Конспект уроку на тему: "Людина та інформація" для 3 класу

Про матеріал

Нетрадиційний урок з інформатики для 3-го класу (конспект уроку+презентація). Урок-сюрприз проходить у вигляді гри. Для даної розробки бажано використовувати мультимедійну дошку чи проектор.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Урок узагальнення з теми: «Людина та інформація» для учнів 3-го класу

Мета:

навчальна: повторити матеріал, коригувати знання учнів;

розвиваюча: розвивати пізнавальну активність, сприяти розвитку уваги; розвивати культуру мовлення методом усного опитування учнів; формувати інтерес до інформатики.

виховна: виховувати навички самоконтролю і самоаналізу.

Обладнання: карта, прапорці - позначення зупинок, паперові сходинки для побудови містка.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: урок - сюрприз.

 

Структура уроку

  1.                Організаційний етап. Емоційна хвилинка.
  2.            Мотивація. Оголошення теми, мети уроку.
  3.        Узагальнення та систематизація знань.
  1. Станція «Компютер»
  2. Станція «Зима»
  3. Станція «Інформація»
  4. Станція «Зарядка»
  5. Станція «Морозиво»
  6. Станція «Монітор»
  7. Станція «Принтер»
  8. Станція «Острів знань»

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап. Емоційна хвилинка.

 

ІІ. Мотивація. Оголошення теми, мети уроку.

Учитель. Сьогодні я вас запрошую забрати сюрприз, який знаходиться на Острові знань. Для того, щоб забрати цей сюрприз нам потрібно подолати деякі перешкоди.

У нас є потяг, якому потрібно обрати машиніста.

(Клас обирає капітана, тобто машиніста, який буде керувати потягом)

Учитель. Як ми будемо рухатися, на яких зупинках зупинятися, вам підкаже карта, що знаходиться на дошці.

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

Учитель. Зупинятися потрібно лише на тих станціях, назва яких відноситься до інформатики. Ну , що готові в путь? Отож, вперед!

 

1. Станція  «Компютер» ( слайд 1)

Учитель. Зупиняємось чи ні? Це небезпечна зупинка, щоб заробити сходинки, треб дати відповідь на питання: так чи ні.

 

  1. Пристрої  ПК поділяються на пристрої введення і виведення ? (Так)
  2. Чи потрібно вивчати інформатику в школі? (Так)
  3. Чи ПК допомагає людині ? (Так)
  4. ПК розумніший за людину? (Ні)
  5. Монітор це пристрій виведення? (Так)

 

 

2. Станція  «Зима» (слайд 2)

          Учитель. Зупиняємось чи ні?

 

3. Станція  «Інформація» (слайд 3)

 

Учитель. Зупиняємось чи ні?  Наступна наша зупинка до якої ми прибули – це станція «Інформація». Я буду ставити запитання, а ви будете піднімати  руку, якщо знаєте відповідь.

  1. Що таке інформація?
  2. Які властивості інформації ви знаєте?
  3. Що вивчає наука інформатика?
  4. Для чого призначений комп’ютер?
  5. За допомогою яких клавіш можна знищити помилково набрані символи?
  6. Що таке декодування
  7. Що таке кодування?
  8.  За допомогою якої клавіші можна писати великими літерами?
  9.  Що робить клавіша пробіл?
  10.  Що таке повідомлення?
  11.  За допомогою яких органів чуттів ми отримуємо повідомлення з навколишнього світу?
  12. Які типи повідомлень вам відомі?

 

4. Станція «Зарядка» (слайд 4)

Проводиться музична фізкультхвилинка.

 

  1. Станція «Морозиво» ( слайд 5)

 

6. Станція  «Монітор» (слайд 6)

Учитель. Зараз я покажу вашому машиністу зображення якоїсь частини комп’ютера, і він повинен показати, що там зображено без слів, щоб команда дізналась яке це слово. За кожне правильно відгадане слово – одна сходинка.

Слова для демонстрації:

Мікрофон, монітор, колонки.

 

7.Станція «Принтер» (слайд 7)

Учитель. А зараз нам з вами потрібно створити кросворд, кожен з вас згадає поняття, яке ми вивчали на минулих уроках. Завдання капітана скласти з них кросворд і записати на дошці. Допомагайте йому.

 

Учитель. А тепер давайте підрахуємо сходинки та побудуємо місток. Місток готовий!

8. Кінцева станція  «Острів Знань» (слайд 8)

 

Машиніст дістає з конверта листа і читає повідомлення.

 

 

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

Учитель. Зачитує лист.

Текст листа: «Ви пройшли величезний шлях, повторили весь матеріал, який ми вивчали. Тому зараз ви всі можете дізнатися, що за сюрприз на вас очікував. Учень віддає флешку на якій записано мультфільм Фіксіки «Фотоапарат»

https://www.youtube.com/watch?v=8wHClZm2sWA&index=58&list=ELuQKpzG7MGC7QNxhltsmgeg

(Діти сідають за компютери і дивляться мультфільм.)

Учитель. Хочу вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами. Сподіваюся, що сюрприз вам сподобався. До нових зустрічей

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Комп’ютер. ЗимаІнформація. Зарядка. Морозиво. Монітор. Принтер

Номер слайду 2

Станція «Комп’ютер»Чи ПК допомагає людині ? Чи потрібно вивчати інформатику в школі?ПК розумніший за людину? Пристрої ПК поділяються на пристрої введення і виведення ? Монітор це пристрій виведення?

Номер слайду 3

Станція «Зима»

Номер слайду 4

Станція «Інформація»Що таке інформація?Які властивості інформації ви знаєте?Що вивчає наука інформатика?Для чого призначений комп’ютер?За допомогою яких клавіш можна знищити помилково набрані символи?Що таке декодування. Що таке кодування? За допомогою якої клавіші можна писати великими літерами? Що робить клавіша пробіл? Що таке повідомлення? За допомогою яких органів чуттів ми отримуємо повідомлення з навколишнього світу?Які типи повідомлень вам відомі?

Номер слайду 5

Станція «Зарядка»Фізкультхвилинка

Номер слайду 6

Станція «Принтер»Друкуємо

Номер слайду 7

Станція «Морозиво»

Номер слайду 8

Станція «Монітор»

Номер слайду 9

Станція «Острів Знань»rppt_xxshearxshear

zip
Додано
15 жовтня 2018
Переглядів
2350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку