Конспект уроку на тему:
« Навчаємося бути
надійними та пунктуальними.»
Підготувала
вчитель основ християнської етики
Кальненської гімназії
Козівської селищної ради
Кінаш Надія Андріївна
УРОК № 12
Тема. Навчаємося бути надійними та пунктуальними.
Мета. Усвідомити поняття слів надійність, пунктуальність, точність;
розвивати навички роботи із повчальними оповіданнями;
цінувати надійність та пунктуальність в інших людях;
виховувати у собі прагнення дотримувати дану обіцянку, бути надійним і пунктуальним.
Біблійна історія. Притча «Про дім, заснований на камені й побудований
на піску»
Золотий вірш: «…Тож і я тобі заявляю,що ти – скеля, і що я на цій
скелі збудую мою Церкву…» ( Мт. 16:18.)
Навчальні засоби. * свічка;
* ікона;
* зошит;
* плакат, на якому зображено бульбашки
(написано букви).
Література:
Видавнича група «Шкільний світ»
.
Перебіг уроку
І. Вступна частина.
1. Християнське привітання.
2. Мотивація молитви.
Запалюємо свічку. Нехай вогник маленької свічки нагадає нам про Тебе, Господи, про Твоє велике терпіння. Хай Бог нам дасть надійності і пунктуальності у ставленні один до одного.
3. Молитва Господня («Отче наш»).
ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду.
1. Читання або переказ невеликого оповідання про пунктуальність.
Батько від’їжджає у відрядження за кордон. Просить свого сина Дмитра: «Сину, на полиці лежить готовий заадресований лист. Відішли його через пошту. Дуже прошу. Якщо його вчасно не відіслати, то це може мати серйозні наслідки.»
« Звичайно, тату, не переживай, це дрібничка, я не забуду», - обіцяє
Дмитро. Але коли тато через тиждень повернувся з відрядження,
лист, як і раніше, лежав на полиці…
2. Бесіда та завдання за його змістом.
можемо покластися?
3. Прослуховування та обговорення повчального оповідання
« Так буде не завжди»
Одного разу один молодий чоловік, прогулюючись вулицею.
Побачив біля дороги сивого дідуся. Він підійшов до нього і сказав:
Старий дідусь подумав і відповів:
«Так буде не завжди».
Чоловік так і зробив. Він дивився на цей напис і вірив, що все зміниться на краще. Через деякий час усе дійсно потроху почало виправлятися. З’явилася робота, а з нею достаток, налагоджений побут, хороша школа, у якій син навчався із задоволенням, кращі лікарі, які вилікували доньку.
Загордився чоловік. Одного разу, проїжджаючи тією самою вулицею, він зупинився на тому місці, де пару років тому зустрів старого дідуся. Він сидів там же. Чоловік пихато звернувся до старого:
- Що, дідуган, усе сидиш? А я всього добився і все у мене добре. А ти як сидів тут, так і сидиш. І що ти зараз порадиш?
Старий подивився на нього і сказав:
- Табличку ту не знімай.
4. Бесіда за змістом оповідання « Так буде не завжди»
* Як складалися життєві обставини молодого чоловіка?
* Як змінилося його життя після поради дідуся?
* Що змінило життя чоловіка: табличка чи надія?
* Чому дідусь дав пораду не знімати таблички?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
. 1. Повідомлення теми та мети уроку, запис ключового вірша в зошит.
2.Випереджувальне обговорення проблемного питання.
ІV. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.
за тлумачним словником.
Поміркувати, дати відповіді на питання.
- Уяви, що хтось попросив твоїх знайомих оцінити, наскільки
ти надійна людина. Що б вони відповіли?
- Яку саме людину можна назвати надійною?
- Як перевіряється надійність людини?
- На кого ви можете понадіятися у будь-якій ситуації?
побудований на піску»
Повчаючи, одного разу Ісус Христос сказав апостолам Своїм та тим людям, котрі були поряд, що всі звуть Його «Господи, Господи!», але ж не виконують того, що Він говорить, проповідує, чого їх научає.
Розвиваючи цю думку, Ісус роз’яснює, що людина, котра приходить і слів Його слухає і виконує їх, схожа на такого чоловіка, який, будуючи дім все робить ґрунтовно і правильно. Він «…викопав глибоко й поклав підвалину на камінь. І як настала злива, води наперли на дім той, але не могли його захитати, бо він збудований був добре…(Лк. 6. 47 – 48). А камінь – це міць і надійність.
А хто слухає і не виконує Його слів, той схожий на того чоловіка, що свій дім збудував на землі без основи, без кам’яного фундаменту, а на піску.
«…Води наперли на нього, й він відразу завалився, і руїна того дому була велика.»(Лк. 6. 49).
«Отож, не будуйте на піску!» – закликає Ісус.
У цій притчі про дім, заснований на камені й побудований на піску, Ісус Христос говорить про істинний, правдивий, щиросердечний послух і надійність.
Недостатньо звертатися до Христа «Господи, Господи!...» і виконувати Його Заповіді. Істинно віруючий повинен жити і діяти відповідно з цими словами, котрі каже Христос. Таких істинно вірних християн Ісус уподібнює з чоловіком, що будує дім на камені. Це розумні люди, а камінь для фундаменту – це надійність.
Ті, хто слухають Слово Боже, але не виконують його, грішать, уподібнюються людині, що будує дім на землі без фундаменту. Це необачні люди, тому не будуйте на піску, будьте розумні, надійні.
Під каменем, ґрунтовним фундаментом уподібнюється Сам Ісус Христос й ті істини, котрі Він проповідував.
Під піском можна розуміти «фарисейську праведність», на яку багато людей надіялися, але під натиском бурі та води, себто житейських проблем, незгод і випробувань, їх будівля рухне. І це так. Спогляньмо на це з сьогоднішнього дня: де ж ті фарисеї? Вчення Ісуса Христа перемогло, бо Його будівля ґрунтовно збудована на кам’яному фундаменті, на міцному і надійному фундаменті.
V. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.
Написати практичні поради, за допомогою яких можна стати пунктуальним.
На плакаті зображені різнокольорові мильні бульбашки, які потрібно скласти від найменшої до найбільшої, на яких написані букви. Відповіддю буде риса характеру людини, про яку ми говорили на сьогоднішньому уроці.
( надійність )
Руханка ( за вибором учнів )
* Рейси автобусів курсують без певних розкладів.
Які наслідки хаотичного руху?
* Заняття в школі розпочинаються тоді, коли прийшов
останній учень, який завжди запізнюється.
* Директор фірми запізнюється на ділову зустріч. На нього чекає група партнерів з-за кордону. Яка буде їхня думка про нього і наслідки такої ситуації?
* Літаки літають тоді, коли захоче пілот. Які наслідки?
VІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.
1. Проведення підсумкової бесіди.
2. Підсумкова теза вчителя.
* Надійність – важлива християнська чеснота.
* Надійність – це дотримання обіцянки.
* Виконати обіцянку може лише вільна людина.
* Бути пунктуальним – значить керувати своїм часом.
* Надійність та пунктуальність – невід’ємна частина
людської гідності.
VІІ. Інструктаж домашнього завдання.
Варіанти
VІІІ. Підсумкова частина.
Помолімось за те, щоб Бог давав нам силу бути надійними і пунктуальними з нашими ближніми.
2. Молитва «Богородице Діво».