Конспект уроку "Навчаємося бути надійними і пунктуальними"

Про матеріал
Розробка уроку "Навчаємося бути надійними і пунктуальними" 4 клас містить золотий вірш, притчу зі Святого Письма, етичний практикум за темою уроку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект  уроку  на тему:

« Навчаємося бути

надійними та пунктуальними.»

 

 

 

 

 

 

                                                  Підготувала

                                                вчитель основ християнської етики

                                                  Кальненської  гімназії

                                                  Козівської селищної ради

                                                  Кінаш Надія Андріївна

 

 

 

 

 

 

 

УРОК № 12

 

Тема.   Навчаємося бути надійними та пунктуальними.

Мета. Усвідомити поняття слів надійність, пунктуальність, точність;

                            розвивати навички роботи із повчальними  оповіданнями;

                            цінувати надійність та пунктуальність в інших людях;

                            виховувати у собі прагнення дотримувати дану обіцянку, бути надійним і пунктуальним.

Біблійна історія. Притча «Про дім, заснований на камені й побудований

                                                                    на піску»

Золотий вірш: «…Тож і я тобі заявляю,що ти – скеля, і що я на цій

                                    скелі  збудую  мою  Церкву…» ( Мт. 16:18.)

Навчальні засоби.   * свічка;

                                 * ікона;

                                 * зошит;

                                 * плакат, на якому зображено бульбашки

                                                                 (написано букви).

Література:

  • Святе Письмо;
  • Божий Закон;
  • А. Калашник. Педагогічно – методичні підходи та дидактичний матеріал до уроків християнської етики;
  • Л.Кучма. Зошит  «Основи  християнської етики»  4 клас;
  • Катихизм УГКЦ  «Христос – наша Пасха»;
  • «101 притча для навчання і виховання».

     Видавнича група   «Шкільний світ»  

                                    

    .

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Християнське привітання.

2. Мотивація молитви.

Запалюємо свічку. Нехай вогник маленької свічки нагадає нам про Тебе, Господи, про Твоє велике терпіння. Хай Бог нам дасть надійності і пунктуальності у ставленні один до одного.

3. Молитва Господня («Отче наш»).

 

ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду.

1. Читання або переказ  невеликого оповідання про пунктуальність. 

Батько від’їжджає у відрядження за кордон. Просить свого сина Дмитра: «Сину, на полиці лежить готовий заадресований лист. Відішли його  через  пошту. Дуже прошу. Якщо його вчасно не відіслати, то це може мати  серйозні  наслідки.»  

               « Звичайно, тату, не переживай, це дрібничка, я не забуду», - обіцяє

          Дмитро. Але коли тато через тиждень повернувся з  відрядження, 

          лист,  як і раніше, лежав на полиці…

 

  2. Бесіда та завдання за його змістом.

  • Закінчити оповідання.
  • Подумати над тим, що є речі, які можна виправити, а є речі, які не можна виправити?
  • Чи можемо Дмитра  назвати надійною та пунктуальною людиною? Чому?
  •     Як ми називаємо людину, яка виконує обіцянки, на яку

     можемо покластися? 

 

          3. Прослуховування та обговорення повчального оповідання

                                          « Так буде не завжди»

  Одного разу один молодий чоловік, прогулюючись вулицею.

          Побачив біля дороги сивого дідуся. Він підійшов до нього і сказав:

  • Діду, от ти такий старий, пройшов чималий життєвий шлях, напевно, ти дуже мудрий, порадь мені. Ось я молодий і сильний чоловік, але ніде не можу знайти роботу, син мене не слухається, дочка хворіє, а дружина нічого вдома не робить. Як мені бути? Як це все виправити?

Старий дідусь подумав і відповів:

  • Повісь у себе на дверях табличку на дверях з написом:

«Так  буде не завжди».

  • І все? – здивувався чоловік.
  • Так.

Чоловік так і зробив. Він дивився на цей напис і вірив, що все зміниться на краще. Через деякий час усе дійсно потроху почало виправлятися. З’явилася робота, а з нею достаток, налагоджений побут, хороша школа, у якій син навчався із задоволенням, кращі лікарі, які вилікували доньку.

 Загордився чоловік. Одного разу, проїжджаючи тією самою вулицею, він зупинився на тому місці, де пару років тому зустрів старого дідуся. Він сидів там же. Чоловік пихато звернувся до старого:

- Що, дідуган, усе сидиш? А я всього добився і все у мене добре. А ти як сидів тут, так і сидиш. І що ти зараз порадиш?

 Старий подивився на нього і сказав:

- Табличку ту не знімай.

 

                    4. Бесіда за змістом оповідання « Так буде не завжди»

                      *  Як складалися життєві обставини молодого чоловіка?

                      * Як змінилося його життя після поради дідуся?

                      * Що змінило життя чоловіка: табличка чи надія?

                      * Чому дідусь дав пораду не знімати таблички?

 

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

.  1. Повідомлення теми та мети уроку, запис ключового вірша в зошит.

2.Випереджувальне обговорення проблемного питання.

  •     Чи хочемо ми виховати у собі такі риси характеру  як надійність, точність і пунктуальність?

 

ІV. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

  1. Словникова робота – опанування значенням нових термінів

      за  тлумачним словником.

  • Точний – це риса характеру людини, яка цілковито відповідає дійсності, істині.
  • Надійність – це риса характеру людини, яка викликає цілковиту довіру, як наслідок непохитного дотримання свого слова, обіцянки; той, на кого можна надіятися, покладатися, у кому можна бути впевненим.
  • Пунктуальність – це риса характеру людини, вміння володіти собою і  керувати своїм часом. Це все нерозривно пов’язується з часом, зі здатністю як прийти вчасно на призначену зустріч і т.п., так і здати в терміни необхідне завдання.

              

  1. Робота в зошиті.

      Поміркувати, дати відповіді на питання.

     - Уяви, що хтось попросив твоїх знайомих оцінити, наскільки

                  ти  надійна людина. Що б вони відповіли?

     -   Яку саме людину можна назвати надійною?

     -   Як перевіряється надійність людини?

               -  На кого ви можете  понадіятися у будь-якій ситуації?

 

  1. Опрацювання притчі « Про дім, заснований на камені й

                                                   побудований на піску»

 Повчаючи, одного разу Ісус Христос сказав апостолам Своїм та тим людям, котрі були поряд, що всі звуть Його «Господи, Господи!», але ж не виконують того, що Він говорить, проповідує, чого їх научає.

Розвиваючи цю думку, Ісус роз’яснює, що людина, котра приходить і слів Його слухає і виконує їх, схожа на такого чоловіка, який, будуючи дім все робить ґрунтовно і правильно. Він «…викопав глибоко й поклав підвалину на камінь. І як настала злива, води наперли на дім той, але не могли його захитати, бо він збудований був добре…(Лк. 6. 47 – 48). А камінь – це міць і надійність.

А хто слухає і не виконує Його слів, той схожий на того чоловіка, що свій дім збудував на землі без основи, без кам’яного фундаменту, а на піску.

«…Води наперли на нього, й він відразу завалився, і руїна того дому була велика.»(Лк. 6. 49).

«Отож, не будуйте на піску!» – закликає Ісус.

У цій притчі про дім, заснований на камені й побудований на піску, Ісус Христос говорить про істинний, правдивий, щиросердечний послух і надійність.

Недостатньо звертатися до Христа «Господи, Господи!...» і виконувати Його Заповіді. Істинно віруючий повинен жити і діяти відповідно з цими словами, котрі каже Христос. Таких істинно вірних християн Ісус уподібнює з чоловіком, що будує дім на камені. Це розумні люди, а камінь для фундаменту – це надійність.

Ті, хто слухають Слово Боже, але не виконують його, грішать, уподібнюються людині, що будує дім на землі без фундаменту. Це необачні люди, тому не будуйте на піску, будьте розумні, надійні.

Під каменем, ґрунтовним фундаментом уподібнюється Сам Ісус Христос й ті істини, котрі Він проповідував.

Під піском можна розуміти «фарисейську праведність», на яку багато людей надіялися, але під натиском бурі та води, себто житейських проблем, незгод і випробувань, їх будівля рухне. І це так. Спогляньмо на це з сьогоднішнього дня: де ж ті фарисеї? Вчення Ісуса Христа перемогло, бо Його будівля ґрунтовно збудована на кам’яному фундаменті, на міцному і надійному фундаменті.

 

V. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.

  1. Робота в зошиті.

     Написати практичні поради, за допомогою яких можна стати пунктуальним.

  1. Розгадування ребуса «Мильні  бульбашки».

  На плакаті зображені різнокольорові мильні бульбашки, які потрібно скласти від найменшої до найбільшої, на яких написані букви.  Відповіддю буде риса характеру людини, про яку ми говорили на сьогоднішньому уроці. 

                                                                                           ( надійність )                                                    

 

                                                 Руханка ( за вибором  учнів )

 

  1. Етичний практикум «Як стати пунктуальним?» - складання у групах та розігрування життєвих історій.

               * Рейси автобусів курсують без певних розкладів.

                 Які наслідки хаотичного руху?

               * Заняття в школі розпочинаються тоді, коли прийшов

                  останній учень, який завжди запізнюється.

               * Директор фірми запізнюється на ділову зустріч. На нього чекає група партнерів з-за кордону. Яка буде їхня думка про нього і  наслідки такої ситуації?

                * Літаки літають тоді, коли захоче пілот. Які наслідки?

 

VІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.

1.  Проведення підсумкової бесіди.

  • Чому надійність визначається такою важливою християнською рисою?
  • Чи завжди легко виконати дану обіцянку?
  • У яких ситуаціях щодня може проявлятися надійність і точність людини або їх відсутність?
  • Які поради ви б дали людині, яка хоче виховати у собі такі риси, як надійність і точність?

 

2. Підсумкова теза вчителя.

      *  Надійність – важлива християнська чеснота.

                   *  Надійність – це дотримання обіцянки.

                   *  Виконати обіцянку може лише вільна людина.

                   *  Бути пунктуальним – значить керувати своїм часом.

                   *  Надійність та пунктуальність – невід’ємна частина

                        людської гідності.

 

VІІ. Інструктаж домашнього завдання.

 Варіанти

  • Довести, як важливо бути надійним (другом, сином, громадянином і т.д.), ілюструючи відповідь прикладами з  життя.                     .
  •  Знайти і записати у зошити прислів’я про надійних і ненадійних людей. Наприклад, «від берега до берега», «як у Бога за пазухою», «жданиками годувати»...
  • Записати імена відомих людей, які можуть бути взірцем надійності.

 

VІІІ. Підсумкова частина.

  1. Мотивація молитви.

Помолімось за те, щоб Бог давав нам силу бути надійними і пунктуальними з нашими ближніми.

2. Молитва  «Богородице Діво».