Конспект уроку з англійської мови для 10 класу з циклу "Національна кухня." на тему " Традиції харчування.Національні страви в Україні та за кордоном"
Тема уроку «Традиції в харчуванні. Національні страви в Україні та за кордоном»
Мета уроку : формувати граматичні навички вживання The second Conditional , продовжувати розвивати навички письма , усного мовлення , формувати вміння працювати в команді та в парах допомагаючи один одному,ознайомити учнів з традиційними стравами іншої країни,формувати артикуляційні та інтонаційні навички.
Задачі:
Освітні : формувати культуру мовлення,розширювати кругозір здобувачів освіти, навчати мовленнєвої взаємодії по комунікації в парах .
Розвиваючі: розвивати навички читання, письма, усного мовлення , роботу в парах та групах,розвивати активність,увагу, пам'ять , логічне мислення,
Виховні: мотивувати та підтримувати до вивчення іноземної мови, толерантно та шанобливо ставитись до іншої культури .
Тип уроку: удосконалення умінь,знань та навичок.
Обладнання: підручник, картки із завданнями, роздатковий матеріал .
Хід уроку
I Introduction
1 Greetings
T. Good morning. I’m glad to see you . How are you today? Today we are going to speak about Ukrainian eating habits and abroad.
Game “ Give me a sentences ,please” Students have to write 3 words – a noun,a verb and an adjective- on the topic. Then ,in pairs , students exchange their words and make up a sentence using all the three ones.
For example Student 1 Food , to eat, traditional Student 2 I like to eat borshch, because it is traditional Ukrainian dish.
II Main part
Перевірка домашнього завдання
1 Vocabulary practice (cards)
Work in pairs . List as many food items as you can for 3 minutes.
Find the winner with the longest list.
2 Speaking Microphone
3 Drawing mind- map (in groups )
“Ukrainian eating habits and abroad “
4 Grammar practice
The second conditional is used to imagine present or future situations that are impossible or unlikely in reality .
The structure is usually: if + past simple >> + would + infinitive
Put the verbs in the brackets into correct for forms (use the 2nd Conditionals)
1 If I ……. a lot of money, I'd buy a big house in the country.(win )
2 If she …..more supportive, we would be best friends. (be)
3 Jim could be happy if he Janice. (marry)
4 If I ……an elder brother, he would stand up for me. (have )
5 If I …..you, I wouldn’t miss that chance.(be)
Keys 1 won 2 were 3 married 4 had 5 were
5 Writing grammar exercises
Ex. 1-2 p.95 Ex. 4-5 .p.96
6 Match to make sentences
I’d see a dentist if……. She would get better marks.
If it were less expensive , I’d …… buy a helicopter to get to work.
If you did not need oxygen ….. we could get there more quickly.
If Marry studied harder…. You could live underwater.
If we had a car ….. I still had any teeth.
7 Summarizing
T. Today we have spoken about meals and the 2 nd conditional sentences .To my mind you have learnt a lot of new information .Thanks for your work. Who was active – I give excellent marks.
8 Home task
T. Your home task for the next lesson will be exercises 3p.95, 6 p.96.