Конспект уроку музики
Клас: 2
Тема семестру: Подорож з піснею , танцем, маршем
Тема : Подорожуємо з піснею
Мета: збагачувати знання учнів про оперу у музиці, продовжити знайомство із казковими героями опери та їх роллю у музичному творі; пояснити поняття «теми», та «арії» в опері; розвивати співацькі навички, творчі здібності дітей; виховувати інтерес до класичної та народної музику.
Тип уроку : комбінований.
Конспект уроку музики
Клас: 2
Тема семестру: Подорож з піснею , танцем, маршем
Тема : Подорожуємо з піснею
Мета: збагачувати знання учнів про оперу у музиці, продовжити знайомство із казковими героями опери та їх роллю у музичному творі; пояснити поняття «теми», та «арії» в опері; розвивати співацькі навички, творчі здібності дітей; виховувати інтерес до класичної та народної музику.
Тип уроку : комбінований.
Література: Яскулко « Методичні розробки уроків з музики 1-4 класи» ; програма « Муз.мистецтво» Ростовського ; «Уроки музики» Печерська.
НДЗ : комп’ютер, презентація з теми, аудіозапис музичних творів , предметні малюнки, медалі для нагородження,карта подорожі.
Зміст уроку:
|
Завдання уроку:
|
|
1. Повторити поняття « опера», «концерт» ознайомити дітей особливостями пісні в опері та концерті. |
|
2. На прикладі концерту для фортепіано з оркестром№2 , IIIч.( фінал) ознайомити з творчістю композитора І.Берковича. |
|
3. Визначити особливості Пісень Всезнайки, Туптунки і Бодайки в опері( дати поняття теми та арії) |
|
4.Проаналізувати укр.. нар . пісню « Ой лопнув обруч» та концерт для фортепіано з оркестром № 2 частина III ч. Визначити основну тему твору. |
|
5 Розвивати творчі здібності під час виконання танцювальних рухів до укр. Гар пісні « Просо». |
Учень повинен знати:
|
Учень повинен вміти:
|
|
|
Структурні компоненти |
Зміст уроку |
Час |
НДЗ |
І.Організаційна частина.
1. Повідомлення теми, мети уроку.
2.Мотивація навчальної діяльності. Створення позитивного емоційного настрою.
ІІ.Розспівування 1)Місто «Музичної зарядки»
Мета: вироблення навичок співацького дихання
|
Муз. Привітання -Добрий день! Добрий день! Добрий день вам, діти! -Добрий день ! Добрий день! Добрий день, учитель! -Добрий день! В добрий час ми вітаємо вас! -В добрий час добрий день ми співаємо пісень!
- Діти , сьогодні ми з вами продовжимо подорожувати по країні, назва якої,вам добре відома. Щоб дізнатися її напевне ви маєте відгадати ребус. - Так ,це країна пісні, але подорожуватимемо ми з вами не самі , а із її жителькою – Домісолькою . Отже, вона пропонує цікаву екскурсію, де ми зможемо вивчити пісні персонажів, які найбільше сподобалися із опери « Вовк і семеро козенят». А також більше дізнаємося про пісню, та її особливості.
- Діти, тож я сподіваюсь на те, що наш з вами урок пройде у гарній, дружелюбній атмосфері. А той, хто працюватиме старанно на нашому уроці від пан Домісольки зможе отримати чарівну нотку, яка у кінці уроку перетвориться у позитивну оцінку.
Отже, щоб розпочати подорож Домісолька пропонує розспіватися,щоб приготувати свій голос до співу,адже в цій країні люблять співочих дітей.
- Сядьте діти рівно, покладіть руки на коліно. 1)-А зараз виконаємо поспівку « Диби, диби
|
3хв
7хв
|
,, Пі
|
III.Музична грамотність
А) Аоз.
Б)Вивчення нового матеріалу
IV) Розучування пісні ( Місто “ Співанок») А). Вступна бесіда. Слухання пісні.
Б)Аналіз прослуханого.
В)Розучування
Г)Виконання:
1)Хором 2) Гра-конкурс «Хто виконає краще».
Д).Заключне слово вчителя.
V)Фізхвилинка (Зупинка « Відпочиньмо»
V) Слухання музики
А) Вступне слово.
Б) Слухання твору
В) Аналіз прослуханого твору
б)Цільова настанова
в) Слухання
г)Аналіз прослуханого
VI) Виконання пісні
|
- Діти, тепер ми сміливо можемо вирушати до міста « Всезнайок», де Домісолька перевірить ваші знання і визначить,хто був уважним і розумним на поередніх уроках. ( Робота в парах) Діти отримують по питанню на кожну парту, а потім, подумавши кілька хв.. бажаючий з кожного ряду відповідає. - Що таке опера? Наведіть приклади відомої вам опери. - А що таке хор? Де з ним можна зустрітися? - Хто напи сав оперу « Вовк і семеро козенят»? Як звати козенят з цієї опери? - Молодці.
Діти, ви маєте пам’ятати, що пісні головних героїв називають по-різному.На прикладі цієй опери ви про це можете також дізнатися.Якщо пісня маленька-це тема, а якщо велика- то це буде арія. Значення цього слова близьке до значення слова “пісня” , “наспів” . Вона служить характеристикою того чи іншого героя.
А тепер вирушаймо до нового міста, Домісольці вже кортить нам його показати, адже тут ми зможемо розучути пісні найцікавіших героїв опери» Вовк і семеро козенят» Погляньте, вони чекають на нас.
- Отже, перед тим ви маєте сказати,прослухавши ці пісеньки, чим вони є- темою чи арією. - Діти послухайте зараз ці пісні..
- Які почуття у вас вони викликали? () - А який характер ?(наспівний) - Який жанр цих пісеньок? -
-Зараз спробуємо проспівати під супровід разом зі мною тему Всезнайки. - Потім Тему Туптунки і Бодайки
- Перша команда це перший ряд,другий ряд це друга команда,… - Ви всі старалися, …..ряд був найкращий .Молодці! Ви виконували пісню емоційно, правильно.
-Діти, чи сподобались вам ці пісні? -Тож,чим ці пісні є? -Який настрій створили вони?
-Діти, а тепер прийшов час перепочити і првести цікаву фізхвилинку:
У кого що всередині. У кульбабок білих – вилітала (учні легко здувають уявний пух з долоні). У мотоцикла – ричалка (учні супроводжують вимову звукозображальним елементом «трр - трр»круговими рухами кулачків.) У годинника – спішила (учні активно і чітко вимовляють склади «тік - так» І виконують коливання з боку в бік, як маятник годинника). У дівчат – смішинка (вимовляють «ха» й «хі» у фальцетному регістрі). У мишки – пищалка (вимовляють тоненько й швидко «пі – пі - пі»). У коника – іржала (зображується іржання коника). У вітру – здувала (двічі до вго видихається повітря). У каблучків – стукалка (легко й рухливо цокають язиком). У носа – сопілка (тихенько шмигають носом). В їжака – пихтіла (пошепки й неголосно вимовляється «пих»). У телефоні – дзвонилка (зображують довге «тру – у - у» ) А у сонця – світилка (кожна дитина співає будь – який звук.)
-Діти, а зараз ми з вами опинимося в місті, яке має назву» Послухай» - Його жителі нам пропонують послухати пісню. Однак і тут вони залишили вам завдання. Ось, будь ласка зачитай його. « Визначте автора та характер, тільки тоді ви зможете далі подорожувати по нашій країні.»
|
8хв
2хв
8хв
6хв |
Аудіозапис
|
ІІІ.Підсумок уроку 1.Узагальнююча бесіда.
2. Мотивація та оцінювання.
|
- Пригадайте, як називають головних персонажів опери? - Яка між ними різниця? - Яку пісню ми слухали? - Які вивчили? - З чого складається опера? Які її особливості?
Порахуйте, скільки у вас зірочок і скажіть мені. - Урок закінчено. До побачення.
|
3хв |
|