ТЕМА : Байка Л. Глібова «Вовк і кіт».
МЕТА : поглибити знання учнів про байкарську спадщину
Л. Глібова; розвивати творчі, аналітичні здібності, логічне та образне мислення навички виразного читання байок, коментування їхнього змісту та побудови, визначення головної думки; виховувати кращі моральні якості дітей, почуття гумору, прагнення боротися з людськими вадами; створити атмосферу толерантності та співробітництва
Тип – уроку: урок - дослідження
Обладнання: портрет письменника, збірки його байок, ілюстрації до них, літературознавчі словники.
Зміст уроку
І. Активація уваги учнів, мотивація навчальної діяльності.
1. Вставте пропущені слова в байці “ Лебідь, Рак і Щука”( учні працюють в парах ,завдання на листочках).
У товаристві___ — усяк тому радіє;
Дурне _____ лихо діє,
І діло, як на гріх,
Не діло — тільки ___.
Колись-то Лебідь, Рак та Щука
Приставить ____ узялись.
От____ разом запряглись,
Смикнули — катма ходу…
Що за морока? Що робить?
А й не ____, бачся, штука,-
Так Лебідь рветься ______,
Рак упирається, а Щука тягне в _____.
Хто винен з них, хто ні — судить не нам,
Та _____ хура й досі там.
Слова для довідки: лад,троє,підлетіть,велика,безладдя,сміх,воду, хуру,тільки.
2. Саморефлексія
-Пропоную вам зараз опорну схему. Це завдання на «Листі читача».
- Що ви знаєте, вмієте та цінуєте, позначте (+), а якщо ні – позначкою (-).
Знаю |
|
Про творчий та життєвий шлях |
|
Що таке байка, її особливості |
|
Кого називають байкарем |
|
|
|
|
|
|
Вмію |
|
Шукати додаткову інформацію |
|
Знаходити мораль байки |
|
Інтонаційно читати |
|
|
|
|
|
|
л |
Ціную |
|
Думки товаришів |
|
Корисні поради |
|
Справедливе ставлення до себе |
|
-Отже, тепер всім зрозуміло над чим доведеться працювати.
ІI. Оголошення теми і мети уроку.
III. Узагальнення й систематизація матеріалу.
1.Вступна бесіда вчителя.
- Байка швидко стала найпопулярнішою і найпоширенішою формою критичного мислення людини. Байкарі у своїх творах проводять думку, що людина повинна вміти завжди постояти за себе. Для цього в основному і розповідалися байки. Автори байок не сміються, а повчають людину.
2. Дослідницько-пошукова робота. Запитання до учнів.
-За допомогою яких засобів автор підводить читачів до думки, що за свої вчинки слід відповідати; не слід чекати добра від інших, коли ти сам робиш зло?
-Які слова й вирази з байки говорять про національний колорит, оригінальність твору?
(Відповіді учні занотовують в зошит)
Робота з байкою.
- Читаємо інтонаційно байку, нумеруючи кожне слово байки, пропускаючи кожне наступне слово, ззаді наперед, рахуючи кількість букв у словах, рахуючи кількість звуків у словах.
Фізкультхвилинка.
Потягнулись кошенята,
Поморгали оченята.
Вправо, вліво подивились, (3 рази)
Вгору, вниз і зупинились.
Заплющили оченята, (3 рази)
Розплющили оченята.
І потерли міцно лапки,
Лапки-цапки, цап-царапки.
Ось вони гарячі стали
І до очок їх приклали.
Подивились у віконце,
Пошукали в небі сонце.
Один до одного повернулись
І весело посміхнулись.
Гра “ Ти мені- я тобі”( один учень ставить запитання, а інший відповідає).
Складання плану байки ( Робота в парах).
1Х.Підведення підсумків уроку.
Кубування(учні відповідають на запитання які відповідають на гранях куба.
Утворення Фішбоун.
2.Повідомлення домашнього завдання.