Тема: «Я вивчаю продукти харчування»
Очікувані результати:
мовно-літературна галузь
- обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила
- підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення
- пояснює значущість уважного ставлення до інших та потребу подивитися на річ по-різному
- розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова
- підтримує аргументами власні думки або спростовує їх
математична галузь
- порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
- об’єднує об’єкти у групу за спільною ознакою
- розбиває об’єкти на групи за спільною ознакою
природнича галузь
- описує етапи розвитку рослин
- запитує, щоб довідатися більше про природу
- пояснює, як бережливе ставлення до їжі, одягу, книжок, предметів побуту зберігає природу
технологічна галузь
- створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом самостійно чи із допомогою дорослих із використанням паперу, картону, ниток, нетканих чи природних матеріалів (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу)
- розкриває послідовність дій та дотримується її під час виготовлення виробів із природних матеріалів, під час виготовлення та оздоблення об’ємних виробів, самостійно або з допомогою дорослих
соціальна і здоровʹязбережна галузь
- пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини
- розрізняє продукти за походженням (напр., рослинного, тваринного тощо
громадянська та історична галузь
- пояснює, чому природа важлива для людини
- визначає, що дає природа людині
- пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного
Хід уроку
І. Організаційний момент. (2 хв)
Привітання. Діти під час читання віршика, складають башточку асоціацій.
Зазирнуло у віконце
Жовтеньке привітне сонце
І з блакитного із неба
Нам послало промінці:
На зелену на травичку,
На червону полуничку,
І на синю стиглу сливу,
Й на солодкий апельсин.
Кольоровим став світанок
І сказав всім: «Добрий ранок!»
- З ким віталося сонечко?
- Давайте і ми привітаємо наших гостей!
- За якими ознаками можна об’єднати жовтий, синій, зелений, червоний, оранжевий? (кольори)
ІІ. Введення в тему. (5-7 хв)
1. Гра.
А зараз ми пограємо в гру. Діти, головне завдання грати в цю гру мовчки, не вимовляючи ні слова. Перед вами лежать картки, у кожного своя. Тримайте їх зображенням до себе до вказівки вчителя. За командою «Старт» ви дивитесь на свій малюнок і розвертаєте його обличчям до всіх у класі. Роздивіться малюнки інших та спробуйте об’єднатись у команди.
Групи:
Молочні (сир твердий, молоко, сир кисломолочний, кефір, йогурт);
Риба (карась, окунь, короп, хек, товстолоб);
Крупи (гречана, вівсяна, пшенична, кукурудзяна, рисова);
Фрукти (яблуко, слива, груша, абрикос, персик);
Овочі (огірок, помідор, перець, баклажан, цибуля);
- Що допомогло вам об’єднатись в команди?
- Як можна назвати все це одним словом?
Так їжа. Давайте зробимо звукову схему до слова ЇЖА (в групах)
- Роздивіться кожну команду. Якої групи не вистачає ще? (м’ясо, олія, солодощі, кондитерські вироби)
- Залишаючись в групах, розташуйте слова за абеткою. (Колективна перевірка.)
ІІІ. Повідомлення теми та складання мети з учнями (7 хв)
Отже, ви чудово впорались з завданням. Як ви гадаєте, яка тема нашого уроку?
Так, молодці. Тема нашого уроку «Я вивчаю продукти харчування».
Метою нашого уроку є: навчитися об’єднувати та розбивати об’єкти на групи за спільними ознаками; дізнатися та обговорити, як харчування впливає на здоров’я людини; що дає природа людині і чому вона така важлива для неї. (Відео)
Відео «Абетка здорового харчування» ?
Асоціативний кущ «Їжа мені дає»
IV. Усвідомлення змісту. (5 хв)
- Звідки людина бере продукти для харчування?
- Чи залежить якість природніх продуктів від людини? Чому?
- Чому зберігати природу – обов’язок кожного?
- Які з цих продуктів корисні для здоров’я людини? Чим вони корисні?
1. Створення піраміди харчування (колективно)
Зараз я пропоную вам скласти частинки пазлу і ми отримаємо Піраміду харчування. Побачимо, які саме продукти дуже важливі для людини.
Пояснення вчителя про піраміду здорового харчування (3 хв)
Харчова піраміда – це простий гід, який допоможе дізнатися про здорове харчування, а також покаже, які саме продукти потрібні для нормальної життєдіяльності нашого організму
Перший поверх, або основа піраміди. Злаки. Цільнозернові продукти: житній хліб, макарони з твердих сортів пшениці, неочищений рис, крупи. Продукти з цієї групи складають основу нашого харчування. Зернові культури є основним джерелом вуглеводів в організмі і відповідно основним джерелом нашої енергії.
Другий поверх піраміди містить овочі та фрукти. Фрукти. Це відмінне джерело , яке підтримує імунітет дитини. Також у фруктах міститься клітковина, яка просто необхідна для нормального травлення. Звісно що, найкраще вживати свіжі фрукти. Але підійдуть також сухофрукти, заморожені фрукти і консервовані. Ягоди. Овочі. У них також міститься клітковина. А також вітаміни, найголовнішим серед яких є вітамін А. Овочі темного кольору містять більше поживних речовин (броколі, морква, буряк). Набір овочів на день має бути різноманітним та різнокольоровим.
Третій поверх – це білкові продукти. М’ясо, риба, яйця, боби, горіхи. М’ясо. містить залізо і білок, який робить наші м’язи сильними. Корисною є морська риба. Боби та горіхи. Молочні продукти (йогурти, кефір, сир). Ключовий інгредієнт тут кальцій, який необхідний для міцних кісток та зубів.
На четвертому поверсі розмістилися жири. Жири: вершкове та рослинне масло. Жири в організмі потрібні для засвоєння вітамінів.
8. Практична робота (3 хв)
- Підніміть руку, хто любить фруктовий салат?
У вас на листочках є зображення фруктів. Пропоную вам обговорити в групах, який би салат ви хотіли приготувати вдома та порахуйте, скільки буде коштувати такий салат!
V. Підсумок уроку. Рефлексія ( 5 – 7 хв)
Гра «Корисна та шкідлива їжа»
Пропоную на завершення нашого уроку пограти в гру «Корисна і шкідлива їжа». Ваше завдання розділити із запропонованих вам картинок їжі на Корисну та шкідливу.
- Молодці, ви впорались з завданням. Отже давайте підведемо підсумок нашого уроку.
- Яка шкідлива їжа для нашого здоров’я? (солодка, жирна, смажена, солона і т. д)
VІ. Самооцінювання. (3 хв)