Тема. Складові комп’ютерів та їхнє призначення.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів зі складовими комп’ютера та їх призначенням; учити розрізняти пристрої введення, зберігання, виведення даних та наводити приклади;
розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості;
виховна: виховувати організованість та дисципліну, уміння працювати в групах;
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики, проектор, презентація.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Виконати завдання с.31 вправа 3.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
(Слайд 3) Диктофон, факс, принтер, відеокамера, комп’ютер, калькулятор, стаціонарний телефон
Вправа «Мозковий штурм» (Слайд 4)
(Слайд 5) Тема. Складові комп’ютерів та їхнє призначення.
Мета. Сьогодні ми з вами дізнаємося з яких складових складається комп’ютер?
Дані знання знадобляться вам для того, щоб знати які пристрої для чого призначені. Також дані знання вам знадобляться у подальшому житті.
Так чи інакше кожна освічена людина повинна у часи комп’ютерних технологій володіти цими знаннями.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Люди використовують комп’ютер, щоб вводити дані, зберігати їх, працювати з ними та передавати іншим людям.
(Слайд 7) Для цього використовують різні пристрої комп’ютера, тому їх можна об’єднати в групи: пристрої введення, опрацювання, зберігання та виведення даних.
(Слайд 8) Пристрої введення призначені для введення даних.
(Слайд 9) клавіатура — для числових і текстових даних,
(Слайд 10) сканер — текстових і графічних,
(Слайд 11) мікрофон — звукових,
(Слайд 12) веб-камера — відеоданих
(Слайд 13) миша є вказівним пристроєм введення.
(Слайд 14) За допомогою пристроїв виведення дані з комп’ютера можна виводити на екран монітора, (Слайд 15)
(Слайд 16) друкувати текстові чи графічні дані на папері або плівці на принтері,
(Слайд 17) прослуховувати звукові дані за допомогою пристроїв акустичної системи.
(Слайд 18) Пристрої для введення та виведення даних швидко змінюються. Наприклад, поряд зі звичайною контактною клавіатурою використовують і віртуальну.
(Слайд 19) В пристроях, які оснащені сенсорним екраном, сам екран є пристроєм введення та виведення. Керувати таким пристроєм можна за допомогою стілуса або руки.
У системному блоці стаціонарного комп’ютера містяться пристрої опрацювання та зберігання даних.
(Слайд 21) Роботою всіх пристроїв комп’ютера та здійсненням обчислень і перетворенням даних управляє процесор. Від його обчислювальної потужності здебільшого й залежить продуктивність комп’ютера. Саме тому процесор називають електронним мозком комп’ютера.
Процесор — мікросхема, яка розміщується всередині системного блока й призначена для виконання функцій управління пристроями й опрацювання даних.
(Слайд 22) Пам’ять комп’ютера, що призначена для зберігання даних і програм, поділяють на внутрішню та зовнішню.
(Слайд 23) Деякі пристрої зберігання даних, пристрої запису та зчитування даних, записаних на зовнішніх носіях, розміщені всередині системного блока. До таких належать: пристрої внутрішньої пам’яті, накопичувач на жорстких магнітних дисках, пристрій для роботи з оптичними дисками (дисковод).
(Слайд 24) Магнітні й оптичні диски, (Слайд 25) флеш-накопичувачі належать до носіїв тривалого зберігання даних. Їх також називають зовнішня пам’ять.
(Слайд 26) Жорсткий магнітний диск (або вінчестер), як правило, використовують для зберігання різних даних: текстів, числових даних, зображень, музичних композицій, фільмів, ігор тощо.
Флеш-накопичувачі й компакт-диски (оптичні диски) також використовують для зберігання даних. Часто за допомогою цих пристроїв люди переносять дані з одного комп’ютера на інший.
(Слайд 27) Сучасні карти пам’яті можна застосовувати не лише для комп’ютерів, а й для інших пристроїв, наприклад, для фотокамер чи мобільних телефонів.
Отже, ми з вами вже знаємо, що всі пристрої поділяються на 4 групи, пристрої введення та виведення, пристрої опрацювання та зберігання.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
1. Інтерактивні вправи
https://learningapps.org/view2434822
http://LearningApps.org/view2434860
VI. РЕЛАКСАЦІЯ
1. Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахувати до 5.
Повторити 2 – 3 рази.
2. Міцно заплющити очі (рахувати до 3), відкрити їх і подивитись удалечінь (рахувати до 5).
Повторити 2-3 разів.
VIІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ (Слайд 32)
По черзі називайте пристрої, зображені на малюнку. Обговоріть, чому деякі пристрої знаходяться в обох кругах
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (Слайд 33)
Пройти тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9230802