимовляють тоненько й швидко «пі – пі - пі»).

У коника – іржала (зображується іржання коника).

У вітру – здувала (двічі                           до вго видихається повітря).

У каблучків – стукалка (легко й рухливо цокають язиком).

У носа – сопілка (тихенько шмигають носом).

В їжака – пихтіла (пошепки й неголосно вимовляється «пих»).

У телефоні – дзвонилка (зображують довге «тру – у - у» )

А у сонця – світилка (кожна дитина співає будь – який звук.) 

 

 

-Діти, а зараз ми з вами опинимося в місті, яке має назву» Послухай»

- Його жителі нам пропонують послухати пісню. Однак і тут вони залишили вам завдання. Ось, будь ласка зачитай його. « Визначте автора та характер, тільки тоді ви  зможете далі подорожувати по нашій країні.»

 

 

 

 

  • Діти,який настрій у вас викликала ця пісня?
  • Хто іі  автор,як ви гадаєте?
  • Який характер? Чому?
  • Отже діти, за те ,що ви вірно визначили автора і справилися із завданням пісня нас запрошує не лише в оперу, а і у концерт.
  • Концерт(з лат. –змагання) Це великий твір з 3 частин, в якому один інструмент змагається з симфонічним оркестром.
  • Зараз ви прослухаєте такий концерт  І Берковича.Концерт №2 IIIч. І скажете, які музичні інструменти змагаються за мелодію пісні ( Ой,лопнув обруч) Однак перед тим я хотіла б, щоб ви дещо дізналися про цього чудового композитора:
  • Народився 15 рудня 1902 року в Києві. Композитор. Закінчив Києвську консерваторію по класу фортепіано. Працював вчителем  в музичній школі. До його творчості відносять : 3 концерта для фортепіано і струнних , 2 сонати для фортепіано,  30 легких п’єс, 35 етюдів, 10 дитячих п’єс та багато інших цікавих творів. Помер  5 січня 1972 року.
  •  

 

 

 

  • Які інструменти були головним суперниками?

 

 

 

 

 

 

  • А тепер,щоб трохи перепочити і підняти один одному настрій виконаймо під укр. Нар пісню « Просо» танцювальні рухи, які ,ви зараз побачите.

 

8хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2хв

 

 

 

 

8хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Аудіозапис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.Підсумок уроку

1.Узагальнююча  бесіда.

 

 

2. Мотивація та оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 - Пригадайте, як називають головних персонажів опери?

- Яка між ними різниця?

- Яку пісню ми слухали?

- Які вивчили?

- З чого складається опера?  Які її особливості?

 

Порахуйте, скільки у вас зірочок і скажіть мені.

- Урок закінчено. До побачення.

 

 

3хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку