Тема. Виготовлення виробу.
Мета уроку: ознайомити учнів зі способами з’єднання деталей виробів, навчити прикріплювати деталі на основу, розвивати моторику рук,акуратність під час виконання ручних робіт, удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами,закріплювати навички правильної та безпечної роботи.
Обладнання, матеріали та наочність: основа для вінка(обруч), деталі виробу(квіти, листочки), голки, нитки, клей-пістолет, ножиці, інструкції з БЖ під час ручних робіт, таблиці.
Об’єкт праці: декоративний вінок на голоау
Тип уроку: формування вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку.
Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм,але все ж таки хочу запропонувати вам оцінити його за допомогою « смайликів». Оберіть і підніміть той,що найбільше відповідає вашому настрою. Можливо, хтось хоче поділитися з нами причинами свого піднесеного настрою? (Відповіді учнів.) А що потрібно, щоб поганий настрій змінився на гарний? (Отримати позитивні емоції від вдалих відповідей, досягти успіху у роботі, радість від праці та її оцінювання тощо.)
Слід пам’ятати, що досягти успіху легше в тій справі,яку виконують за бажанням, а не в тій, що роблять за вказівкою.
ІІ. Актуалзація опорних знань та вмінь учнів
Пропоную вам пригадати технологічну послідовність виготовлення нашого виробу та проаналізувати,яку частину роботи вже виконано й що потрібно робити далі. При виготовлені виробів які способи з’єднань ви використовували, від чого це залежало?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Плетіння вінка – давня традиція українського народу. Є багато способів створити красивий вінок, але це не лише краса. В першу чергу, вінок – це символіка. З давніх часів дівчата плели вінок, щоб привернути у своє життя любов, здоров’я, благополуччя. Виробились засади плетіння, адже потрібно було знати, які саме квіти вибирати і в якій послідовності їх вплітати, щоб привернути в життя те, чого бракує.
Міні-практикум
Учитель демонструє вироби і пропонує учням сказати, яким способом з’єднані деталі у виробі. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення будь-якого виробу необхідно знати способи з’єднань деталей і технологію їх виконання.
ІV. Повідомлення теми,мети й завдань уроку
Тема нашого уроку - «Виготовлення виробу»
Завдання уроку
V. Вивчення нового матеріалу
1. Способи з’єднання деталей виробу.
Міні-тренінг (робота в групах)
Виберіть способи з’єднань деталей з металу, деревини, пластику, скла тощо.
Учитель організовує обговорення відповідей учнів, корегує їх (у разі потреби).
«Мікрофон»
Підбиття підсумків «Мікрофону».
Гра «Що зайве в названому переліку?»
Склеювання, з’єднання цвяхами, з’єднання заклепками, різання, зшивання нитками, з’єднання липучками.
Висновок учителя, що вибір способу з’єднань деталей залежить від виду конструкційних матеріалів, а деталі з тканини найчастіше нашиваються на основу.
2. Технологія прикріплення деталей аплікації на основу
Розповідь учителя
Для закріплення деталей аплікації на тканині використовуються різні машинні та ручні шви.
Учитель пропонує учням ознайомитися з корисними порадами під час виконання ручних швейних робіт
— Які поради ви вважаєте найкориснішими? Чому?
Учитель організовує перевірку знань правил безпечної роботи з ножицями, голками, шпильками, використовуючи дидактичні картки.
Матеріали й інструменти: зразки шва «уперед голку», тканина, голка, нитки, ножиці.
Завдання. Виконати зразок шва «уперед голку».
Учитель надає необхідну допомогу, контролює дотримання правил безпечної роботи, виконання санітарно-гігієнічних вимог.
Виготовлення виробу
Матеріали й інструменти: основа для віночка(обруч), квіти, ножниці, голка і нитки
Обладнання: клей-пістолет
Хід роботи
Самоконтроль: перевірте правильність прикріплення деталей (відсутність перекосів, стягування тканини), відповідність задуманій композиції.
Під час роботи вчитель контролює дотримання технології, правил безпечної роботи й санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на критерії якості виконання роботи (вигляд лицьового й виворітного боків).
Учитель просить учнів проаналізувати роботу на уроці й відповісти на запитання.
Учитель оцінює результати роботи учнів, демонструє кращі роботи, аналізує типові помилки учнів, виставляє оцінки.
Підготувати стрічки для віночка