Конспект уроку на тему "7 чудес України"

Про матеріал
Розробка інтерактивного уроку допоможе вчителеві провести якісний, цікавий урок, із застосуванням різних форм і методів роботи.
Перегляд файлу

 

Тема: Сім чудес України

Мета: вчити дітей розрізняти міста. Річки, моря, орієнтуватися на карті; формувати уявлення про заповідники та історично – культурні пам’ятки України; розвивати допитливість, увагу, інтерес до історичного минулого України; виховувати почуття любові та гордості до своєї Батьківщини

Результати навчання:

Наприкінці заняття учні:

 Аналізують історико – культурну спадщину України

 Пояснюють значення місць – чудес України

 Називають географічне положення на карті

 Формулюють власну думку, щодо певної проблеми

Обладнання: презентація, відеоматеріали, скарбнички (7), карта України, фотокартки, короткі відомості

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організація учнів до урока

(Діти стоять у колі)

-Давайте привітаємося,

Доброго дня, діти.

Давайте посміхнемося,

Давайте привітаємося із сонячними промінцями.

Давайте розпочнемо нашу сьогоднішню зустріч з очікувань.

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (в-ді дітей).

Добре, а зараз

Поміняйтеся місцями ті, у кого є братики, або сестрички.

Поміняйтеся місцями ті, хто має друзів.

Поміняйтеся місцями ті, хто завжди уважно слухає на уроках вчителів.

Поміняйтеся місцями ті, хто вітається з старшими.

Поміняйтеся місцями ті, хто слухається бабусю, або дідуся.

Поміняйтеся місцями ті, хто любить своїх батьків.

Поміняйтеся місцями, ті хто любить мріяти.

Поміняйтеся місцями ті, хто вірить в чудеса.

ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку

- Ми щойно згадали про чудо. А в які чудеса ви вірите, діти?

-А що таке чудо, як ви думаєте? (те, що гідне великого подиву, незвичайне, дивовижне, що викликає загальне захоплення, вражає своїми якостями, властивостями, красою)

-А чому так важливо вірити в чудеса?

-а як  чудо пов’язане з подорожжю?

-Маленький мандрівник Пізнайко, який дуже вірить у всілякі чудеса, довго подорожував, щоб зібрати матеріал для дитячого журналу про сім чудес України – це ті місця, які ми з гордістю можемо продемонструвати усьому світу. Тож давайте розглянемо, що ж цікавого знайшов наш маленький мандрівник.

ІІІ. СПРИЙМАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  • Наш Пізнайко познайомився з ініціатором проекту «7 чудес України» Миколою Томенком (фото). Він з радістю поділився з ним цікавою інформацією про започатковану ним акцію. Ось що він розповів:

«Всеукраїнська акція «7 чудес України» задумувалася як прагнення показати українцям і світу історично значиме, архітектурно витончене, туристично привабливе, одним словом – красиве та унікальне обличчя держави, в якій ми живемо. Тут не хотілося згадувати традиційних пояснень сумних сторінок історії нашої країни. Ми, навпаки, прагнули продемонструвати велич української історії не лише у формі гіпотез і казкових легенд, а й по факту“ – говорить ініціатор проекту МИКОЛА ТОМЕНКО (слайд)

  • За результатами акції у 2007 році країна визначила «7 історико-архітектурних чудес України», якими стали: Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець», Києво-Печерська Лавра, Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця», Національний дендрологічний парк «Софіївка», Херсонес Таврійський, Софія Київська та Національний заповідник-острів «Хортиця».
  • Вже за рік, у 2008 році, відбувся другий етап акції – «7 природних чудес України», переможцями якого було визнано: Біосферний заповідник «Асканія-Нова», Регіонально-ландшафтний парк «Гранітно-степове Побужжя», Дністровський каньйон, Мармурову печеру, Національний природний парк «Подільські Товтри», озера Світязь та Синевір.
  • Обидва етапи акції під загальною назвою «7 чудес України» мали великий успіх, тому у 2010 році широкому загалу було презентовано третій проект акції – «7 чудес України: замки, фортеці, палаци». В результаті його проведення були обрані такі переможці: Аккерманська фортеця, Алупкінський палац, Кам’янець-Подільська фортеця, Луцький Верхній замок, Митрополичий палац у Чернівцях, Палац у Качанівці, Хотинська фортеця.
  • Ось погляньте, що нам передав Пізнайко. Що це? (карта України)
  • На ній відмічені міста, які ми маємо сьогодні відвідати. Як ви думаєте, чому саме ці міста? (в – ді дітей)
  • Пізнайко обрав ці міста не дарма, адже в кожному з них ми можемо відвідати незвичайні місця.

(діти розділені на 7 групок заздалегідь)

  • Погляньте , у кожного із вас на парті є конвертики – мандрівнички від Пізнайка. У кожному  з них він поклав дібраний ним матеріал про одне із семи чудес України. Але під час подорожі фотокартки пошкодилися, а інформація сплуталася. Наше завдання відновити всі дані. Відкривайте свої конвертики. Для того, щоб дізнатися які місця нам потрібно відвідати – складіть фотокартку – пазл.
  • Молодці! А тепер давайте позначимо ці місця на карті. Для цього нам потрібен представник із кожної групки. (дитина називає місце, яке випало її групі та кріпить позначку на карті)
  • Києво – Печерська лавра – Київ
  • Хортиця – острів на Дніпрі, Запоріжжя
  • Херсонес Таврійський – Кримський півострів
  • Кам’янець Подільський – Хмельницька обл.
  • Софіївка – Умань
  • Хотинська фортеця – Хотин
  • Софія Київська – Київ 
  • Тепер ми маємо відвідати кожне з цих місць
  • Отже, спочатку Пізнайко відвідав нашу столицю. Місто? (Київ)
  • А що ви знаєте про місто Київ? (в – ді дітей)
  • А чи знаєте ви звідки пішла назва Київ?

У давні часи жило плем'я полян, а правили ними три князі-брати: Кий, Щек і Хорив, а сестра їхня звалася Либідь. І збудували поляни город й нарекли його на честь свого князя старшого брата Щека і Хорива — Києвом. А навколо города був ліс і пуща велика, і поляни ходили на лови і полювали там звірів, рубали ліс, розбудовували город.

Кий довго княжив у роді своєму, ходив походами в інші землі, і навіть до самого Царгорода. Великі почесті віддав йому правитель Царгорода.

Коли ж Кий повертався з далекої мандрівки, то, пливучи Дунаєм, уподобав місце і збудував невеликий город, і хотів осісти в ньому з родом своїм, та не дали йому навколишні мешканці. Отож і донині називають придунайці те городище Києвець. Кий же повернувся у свій город Київ і правив ще багато років зі своїми братами Щеком та Хоривом.

  • Відвідали ми це місто не випадково, адже саме тут знаходиться Києво – Печерська лавра. Що ви знаєте про неї? (в – ді дітей)
  • Звідки ж пішла назва «Печерська»? (в – ді дітей)

(Історико – культурний заповідник «Печерська» отримала назву від слова «печери». На березі Дніпра їх викопували священники, щоб усамітнюватися для молитов. Згодом над печерами монахи побудували церкви та монастир, а печери почали слугувати кладовищем).

  • У лаврі є багато пам’яток архітектури і 17 церков, які вражають своєю красою та величчю. Серед них Успенський собор. А поряд – Велика лаврська дзвіниця 100 метрової висоти.
  • А які ж музеї ми можемо відвідати на території Києво – Печерської лаври? (В- ді дітей)

(музей книгодрукування, музей українського народного декоративного мистецтва, музики та кіно)

  • А ще Києвом протікає найбільша річка України, яка її назва? (Дніпро)
  • Давайте пригадаємо, як називаються козацькі човни?(Чайки)
  • Уявімо собі, що ми чайкою пливемо по Дніпру аж до міста Запоріжжя. Посередині річки є великий острів Хортиця.
  • Давайте переглянемо відео сюжет про цей острів.
  • Про яке чудо  світу йшлося у відео фрагменті?
  • Чим цікавий острів Хортиця?
  • Хто мешкав на території острова?
  • Яку назву дістала фортеця, заснована в часи козаччини? (Запорозька Січ)
  • Що цікавого можуть побачити туристи?
  • Що відновили археологи? Для чого?
  • То чим же славиться острів Хортиця? (в – ді дітей)
  • Продовжимо нашу подорож. Якщо ми попливемо далеко – далеко, де води Дніпра впадають у Чорне море, то прибудемо на Кримський півострів.
  • Як ви думаєте, про яке місце ми будемо зараз говорити? (Херсонес Таврійський)
  • Скільки проіснувало саме місто Херсонес? (майже 2 тисячі років)
  • Чим особливе було це місто? Чим прикрашали вулиці місцеві жителі? Що було побудовано?
  • За легендою в давні часи в одному з них прийняв святе хрещення київський князь Володимир і привіз на нашу землю православну віру. Багатство Херсонеса приваблювало войовничі народи, тому кочові племена своїми нападами спустошили і зруйнували це прекрасне місто. Його руїни декілька століть пролежали, засипані землею.
  • Основною частиною заповідника є археологічний музей.
  • До речі, а чим займаються археологи? Які речі можуть зберігатися в археологічному музеї?  (в – ді дітей)
  • А ми продовжуємо нашу подорож. Четверте чудо України – заповідник Кам’янець Подільський.
  • Це давнє місто з 700 річною історією. Старе місто ніби виростає з вапнякових скель. Навколо – глибокий рів, який заповнювали водою з річки за допомогою системи шлюзів у разі наближення до міста ворогів. Це робило Кам’янець неприступним.
  • Чим особливе місто? Що відбувалося на центральній площі?
  • Що є символом Кам’янця – Подільського?
  • Молодці! А зараз давайте трішки відпочинемою
  • Фізкультхвилинка
  • Центр нашої держави

  Місто битв і місто слави.

  Це наш дім і наші стіни.

  Це столиця України.

-Чи здогадалися ви, куди ми направляємося? (у Київ)

- Як ви думаєте, яке місце ми зараз відвідаємо? (Софія Київська)

- Звідки пішла назва Софії Київської?

-Хто вважається засновником Софії Київської?

- Чим особлива Софія Київська? (в – ді дітей)

- Молодці, діти. Але, окрім собору до національного заповідника «Софія Київська» ввійшли монастирські споруди, Золоті ворота, Кирилівська церква та Андріївська церква.

- Наступна наша зупинка – місто Хотин. Це місто було завжди бажаним для давніх поселенців, які хотіли жити у цьому красивому і багатому краї. У давні часи на Київську Русь часто нападали вороги. Тому Київський князь Володимир Великий наказав укріпити кордони своєї держави міцними фортецями. Давайте поглянемо, якими ж були ці фортеці? А також переглядаючи відео зверніть увагу на їх висоту, довжину.

-  То яка довжина укріплень? А яка висота мурів?

- Як ви думаєте, а навіщо її взагалі спорудили?

- Молодці, діти. А ми прямуємо далі. На краю міста Умань простягнувся великий парк «Софіївка». Він є одним з 10 найкрасивіших парків Європи, шедевром садово – паркового мистецтва.

- Чи знаєте ви історію походження назви парку?

- Отож давайте переглянемо відео про це дивовижне місце?

  • Що найбільше вас вразило в Софіївці?
  • Чи бували ви коли – небудь там?  То звідки ж пішла ця назва?
  • Усі  матеріали і карту нашої подорожі я відправлю Пізнайкові. Нехай він разом із своїми помічниками помістить їх до журналу. І тоді усі побачать справжню красу 7 чудес України.

IV.Підсумок уроку

- Діти, що нового ви дізналися на уроці?

- Що найбільше зацікавило вас?

- Чи виникло у вас бажання відвідати якесь із цих місць? Яке саме? Чому?

 Чи здійснилися ваші очікування?

 

 

 

docx
Додано
24 липня 2020
Переглядів
4274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку