Конспект уроку на тему
МОЯ УКРАЇНА – ЄДИНА ТА ВІЛЬНА
Мета: ознайомлення учнів та поглиблення знань про культуру, звичаї, традиції, розширення понять про єдність, незалежність і суверенність нашої держави, сприяння формуванню національної самосвідомості школярів; знайомство учнів з державними символами України; розвиток в учнів активної громадянської позиції щодо єдиної, цілісної держави; виховування патріотичних почуттів.
Форма проведення: урок-квест (з різними видами форм роботи, у залежності від станції).
Обладнання : мультимедійна дошка, презентація, відео фізкультхвилинки, Гімну України, Легенда про Герб. Пазли з зображеннями цікавих місць України. Герб України. Долоньки синіх та жовтих кольорів, ватман, двохсторонній скоч.
Вікова категорія:учні початкових класів (6-7 років).
Вчитель. Доброго дня! Сьогодні для вас, шановні першокласники, не лише свято зустрічі зі школою, сьогодні ще одна важлива подія в житті, перший урок. І тема нашого першого уроку присвячена країні, у якій ми з вами живемо – Україні! Адже уявіть собі, зовсім нещодавно в нашої країни був День народження? Можливо хтось із вас знає скільки років виповнилося незалежній Україні?
(Діти відповідають, пропонують свої варіанти)
Вчитель. Які ж ви молодці! Уявіть собі, наша країна вже зовсім доросла, їй нещодавно виповнилося 30 років! І сьогодні на нас з вами чекає незабутня подорож, під час якої ми дізнаємося багато нового і цікавого не лише про школу, але і про країну, у якій ми проживаємо! Тож чи готові ви до пригод?
Діти. Так!
Ведучий. Не марнуємо часу, та швидше вирушаємо на зустріч новим враженням!
СТАНЦІЯ «ЗАПАЛЬНІ ТАНЦІ»
Діти виконують руханку «Перлина Україна»
https://www.youtube.com/watch?v=fay4etkp-Jg
СТАНЦІЯ «КРАЄВИДИ УКРАЇНИ»
Вчитель. Любов до країни, у котрій ми живемо, починається з любові до природи, що нас оточує! Дійсно, українські краєвиди неперевершені, їх не любити – не можливо! Діти, а чи подобається вам подорожувати та відпочивати?
(Відповіді дітей)
Ведучий. Тоді зараз ми з вами помандруємо нашою чарівною Україною!
Перед вами знаходяться конверти з завданнями, у кожному конверті схована картинка, але не проста, а у вигляді пазлів, склавши які, ми зможемо потрапити у наймальовничіші куточки нашої Батьківщини!
(Діти отримують завдання, у конверті підготовлені заздалегідь фото мальовничих куточків України
Після того, як учні складуть пазли, за допомогою проєктора чи мультимедійної дошки продемонструвати фото і розповісти коротко про ці місця.)
СТАНЦІЯ «ГОЛОС КРАЇНИ»
Вчитель. Гімн України це найважливіша пісня нашої держави, яка об’єднує усіх українців у велику дружню родину.
Кожен українець та українка повинні знати та поважати гімн своєї країни.
Слухання гімну України (повторення правил поведінки під час слухання гімну)
https://www.youtube.com/watch?v=y4BDjESlgxg
СТАНЦІЯ «Герб України»
Вчитель. Діти, а чи знаєте ви що наша Україна має ще один власний символ? Це – Герб, і називається він – Тризуб. Всі ми любимо казки та легенди, а ще більше мабуть ви полюбляєте мультики, то ж увага на екран, зараз ми з вами дізнаємося що ж собою представляє Тризуб і звідки він з’явився.
(Перегляд мультиплікаційного ролику «Легенди України – Тризуб»
https://www.youtube.com/watch?v=mGhpVpzjwqU
Розгляд гербу (розшифрування слова «ВОЛЯ»)
Вчитель. Отже як виник Герб України ми всі тепер знаємо.
КІНЦЕВА СТАНЦІЯ (ПРАПОР УКРАЇНИ)
Вчитель. Скажіть будь ласка, а чи всі символи України ми сьогодні згадали?
(відповіді дітей)
Прапор України, теж є невід’ємним символом нашої держави. А які кольори має наш прапор ? Що вони означають ?
Дітям пропонують долучитись до створення колективної роботи Прапора України за допомогою долоньок. (сині та жовті долоньки вирізані з паперу вчитель роздає дітям. Діти пишуть на них своє ім’я, або малюють якийсь символ.)
За допомогою двохстороннього скотчу діти приклеюють долоньки на ватман розділений на 2 частини (небо та пшеничне поле)
Підсумок уроку.
Про що ми сьогодні з вами говорили?
Які символи нашої держави запам’ятали ?
Яке сьогодні свято відзначаємо ?