Тема: Наші провідники у світ Мудрості
Мета: показати учням роль вчителів у їхньому вихованні;
підвищувати рівень мотивації учнів щодо отримання знань та їх застосування;
формувати в учнів духовні цінності та навички осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел;
підвищувати рівень самоосвітньої та творчої активності учнів;
сприяти мотиву позитивного відношення учнів до навчання;
розвивати зацікавленість до знань, наполегливість;
виховувати любов і повагу до вчителя – провідника у світ Мудрості.
Обладнання: відео проектор, презентація, відеоматеріали притч про таланти (Євангеліє від Матвія, гл. 25, вірші 14-30), притчі про крила Ш. Амонашвілі, притчі про ідеального вчителя, підручники, зошити.
Музичне оформлення: Ф. Шопен «Ноктюрн» №2 (фрагмент), фонограма пісні «Вчителько моя» слова А. Малишка, музика П. Майбороди.
Хід уроку:
І. Організація класу:
Слайд2
1. Християнське привітання.
Учитель: Любі діти!
У наш клас завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою і миром!
Діти: Добрий день вам,щирі люди!
Хай вам щастя-доля буде!
Щоб із Богом в серці жили,
Йому вірно ви служили.
Хай вас Бог благословляє
І в усьому направляє,
І у вашій рідній школі
Діток вчить допомагає.
Слайд 3
Девіз уроку: Добру науку приймай,
Хоч її від простого чуєш.
Злої ж на ум не бери,
Хоч би й святий говорив!
(І.Я. Франко)
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Слайд 4
Звідки в людини талант?(відповіді дітей)
Чи треба розвивати свої здібності? (відповіді дітей)
Що є найбільшим талантом? (відповіді дітей)
Чи можна «закопати» свій талант? (відповіді дітей)
Вчитель: Саме про це розповідає притча про таланти з Нового завіту (Євангеліє від Матвія, гл. 25, вірші 14-30). З нею ви разом з батьками ознайомились вдома. А от учениця нашого класу Синяговська Валерія підготувала відеозапис цієї притчі, прослухаємо її(діти слухають притчу).
Яка основна думка цієї притчі? (Талант не можна «закопувати» в землю, він має служити людям і народжувати нові таланти).
ІІІ. Основна частина уроку.
Слайд 5
На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь, хто є провідником у світ Мудрості.
Слайд 6
Діти, яким має бути наш сьогоднішній урок? (цікавим, повчальним, світлим, веселим, продуктивним…)
А ви якими повинні бути на уроці ? (дисциплінованими, уважними, активними, зібраними, наполегливими, старанними…)
Вчитель:
Діти, як ви думаєте, праця вчителя важка чи легка? (відповіді дітей)
Чи кожна людина може бути вчителем? (відповіді дітей)
Учитель знає все, чи він також постійно навчається? (відповіді дітей)
Слайд 7
Слайд 8
а) самостійне читання оповідання дітьми;
б) обговорення прочитаного:
Чим було викликане бажання дітей провідати вчительку, коли вона захворіла?(відповіді дітей)
Що вразило дітей, коли вони ближче познайомились з Іриною Степанівною? (відповіді дітей)
Чому так приємно отримати подарунок виготовлений власноруч? (відповіді дітей)
Як ви вважаєте, чи допомогли відвідини дітей вчительці швидше одужати? (відповіді дітей)
Чи правильно чинять діти, вигукуючи «ура!» дізнавшись, що вчителька захворіла? (відповіді дітей)
Слайд 9
Фізхвилинка: Ми – високі дерева.
Ми – низенька трава.
Нас сонце голубить,
Нас дощ полива.
Нас вітер колише,
Тріпоче, зрива.
Та Бог на руках своїх міцно трима.
Слайд 10
Слайд 11
Вчитель: Діти, співпраця вчителя з учнями приносить йому натхнення, а дітям, - мудрість, що знадобиться в майбутньому. Почитайте в зошитах вислови із Святого Письма (Учення мудрого – джерело життя. Добрий розум приносить приємність, шлях же беззаконних – жорстокий. Хто любить повчання, той любить знання.) і поясніть як ви їх розумієте? (відповіді дітей)
Вчитель: Діти, а чи завжди успіх у навчання залежить тільки від учителя ? (відповіді дітей) Цю думку продовжує притча про ідеально вчителя. (діти слухають притчу)
Яка основна думка цієї притчі? (відповіді дітей)
Вчитель: Отже, щоб учень зміг досягти успіхів в навчанні, потрібно і йому самому прикласти багато зусиль. Не шукай ідеального вчителя, краще подумай який ти учень.
Слайд 12
Перша група: Складає і пояснює значення прислів’я: Важко в навчанні, - легко в бою.
Друга група: «Учитися ніколи не пізно».
Третя група: «Добре того вчити, хто слухає»
Слайд 13
Музична пауза. Слухання пісні «Вчителько моя» слова А. Малишка, музика П. Майбороди у виконанні Оксани Білозір.
Слайд 14
ІV. Підсумок уроку
Чи був для вас наш урок цікавим, повчальним, продуктивним? (відповіді дітей)
Хто є провідником у світ Мудрості для вас, дітей? (відповіді дітей)
Що вам найбільше сподобалось на уроці? (відповіді дітей)
Що є найбільшою радістю для вчителя? (відповіді дітей)
Хто є вчителем усіх вчителів? (відповіді дітей)
Вчитель: Діти, нещодавно вчителі святкували своє професійне свято, - день працівників освіти. Подумайте, що б ви хотіли побажати вчителям нашої держави? На символічних долоньках - промінчиках напишіть своє побажання і прикладіть свій промінчик до сонечка на дошці. (Діти виконують завдання)
Вчитель: Який гарний віночок побажання ви склали вчителям – провідникам у світ мудрості. Молодці!!!!!
Дякую вам за активність, старанність, якісну співпрацю.
Слайд 15
Домашнє завдання: Вивчити напам’ять вірш про вчителя (підручник ст.41).