Розробка уроку є авторською. Урок містить інтерактивні технології та методи навчання, цікаві нетрадиційні види робіт, що сприяє ефективному засвоєнню інформації учнями.
Клас. 1
Тема. Дикі та свійські тварини. Значення свійських тварин у житті людини.
Мета. ознайомлювати учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв’язків між тваринами;виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.
Обладнання. підручник, робочий зошит учня «Зошит друга природи», демонстраційна таблиця «Тварини рідного краю», ілюстрації «Дикі і свійські тварини», мікрофон, пазли «Тварини в казках».
Перебіг уроку:
Знову день почався діти
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати,
Кличе в подорож дзвінок: на урок.
Сядьте всі рівнесенько, покладіть ручки на парти та будьте уважними.
Давайте перевіримо чи всі готові до уроку. У вас на парті повинні бути: підручник і робочі зошити з природознавства, а також пенал.
Молодці, що спостерігаєте за погодою!
Учням читаються питання на які треба відповісти «так» чи «ні». Виграє та команда, яка за 1 хвилину відповіла на більшу кількість запитань.
- Бджола – це комаха (так)
- Комахи мають 10 ніг (ні)
- Жаби – це земноводні тварини (так)
- Риби дихають киснем, розчиненим у воді (так)
- Тварини – це частина живої природи (так)
- Черепахи, крокодили – це плазуни (так)
- Тіло вкрито пір’ям – це істотна ознака комах (ні)
- Найчисленніша група тварин – це комахи (так)
3. Мотивація навчальної діяльності
3.1. Емоційне налаштування на урок. Розминка. Гра «Зоопарк»
3.2. Гра «Допоможи тваринкам знайти свою домівку»
(Лисиця, заєць, борсук, лось, індик, кінь, коза, гусак)
3.3. Бесіда
Висновок: Отже, тварини є дикі і свійські.
Подумай!
Зараз завітаємо до лісу. Подивимося, хто на нас чекає. Встаньте з-за парт.
Ведмідь. Покажіть, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи з ноги на ногу, як бурчить.
Лисичка. Покажіть, як лисичка підкрадається до здобичі.
Зайчик. Учні присідають біля своїх парт. На слова вчителя: «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде», діти, приклавши до вух кисті рук, то розгинають їх, то згинають.
Вовк.
Жаба.
А як називають тварин, які живуть у лісі?
В лісі побували, а тепер помандруємо на ферму до дядька Гната. І побачимо хто ж там проживає?
- Діти, то де ж проживають ці тварини? Як вони називаються?
- Назвіть свійських тварин, яких ви бачите на малюнку.
Майже на всій землі живуть тварини. З давніх–давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварини,яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві, називаються свійські. Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.
1.Вранці тільки сонце встало
Півник будить всіх до справи. ( Ку –ку –рі - ку)
2.Всі прокинулися вмить
Коник у хліву іржить . (І - го – го )
3.І корова не мовчить (му-му)
4. Цуцик весело до кішки промовляє ( гав-гав-гав)
5. І вона йому ласкаво так муркоче (няв- няв – няв)
6. Гуска голосно гелгоче (га –га- га)
7.Пустотливе ягнятко набридає (бе –бе -бе)
8. Квочка до курчаток квокче (куд - ку – да)
9.І грайливе козенятко теж гукає ( ме - ме - ме)
— Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житла, піклуються про їх потомство.)
Людині без тварин було б жити дуже тяжко.
— Чим тварини платять людям за їх любов, ласку, увагу? Діти відповідають, а учитель фіксує відповіді дітей та схемі.
М'ясо, сир, молоко, шкіра,
яйця, пух, пір'я, шерсть,
Свійські тварини
мед, віск, ліки, охорона житла, Людина
транспортний
засіб, спілкування
5.10. Гра «Утвори пари»
5.11. Створення ігрової ситуації
Діти, мудра тіточка Сова освоїла в лісовій школі електронну пошту. І прислала нам усім смс-кою її новий вірш. Коли я його читала, то знайшла помилку. Тітонька Сова мабуть не додивилася. Давайте ми з вами прочитаємо вірш. Знайдемо в чому помилилася Сова і виправимо помилку.
5.12. Читання вірша «Про що говорять звірі?»
Про що говорять звірі
Ворон каже воронятку:
— Мій біленький.
Слон говорить слоненятку:
— Мій маленький.
Заєць каже зайченяті:
— Мій хвостатий.
Гуска шепче собачаті:
— Мій крилатий.
Лев говорить левенятку:
— Мій ласкавий.
Лис говорить лисенятку:
— Мій лукавий.
М.Сингаївський
5.13. Робота за малюнками
- А ще Тітонька Сова ммс-кою прислала нам картинки цих сімей. Давайте подивимося. Чия це сім'я?
(на картинці показати і назвати сім'ї)
5.14. Інтерактивна технологія «Робота в малих групах». Складання пазлів «Упізнай казку»
6. Підсумок уроку