Урок № 2
Тема: Зимова ніч
Мета: продовжувати знайомити дітей з кольором як засобом
виразності; вчитись підбирати кольорову гаму до певного настрою; використовувати контрасти для більш емоційного сприймання та виразності образу; розвивати мислення, творчу уяву, здатність до асоціації; формувати відчуття гармонії
Тип уроку: комбінований
Обладнання: конверти з кольорами різного характеру; репродукції картин І. Шишкіна "Зимова ніч", "На півночі дикій"; малюнки учнів
Хід уроку
Евристична бесіда
Учитель. Заплющуємо очі і всі помовчимо. Що почули? Тишу...
А що ви більш любите - тишу чи галас? Чи є від тиші користь? В тиші народжуються найрозумніші думки. Який характер у тиші? (тихий, спокійний)
Чи завжди ідеально-тихо вдень чи ввечорі? Чому? Коли все ж таки тихіше? (ввечері, вночі)
Знайдіть кольорову смужку - тиша в класі. Що можна почути в цій тиші?
Знайдіть кольорову смужку - тиша в місті. Що можна почути? (шум машин, голоси людей)
Знайдіть кольорову смужку - тиша в лісі. Що ж чуємо в цій тиші? (скрипіння дерев, крики сови і т.д.)
IV Пояснення нового матеріалу
Ітак, в лісі починається тиша, коли на землю починаються литися сутінки? Ви повинні були поспостерігати над кольором неба ввечері, вночі. Вночі зимою, що темніше - небо чи земля? (земля, бо лежить сніг) Знайдемо на палітрі колір неба, землі по пам'яті. Зверніть увагу на репродукцію картини І. Шишкіна, може вона вам допоможе створити певний колір. Змішуємо подвійні кольори, "земляні" кольори з синім в різній кількості фарби та води, знаходимо потрібний. Один з цих кольорів має бути теплим, інший - холодним. Цей легкий контраст підсилює й активізує колір, робить їх яскравіше та багатше.
І так починаємо створювати тиху зимову ніч.
V Практична робота
VI Підсумок. Усне висловлювання
Про що вам на вушко зашепотіла тиша?
VII Оцінювання робіт.