Нетрадиційний урок з інформатики для 3-го класу (конспект уроку+презентація). Урок-сюрприз проходить у вигляді гри. Для даної розробки бажано використовувати мультимедійну дошку чи проектор.
Урок узагальнення з теми: «Людина та інформація» для учнів 3-го класу
Мета:
навчальна: повторити матеріал, коригувати знання учнів;
розвиваюча: розвивати пізнавальну активність, сприяти розвитку уваги; розвивати культуру мовлення методом усного опитування учнів; формувати інтерес до інформатики.
виховна: виховувати навички самоконтролю і самоаналізу.
Обладнання: карта, прапорці - позначення зупинок, паперові сходинки для побудови містка.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Форма проведення: урок - сюрприз.
Структура уроку
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Хід уроку
І. Організаційний етап. Емоційна хвилинка.
ІІ. Мотивація. Оголошення теми, мети уроку.
Учитель. Сьогодні я вас запрошую забрати сюрприз, який знаходиться на Острові знань. Для того, щоб забрати цей сюрприз нам потрібно подолати деякі перешкоди.
У нас є потяг, якому потрібно обрати машиніста.
(Клас обирає капітана, тобто машиніста, який буде керувати потягом)
Учитель. Як ми будемо рухатися, на яких зупинках зупинятися, вам підкаже карта, що знаходиться на дошці.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Учитель. Зупинятися потрібно лише на тих станціях, назва яких відноситься до інформатики. Ну , що готові в путь? Отож, вперед!
1. Станція «Комп’ютер» ( слайд 1)
Учитель. Зупиняємось чи ні? Це небезпечна зупинка, щоб заробити сходинки, треб дати відповідь на питання: так чи ні.
2. Станція «Зима» (слайд 2)
Учитель. Зупиняємось чи ні?
3. Станція «Інформація» (слайд 3)
Учитель. Зупиняємось чи ні? Наступна наша зупинка до якої ми прибули – це станція «Інформація». Я буду ставити запитання, а ви будете піднімати руку, якщо знаєте відповідь.
4. Станція «Зарядка» (слайд 4)
Проводиться музична фізкультхвилинка.
6. Станція «Монітор» (слайд 6)
Учитель. Зараз я покажу вашому машиністу зображення якоїсь частини комп’ютера, і він повинен показати, що там зображено без слів, щоб команда дізналась яке це слово. За кожне правильно відгадане слово – одна сходинка.
Слова для демонстрації:
Мікрофон, монітор, колонки.
7.Станція «Принтер» (слайд 7)
Учитель. А зараз нам з вами потрібно створити кросворд, кожен з вас згадає поняття, яке ми вивчали на минулих уроках. Завдання капітана скласти з них кросворд і записати на дошці. Допомагайте йому.
Учитель. А тепер давайте підрахуємо сходинки та побудуємо місток. Місток готовий!
8. Кінцева станція «Острів Знань» (слайд 8)
Машиніст дістає з конверта листа і читає повідомлення.
Учитель. Зачитує лист.
Текст листа: «Ви пройшли величезний шлях, повторили весь матеріал, який ми вивчали. Тому зараз ви всі можете дізнатися, що за сюрприз на вас очікував. Учень віддає флешку на якій записано мультфільм Фіксіки «Фотоапарат»
https://www.youtube.com/watch?v=8wHClZm2sWA&index=58&list=ELuQKpzG7MGC7QNxhltsmgeg
(Діти сідають за комп’ютери і дивляться мультфільм.)
Учитель. Хочу вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами. Сподіваюся, що сюрприз вам сподобався. До нових зустрічей