Конспект уроку на тему:"Виготовлення виробу"

Про матеріал
Конспект уроку в 7 класі до проекту "Декоративний вінок" на тему:"Виготовлення виробу"
Перегляд файлу

Тема. Виготовлення виробу.

Мета уроку: ознайомити учнів зі способами з’єднання деталей виробів,  навчити прикріплювати деталі на основу, розвивати моторику рук,акуратність під час виконання ручних робіт, удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами,закріплювати навички правильної та безпечної роботи.

Обладнання, матеріали та наочність: основа для вінка(обруч), деталі виробу(квіти, листочки), голки, нитки, клей-пістолет,  ножиці, інструкції з БЖ під час ручних робіт, таблиці.

 Об’єкт  праці: декоративний вінок на голоау

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань та вмінь
  3. Мотивація навчальної діяльності
  4. Повідомленя теми,мети,завдань уроку
  5. Вивчення нового матеріалу
  6. Практична робота
  7. Закріплення нових знань та вмінь
  8. Підсумки заняття
  9. Домашнє завдання

Хід уроку

 І. Організаційний момент

Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку.

  • Створення позитивного емоційного настрою

Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм,але все ж таки хочу запропонувати вам оцінити його за  допомогою « смайликів». Оберіть і підніміть той,що найбільше відповідає вашому настрою. Можливо,  хтось хоче поділитися з нами причинами свого піднесеного настрою? (Відповіді учнів.) А що потрібно, щоб поганий настрій змінився на гарний? (Отримати позитивні емоції від вдалих відповідей, досягти успіху у роботі, радість від праці та її оцінювання тощо.)

 Слід пам’ятати, що досягти  успіху легше в тій справі,яку виконують за бажанням, а не в тій, що роблять за вказівкою.

 ІІ. Актуалзація опорних знань та вмінь учнів

 Пропоную вам пригадати технологічну послідовність виготовлення нашого виробу та проаналізувати,яку частину роботи вже виконано й що потрібно робити далі. При виготовлені виробів які способи з’єднань ви використовували, від чого це залежало?

 ІІІ. Мотивація  навчальної  діяльності

Плетіння вінка – давня традиція українського народу. Є багато способів створити красивий вінок, але це не лише краса. В першу чергу, вінок – це символіка. З давніх часів дівчата плели вінок, щоб привернути у своє життя любов, здоров’я, благополуччя. Виробились засади плетіння, адже потрібно було знати, які саме квіти вибирати і в якій послідовності їх вплітати, щоб привернути в життя те, чого бракує. 

Міні-практикум

 Учитель демонструє  вироби і  пропонує  учням сказати, яким способом з’єднані  деталі у виробі. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення будь-якого виробу  необхідно знати способи з’єднань деталей і технологію їх виконання.

 ІV. Повідомлення теми,мети й завдань уроку

Тема нашого уроку - «Виготовлення виробу»

Завдання уроку

  • засвоїти знання про способи з’єднань деталей з різних конструкційних матеріалів;
  • виконувати й прикріпляти деталі аплікації.

 V. Вивчення нового матеріалу

1. Способи з’єднання деталей виробу.

Міні-тренінг (робота в групах)

 Виберіть способи  з’єднань  деталей з металу, деревини, пластику, скла тощо.

Учитель організовує обговорення відповідей учнів, корегує їх (у разі потреби).

«Мікрофон»

  • Яким способом можна прикріпити деталі виробу на основу

Підбиття підсумків «Мікрофону».

Гра «Що зайве в названому переліку?»

 Склеювання, з’єднання цвяхами, з’єднання заклепками, різання, зшивання нитками, з’єднання липучками.

Висновок учителя, що вибір способу з’єднань деталей   залежить  від виду конструкційних  матеріалів, а деталі з тканини найчастіше нашиваються на основу.

2.   Технологія прикріплення деталей аплікації на основу

Розповідь учителя

 Для закріплення  деталей   аплікації на тканині використовуються різні машинні та ручні шви.

 Учитель пропонує учням ознайомитися з корисними порадами під час виконання ручних швейних робіт

  • Бесіда

— Які поради ви вважаєте найкориснішими? Чому?

Учитель організовує перевірку знань правил безпечної роботи з  ножицями, голками, шпильками, використовуючи дидактичні картки.

 

  • Міні-практикум (індивідуально)

Матеріали й інструменти: зразки шва «уперед голку», тканина, голка, нитки, ножиці.

  • Фізкультхвилинка.

Завдання. Виконати зразок шва «уперед голку».

Учитель надає необхідну допомогу, контролює дотримання правил безпечної роботи, виконання санітарно-гігієнічних вимог.

  1. Практична робота.

Виготовлення виробу

Матеріали й інструменти: основа для віночка(обруч), квіти, ножниці, голка і нитки

Обладнання: клей-пістолет

Хід роботи

  1. Розкладіть деталі виробу  на основі згідно з ескізом.
  2.  У разі потреби під певні деталі підшийте або приклейте фетр.
  3. Прикріпіть деталі виробу до основи шпильками.
  4. Розгляньте ваш ще не готовий виріб. При необхідності поміняйте місцями деталі або замініть їх на інші.
  5.  Приклейте за допомогою клей – пістолету деталі до основи.

Самоконтроль: перевірте правильність прикріплення деталей (відсутність перекосів, стягування тканини), відповідність задуманій композиції.

Під час роботи вчитель контролює дотримання технології, правил безпечної роботи й санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на критерії якості виконання роботи (вигляд лицьового й виворітного боків).

  1. Закріплення нових знань і вмінь учнів
  • Рефлексія (робота в групах)

Учитель просить учнів проаналізувати роботу на уроці й відповісти на запитання.

  1. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
  2. Чого навчилися? 
  1. Підсумки заняття

Учитель оцінює результати роботи учнів, демонструє кращі роботи, аналізує типові помилки учнів, виставляє оцінки.

  1. Домашнє завдання

Підготувати стрічки для віночка

docx
Додано
17 березня 2019
Переглядів
3844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку