Тема: Сім чудес України
Мета: вчити дітей розрізняти міста. Річки, моря, орієнтуватися на карті; формувати уявлення про заповідники та історично – культурні пам’ятки України; розвивати допитливість, увагу, інтерес до історичного минулого України; виховувати почуття любові та гордості до своєї Батьківщини
Результати навчання:
Наприкінці заняття учні:
Аналізують історико – культурну спадщину України
Пояснюють значення місць – чудес України
Називають географічне положення на карті
Формулюють власну думку, щодо певної проблеми
Обладнання: презентація, відеоматеріали, скарбнички (7), карта України, фотокартки, короткі відомості
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація учнів до урока
(Діти стоять у колі)
-Давайте привітаємося,
Доброго дня, діти.
Давайте посміхнемося,
Давайте привітаємося із сонячними промінцями.
Давайте розпочнемо нашу сьогоднішню зустріч з очікувань.
Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (в-ді дітей).
Добре, а зараз
Поміняйтеся місцями ті, у кого є братики, або сестрички.
Поміняйтеся місцями ті, хто має друзів.
Поміняйтеся місцями ті, хто завжди уважно слухає на уроках вчителів.
Поміняйтеся місцями ті, хто вітається з старшими.
Поміняйтеся місцями ті, хто слухається бабусю, або дідуся.
Поміняйтеся місцями ті, хто любить своїх батьків.
Поміняйтеся місцями, ті хто любить мріяти.
Поміняйтеся місцями ті, хто вірить в чудеса.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Ми щойно згадали про чудо. А в які чудеса ви вірите, діти?
-А що таке чудо, як ви думаєте? (те, що гідне великого подиву, незвичайне, дивовижне, що викликає загальне захоплення, вражає своїми якостями, властивостями, красою)
-А чому так важливо вірити в чудеса?
-а як чудо пов’язане з подорожжю?
-Маленький мандрівник Пізнайко, який дуже вірить у всілякі чудеса, довго подорожував, щоб зібрати матеріал для дитячого журналу про сім чудес України – це ті місця, які ми з гордістю можемо продемонструвати усьому світу. Тож давайте розглянемо, що ж цікавого знайшов наш маленький мандрівник.
ІІІ. СПРИЙМАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
«Всеукраїнська акція «7 чудес України» задумувалася як прагнення показати українцям і світу історично значиме, архітектурно витончене, туристично привабливе, одним словом – красиве та унікальне обличчя держави, в якій ми живемо. Тут не хотілося згадувати традиційних пояснень сумних сторінок історії нашої країни. Ми, навпаки, прагнули продемонструвати велич української історії не лише у формі гіпотез і казкових легенд, а й по факту“ – говорить ініціатор проекту МИКОЛА ТОМЕНКО (слайд)
(діти розділені на 7 групок заздалегідь)
У давні часи жило плем'я полян, а правили ними три князі-брати: Кий, Щек і Хорив, а сестра їхня звалася Либідь. І збудували поляни город й нарекли його на честь свого князя старшого брата Щека і Хорива — Києвом. А навколо города був ліс і пуща велика, і поляни ходили на лови і полювали там звірів, рубали ліс, розбудовували город.
Кий довго княжив у роді своєму, ходив походами в інші землі, і навіть до самого Царгорода. Великі почесті віддав йому правитель Царгорода.
Коли ж Кий повертався з далекої мандрівки, то, пливучи Дунаєм, уподобав місце і збудував невеликий город, і хотів осісти в ньому з родом своїм, та не дали йому навколишні мешканці. Отож і донині називають придунайці те городище Києвець. Кий же повернувся у свій город Київ і правив ще багато років зі своїми братами Щеком та Хоривом.
(Історико – культурний заповідник «Печерська» отримала назву від слова «печери». На березі Дніпра їх викопували священники, щоб усамітнюватися для молитов. Згодом над печерами монахи побудували церкви та монастир, а печери почали слугувати кладовищем).
(музей книгодрукування, музей українського народного декоративного мистецтва, музики та кіно)
Місто битв і місто слави.
Це наш дім і наші стіни.
Це столиця України.
-Чи здогадалися ви, куди ми направляємося? (у Київ)
- Як ви думаєте, яке місце ми зараз відвідаємо? (Софія Київська)
- Звідки пішла назва Софії Київської?
-Хто вважається засновником Софії Київської?
- Чим особлива Софія Київська? (в – ді дітей)
- Молодці, діти. Але, окрім собору до національного заповідника «Софія Київська» ввійшли монастирські споруди, Золоті ворота, Кирилівська церква та Андріївська церква.
- Наступна наша зупинка – місто Хотин. Це місто було завжди бажаним для давніх поселенців, які хотіли жити у цьому красивому і багатому краї. У давні часи на Київську Русь часто нападали вороги. Тому Київський князь Володимир Великий наказав укріпити кордони своєї держави міцними фортецями. Давайте поглянемо, якими ж були ці фортеці? А також переглядаючи відео зверніть увагу на їх висоту, довжину.
- То яка довжина укріплень? А яка висота мурів?
- Як ви думаєте, а навіщо її взагалі спорудили?
- Молодці, діти. А ми прямуємо далі. На краю міста Умань простягнувся великий парк «Софіївка». Він є одним з 10 найкрасивіших парків Європи, шедевром садово – паркового мистецтва.
- Чи знаєте ви історію походження назви парку?
- Отож давайте переглянемо відео про це дивовижне місце?
IV.Підсумок уроку
- Діти, що нового ви дізналися на уроці?
- Що найбільше зацікавило вас?
- Чи виникло у вас бажання відвідати якесь із цих місць? Яке саме? Чому?
Чи здійснилися ваші очікування?