Конспект уроку на тему: "Давньогрецький міф про Прометея "

Про матеріал
Конспект уроку для 6-го класу із зарубіжної літератури на тему: "Давньогрецький міф про Прометея ".
Перегляд файлу

Тема: Давньогрецький міф про Прометея (6 клас, зар. літ.)

Мета: ознайомити учнів із характерними особливостями грецької міфології, працювати над змістом міфу про Прометея, охарактеризувати образ головного героя цього твору, акцентуючи увагу на його самопожертві в ім’я благополуччя людей, дати поняття про «прометеїзм»;

розвивати навички виразного читання та ідейного аналізу художнього твору, уміння характеризувати художні образи, висловлюючи при цьому власні судження про вчинки героїв та їх стосунки;

виховувати кращі риси людської вдачі, такі, як почуття справедливості, відповідальності, любов і повагу до оточуючих людей, а також захоплення героїзмом заради панування добра .

Тип уроку: первинне ознайомлення з матеріалом.

Обладнання: підручник, тексти грецьких міфів, відеопрезентації, фонозапис грецької мелодії, ілюстрація до теми уроку.

В людей вогонь палає.

                            То справа Прометея рук:

                            Дав він тепло і світло.

                            За це зазнав нестерпних мук.

                            В людей життя розквітло…

                                                              Л. Максименко

 

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Доброго дня, діти. Запрошую вас здійснити віртуальну подорож до берегів Давньої Греції, щоб більше дізнатися про грецьку міфологію та легендарного героя Прометея. Перепусткою для вас у цю мандрівку будуть знання про міфи та міфологію, які ви отримали на попередньому уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель. До нас завітала грецька богиня мудрості Афіна Паллада, яка, поставивши ряд запитань, визначить, чи готові ви вирушати до Давньої Греції. Давайте пригадаємо вивчене.

Афіна Паллада.

  • Що таке міф?
  • Дайте визначення міфології.
  • Чим міф відрізняється від казки?
  • Які є тематичні групи міфів?
  • Назвіть художні ознаки міфу.

Афіна Паллада. Отже, судячи з відповідей, до мандрівки ви готові.

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

Учитель. Греція – прекрасна країна з чудовими краєвидами. Пропоную пересвідчитись у цьому.

1. Перегляд відеопрезентації «Греція – країна красивих пейзажів»

під звуки грецької мелодії

2. Повідомлення історика про давньогрецьку культуру

Історик. Близько чотирьох тисяч років тому на території Стародавньої Греції виникла цивілізація, що спромоглася на великі культурні відкриття. Основою давньогрецької культури була міфологія. Грецьку міфологію вважають однією з найцікавіших у світі. Давні греки створили численний пантеон богів, так називається сукупність богів певної міфології на чолі з верховним богом.

3. Перегляд відеопрезентації «Пантеон грецьких богів»

під звуки грецької мелодії

4. Слово вчителя

Численні давньогрецькі міфи розповідають про подвиги славетних героїв, найпопулярнішими з яких є Прометей та Геракл. Ви повинні були самостійно ознайомитися з міфом про Прометея, саме про цього грецького героя йтиме мова сьогодні на уроці. Давайте запишемо тему уроку.

5. Робота в зошитах

1). Прометей –  це титан, син богині справедливості і правосуддя Феміди й титана Іапета, якого Зевс скинув у Тартар.

2). У перекладі з грецької Prometheus означає «провидець». 

6. Робота з епіграфом уроку

    В людей вогонь палає.

    То справа Прометея рук:

    Дав він тепло і світло.

    За це зазнав нестерпних мук.

    В людей життя розквітло…

                                   Л. Максименко

Що вам відомо про Прометея?

(У суперечці між богами і людьми Прометей посів позицію захисника і покровителя людей, за що був тяжко покараний Зевсом.)

7. Робота з текстом міфу та опорною таблицею

  • Наведіть цитати з міфу, у яких йдеться про те, що зробив Прометей для людей.

8. Словникова робота:

Кронос – титан, батько Зевса.

Феміда – богиня Правосуддя і Справедливості.

Атлант, Менетій, Прометей, Епіметей – сини титана Сапета.

Афіна – богиня Мудрості, Ремесел та Справедливої війни.

Гефест – бог Ковальства.

Океан – найстарший син Урана і Геї.

Іо – аргоська царівна, перетворена ревнивою Герою на телицю.

Аргус – стооке чудовисько, що стерегло Іо.

Гермес – бог-вісник.

Гера – дружина Зевса, богиня шлюбу.

Мойри – богині Долі.

Фетіда – богиня Моря.

Ахіллес  син Фетіди і Пелея, герой Троянської війни.

 

9. Бесіда за змістом міфу

  • Розкажіть, як жили люди до втручання Прометея.
  • Чи піклувався про людей Зевс? (Ні, він був байдужий до їхньої долі.)
  • Хто вирішив прийти на допомогу людям? (Титан Прометей)
  • Чого навчив Прометей людей? (Прометей навчив людей приборкувати вогонь, будувати світлі житла, плавати на човнах, добувати мідь, срібло і золото, знаходити шлях за зорями і за летом птахів, лікувати цілющим зіллям, напинати вітрила, полювати лісову звірину, приручати тварин)
  • Чому Зевс розгнівався на Прометея? (Прометей обдурив Зевса, обравши для жертви богам кістки, прикриті лискучим жиром, а людям залишив м’ясо, сховане під тельбухами. Зевс обурився через те, що смертні їстимуть м’ясо, а на шану богам спалюватимуть кістки.)
  • Якою була помста Зевса? (Він залишив людей без вогню. Вони жили у темних домівках, не могли зігрітися та приготувати їжу.)
  • Як порушив заборону Зевса Прометей? (Він пробрався до палацу Зевса та викрав вогонь для людей.)

10. Робота з текстом

  • Знайдіть цитату, в якій ідеться про покарання Прометея. (Від слів «У шаленій нестямі…» до слів «…шматував могутнє Прометеєве тіло».)
  • Наведіть цитати, що зображують сміливість і незламність Прометея.

11. Бесіда

  • Хто з героїв міфу співчуває Прометею? (Гефест, океаніди, Океан, Феміда)
  • Чому Зевс вирішив визволити Прометея? (Хотів дізнатися таємницю своєї смерті, яка була відома лише тираноборцю.)
  • У чому полягала ця таємниця? (Син Феміди, з якою збирався одружитися Зевс, повинен був бути сильнішим від свого батька. Якби весілля відбулося, Зевс загинув би від руки свого сина, так само, як і його батько Кронос.)
  • Хто зміг пом’якшити серце невблаганного Прометея і переконати його відкрити таємницю? (Це змогла зробити лише мати героя – Феміда, яка, гірко плачучи, просила його врятувати самого себе.)
  • Хто прийшов визволити титана? (Легендарний герой Геракл, за наказом Зевса, відшукав тираноборця, вбив орла та розірвав Прометеєві пута.)

IV. Підбиття підсумків уроку

  • Охарактеризуйте образ Прометея методом “Гронування”.

Літературний ярмарок

Учитель.

  • Яким чином дані речі пов’язані з образом Прометея?

Cтатуя Феміди, орел, очерет, факел, вітрильник, будиночок, лук і стріли.

V. Домашнє завдання:

    скласти простий план міфу про Прометея.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Довгань Лариса Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Овсянік Іванка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
11956
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку