20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Конспект уроку на тему "Дикі та свійські тварини" 1 клас

Про матеріал

Розробка уроку є авторською. Урок містить інтерактивні технології та методи навчання, цікаві нетрадиційні види робіт, що сприяє ефективному засвоєнню інформації учнями.

Перегляд файлу

Клас.  1

Тема. Дикі та свійські тварини. Значення свійських тварин у житті людини.

Мета. ознайомлювати учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв’язків між   тваринами;виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.

Обладнання. підручник, робочий зошит учня «Зошит друга природи», демонстраційна таблиця «Тварини рідного краю», ілюстрації «Дикі і свійські тварини», мікрофон, пазли  «Тварини в казках».

 

Перебіг уроку:

  1. Організаційний момент
    1.        Привітання

Знову день почався діти

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішати,

Кличе в подорож дзвінок:  на урок.

 

  1.        Гігієнічні вимоги

Сядьте всі рівнесенько, покладіть ручки на парти та будьте уважними.

 

  1.   Перевірка готовності дітей до уроку

Давайте перевіримо чи всі готові до уроку. У вас на парті повинні бути: підручник і робочі зошити з природознавства, а також пенал.

 

  1.   Фенологічні спостереження. Вправа «Погода»
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні опади?

Молодці, що спостерігаєте за погодою!

 

  1. Актуалізація опорних знань
    1.        Гра «Так чи ні»

 Учням читаються питання на які треба відповісти «так» чи «ні». Виграє та команда, яка за 1 хвилину відповіла на більшу кількість запитань.

 - Бджола – це комаха (так)

- Комахи мають 10 ніг (ні)

- Жаби – це земноводні тварини (так)

 - Риби дихають киснем, розчиненим у воді (так)

 - Тварини – це частина живої природи (так)

 - Черепахи, крокодили – це плазуни (так)

 - Тіло вкрито пір’ям – це істотна ознака комах (ні)

- Найчисленніша група тварин – це комахи (так)

 

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Емоційне налаштування на урок. Розминка. Гра «Зоопарк»

  • Давайте привітаємося один з одним, але не зовсім у звичайній формі. Зараз ми всі перетворимося на тварин.
  • Ланцюжком.
  • Всі разом.
  • Справжнісінький зоопарк.
  • Вам сподобалося таке привітання? Який у вас настрій? Чи у кожного з’явилась посмішка на обличчі?

 

 

3.2. Гра «Допоможи тваринкам знайти свою домівку»

(Лисиця, заєць, борсук, лось, індик, кінь, коза, гусак)

 

3.3. Бесіда

 

  • Чому одні травини живуть на волі, а інші живуть у людей?

Висновок: Отже, тварини є дикі і свійські.

 

  1. Повідомлення теми та мети уроку

 

  1. Сприйняття й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу
    1.        Інтерактивна технологія колективно-групового навчання «Мозковий штурм»

Подумай!

  • Чи можуть ці тварини подбати про себе?
  • Чи необхідне їм піклування людей?
  • Де їм краще жити: на волі чи у зоопарку?

 

  1.        Імітаційна гра-розминка «Фантастичні перевтілення»

Зараз завітаємо до лісу. Подивимося, хто на нас чекає. Встаньте з-за парт.

Ведмідь. Покажіть, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи з ноги на ногу, як бурчить.

Лисичка. Покажіть, як лисичка підкрадається до здобичі.

 Зайчик. Учні присідають біля своїх парт. На слова вчителя: «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде», діти, приклавши до вух кисті рук, то розгинають їх, то згинають.

Вовк.

Жаба.

 

  1.        Робота на індивідуальних картках «Правила поводження в лісі»

А як називають тварин, які живуть у лісі?

  1.        Гра «Назви зайве в ряду»

 

  1.        Гра «Назви свійську тварину»

В лісі побували, а тепер помандруємо на ферму до дядька Гната. І побачимо хто ж там проживає?

- Діти, то де ж проживають ці тварини? Як вони називаються?

 

- Назвіть свійських тварин, яких ви бачите на малюнку.

 

  1.        Розповідь учителя

Майже на всій землі живуть тварини. З давніх–давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати  їх. Тварини,яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,  називаються свійські. Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.

 

  1.        Гра «Хто, що говорить»

1.Вранці тільки сонце встало

Півник будить всіх до справи. ( Ку –ку –рі - ку)

2.Всі прокинулися вмить

Коник у хліву іржить .  (І - го – го )

3.І корова не мовчить  (му-му)

4. Цуцик весело до кішки промовляє  ( гав-гав-гав)

5. І вона йому ласкаво так муркоче  (няв- няв – няв)

6. Гуска голосно гелгоче  (га –га- га)

7.Пустотливе ягнятко набридає  (бе –бе -бе)

8. Квочка до курчаток квокче  (куд - ку – да)

9.І грайливе козенятко теж гукає ( ме -  ме -  ме)

 

 

  1.        Гра «Хто зайвий?»

 Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житла, піклуються про їх потомство.)

 

  1.        Інтерактивна технологія колективно-групового навчання «Дерево рішень»

Людині без тварин було б жити дуже тяжко.

 

 Чим тварини платять людям за їх любов, ласку, увагу? Діти відповідають, а учитель фіксує відповіді дітей та схемі.

М'ясо, сир, молоко, шкіра,

яйця, пух, пір'я, шерсть,

Свійські тварини

                                  мед, віск, ліки, охорона житла,             Людина

транспортний

засіб, спілкування

 

5.10. Гра «Утвори пари»

5.11. Створення ігрової ситуації

Діти, мудра тіточка Сова освоїла в лісовій школі електронну пошту. І прислала нам усім смс-кою її новий вірш. Коли я його читала, то знайшла помилку. Тітонька Сова мабуть не додивилася. Давайте ми з вами прочитаємо вірш. Знайдемо в чому помилилася Сова і виправимо помилку.

 

5.12. Читання вірша «Про що говорять звірі?»

Про що говорять звірі

Ворон каже воронятку:
— Мій біленький.
Слон говорить слоненятку:
— Мій маленький.

Заєць каже зайченяті:
— Мій хвостатий.

Гуска шепче собачаті:
— Мій крилатий.
Лев говорить левенятку:
— Мій ласкавий.
Лис говорить лисенятку:
— Мій лукавий.

                                                          М.Сингаївський

 

  • Про що вірш?
  • Хтось знайшов у чому помилилася тітонька Сова?
  • Тоді давайте знайдемо споріднені слова.
  • А хіба гуска мама собачати? (Виправте)
  • За цим же зразком назвіть назви тварин

 

5.13. Робота за малюнками

- А ще Тітонька Сова ммс-кою прислала нам картинки цих сімей. Давайте подивимося. Чия це сім'я?

(на картинці показати і назвати сім'ї)

  • За допомогою чого утворилися слова воронятку, слоненятку…?

 

 

5.14. Інтерактивна технологія «Робота в малих групах». Складання пазлів «Упізнай казку»

 

6. Підсумок уроку

docx
Додав(-ла)
Борзик Олена
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку