19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Конспект уроку на тему:"Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки. Задачі на дві дії

Про матеріал
Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки. Задачі на дві дії. Очікувані результати: формувати поняття про першочерговість дій з дужками; удосконалювати обчислювальні навички; поглибити поняття про істинність рівностей; аналізувати задачі; виховувати культуру письма.
Перегляд файлу

Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки. Задачі на дві дії

Очікувані результати: формувати поняття про першочерговість дій з дужками; удосконалювати обчислювальні навички; поглибити поняття про істинність рівностей; аналізувати задачі; виховувати культуру письма.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Починається урок

Працюватиме старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти – просто молодці!

  1. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка домашнього завдання.

                                                 Задача 245

В авто гонках брали участь 13 машин. Спочатку зійшли з дистанції 4 машини, а потім – ще 2. Скільки машин дійшло до фінішу?

Розв’язати задачу двома способами.

1 спосіб                                            2 спосіб

1) 13-4=9(м.)                                   1) 4+2=6(м.)

2) 9-2=7(м.)                                     2) 13-6=7(м.)

Відповідь: 7 машин дійшло до фінішу.

— Скільки машин брали участь у перегонах?

— Скільки всього машин зійшли з дистанції?

— Скільки машин дійшло до фінішу?

— Який ще спосіб розв’язання існує?

— Чому дорівнює периметр квадрата?

— Чим квадрат відрізняється від інших прямокутників?

2.2. Хвилинка каліграфії.

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені. 2;3;6;7;10;11;?;?;?;?.

2.3. Тест на додавання та віднімання в межах 20. (Роздавальний матеріал.)

1) 8 + 9 =

а) 11; б) 17; в) 14.

2) 13 – 6 =

а) 7;  б) 8;  в) 4.

3) _ + 4 = 12

а) 6; б) 8; в) 5.

4) Мама пошила дочкам сорочки. Від сувою вона відрізала два шматки тканини по 3 м. Скільки всього метрів тканини відрізала мама?

а) 4; б) 6; в) 10.

5) Сашко зірвав 8 яблук, а груш — на 6 більше. Скільки груш зірвав Сашко?

а) 12; б) 2; в) 14.

6) У вазі лежало 15 цукерок. Шоколадних було 9. Скільки карамельок лежало у вазі?

а) 6;  б) 7;  в) 10.

7) Марійка зібрала 17 грибів, а Сергійко — на 6 грибів менше. Скільки грибів зібрав Сергійко?

а) 8;  б) 9;  в) 11.

2.4. Усна лічба

  • Цікаві рамки

 

 

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

— Сьогодні ми з’ясуємо, що арифметичні дії виконуються в певному порядку. Потім познайомимося із чарівними квадратами, поринемо в цікавий світ чисел, складемо задачі за коротким записом.

  1. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

Робота з підручником (с.46-47)

4.1. Фронтальна робота.

— Прочитайте пояснення в підручнику, с. 46. Запам’ятайте правило.

Якщо у числовому виразі є дужки, то першою завжди виконують ту дію, що в дужках.

4.2. Прийом «Мозковий штурм» (№ 247).

— Цікаво, чому ці квадрати називають чарівними? Яка закономірність у них прослідковується? Знайдіть підказку, пораху­вавши суму трьох чисел по діагоналі.

— Тепер необхідно вставити такі числа, щоб сума по горизонталі в кожному рядку та по вертикалі в кожному стовпчику дорівнювала сумі чисел по діагоналі.

— Іноді дії у виразах можна виконувати не по порядку. Дія, що виконується першою, береться у дужки: ( ). Ці значки не прості, а чарівні. Їх застосовують, щоб змінити порядок виконання дій у виразах.

Якщо у числовому виразі є дужки, то першою завжди виконують ту дію, що в дужках.

 

 

Вираз читають так: «Від 17 відняти суму чисел 4 і 5»

  1.        Фізкультхвилинка

Хто вже, хто вже там стомився
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати!
Всі піднесли руки — раз!
На носках стоїть весь клас.
Два — присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.

4.4. Робота з підручником (№ 248, 251).

— Розберемо зразок розв’язання числового виразу з дужками (№ 248). Спираючись на правило та на зразок, розв’яжемо числові вирази.

                                        29-(4+5)= 29-9=20

5+(18-9)=5+9=14                               21-(40-20)=21-20=1

94-(54+40)=94-94=0                          15+(19-16)=15+3=18

D:\софії\презентація\Новая папка\сценарії\ПО\наочність\Животные\belka.jpg— Зайдемо в гості до білочки (№ 251). У неї до вас кілька запитань. Як на них відповісти? Допоможуть нам у цьому числові вирази.

Білочка знайшла 7 горішків, а грибів – на 4 більше. Скільки грибів знайшла білочка? Скільки грибів і горішків разом знайшла білочка?

7 + 4 — скільки грибів знайшла білочка?

7 – 4 — скільки горішків знайшла білочка?

7 + (7 + 4) — скільки грибів та горішків знайшла білочка?

— А чи потрібен нам другий числовий вираз? Доведіть.

  1. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Самостійна робота (№ 249, 250).

1 варіант    2 варіант

№ 249 (перший рядок)  № 249 (другий рядок)

13-5=8+                                         9+9=20-

68-44=28-                                      15-9=16-

       +13=28-10                                     +7=19-4

№ 250 (другий рядок)  № 250 (перший рядок)

17-8         9                                      46-25         22+1

34+11         34-11                            5+13         28

68          20+38                                16        18-2

5.2. Прийом «Коло ідей». Групова робота (№ 252).

На Ι п. — 12 книг

На ΙΙ п. —?, на 4 книги більше

                          Розв'язання

1) 12+4=16 (кн.)

2)12+16=28 (кн.)

Відповідь: 28 книг на двох полицях.

На Ι п. — 12 книг

На ΙΙ п. – 16 книг

На ΙΙΙ п. - ?, на 8 книг менше

Розв'язання

1) 12+16=28 (кн.)

2) 28-8=20 (кн.)

Відповідь: 20 книг на третій полиці.

Алгоритм роботи групи

1. Один учень розповідає умову задачі.

2. Один учень формулює питання до задачі.

3. Двоє записують розв’язання задачі.

4. Один учень записує відповідь до задачі.

5.3. Гра «Геометричне лото» (№ 253).

 

                                                                                 

 

 

 

 

  • Розгляньте уважно геометричні фігури, яка фігура не є многокутником?
  1. Підсумок уроку

Підсумкова бесіда

— Яка дія в числовому виразі виконується першою?

— Яку фігуру можна назвати многокутником?

— Які числові вирази можна назвати істинними?

  1. Домашнє завдання

Виконайте завдання № 254, 255.

                                          Вирази 254

41+(17-8)=41-9=32                           28-(15-7)=28-8=20

24+(35+5)=24+40=64                        100-(60-30)=100-30=70

(17-9)+4=8+4=12                              (9+4)-6=13-6=7

                                        Задача 255

Мама дала дітям 16 абрикосів,4 сливи і 2 цукерки. Скільки всього фруктів дала мама дітям? Скільки дітей було у мами? Які дані в задачі зайві? На яке запитання не можна дати відповіді? Чому?

— Яку дію будете виконувати першою?

— Чи можуть у задачі бути зайві дані? Які?

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Миронова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 листопада 2019
Переглядів
3704
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку