Конспект уроку на тему "Складання таблиці множення числа 3. Обчислення довжини ламаної лінії. Розв'язування задач"

Про матеріал
Мета: формування предметних компетентностей актуалізування знання учнів з теми «Множення та ділення», вчити складати таблицю множення на «3»; навчати дітей застосовувати дію множення під час розв’язування задач та математичних виразів; вдосконалювати вміння обчислювати довжину ламаної; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне; формування ключових компетентностей.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА 2 КЛАС

Тема. Складання таблиці множення числа 3. Обчислення довжини ламаної лінії. Розвязування задач.

Мета: формування предметних компетентностей актуалізування знання учнів з теми «Множення та ділення», вчити складати таблицю множення на «3»; навчати дітей застосовувати дію множення під час розв’язування задач та математичних виразів; вдосконалювати вміння обчислювати довжину ламаної; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне; формування ключових компетентностей.

Уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес.

Комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням термінів;

Соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.

Тип уроку: засвоєння та застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: мультимедійний комплект, презентація до уроку,картки «Множення числа 3», цеглинки лего, сорбонки, математичний планшет, танграм.

Хід уроку

І. Вступна частина. Вітання.

Ось дзвінок сигнал нам дав,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок швидше починаймо.

  • На уроці ми будемо: (слайд 1)

     Уважні

     Розумні

     Організовані

     Кмітливі

  • Щоб зосередити увагу, пограємо у гру «Куди полетіла бджілка?» (Слайд 2)

ІІ. Контроль та корекція знань і вмінь учнів.

1. Перевірка домашнього завдання.(№ 569, 570)

 - Зачитайте приклад, у якому вийшов найменший результат.

 - Зачитайте приклад, у якому вийшов найбільший результат.

 - Прочитайте відповіді прикладів у порядку зростання.

 - Про що дізналися у першій дії задачі?

- Про що дізналися у другій дії задачі?

- Зачитайте відповідь до задачі.

2. Фронтальне опитування. Гра «Мікрофон». (Один учень веде опитування)

 - Які математичні дії ви знаєте?

- Що таке множення?

- Як називаються числа при множенні?

 - Що показує перший множник?

 - Що показує другий множник?

Слайд 3:

 

 

 

 

 

 

- Прочитайте на синіх цеглинках числа, які є першими множниками, на червоних -  другі множники, на зелених – обчисліть добутки.

3. Усний рахунок.

- Працюємо із сорбонками (картки для перевірки знання таблиці множення

числа 2).

- Обчисліть приклади та побудуйте «кольорову вежу» із цеглинок лего.

2х4 Код:   синій - 20

2х10                                                      жовтий - 16

2х2                                                        червоний - 12

2х8       блакитний - 8

6х2       зелений - 4

2х1       оранжевий – 2

Перевірка:  блакитний – 8

                    синій – 20

                    зелений – 4

                    жовтий – 16

                    червоний – 12

                    оранжевий – 2

 

4. Усний рахунок з цеглинками лего (відео)

ІІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  •  Ми будемо вчитися складати таблицю множення числа «3».

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Чи потрібно нам вміти множити число 3?

«Коло ідей». Діти висловлюють свої думки.

  1. Асоціативний кущ.
  • Давайте охарактеризуємо число 3.

            Три щаслива цифра дуже

            Але трохи вона тужить

            Буква «Зе» на мене схожа

             Переплутати нас можуть.

  • Одноцифрове
  • Непарне
  • Стоїть перед числом 4
  • Має сусідів 2 і 4
  • Склад числа
  • «Казкове» число (часто зустрічається у казках: три ведмеді, троє поросят…
  • Тризуб
  • Трикутник.

4.Каліграфічна хвилинка. Письмо цифри 3.

Хвилинка відпочинку (зарядка для очей, пальчикова гімнастика).

5.Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. № 571

(На дошці плакат. Діти вписують потрібні числа, пояснюючи, як складають таблицю множення числа 3.)

3 3х1=__

3+3=__ 3х__=__

3+3+3=__ 3х__=__

3+3+3+3=__ 3х__=__

3+3+3+3+3=__ 3х__=__

3+3+3+3+3+3=__ 3х__=__

3+3+3+3+3+3+3=__ 3х__=__

3+3+3+3+3+3+3+3=__ 3х__=__

3+3+3+3+3+3+3+3+3=__ 3х__=__

3+3+3+3+3+3+3+3+3+3=__ 3х__=__

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Читання таблиці учнями (мовчки, ланцюжком).

2. Робота в парі.

(Учні працюють з картками на закріплення таблиці множення числа 3.

Завдання:

  1. Запиши відповіді таблиці множення числа 3.
  2. Зафарбуй кола з відповідями таблиці множення числа 3.
  3. Щоб нагодувати мавпеня, впиши у кола відповіді таблиці множення числа 3.)

3.Обчисли добутки. № 572.

4.Спрости вирази й обчисли їх значення.№574.

- Якщо у прикладі є кілька однакових доданків, а також інші дії, то доцільно спочатку замінити суму однакових доданків дією моження. У таких прикладах спочатку виконується дія множення, а потім дія додавання чи віднімання.

Фізкультхвилинка.  (Руханка)

5.Розвязування задачі. № 574. (Слайд 5)

6. Склади вираз за малюнком. № 575

7. Робота з геометричним матеріалом.

Знайти довжину ламаної.

- Як називаються частини ламаної? (Слайд 6)

- Скільки ланок має ламана на екрані?

- А у підручнику? (№ 576)

- Як знайти довжину ламаної?

- Перший ряд вимірює довжину першої ланки, другий ряд – другої, третій – третьої, четвертий – четвертої.

3+3+3+3+3=3х4=12(см)

  • Яку геометричну фігуру можна отримати з цієї ламаної, якщо її замкнути? (Квадрат, рівносторонній ромб) Чому?
  • Покажіть квадрат і ромб на математичному планшеті.
  • Які ще геометричні фігури ви знаєте?

Хвилинка відпочинку. Квадрат – присідаємо, трикутник –піднімаємо руки вгору, круг – руки на пояс. Вчитель називає фігури, а учні виконують відповідні вправи.

*Додаткове завдання (Танграм. Викласти фігуру, яку бачите на екрані.)

V. Підсумок уроку.

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Перевірте, чи добре запам’ятали таблицю множення числа 3. (Відео. Учні сигналізують цеглинками лего.)
  • Рефлексія. Оцініть свою роботу на уроці. (Слайд 7)

VІ. Домашнє завдання.

Вивчити таблицю множення числа 3, виконати № 577, 578.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шаля Клавдія Іванівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
2689
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку