Конспект уроку на тему "Розповідь про події минулого. Розвиток навичок аудіювання. Частини тіла."

Про матеріал

Конспект уроку розроблено для розвитку в учнів навичок сприймати інформацію на слух, закріпленню годинника та частин тіла, розвитку вміння висловлюватися усно - переказувати за малюнками прослухану інформацію про повсякденні справи хлопчика минулого дня.

Перегляд файлу

 

                         Конспект уроку з англійської мови

                      у 4 класі за підручником та робочим зошитом

Mary Bowen Liz Hocking “English World 2”

З досвіду роботи: вчителя  англійської мови Шевчук І.О.

Спеціалізованої школи I-III ст. №250 з поглибленим вивченням математики міста Києва

 

Topic: Розповідь про події минулого. Розвиток навичок аудіювання. Частини тіла.

                    Lesson targets Учні:

       повторюють та закріплюють слова (частини тіла, годинник, дієслова, структуру минулого часу was/were);

       сприймають усну інформацію з прослуханого тексту про повсякденні дії хлопця в минулому;

       вміють здійснити взаємооцінювання в парі після прослуханого тексту;

       беруть участь у груповій роботі, відтворюючи усну розповідь за малюнками;

       слухають, співають та виконують руханку (фізкультхвилинку);

       співають пісню.

На уроці сприятиму формуванню в учнів таких компетентностей: спілкування англійською та державною мовами, математична, уміння вчитися упродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, природнича, соціальна та громадянська.

 

The structure of the lesson

  1. Organization moment.                             
    1. Greeting with the song “Hello, good morning!” T→CL

T: Hello boys and girls! 

            CL:  - Hello, good morning,

              - How are you? (2)

              - Hello, good morning,

              - Hello (2)! How are you? (2)

              - I’m fine, thank you. (3)

 

           2. TPR “Wake up” do actions T→CL

  T: - Children, Let’s do some actions and wake up as our nature wakes up. I show actions and you all repeat after me:

-         The wind (sh-sh-sh----using hands)

-         The rain   (kl-kl-kl-----using fingers)

-         The strong rain (knock on the knees)

-         The hail (stop feet)

-         Once more

-         Rise your hands, open them and say to each other with the smile “Wake up”.

Aim T→CL slide 1

     T: - Students, today we have listening with Joe and his every day activities in the Past.

           -You’ll practice into group’s work with making the story after listening;

           - Also you’ll practice from speaking, reading and singing.

           - You all have to work hard and show nice results.

 

 

 

 

3. WARMER CL, P1,2,3

Speaking part with class Communication - S1,2,3 – Cl (frontal work) Team game – “Present box”

 Revision of the vocabulary: Parts of the body - using box and pictures parts of the body.

T: - Let’s remind the monster’s parts of the body in teams: ears, feet, legs, eyes, arms, head, tail, nose, mouth, teeth, neck, hands.

 (The teacher divides (using numbers 1,2) students in two teams– students take the picture from the magic box and say into English using the phrase “It is a…/They are…” after each right answer the teacher gives points to teams).

                      -Open your WB at p.78 t.1 – write the number to the parts of the

                 monster’s body.                                                                             slide 2

                                           

II. Basic course:

 

  1. Work with the topic PB p.90                      

                                                                    

a). Pre listening. Speaking Remind the clock (frontal work)

     T:  - Say, what’s the time? Using phrase:            

It’s… (3:00; 5:00; 4:30; 10:00; 10:30; 8:30)- using the presentation   slide 3            

 

11.04-11.07   T: -Remind  was  (Joe; it; man; sunny; hot; living room; garden);  slide 4

 

                   were (Joe and dad; Joe and mother; books, cakes, computer games, they) Ok, let’s check your answers with the presentation.

 

T: - Remind the verbs - using the ball (play the game “Translator U-E”)

Їсти; пити; спати; читати; дивитися; грати.

 

        b).  Interaction listening (t.1-2 p.90 track 20)                       slide 5,6

T:- So, class, open your PB at p.90 t.1, 2 - you are going to listen to the information about Joe and his working day in the Past. Your task, listen and write in t.2 the letter from the picture you heard in audio (1E, 2C, 3A, 4F, 5D, 6B).

-Let’s check your answers, please change your book with your neighbor and put the

smile “Great/Good/ I need to work”. (mutual evaluation)

 

c). Relaxing pause – with the song and video track PsCl          slide 7

“Head, shoulders, knees and toes…”

T: - Class, I see you're already tired, let’s relax and do the actions with the song ” 

 

 d). Group’s work – Interaction talking after listening “Make the story”                                                                                                                         slide 8

T:- Each group has 3 pictures (1 gr – E, C, A; 2 gr – F, D, B), you listen about Joe again, then have to make a story about Joe’s working day and say it according to the pictures. (track 20) – using pictures and parts of the text.

  

 

  1. Finishing part of the lesson.

                      1 Summarizing T→CL - Song (Pb 3 p90)                    slide 9

                                         

T: - Class, I see you worked hard today. And now, let’s relax and sing the song “Monsters from Mars” (track 21-22)

 

  1. Home task                                                                  slide 10

                - Pb 3 p.90 – sing a song.

 

3. Goodbye by the poem T→CL, CL→T

T: - Our lesson is over. Goodbye boys and girls.

CL: - 1, 2, 3, 4, 5

            - Say Goodbye with the smile!

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку