Узагальнення знань про явища природи і вплив Сонця на сезонні явища в природі.

Про матеріал
Узагальнити та закріпити знання учнів про явища природи і вплив Сонця на сезонні явища в природі, про пори року та добу; розвивати пізнавальну сферу (увагу, пам'ять, мислення, уяву, мовлення); підвищити мотивацію учнів до навчальної діяльності; виховувати почуття любові, поваги й бережливого ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

Тема. Узагальнення знань про явища природи і вплив Сонця на сезонні явища в природі.

Мета. Узагальнити та закріпити знання учнів про явища природи і вплив Сонця на сезонні явища в природі,  про пори року та добу; розвивати пізнавальну сферу (увагу, пам'ять, мислення, уяву, мовлення); підвищити мотивацію учнів до навчальної діяльності; виховувати почуття любові, поваги й бережливого ставлення до природи.

Обладнання. Комп’ютер, мультимедійна установка, сигнальні картки (червоні і зелені); навчально-методичний комплект «Всесвіт», енциклопедія «Всесвіт», індивідуальні картки для виконання самостійної роботи.

Хід уроку

І Організація класу

Наш урок, неначе Сонце,

Розум, світло і тепло несе.

А життя стає ще кращим,

Як людина знає все.

 

ІІ Актуалізація опорних знань

  1.               Вправа «Погода» (Слайд 1)

Рисунок1.png

  •   Яка зараз пора року?
  •   Який місяць?
  •   Яке число?
  •   Тепло чи холодно надворі?
  •   Який стан неба?
  •   Яка температура повітря?

- Чи були сьогодні опади?

 

2.Загадка
Золота тарілочка на небі повисла

Без дрів і без вогня, зігріває нас щодня. (Сонце) (Слайд 2)

Рисунок2.png

  •                      Згадаймо разом  пісеньку про Сонце.

 

Сьогодні історія у нас неймовірна

А тема розмови і «тепла» й нова:

Про зірку яскраву, що всіх зігріва.

Без неї життя не було б на Землі…

Ну що здогадались, як звати її?

Це Сонечко любе, що вранці встає,

Всіх лагідно будить, заспать не дає…

А я полюбляю засмагнути влітку …

Без нього не буде ні плоду, ні квітки…

 

3.Гра «Гронування» (Слайд 3)

Рисунок3.png

- Доберіть до слова «Сонце» ознаки. (Яке?)

- Слова, що означають дію (Що робить?)

 

ІІІ Оголошення теми і мети уроку

  •                      Сьогодні урок у нас незвичайний. Він пройде у вигляді приємного спілкування, обговорення важливих наукових питань. Дамо відповідь на них, а саме:
  •                      Що таке Сонце, яка його роль у житті людей та тварин; чому світло і тепло залежать від Сонця?

 

ІV Робота над матеріалом теми уроку

  1. Загадка

 

Чорна корова всіх поборола,

А білий віл усіх на ноги звів. (Ніч і день) (Слайд 4)

Рисунок4.png

  •       Разом ніч і день, як ми можемо сказати по-іншому? (Доба)
  •       Що називають добою? (Повний оберт Землі навколо своєї осі за період часу 24 години)

 

  •                      Чому  на одній стороні планети світло, а на іншій темно? (Обернена до Сонця частина земної кулі освітлюється його променями. Тут день (Слайд 5)

 

Рисунок5.png

-   На протилежній стороні у цей час – ніч, бо вона не освітлюється Сонцем)

-Як змінюється висота Сонця протягом доби?

-Давайте згадаємо, що ми ще знаємо про Сонце.

 

2. Пісня «Сонце» (ч.2)

А Сонце велике, як наша Земля?

Земля проти Сонця  - це просто маля.

Якщо уявить її зернятком злаку,

То Сонце тоді – отакий кавуняка.

 

Сонце – це світло, Сонце – тепло,

Сонце усього життя джерело.

Мільярди вже років у небі палає.

А як воно світло й тепло виробляє?

І як це чудово: горить і горить,

А нам і не страшно, що вибухне вмить…

 

  1. Вікторина «Так чи ні»

(так – плещуть в долоньки, ні – тупають ногами)(Слайд 6)

Рисунок6.png

Сонце – газова планета. (Ні, Сонце – зірка)

Сонце – найближча до Землі зірка.(Так)

Сонце обертається навколо Землі. (Ні, Земля обертається навколо Сонця)

Сонце викликає полярні сяйва і магнітні бурі на Землі. (Так)

Сонце дає світло, тепло, воду. (Ні, тільки світло і тепло)

Сонце менше за розміром, ніж Земля. (Ні, набагато більше)

Сонячне світло після дощу грає веселкою. (Так)

Сонце – джерело життя на Землі. (Так)

 

Фізкультхвилинка (слайд 7 ) Відео

  •                      Діти, подумайте і скажіть від чого ще залежить наше життя, наша діяльність, життя рослин, птахів, комах, тварин? (від пір року) (Слайд 8) (пори року)

Рисунок7.png

  •                      Які ви знаєте пори року?
  •                      Чому відбувається зміна пір року? (Земля обертається навколо своєї осі, рухається навколо Сонця) (Слайд9)

Рисунок8.png

  •                      Як називається повний оберт Землі навколо Сонця? (роком)
  •                      Скільки має місяців рік? (12)

 

  1. Самостійна робота

Робота в парах (на картках)

  •                      Для кожної пори року характерні свої явища природи.

Вам потрібно явища природи  з’єднати з назвами місяців. (Слайд10) (місяці)

Рисунок15.png

  •                 Відлітають журавлі, у садах збирають урожай - … (Вересень)
  •                 Жовтіє листя, літають павутинки «бабиного літа» - … (жовтень)
  •                 Пізня осінь, холодно, невеликі морози - … (листопад)
  •                 Найхолодніший місяць, багато снігу, тріщать морози - … (Січень)
  •                 Прилітають снігурі, наближається свято Нового року - … (грудень)
  •                 Починаються відлиги, сонце піднімається вище, іноді капає зі стріхи - … (лютий)
  •                 Можна почути перші грози, вечорами гудуть хрущі - … (травень)
  •                 Пливуть перші купчасті хмари, зацвітають підсніжники - … (березень)
  •                 Розпускаються дерева і кущі, прилітають птахи - … (квітень)
  •                 Місяць найдовшого дня. У пташок з’являються маленькі пташенята - … ((червень)
  •                 Ідуть жнива, зріють помідори, солодкі кавуни і дині. Вдень тепло, а вночі прохолодніше - … (серпень)
  •                 Цвіте медоносна липа, а ще дозріває жито - … (липень)

 

Перевірка виконаної роботи.

(Слайд 11) (Сонечко без промінчиків)

Рисунок9.png

  •                      Давайте подивимося уважно на сонечко. Як ви думаєте, що йому не вистачає, щоб бути добрішим і веселішим? (Промінчиків)
  •                      Так. Ми зможемо добавити промінчики, виконавши вправу «Світлофор – «Стій! Іди!»
  1. Вправа «Світлофор»

 (із сигнальними картками: так – зелена, ні – червона)

  •                 У році 10 місяців.
  •                 У добі 24 години.
  •                 Висота Сонця над Землею завжди однакова.
  •                 Висота Сонця змінюється тільки впродовж дня.
  •                 Висота Сонця змінюється не лише тільки впродовж дня, а й упродовж всього року.
  •                 День і ніч не завжди бувають однакової тривалості.
  •                 Улітку дні довші, а ночі коротші.
  •                 Від висоти Сонця залежить світло і тепло на Землі.
  •                 Без сонячного світла і тепла можуть жити люди, рослини, тварини.
  •                 Сонце нагріває земну поверхню.
  •                 Без сонячного тепла на Землі все замерзло б. (Слайд 12)

Рисунок10.png

(Слайд 13)

Рисунок11.png

5. Робота з енциклопедією «Всесвіт»

(Читання інформації про вшанування Сонця нашими предками – слов’янами) с.101(1. 2 абзац)

(Слайд 14)Рисунок12.png

Зустріч з ерудитами (інформаційна цікавинка)

1 учень Кожної секунди в Сонці згорають 4  мільйони тонн газу. Інколи язики полум’я, які називають протуберанці, вириваються із Сонця і линуть на мільйони км у космосі. Та, на щастя, ніколи не сягають нашої планети. Чому? (Бо Сонце від Землі дуже далеко)

2 учень Сонце віддалене від Землі на 150 млн.км таку відстань на швидкісному літаку можна подолати лише за 7 років, а на швидкісному поїзді – за 85 років!

3 учень Щоб подолати пішки всі 150 тис. км, треба було вийти ще в ті часи, коли будувалися Єгипетські піраміди.

4 учень Крім Сонця, Землю зігрівають й інші зорі. Після Сонця найближче до Землі знаходяться зірка АЛЬФА Центавра. Вона віддалена від нашої планети на трільйони км. До неї летіти на швидкісному літаку потрібно 2 млн. років.

 

V Підсумок уроку

  •                      Молодці! Впорались з усіма завданнями, були уважними, активними  і дружними.
  •                      Тож чи може людина існувати без природи. Без сонячного світла і тепла? (Ні)

Адже … (Колективне зачитування тезів на слайді із енциклопедії «Всесвіт»)

(Слайд 15)

Рисунок14.png

Сонце – це світло, Сонце – тепло,

Сонце – усього життя джерело…

Енергія Сонця жене вітер, води,

Дарує нам щедрі багатства природи.

Сонце – душа всіх часів і Землі,

Сонце – це світлий художник в імлі!

(Слайд 16) (Дякуємо за увагу)

Рисунок13.png

docx
Додано
6 січня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку