Конспект уроку на тему: "Переставна властивість додавання. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10"

Про матеріал
Конспект уроку з математики: " Переставна властивість додавання. Вправа на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10" (Перший клас)
Перегляд файлу

Тема. Переставна властивість додавання.  Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10.

Мета. Ознайомити учнів з переставною властивістю додавання, вдосконалювати навички додавання та віднімання в межах 10.

Розвивати мислення, увагу, пам'ять учнів.

Виховувати інтерес до математики, працьовитість, бережливе ставлення до робочого часу.

Обладнання: підручник, малюнки звірів: лисички, ведмедя, зайчика, котика, мишки, картки для самостійної роботи, картки для гри «Хто перший?».

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Вчитель: Діти! У наш клас  завітали гості щирі

 

Тема. Переставна властивість додавання. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10.

Мета. Ознайомити учнів з переставною властивістю додавання,  вдосконалювати навички додавання та віднімання в межах 10.

Розвивати мислення, увагу, пам'ять учнів.

Виховувати інтерес до математики, працьовитість, бережливе ставлення до робочого часу.

Обладнання: підручник, малюнки звірів: лисички, ведмедя, зайчика, котика, мишки, картки для самостійної роботи, картки для гри «Хто перший?».

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Вчитель: Діти! У наш клас

 Завітали гості щирі

 Привітайте в добрий час

 Гостей усмішкою й миром!

Ви почули всі дзвінок

Він покликав на урок!

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка

А за ними і хлоп’ятка.

ІІ. До нас на урок завітали гості – звірі. Ану відгадайте, хто ж це перша гостя. Вона про себе говорить так:

Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа,

В них таке смачненьке м'ясо.

Вовку – брату я сестриця

А зовуть мене …. (лисиця).

Лисичка приготувала для вас усний рахунок:

3+5;       4+3;      10-3;       2+7;        9-0;         1+6;       6-4;        0+8.

ІІІ. А слідом за лисичкою хто ж слідуючий прийшов до нас на урок?

І маленький, і вухастий,

Попелястий, волохатий,

І стрибаю, і тікаю,

Дуже куций хвостик маю.

                               (Зайчик).

А зайчик попросив, щоб я з вами провела складений ним математичний диктант:

- 7 збільшити на 2;

        - 5 зменшити на 1;

        - знайти суму чисел 4 і 3;

        - від 6 відняти 6;

        - до 9 додати 0.

        - Три веселі киці

           Грались на травиці.

           Враз одна сховалась.

           Скільки киць зосталось?

IV. А ось слідуючий гість дізнався про тему сьогоднішнього уроку і дуже хотів дізнатися про переставний закон додавання.

Цей гість – ходить лісом дід кошлатий

                    Любить влітку полювати,

                    А зимою в лігві спати.

                    Як зачує він весну

                    Прокидається від сну 

                                              (Ведмідь)

Отже, ми і познайомимося з переставним законом додавання. В чому він полягає?

3 яблука + 2 лимона=5, або

2 лимона + 3 яблука=5.

Що ви помітили?

Запишемо приклади. Пригадаємо, як ми зошити відкриваємо:

Діти: Зошит свій я відкриваю:

          Навскоси його кладу.

          Ручку я отак тримаю,

          Сяду рівно, не зігнусь,

          Буду я писати вправно

          До роботи я берусь.

 

3+2=                               6+3=                            9+0=

2+3=                               3+6=                            0+9=

Діти, якщо ми числа при додаванні переставимо, то сума зміниться?  (Ні)

Отже, запам’ятайте, що додавати числа можна в будь-якому порядку.

Зробимо висновок:

Доданки місцями міняй хоч сто раз,

Та сума від цього не зміниться в нас.

Фізхвилинки:

  1. Швидко встали. Посміхнулись.

Вище-вище підтягнулись.

Нумо плечі розпряміть. Підніміть. Опустіть

Вправо. Вліво поверніться.

Рук колінами торкніться.

Сіли. Встали. Сіли. Встали.

І на місці дружно стали.

 

  1. Щось не хочеться сидіти.

Треба добре відпочити.

Руки вгору. Руки вниз

На сусіда подивись.

Руки вгору. Руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть,

Пострибайте кілька раз,

За роботу, все гаразд.

Ведмідь пропонує нам розглянути в підручнику вивчений закон.

V. Робота з підручником:

№ 1    4+3=7

           3+4=7

№3      усне виконання;

  • Якою буде сума у всіх прикладах? (10)

       

Фізхвилинка для очей.

VI. Котику ще подобаються змагання.

- А ви любите змагатися?

Ось зараз ми позмагаємося, провівши гру. «Хто перший?»

            6                                        7                                  8

 

 

 

 

 

 

VIII. Самостійна робота вам котиком приготовлена по картках.

 

          І варіант ІІ варіант

3+4=                  7-0=                                 1+7= 9-1=

 5+2=                  10-3= 3+5= 4+4=

           8-1=                   1+6=                              2+6= 8+0=

7+0=                                                                  8-0=  

ІХ. Разом з котиком завітала до нас і мишка. Вона хоче перевірити, чи знаєте ви геометричні фігури.

  • Діти, погляньте на ракету. (Ракета зроблена з паперу з геометричних фігур).
  • З яких геометричних фігур вона складається?

Х. Задача на кмітливість:

Бабуся зв’язала 4 рукавички. Скільки онуків зможуть їх носити?

ХІ. Підсумок уроку.

Ось і закінчується наш урок.

  • Що ми робили на уроці?
  • Що нового дізналися?
  • З яким законом додавання познайомилися?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 березня 2023
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку