Тема: Давньогрецький міф про Прометея (6 клас, зар. літ.)
Мета: ознайомити учнів із характерними особливостями грецької міфології, працювати над змістом міфу про Прометея, охарактеризувати образ головного героя цього твору, акцентуючи увагу на його самопожертві в ім’я благополуччя людей, дати поняття про «прометеїзм»;
розвивати навички виразного читання та ідейного аналізу художнього твору, уміння характеризувати художні образи, висловлюючи при цьому власні судження про вчинки героїв та їх стосунки;
виховувати кращі риси людської вдачі, такі, як почуття справедливості, відповідальності, любов і повагу до оточуючих людей, а також захоплення героїзмом заради панування добра .
Тип уроку: первинне ознайомлення з матеріалом.
Обладнання: підручник, тексти грецьких міфів, відеопрезентації, фонозапис грецької мелодії, ілюстрація до теми уроку.
В людей вогонь палає.
То справа Прометея рук:
Дав він тепло і світло.
За це зазнав нестерпних мук.
В людей життя розквітло…
Л. Максименко
ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Доброго дня, діти. Запрошую вас здійснити віртуальну подорож до берегів Давньої Греції, щоб більше дізнатися про грецьку міфологію та легендарного героя Прометея. Перепусткою для вас у цю мандрівку будуть знання про міфи та міфологію, які ви отримали на попередньому уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учитель. До нас завітала грецька богиня мудрості Афіна Паллада, яка, поставивши ряд запитань, визначить, чи готові ви вирушати до Давньої Греції. Давайте пригадаємо вивчене.
Афіна Паллада.
Афіна Паллада. Отже, судячи з відповідей, до мандрівки ви готові.
ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
Учитель. Греція – прекрасна країна з чудовими краєвидами. Пропоную пересвідчитись у цьому.
1. Перегляд відеопрезентації «Греція – країна красивих пейзажів»
під звуки грецької мелодії
2. Повідомлення історика про давньогрецьку культуру
Історик. Близько чотирьох тисяч років тому на території Стародавньої Греції виникла цивілізація, що спромоглася на великі культурні відкриття. Основою давньогрецької культури була міфологія. Грецьку міфологію вважають однією з найцікавіших у світі. Давні греки створили численний пантеон богів, так називається сукупність богів певної міфології на чолі з верховним богом.
3. Перегляд відеопрезентації «Пантеон грецьких богів»
під звуки грецької мелодії
4. Слово вчителя
Численні давньогрецькі міфи розповідають про подвиги славетних героїв, найпопулярнішими з яких є Прометей та Геракл. Ви повинні були самостійно ознайомитися з міфом про Прометея, саме про цього грецького героя йтиме мова сьогодні на уроці. Давайте запишемо тему уроку.
5. Робота в зошитах
1). Прометей – це титан, син богині справедливості і правосуддя Феміди й титана Іапета, якого Зевс скинув у Тартар.
2). У перекладі з грецької Prometheus означає «провидець».
6. Робота з епіграфом уроку
В людей вогонь палає.
То справа Прометея рук:
Дав він тепло і світло.
За це зазнав нестерпних мук.
В людей життя розквітло…
Л. Максименко
Що вам відомо про Прометея?
(У суперечці між богами і людьми Прометей посів позицію захисника і покровителя людей, за що був тяжко покараний Зевсом.)
7. Робота з текстом міфу та опорною таблицею
8. Словникова робота:
Кронос – титан, батько Зевса.
Феміда – богиня Правосуддя і Справедливості.
Атлант, Менетій, Прометей, Епіметей – сини титана Сапета.
Афіна – богиня Мудрості, Ремесел та Справедливої війни.
Гефест – бог Ковальства.
Океан – найстарший син Урана і Геї.
Іо – аргоська царівна, перетворена ревнивою Герою на телицю.
Аргус – стооке чудовисько, що стерегло Іо.
Гермес – бог-вісник.
Гера – дружина Зевса, богиня шлюбу.
Мойри – богині Долі.
Фетіда – богиня Моря.
Ахіллес – син Фетіди і Пелея, герой Троянської війни.
9. Бесіда за змістом міфу
10. Робота з текстом
11. Бесіда
IV. Підбиття підсумків уроку
Літературний ярмарок
Учитель.
Cтатуя Феміди, орел, очерет, факел, вітрильник, будиночок, лук і стріли.
V. Домашнє завдання:
скласти простий план міфу про Прометея.
1