Мета: ознайомити учнів з буквою Щ,щ, звукосполученням [шч] ;
удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів;
навичку свідомого і правильного, виразного читання;
закріплювати вміння зв’язно висловлювати свої думки на задану тему;
розвивати пам’ять, увагу; виховувати любов до Батьківщини.
Хід уроку
І.Мотивація
Ми зараз з вами розіграємо невеличку сценку
1. Інсценізація
Вчитель. Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
Діти:
1. – До магазину, - там є цукерки.
2. – Ні, до школи, - там є діти.
3. – Ні, до річки, - там можна купатись.
4. – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.
5. – Ні, у поле, - там простір широкий.
Вчитель. Але тут увійшла мама. Діти запитують її:
(хором) «Яка стежка найкраща?»
Вчитель: Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:
Мати: - Додому, діти! До рідного дому!
Вчитель: - У кожної людини є свій куточок на землі. Це місце, де вона народилася. Це маленька батьківщина. З таких маленьких рідних куточків і складається наша велика Батьківщина.
( сідайте, будь ласка)
У вас на партах лежить картка, по якій вам треба скласти прислів’я
2. Складання прислів’я
Та земля мила,
Де мати народила. (зверху написані цифри)
( про Батьківщину)
Може, хто знає, як ще ми називаємо Батьківщину?
( Синонім: держава, Вітчизна)
II. Повідомлення теми . Актуалізація знань.
А яку літеру ви помітили у слові, з якою ми ще не познайомились?
( літера щ)
- І сьогодні на уроці ми не тільки познайомимось з літерою щ, а і дізнаємось про секрет цієї літери .
Робота над казкою О.Катрича.
І зараз я вам пропоную послухати казку, з якої ви і дізнаєтесь про цей секрет.
Одного разу звуки вийшли на берег річки зустрічати ранок. Тихо. І ось легенький вітерець пробіг по верхівках очерету. Зашумів очерет: ш – ш – ш. А всі маленькі мешканці, що жили в очереті, - черепашки, каченятка, рачки – йому відповіли: ч – ч – ч – ч – ч. Це означало: дай нам ще трохи поспати. І всі почули, як навколо лунало: ш – ч – ш – ч – ш – ч – ш – ч – ш – ч, почали переглядатися між собою, а дехто почав закривати вуха. Воно й справді неприємно слухати будь – які сварки. Невідомо, чим би все це скінчилося, якби не сонечко. Перші сонячні промінчики погладили все і всіх.
А звукам [ш - ч], які ледве не посварилися між собою, Сонечко сказало:
- Вам не сваритися між собою треба, а об’єднатися. Заживете спокійно, а Азбука отримає нову букву.
Тут Сонечко своїми променями щільно обняло два звуки [шч], зв’язало стрічкою і бантик опустило. З’явилася широка, гарна, впевнена в собі буква Щ.
І так буква « ща» позначає два звуки.
Які саме ви запам’ятали? Ш-ч
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
III. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1.Розгляд друкованої і рукописної букви щ на екрані
( вивести на екран)
2. Визначення букви в абетці
3. Викладання букви щ з дроту
- Викладіть букву щ з дроту
4. Друкування букви щ.
Складання звукової схеми до слова щиглик на листку для друкування.
5.Щоденні 5
1.Читання для себе
А зараз вам треба підійти до парти. Обрати собі текст, який забажаєте. Вибрати місце в класі, де ви будете читати. На самостійне читання ми відводимо 7 хвилин. По закінченню часу, пролунає дзвіночок і ми перейдемо до наступного етапу.
2. Читання разом з другом
А зараз вам треба обрати собі пару, для того, щоб почитати один одному. І ви вибираєте будь-яке місце для читання.
Лунає дзвіночок і ми всі сідаємо на свої місця.
3. Слухання
( А зараз вам треба написати відповіді на картках, на яких написано Слухання)
Вчитель читає запитання, діти вписують відповіді.
4.РОБОТА ЗІ СЛОВАМИ
Карточка
Прочитай загадку
На ріднім полі шепчуть колоски,
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихо слово….(Україна)
5. ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
НАЙКРАЩИЙ ЧАС, ЩОБ ЗАПИСУВАТИ ВЛАСНІ ДУМКИ ТА СТАТИ ХОРОШИМ ПИСЬМЕННИКОМ. ЦЕ ЦІКАВО І ВЕСЕЛО!
Самостійно оберіть тему над якою ви будете розмірковувати. Ви можете написати, намалювати. Можна ручкою, олівцем простим або кольоровим.
Хто бажає прочитати своє висловлювання або показати малюнок?
IV. Підсумок уроку
-Яку букву ми вивчили?
-Які звуки вона позначає
- Про що ми говорили на уроці?
- Як зветься наша Батьківщина?
-Чи сподобався вам урок ?