Конспект уроку у третьому класі з природознавства до підручника Гільберг Т.Г.,
Сак Т.В на тему "Використання енергії вітру".
Мета уроку:- розширити уявлення учнів про використання енергії вітру людиною; формувати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв'язки;
- розвивати уяву, логічне мислення, пізнавальну активність учнів;
-виховувати бажання відповідально ставитися до природи, її багатств;
-формувати природознавчу компетентність.
Тема: Використання енергії вітру.
Мета:
- розширити уявлення учнів про використання енергії вітру людиною; формувати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки;
- розвивати уяву, логічне мислення, пізнавальну активність учнів;
-виховувати бажання відповідально ставитися до природи, її багатств;
-формувати природознавчу компетентність.
Хід уроку
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі( можна оформити як девіз уроку):
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
— Чому Сонце називають найпотужнішим джерелом енергії?
— Як сонячна енергія перетворюється на інші види енергії?
— Чому сонячна енергія може стати найважливішим джерелом енергії?
— Чи є в Україні сонячні електростанції? Спробуйте віднайти їх на карті атласу.
— У чому полягають недоліки спалювання горючих корисних копалин для отримання електроенергії?
— Назвіть переваги використання сонячної енергії.
— Поміркуйте, чому наймогутніша сонячна електростанція побудована у Криму.
3. Робота над загадками
Сам не бачить і не чує,
Ходить, бродить, свище, виє.
Хто назустріч попадає —
Все б'є та обнімає. (Вітер)
Хоч не літак, а крилатий,
Без крил не може працювати. (Вітряк)
Він шепоче: «Шу-шу-шу...
Листя обірвать спішу.
З ним я у осіннім гаї
У таночку покружляю». (Вітер)
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про використання людиною енергії вітру.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 65–67)
— Пригадайте, що таке вітер. Який буває вітер?
— Поміркуйте! Як сонячна енергія перетворюється на енергію вітру?
— Запам’ятайте! Сонце спричиняє виникнення вітру на Землі.
— Розгляньте малюнки на с. 66 та розкажіть, як людина може використати енергію вітру для власних цілей.
— Пригадайте, до якого виду енергії відносять вітер.
— Сьогодні люди навчилися перетворювати енергію вітру на електричну, не забруднюючи довкілля.
— Чому вітри найчастіше дмуть на узбережжі морів, у горах і степах?
— Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?
Висновки
- Енергію вітру створює Сонце.
- Люди здавна використовують енергію вітру.
- У наш час поширення набувають вітрові електростанції.
2. Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть.
А тепер їх опустіть.
Плигніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд.
V. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота в групах
— Проаналізуйте свої записи спостережень за погодою, щоб установити орієнтовну кількість вітряних днів у році. Зробіть висновок: чи доцільно встановлювати вітрові установки у вашій місцевості.
2. Робота в парах
— Уявіть, що ви — спеціалісти, яким доручили будівництво вітрової електростанції. Що ви врахуєте, обираючи місце для її спорудження?
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
3. Цікаве про вітер.
Відомо, що наша планета оточена океаном повітря, яке має вагу і тисне на Землю. Десь повітря більше, тобто тиск дужчий, а десь трохи менше. Так-от: повітряна течія під назвою вітер завжди виникає там, де більший атмосферний тиск, а тече туди, де він менший, наче згори в низину. А від цього залежить виникнення чи відсутність вітру.
Вітер – це невидима річка або струмок, де замість води – повітря.
Вітри бувають різними. Крім добрих вітрів, існують і злі. От, наприклад, шквал – раптовий, нетривалий, але страшний вітер. Він виникає перед грозою. Бора –дуже холодний вітер, що дме взимку із суші на море. Торнадо – вітровий вихор, що найчастіше виникає на півдні Америки.
Урагани – вітри надзвичайної сили, втричі сильніші за шквали. Саме вони викликають жахливі морські шторми. Морські вітри – мусони – двічі на рік змінюють напрямок: дмуть то з моря на сушу, то навпаки. Мешканець пустель та степів – вітер «афганець». Він ніби спалює все навколо своїм сухим гарячим диханням.
— Прочитайте висновки на с. 67.
— Чому енергія вітру ніколи не вичерпується?
— Де найкраще будувати вітрові електростанції?
— Доведіть переваги отримання електроенергії за допомогою вітру.
— Поясніть, чому вітрові електростанції називають енергією майбутнього.
VІІ . Домашнє завдання
С. 65–67.