Конспект уроку на тему "Національна кухня.Традиції в харчуванні .Національні страви в Україні та за кордоном»

Про матеріал

Конспект уроку з англійської мови для 10 класу з циклу "Національна кухня." на тему " Традиції харчування.Національні страви в Україні та за кордоном"

Перегляд файлу

Тема уроку   «Традиції в харчуванні. Національні  страви  в Україні та за кордоном»

Мета уроку  :   формувати граматичні  навички  вживання  The  second Conditional ,  продовжувати  розвивати навички письма , усного мовлення , формувати вміння працювати в команді та в парах   допомагаючи один одному,ознайомити учнів з традиційними стравами іншої країни,формувати  артикуляційні та інтонаційні навички.

Задачі:

Освітні : формувати культуру мовлення,розширювати кругозір здобувачів освіти,  навчати мовленнєвої взаємодії  по комунікації в парах .

Розвиваючі: розвивати навички читання, письма, усного мовлення , роботу в парах та групах,розвивати активність,увагу, пам'ять , логічне мислення,

Виховні: мотивувати  та підтримувати до вивчення іноземної мови, толерантно та шанобливо ставитись до  іншої культури .

Тип уроку:  удосконалення  умінь,знань та навичок.

Обладнання: підручник, картки із завданнями, роздатковий  матеріал .

Хід уроку

I Introduction

1 Greetings

T. Good morning. I’m glad to see you . How are you today?  Today we are going to speak about  Ukrainian eating habits and  abroad.

Game “ Give me a sentences ,please” Students  have to write 3 words – a noun,a verb and an adjective- on the topic. Then ,in pairs , students exchange their words  and make up a sentence using all the three ones.

For example  Student 1 Food , to eat, traditional Student 2 I like to eat borshch, because it is traditional Ukrainian dish.

II  Main part

Перевірка домашнього завдання

1 Vocabulary   practice (cards)

Work in pairs . List as many food items as you can for 3 minutes.

Find the winner with the longest  list.

2  Speaking   Microphone

What traditional food in Ukraine ?

What traditional food of  other countries do you know?

 

3 Drawing   mind- map  (in groups )

“Ukrainian eating  habits  and  abroad “

4 Grammar practice

The second conditional is used to imagine present or future situations that are impossible or unlikely in reality .

The structure is usually: if + past simple >> + would + infinitive

Put  the verbs in the brackets into correct for forms (use the 2nd Conditionals)

1 If I ……. a lot of money, I'd buy a big house in the country.(win )

2 If she  …..more supportive, we would be best friends. (be)

3 Jim could be happy if he Janice. (marry)

4 If I  ……an elder brother, he would stand up for me. (have )

5 If I …..you, I wouldn’t miss that chance.(be)

Keys 1 won  2 were   3 married     4 had  5 were

5 Writing grammar exercises

Ex. 1-2 p.95    Ex. 4-5 .p.96

6 Match to make sentences

I’d see a dentist if…….                         She would get better marks.

If it were less expensive , I’d ……        buy a helicopter to get to work.

If you did not need oxygen …..              we could get there more quickly.

If Marry  studied harder….                     You could live underwater.

If we had a car …..                                   I still had  any teeth.

7  Summarizing

T. Today we have spoken about  meals and the 2 nd conditional sentences .To my mind  you have learnt a lot of new information .Thanks for your work. Who was active – I give excellent  marks.

8 Home task

T. Your home task for the next lesson will be exercises 3p.95,  6 p.96.

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання, рівень стандарту) 10 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку