Конспект уроку на тему:"Коли твір відкриває таємниці. Ігор Калинець « Про що розповіла нагідка»

Про матеріал
Народився Ігор Калинець 9 липня 1939 року на Львівщині в сім'ї службовця. Усе життя пройшло в селі,. Дитячі спогади були важкі, спотворені війною, трагедіями. Він покинув рідне містечко,коли йому було сімнадцять років, закінчив середню школу й Львівський університет. У доробку поета чимало творів і для дітей, наприклад, «Книжечка для Дзвінки».
Перегляд файлу

Тема: Коли твір відкриває таємниці. Ігор Калинець « Про що розповіла нагідка» 

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; формувати     вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; розширювати світогляд учнів; виховувати любов до художнього слова.

Обладнання: підручник Науменко 2 клас, сюжетні малюнки, портрет Ігоря Калинця.

Тип уроку — вивчення нового твору.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав уже дзвінок

Починається урок

Встаньте всі рівненько

Привітаємось гарненько

  • Добрий день! Сідайте!
  • Приготуйтесь до уроку читання, який проведу з вами я, а звати мене Софія Василівна. На сьогоднішній урок до нас завітала Тітонька Сова і принесла нам багато цікавих завдань, і в кінці уроку вона передала для найактивніших учнів подарунки.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  1. Читайте виразно! Запам'ятовуйте!
  • Учні вам у першому завданні потрібно почитати виразно слова, які знаходяться на дошці. Хто хоче прочитати їх виразно? ( 2-3 учні)

Півень півневі співав:

«Я сьогодні рано встав!»

Потім вилетів на пліт —

Заспівав на цілий світ:

«Я співати так люблю,

Що ніколи не мовчу».

Г. Чубач

— Молодці, ви гарно прочитали цей віршик!

2. Слухайте, відповідайте — так чи не так?

Кожен з вас, звичайно, знає,

Хто під хмарами літає,

Тож швиденько говоріть:

Хто летить, хто не летить.

  • Учні, я вам буду називати предмети і птахи  хто летить, хто не летить, а ви маєте швиденько відповісти на запитання так або ні, так означає летить, а ні означає не летить.

 Летить-летить щиглик? (Так!)

Летить-летить півник? (Так!)

Летить-летить віник? (Ні!)

Летить-летить лялька? ...(ні)

Летить-летить майка? ...(ні)

Летить-летить чайка? ...

Летить-летить гайка? ...

Летить-летить стріла? ...

Летить-летить бджола? ...

Летить-летить зала? ...

Летить-летить юрок? ...

Летить-летить грибок? ...

Летить-летить урок? ...

 

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

— Учні, що вам було на домашнє завдання? Хто хоче прочитати  «Біле поле полотняне» ( 2-3 учні читають)?

  • Отже, про що ідеться мова у вірші? ( Про біле полотняне поле)
  • Як автор змальовує біле поле полотняне? Учні, знайдіть у вірші. Хто хоче прочитати? (рівно ткане, чисто пране. А по ньому голка ходить, за собою нитку водить. Покрутнеться так і сяк — зацвіте червоний мак. Зазирне і там і тут — василечки зацвітуть. Застрибає навпрошки — зажовтіють колоски. А як пройдеться поволі — за ряхтять листочки в полі)
  • І, що ми бачимо в кінці твору, що таке біле поле полотняне? (рушник)
  1. Розповіді учнів про рушник своєї родини
  • Учні, що ви знаєте про український рушник?
  • У вашій родині є рушник?
  • Хто може розповісти, що на ньому намальовано? Які кольори ниток були використані?
  • В моїй родині є також рушник у подивіться, який він! Подивіться які квіти на ньому є!

 IV.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

На сьогоднішньому уроці ми з вами прочитаємо твір українського письменника Ігоря Калинця .

 V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО ТВОРУ

  1. Вступне слово

Народився Ігор Калинець 9 липня 1939 року на Львівщині в сім'ї службовця. Усе життя пройшло в селі,.  Дитячі спогади були важкі, спотворені війною, трагедіями. Він покинув рідне містечко,коли йому було сімнадцять років, закінчив середню школу й Львівський університет. У доробку поета чимало творів і для дітей, наприклад, «Книжечка для Дзвінки». 

— А зараз ми з вами розгадаємо кросворд, слухайте мене уважно, я буду зачитувати загадки, а ви відгадувати. Після всіх відгаданих загадок у кросворді вийде ключове слово, яке пов’язане з нашою темою.

Золотисте ситечко
Покотилось в літечко.
Загляда в віконечко,
Наче справжнє сонечко 
(Соняшник)

Перший раз цвіла— 
Жовтою була,
Як дозріла—побіліла, 
Схопилася, полетіла 
Знову десь рости 
Й жовто зацвісти 
(Кульбаба)

І комасі, і дитинці
припаса вона гостинці:
і нектар, і кашу,
ще й корівці пашу.

 (Гречка)

Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький.
(Підсніжник)

Квіточки маленькі —   
Суконьки синенькі.         
Радо сонечко вітають,     
Ніжним співом зустрічають. 
— Добрий день, комашки, 
І  жучки, й мурашки, 
З добрим ранком, коники, — 
Радо дзвонять...       
(Дзвоники)

Наче сонце, серединка,
пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
звуть цю квіточку … (ромашка).

Отже, ключове слово це НАГІДКА.

Нагідки — жовтогарячі квітки або жовтогарячо-червоні, що ростуть на подвір'ї. Їхнє зернятко нагадує ніготь, тому їх інколи називають Нігтики або Календула. Цвіте вона довго починаючи з червня і до жовтня. Календула витримує навіть заморозки до мінус дев’яти градусів. Батьківщина цієї рослини – центральна і південна Європа. В них є цілющі властивості, і ця рослина  є лікарем-рятівником від багатьох хвороб ангіни.

  1. Виразне читання вчителем казки (Перша частина, до слів «...осипалися золотим і багряним листом гаї і сади...) (с. 100)

 

  1. Бесіда на первинне сприймання твору

Про яку квітку іде мова у творі?

— Чи вирушила вона в похід побачити сніг?

4.Словниково-лексична робота

Чи знайомо вам слово цілющий?

Цілющий — який має лікувальні властивості.

  • Чи знаєте, що означає слово нівроку?

Нівроку — нічого собі, непогано, так як треба.

Мандри              майданах

багряним            цілющими

безкоштовно        знайомий

пам’ятник           незабаром

Читання слів «луною» за вчителем.

 

5.Читання казки учнями

А тепер ви будете читати твір індивідуально. Той, кому на парту покладу книжечку, починає читати інші слідкують адже книжка буде подорожувати по класу з парти на парту. А зараз ми будемо читати твір ланцюжком один за одним  по 2 речення.

  • Добре, учні! Встали всі!

Фізкультхвилинка.

1-2 рівно встали.

3-4 пострибали.

5-6 всі присіли.

7-8 тихо за парти сіли.

  • Учні, ми прочитали твір, а давайте тепер відповімо на запитання. Слухайте уважно!

— Де жила нагідка, і як вона називалася?

— Як їй жилося в Італії?

— Про що довідалася квітка?

— Про що вона почала мріяти?

— Як утілила в життя свою мрію?

6. Робота в групах

На вашу думку як  нагідка пережила зиму, яке можливе продовження казки? Хто як думає?

7. Гра «День і ніч »

— А зараз знайдіть на сторінці 101 продовження казки, яке розпочинається зі слів «Так я і залишилася в країні…» . Знайшли? Під команду «день» ви читаєте хором напівголосно, а коли я скажу «ніч» ви лягаєте на парти, ніби спите. «День» — продовжуєте читати.

— Як прозвали Календулу на новій Батьківщині?

— Чому її називають Нігтики?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Який твір ми сьогодні з вами вивчали?

— Хто його автор?

— Що ви запам’ятали  про Нагідку?

— Сьогодні на уроці активними були і гарно відповідали на питання…, вони отримують подарунки від Тітоньки Сови.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 На домашнє завдання вам потрібно навчитися виразно читати і переказувати казку.

  • Встали всі! До побачення.

 

 

docx
Додано
22 листопада 2019
Переглядів
937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку