Конспект уроку на тему: "Буква Щ, щ. Звукосполучення [шч]."

Про матеріал
Конспект уроку з української мови у 1 класі допоможе вчителеві правильно спланувати урок, полегшить роботу
Перегляд файлу

Тема. Буква  Щ, щ. Звукосполучення [шч].

 

Мета: ознайомити учнів з  буквою Щ,щ, звукосполученням [шч] ;       

удосконалювати  вміння  виконувати  звуко-буквений аналіз слів;

навичку  свідомого  і  правильного, виразного читання;

закріплювати  вміння  зв’язно  висловлювати свої  думки на задану  тему;

розвивати пам’ять,  увагу; виховувати  любов  до Батьківщини.

 

Хід  уроку

 

І.Мотивація

Ми зараз з вами розіграємо невеличку сценку

1. Інсценізація

Вчитель. Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?

Діти:

1. – До магазину, - там є цукерки.

2. – Ні, до школи, - там є діти.

3. – Ні, до річки, - там можна купатись.

4. – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.

5. – Ні, у поле, - там простір широкий.

Вчитель. Але тут увійшла мама. Діти запитують її:

 (хором)   «Яка стежка найкраща?»

Вчитель: Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:

Мати: - Додому, діти! До рідного дому!

Вчитель: - У кожної людини є свій куточок на землі. Це місце, де вона народилася. Це маленька батьківщина. З таких маленьких рідних куточків і складається наша велика Батьківщина.

( сідайте, будь ласка)

У вас на партах лежить картка, по якій вам треба скласти прислів’я

2. Складання прислів’я

     Та земля мила,

Де мати народила. (зверху написані цифри)

  • Про що йдеться мова у прислів’ї?

( про Батьківщину)

Може, хто знає, як ще ми називаємо Батьківщину?

( Синонім: держава, Вітчизна)

II. Повідомлення  теми . Актуалізація знань.

 

А яку літеру ви помітили у слові, з якою ми ще не познайомились?

( літера щ)

- І сьогодні на уроці  ми не тільки познайомимось з літерою щ, а і дізнаємось про секрет цієї літери .

Робота над казкою О.Катрича.

І зараз я вам пропоную послухати казку, з якої ви і дізнаєтесь про цей секрет.

 

Одного разу звуки вийшли на берег річки зустрічати ранок.   Тихо.  І ось легенький вітерець пробіг по верхівках очерету. Зашумів очерет: ш – ш – ш. А всі маленькі мешканці, що жили в очереті, - черепашки, каченятка, рачки – йому відповіли: ч – ч – ч – ч – ч. Це означало: дай нам ще трохи поспати. І всі почули, як навколо лунало: ш – ч – ш – ч – ш – ч – ш – ч – ш – ч, почали переглядатися між собою, а дехто почав закривати вуха. Воно й справді неприємно слухати будь – які сварки. Невідомо, чим би все це скінчилося, якби не сонечко. Перші сонячні промінчики погладили все і всіх.

А звукам [ш - ч], які ледве не посварилися між собою, Сонечко сказало:

- Вам не сваритися між собою треба, а об’єднатися. Заживете спокійно, а Азбука отримає нову букву.

Тут Сонечко своїми променями щільно обняло два звуки [шч], зв’язало стрічкою і бантик опустило. З’явилася широка, гарна, впевнена в собі буква Щ.

 

І так буква « ща» позначає два звуки.

Які саме ви запам’ятали?   Ш-ч

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

III. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1.Розгляд друкованої і рукописної букви щ на екрані

( вивести на екран)

2. Визначення букви в абетці

3. Викладання букви  щ з дроту

- Викладіть букву щ з дроту

4. Друкування букви щ.

 Складання звукової схеми до слова щиглик на листку для друкування.

  • Порахуйте скільки букв у слові щиглик?
  • А скільки звуків?
  • Напишіть звукову схему під словом щиглик

5.Щоденні 5

1.Читання для себе

А зараз вам треба підійти до парти. Обрати собі текст, який забажаєте. Вибрати  місце в класі, де ви будете читати. На самостійне читання ми відводимо 7 хвилин. По закінченню часу, пролунає дзвіночок і ми перейдемо до наступного етапу.

 

2. Читання разом з другом

 

А зараз вам треба обрати собі пару, для того, щоб почитати один одному. І ви вибираєте будь-яке місце для читання.

 

Лунає дзвіночок і ми всі сідаємо на свої місця.

 

3. Слухання

 

  • Прослуховування тексту « Казка про Україну»( презентація, читає вчитель)
  • Відповіді на картках

( А зараз вам треба написати відповіді на картках, на яких написано Слухання)

Вчитель читає запитання, діти вписують відповіді.

4.РОБОТА ЗІ СЛОВАМИ

Карточка

Прочитай загадку

На ріднім полі шепчуть колоски,
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихо слово….(Україна)

  1. Під цифрою один запиши слово-відгадку.
  2. У  другому рядочку і третьому запиши як ще, ми називаємо Україну, словами, близькими до слова країна (2 слова).
  3. У  четвертому рядочку  запиши чим є для кожного з нас Україна?
  4. У п’ятому рядочку запиши слово оберіг
  5. Намалюйте поруч зі словом оберіг, які ви знаєте оберіги українців

 

5. ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ

 

НАЙКРАЩИЙ ЧАС, ЩОБ ЗАПИСУВАТИ ВЛАСНІ ДУМКИ ТА СТАТИ ХОРОШИМ ПИСЬМЕННИКОМ. ЦЕ ЦІКАВО І ВЕСЕЛО!

Самостійно оберіть тему над якою ви будете розмірковувати. Ви можете написати, намалювати. Можна ручкою, олівцем простим або кольоровим.

 

  • Якою ти хочеш бачити Україну?
  • Продовжи думку « Україна – це моя…»
  • Ким я себе бачу в майбутньому  України?
  • Що ти готовий зробити для України?

Хто бажає прочитати своє висловлювання або показати малюнок?

IV. Підсумок уроку
-Яку букву ми вивчили?
-Які звуки вона позначає

- Про що ми говорили на уроці?

     - Як зветься наша Батьківщина?

     -Чи  сподобався  вам  урок ?

 

 

docx
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
3841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку