Урок-подорож "Засвоєння таблиці ділення на 4. Знаходження значень виразів, розв’язування задач"

Про матеріал
Урок для 2 класу НУШ. Можна використати як урок з формування вміннь застосовувати випадки табличного множення і ділення під час розв'язання прикладів і задач, як урок-подорож з метою прищеплювати інтерес до математики, збуджувати цікавість дітей до пізнання рідного краю. Всі завдання та хід подорожі в уроці ілюструються.
Перегляд файлу

 Математика 2 клас

Тема місяця. Хочу, можу, треба.

Тема тижня. Світ захоплень   

Тема уроку. Засвоєння таблиці ділення на 4. Знаходження значень виразів,  

           розв’язування задач.

Мета тематичного дня:  формувати вміння застосовувати випадки табличного множення і ділення під час розв'язання прикладів і задач; розвивати розумові операції (аналіз, синтез, узагальнення), увагу, пам'ять, творчі здібності; прищеплювати інтерес до математики.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно)

Лічить до 100 у прямому порядку

Читає та записує натуральні числа в межах 100 словами і цифрами

Утворює натуральні числа (1 – 100) з одного десятка та кількох одиниць під час виконання практичних вправ (з використанням паличок, намистинок, кубиків тощо)

Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки

Здійснює вимірювання величин, маючи доступ до необхідних вимірювальних приладів (лінійка, годинник) та різного роду нестандартних мірок/ підручних засобів (стрічка, сірникова коробка, пісковий годинник, склянка, ложка тощо)

Будує відрізки заданої довжини

Порівнює об’єкти навколишнього світу за довжиною, масою, місткістю (об’ємом)

Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їхніми істотними ознаками

Конструює знайомі площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, глини, соломки, конструктора тощо)

Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми

Обладнання: підручники, математичні пазли, кольорові олівці та фломастери, набори «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали, презентація, карта-пазл «Україна»

Тип уроку: урок формування компетентностей.

Зміст уроку

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Збери валізу»

Учні отримують завдання обрати предмети, які стануть у нагоді в подорожі. (Обирають з карток на столах). Зобразіть на них свій настрій і покладіть у валізу, вітаючись з тими хто відправляється з вами в подорож.

  •      Доброго дня, мої мандрівники. Саме так, вам не почулося. Спільними зусиллями ми з вами підготували валізу і можемо вирушати у мандрівку.

 

ІІ. Етап цілепокладання

Метод «Сторітеллінг»

C:\Users\User\Desktop\15492878501330686.pngСвіт захоплює нас багатьма цікавими речами, подіями. Ми отримаємо багато вражень від подорожей новими незнаними країнами. А чи багато ми знаємо про країну в якій живемо? Так, нам відомі її символи, її традиції, її визначні місця.

Сьогодні ми з вами здійснимо подорож Україною, побуваємо в деяких її місцях та дізнаємось цікаві історії, а також закріпимо наші знання таблиці ділення на 4.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

МАТЕМАТИКА РАЗОМ З ДРУГОМ

C:\Users\User\Desktop\Vozdushnyy-shar_17983.jpgПеред початком подорожі, думаю, всім цікаво дізнатися на чому ми будемо мандрувати.

  1. Вправа «Все складається» Складання математичних пазлів (повторення табличних випадків множення і ділення)

N107_meshochekN107_meshochekО наша повітряна куля не може піднятися у небо, бо у нас забагато баласту, тобто мішечків з піском. Щоб позбутися частини мішечків нам потрібно виконати кілька завдань.

                                                    

  1. Гра «Будь уважний»

    Учитель називає числа. Якщо число, кратне 4, - діти плескають в долоні. Якщо ж число не кратне 4, - діти показують розкриті долоні.

        12;  10;  16;  2;  20;  4;  21;  28.

 

  1. Усна лічба

Робота з Lego 6 цеглинок (знаходження невідомих компонентів дій множення і ділення) – завдання виводяться на екран (презентація)

От, нарешті, ми можемо вирушати!

 

МАТЕМАТИКА ПИСЬМОВО

В яке місто України ми потрапимо на початку нашої подорожі? Розв’яжіть приклад на хмаринці. (Після виконання завдань діти доповнюють карту України частинами, яких не вистачало – це ті міста  які вони відвідають під час подорожі).

ілюстрація

 

 

 

 

Факт про Полтаву: 1 квітня 2006 року в цьому місті з’явився єдиний в світі пам’ятник ГАЛУШЦІ. В Україні також є пам’ятник ВАРЕНИКУ, ДЕРУНУ і ОГІРКУ.  ілюстрація

  1. Хвилинка каліграфії

Встановіть закономірність і продовжіть ряд письмово, записавши наступні шість чисел.

4  8  12  16    ...  ...  ...  ...  ...

 

Далі наша подорож продовжується і наступна зупинка? Це місто Вінниця. ілюстрація

 

 

 

Факт про Вінницю: це місто має найбільший в Європі фонтан на воді. ілюстрація

 

  1. Робота з підручником (#668)

Фонтан ідей. Як знайти значення числових виразів? Чи правильний порядок дій?

 

  Наступна наша зупинка в місті … (Дніпро). Тут ми відпочинемо і прогуляємося найдовшою набережною.  ілюстрація

 

 

 

 

 Факт про Дніпро: у цьому місті найдовша в Європі набережна – 23 км. ілюстрація

    

 Фізкультхвилинка

(під музичний супровід, з раніше вивчених за бажанням дітей)

 

Відпочили? А тепер час попрацювати самостійно.

 

МАТЕМАТИКА ДЛЯ СЕБЕ

  1. Самостійна робота. Завдання з підручника (#672 1-2 ст.; 2-3 ст.)

МАТЕМАТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ

В наступному місті України виготовлена кожна третя пачка морозива. Яке ж це місто? ілюстрація

 

 

 

  1. Робота над задачею   (презентація)

На дитяче свято замовили 7 пачок шоколадного морозива, а ванільного – у 4 рази більше. Скільки всього пачок морозива замовили на свято?

— Поміркуйте, скільки могло бути запрошених, якщо всі з’їли однакову кількість морозива.

 

Офтольмологічна пауза (під музичний супровід)

 

В наступному місті існує незвичайний будинок. Яку ж це місто? ілюстрація

 

 

 

 

Факт про Львів: житловий будинок у Львові, на фасаді якого намальований кросворд, потрапив у десятку найдивакуватіших будинків Європи за версією Google. ілюстрація

 

  1. Робота з геометричним матеріалом. Робота в групах диференційовано.

   Відомо, що висота стіни, на яку нанесено кросворд, 30м, а ширина – 18м. Знайдіть периметр прямокутника, що утворився різними способами.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

І завершуючи нашу мандрівку ми повертаємося в місто – де ми з вами живемо. ілюстрація

 

 

 

 

На видних місцях в класі розставлені кольорові капелюхи, діти рухаються під музику. Вчитель зупиняє музику. Хто біля якого капелюха зупинився, про те й розповідає.

 

Метод «Шість капелюхів». Критичне мислення

6kap2

Білий капелюх — що сьогодні вивчили (факти)

Червоний капелюх — які ваші враженні від уроку або чи сподобався вам урок? (емоцій, почуттів та інтуїції)

Жовтий капелюх позитиву – що сьогодні на уроці було доброго, позитивного? Від чого вам радісно?

Чорний капелюх – що сьогодні не вдалося? З чим виникли проблеми?

Зелений капелюх — де зможете використати сьогоднішню інформацію?

Синій капелюх — підведемо підсумки нашої роботи.

 

Факт про Одесу: саме в нашому місті бере початок історія футболу в Україні. А також в Одесі було побудовано перше в Україні футбольне поле. ілюстрація

 

Ви дуже добре працювали, мислили, рахували, слухали, писали… а тепер ви отримуєте завдання пограти у футбол і відпочити (наступний урок за розкладом фізична культура).

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
1335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку