Конспект уроку на тему «Ліс – природне угруповання»

Про матеріал
Конспект уроку для 3 класу з предмету «Я досліджую світ» на тему «Ліс – природне угруповання». За підручником «Я досліджую світ». Частина 2. Автори: І. Жаркова, Л. Мечник, Л. Роговська, Л. Пономарьова, О. Антонов. Відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко.
Перегляд файлу

Конспект уроку

Я досліджую світ. 3 клас

Тема. Ліс – природне угруповання

Мета. Формувати в учнів уявлення про природне угруповання – ліс. Вчити розрізняти рослини лісу, ознайомити з поняттям «ярус»,  змінами, що відбуваються в житті рослин. Розвивати спостережливість, інтерес до пізнання навколишнього світу, уяву, логічне і творче мислення, зв’язне мовлення. Виховувати дбайливе ставлення до природи, відповідальність.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: підручник для 3 класу «Я досліджую світ» (Ч.2. / І. Жаркова, Л. Мечник, Л. Роговська, Л. Пономарьова, О. Антонов), презентація «Ліс», музична фізкультхвилинка, ілюстрації, таблиця «Яруси лісу», мікрофон, предметна наочність.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

Повідомлення про початок уроку, настрій.

2. Фенологічні спостереження.

1) Стіна слів (повторення).

Фенологія – наука про сезонні явища в природі. Вивчає періодичні явища в живій і неживій природі.

Фенологічні спостереження – це спостереження за явищами природи, які настають періодично, в залежності від умов природи.

2) Відповіді на запитання.

– Яка пора року?

– Який місяць?

– Що можемо сказати про стан неба?

– Чи були зранку опади?

– Які явища ми сьогодні по дорозі в школу спостерігали в довкіллі? (– Які зміни відбуваються в природі?)

– З чим це пов’язано?

Висновок.

3. Повторення вивченого.

1) Вправа «Мікрофон».

Організми це …

Мені відомі такі групи організмів: …

Мені відомо про гриби …

Бактерії – це ...

2) Зачитайте складений вами перелік справ з охорони рослин і тварин нашого краю.

4. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

– Дидактична гра «Впізнай рослину».

В кошику «від білочки» насіння, засушені квіти, листочки, хвоїнки… (Діти впізнають з якої рослини частинка, називають, де вона росте).

– Сьогодні на уроці ми продовжуватимемо ознайомлюватися з чарівним світом природи. Будемо вивчати природне угруповання ЛІС.

– Стіна слів.

Природні угруповання – це група взаємопов’язаних між собою живих організмів, які тривалий час живуть на певній території.

5. Робота по темі уроку.

1) Перегляд презентації  про ліс.

2) Коротке обговорення побаченого.

3) Хвилинка відпочинку для очей «Уяви себе в лісі».

4) Розповідь-пояснення вчителя з інформаційними повідомленнями визначень від учнів (ярус, дерево, кущ, трав’яниста рослина).

Ліс – це природне угруповання, у якому на великих ділянках землі ростуть дерева, кущі, трав’янисті рослини. Серед рослин живуть різні тварини, гриби, бактерії.

Ліс схожий на багатоповерховий будинок. Скільки поверхів має наша школа? У природі (лісі) ці поверхи називають ярусами.

Учень 1. Ярус – один з горизонтальних рядів чогось, що розташоване одне над одним (нашарування).

Вч.: Нижній ярус – трав’янисті рослини (підсніжник, проліска, анемона, конвалія, ряст, барвінок, папороті, осока волосиста …)

Учень 2. Трав’янисті рослини – це рослини, у яких стебла не дерев’яніють (не тверднуть). Їх ще називають травою.

Вч.: Середній ярус – кущі ( глід, ліщина, шипшина, терен, ожина…)

Учень 3. Кущ – низькоросла дерев’яниста рослина, гілки якої ростуть майже від кореня. Стебла кущів ростуть від поверхні ґрунту пучком.

Вч.: Верхній ярус – дерева (граб, дуб, липа, береза, осика…)

Учень 4. Дерево – велика багаторічна рослина з головним стеблом – стовбуром.

5) Порівняння схеми-моделі ярусів у підручнику на с.13 і таблиці «Яруси лісу» на дошці.

6. Музична фізкультхвилинка «На галяві зайці танцювали».

7. Робота з підручником (в групах).

1 група. Скориставшись фотографіями в підручнику на с.14, описує трав’янисті рослини лісу. (Визначення, як пристосувались до життя в умовах незначного освітлення).

2 група. Скориставшись фотографіями в підручнику на с.15, описує тварин (як вони пристосувались до життя в лісі).

8. Практична робота в зошиті.

А) Вправа «Сенкан».

Приклад вправи.

1. Дерево.

2. Хвойне, зелене.

3. Росте, затримує, збагачує.

4. Воно виділяє особливі речовини.

5. Сосна.

Б) Скласти ланцюги живлення, що існують в лісі між ліщиною, березою, дятлом, білкою, куницею, жуком-короїдом (підручник с. 15).

9. Підсумок уроку.

А) Вправа «Кубування».

Виконати завдання за гранями куба.

1. Назви, які бувають ліси?

2. Чому треба охороняти ліс?

3. Поділись, яке значення має ліс для тварин? Для людини?

4. Придумай (склади) ланцюг живлення в лісі.

5. Поясни, що сталося б з деревами, коли б в лісі не було пташок?

6. Запропонуй основні правила поведінки в лісі.

Б) Схематичне формування ярусів (картки з назвами ярусів, зображенням рослин).

10. Домашнє завдання.

Опрацювати в підручнику с.13-15.

Підготувати повідомлення (за вибором) та презентувати його в класі:

– про рослину  лісу нашої місцевості;

– про тварину лісу нашого краю;

– про значення лісу в природі та житті людини.

docx
Додав(-ла)
Чорній Оксана
Додано
28 лютого
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку