Конспект уроку навчання грамоти 1 клас " м Коцюбинський . Про двох цапків"

Про матеріал
Це план - конспект уроку навчання грамоти " М Коцюбинський .Про двох цапків" стане в нагоді вчителям при роботі з Букварам Вашуленка.
Перегляд файлу

Харківська гімназія № 82

 

 

 

 

 

План – конспект уроку

навчання грамоти

 за темою:

  М. Коцюбинський. Про двох цапків.”

 

 

 Розробила вчитель

 початкових класів

                                                                                     Кобець Т. М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                  

 

 

 

 

 

 

                                                            

Тема: М Коцюбинський. Про двох цапків.

Мета. 1. Ознайомлення з казкою М. Коцюбинського. Робота над текстом казки.

            2. Розвиток навичок читання, розвиток мовлення учнів, уміння           

            переказувати прочитане, відповідати на запитання, розвиток творчих    здібностей учнів.

            3. Виховання взаєморозуміння, толерантності.

Хід уроку:

 

1. Організаційний момент.

Учитель:

Наш урок читання

І цікавий, й незвичайний.

Ледарів у нас немає.

Умощуйтесь зручніше

І працюйте веселіше.

 

2. Оголошення теми  та завдань уроку.

3. Мотивація.

- Діти, навіщо нам урок читання? Ми вже вміємо читати по складах.

- Я зрозуміла вашу думку і згодна з вами. Читання допомагає людині багато дізнатися та навчитися. Тому давайте побудуємо сходинки, за якими можна досягти найкращих успіхів у читанні. / на дошці у безпорядку розташовані слова: звук - склад – слово – речення – текст / Діти розташовують їх від найменшої мовної одиниці до найбільшої. Утворюються сходинки за якими ми будемо підніматися під час роботи.

3.Актуалізація вивченого матеріалу.

Перша сходинка - звуки

Вправи для очей та на артикуляцію.

- трубочка: на дудочку губи схожі, ми на ній пограти можем: ду..ду..ду.

- годинник: вперед потягнувся, вліво-вправо повернувся, мов годинник, вправно так тік-так, тік-так

- на губу варення сіло, треба нам язик підняти - з верхньої губи злизати.

- на варення злетілися бджоли дж..дж..дж...

- вітерець зашелестів ш..ш..ш..

- ось і дощик припустив кап.. кап.. кап

Вправи з розвитку техніки читання.

Букви. – Що таке букви? Прочитайте букви./ букви стерті до половини/

Склади –  читання складових  таблиць

Слова – читання стовпчиків слів

річка            вузький            чекати

кладка         розумна            стрілися

кізочка        обережна          притиснутися

стежка        глибока              розминулися     

рів               чорний               битися

Дізнайся, яке слово. / переставлені склади /

цап /апц/             кабан/банка/             бик /кби/                 баран/ранба/

коза /зако/           свиня/нясви/            корова /вароко/       вівця/цявів/

козеня /нязеко/    порося/сяропо/        теля /ляте/              ягня/няяг/

За дошкою 2 учні складають звукові схеми до слів : козеня  теля ягня.

Речення. Прочитайте речення – Казка мудру дасть пораду, казка розуму навчить. / без голосних/ - робота в групах.

Ще одна сходинка – Текст.

4.Сьогодні будемо працювати над текстом казки М. Коцюбинського.

 Розповідь сильного учня про письменника /попередня підготовка/

- А про кого ця казка?

Відгадаємо загадку:

З бородою, а не дід

з рогами, а не бик,

з пухом, а на птах.

- Так, це цап. Ми будемо читати казку М. Коцюбинського „ Про двох цапів”

 

5. Ознайомлення з текстом через магнітофонний запис та малюнкове зображення.

6. Аудіювання у вигляді гри „ Так – не так”

- До вузенької кладки підійшли два цапки

- Білий цапок вирішив пропустити чорного

- Цапки побилися через зелену травичку

- Кізочки зустрілися на вузенькій стежці біля гори

- Кізочки розминулися завдяки розуму та доброті.

 

7. Читання казки учнями Різновиди читання./ ланцюжком, луною, ти – я, зміна темпу/

 

8. Робота в парах. Читання 2 частин. Взаємо оцінювання відповідей учнями.

 

9. Складання діалогу. Подумайте, яка розмова відбулася між цапами або кізочками. Заслуховування відповідей дітей.

 

10. Бесіда за мораллю казки.

-Чому ж навчила нас ця казка?

До дошки викликаються 4 учні, які отримують слова: згода, незгода, руйнує, будує. По сигналу учителя треба стати так, щоб утворилося прислів’я „ Згода будує, а незгода руйнує”.

 

11. Підведення підсумків уроку та рефлексія.

 

 

 

 


 

doc
Додав(-ла)
Kobets Tatayna
Додано
16 грудня 2023
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку