Урок на тему: "Велика і мала букви К, к. Речення і малюнок". (Буквар автор І. Большакова)

Про матеріал
"Нехай не буде жодного дня без прочитаної хоча б однієї сторінки" - девіз цього уроку української мови. Інсценізація вірша, вправа "Квест-цікавинка", "Асоціаційний кущ", "Дискусійна сітка Елвермана", стратегія "Входження в малюнок", використання цеглинок LEGO, робота в парах і групах, ігри "Пеньок", "Не можна - треба", "Знайди риму", загадки - робочі моменти, які сприяють засвоєнню нової букви, популяризують книгу, зацікавлюють молодших школярів.
Перегляд файлу

Тема. Букви К і к. Письмо малої букви к. Речення і малюнок.

Очікувані результати навчання

Читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні та літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання. Розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного. Збагачує власний словниковий запас. Аналізує звуковий склад слова. Пояснює роль ілюстрацій, таблиць, графіків, схем для глибшого розуміння змісту тексту. Записує окремі слова та речення, дотримуючи опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються. Обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості-м’якості приголосних звуків. Добирає ілюстрації до художнього тексту. Дотримує правил культури усного і писемного мовлення.

Обладнання: виставка книг, наочні посібники, роздатковий матеріал, конструктори LEGO, підручник «Українська мова Буквар» І.О.Большакової, М.С.Пристінської, зошит з друкованою основою, ТЗН.

Хід уроку

І. Організація класу.

 

ІІ. Артикуляційна розминка.

 Вправа «Читаємо швидко».

 

ІІІ. Гра «Пеньок».

 

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Діти, прочитайте  речення з пропущеними буквами.

Кн-г-  --- м-ст у св-т зн-нь.

 - Як ви розумієте це прислів’я?

- Прочитайте, будь ласка, тему нашого уроку

«Читай-місто і зустрічі в ньому».

- Сьогодні ми помандруємо Країною Знань і побуваємо у місті СПРАВЖНІХ ЧИТАЧІВ . Попереду нас чекає багато цікавого.

 

V. Бесіда.

- Чи любите ви читати?

- Хто вам читав книжки, коли ви були маленькими?

- Яку першу книжку ти прочитав самостійно?

- Які книжки вам подобаються?

- Яких авторів ви знаєте?

- Чи любите ви розповідати про прочитане?

- Чи даєте свої книги читати друзям?

 

VI. Гра «Не можна – треба».

- Вам потрібно закінчити речення, обравши один з варіантів: «не можна» або «треба».

 

Перед тим, як брати книжку до рук, їх помити … (треба)!

Гортати книжку брудними руками … (не можна)!

Читати в непровітреній кімнаті, де задуха … (не можна)!

Користуватися закладкою під час читання …(треба)!

Загинати сторінки у книжках … (не можна)!

Малювати в книжці … (не можна)!

Утримувати пряму поставу під час читання …(треба)!

Виривати із книжки сторінки … (не можна)!

Робити перерви під час читання … (треба)!

Ставитися дбайливо та бережливо до книжок … (треба)!

 

VII. Інсценізація вірша.

- Діти, до вас завітали ваші давні друзі – Котик і Мишка.

Котик: Діти, ми з самого першого уроку разом з вами мандруємо по сторінках Букваря. Ми не раз показували вам майстер класи по читанню складів і слів.

Мишка: Сьогодні ми хочемо перевірити, як ви навчилися читати.

Котик:

Стіни, стіни, зверху стеля –

Так з’явилася оселя.

В тій оселі на полички

У рядочок, мов сестрички,

Всі книжки швиденько стали,

Щоб малята їх читали.

Мишка:

Стіни, стіни, внизу шпарка –

Бігла мишка-сіроманка

І на книжку задивилась,

Причаїлась, зупинилась,

Й захотіла прочитати,

Всі сторінки погортати.

Гризла мишка сторінки,

Що читала залюбки.

Тож читала сіра мишка

День і ніч цікаву книжку.

І так гризла, як читала,

Що всі зубки поламала.

 

VIII. Пісня «Бідна сіра мишка».

Сіра мишка сіла у куточок,

Тільки видно хвостика шматочок.

Плаче гірко бідна сіра мишка.

- Що за горе? – запитаєм нишком.

Приспів:

Сіра мишка так любила книжку,

Цілу ніч читала, гризла і кусала,

Зубки поламала.

Плаче гірко бідна сіра мишка.

 

Чи ти, мишко, з місяця звалилась?

Може ти у школі не училась?

Це ж відомо геть усім малятам,

Щоб читати, треба букви знати.

 

Тут малятам мишка відповіла:

Вашу я науку зрозуміла.

Щоб навчитись книжечки читати,

Треба добре зубки поламати.  

 

IX. Гра «Знайди риму».

Мав Сашко гарну книжку.

Кинув раз її під… .

Де лежала бідна книжка,

Пробігала сіра …

Стала мишка книжку гризти,

Бо хотіла дуже … .

Звідкись взявся їжачок.

Він був весь із … .

Він прогнав зубасту мишку,

Врятував нещасну … .

Слава, слава їжачкові!

Сором же кому? …

 

X. Робота з підручником.

1. Звуковий аналіз слова КНИЖКА.

- Ми завітали у місто Справжніх Читачів. І що ми там побачили?

- Мишку з книжкою.

- Вона, як і ви, діти, вміє добре читати.

- Яке слово надруковане поруч?

- Скільки складів у слові?

- Який наголошений?

- Назвіть звуки.

- Скільки голосних?

- А приголосних?

 

2. Читання слів.

- Прочитайте слова.

- Чи є серед цих слів слова-родичі?

- Назвіть слово, що відповідає малюнку.

- Відшукайте слово до схеми.

 

3. Вправа «Квест – цікавинка».

- Кобза – музичний інструмент.

Великого поширення кобза набула серед українського козацтва. На ній грали мандрівні кобзарі, які виконували народні пісні різних жанрів – історичні, ліричні, побутові, думи, псалми. Найчастіше на кобзі грали професійні народні музиканти, яких називали кобзарями. Кобзарі грали та співали, в містах, де збиралися люди, на базарах, коло церкви, а також по хатах. Це були сліпці, яких водили з дому в дім

 

4. Вправа «Асоціативний кущ».

Кобза

(Музичний інструмент, пісні, легенди, струни, концерт, кобзар…)

 

XI. Руханка.

- Падведіться ті діти, які мають довгу косу.

- Поплескаймо їм, вони вправно доглядають за своїм волоссям. Сідайте.

- Підведіться ті діти, які вміють стрибати на скакалці і покажуть свою майстерність на перерві.

- Підведіться ті діти, які куштували кокосову стружку.

- Чи сподобалася вам вона?

- Підведіться ті учні, які полюбляють читати книги.

- Привітайте один одного. В нашому класі  багато  справжніх читачів.

 

XII. Павутинка дискусій або дискусійна сітка Елвермана.

Проблема

Чи варто багато читати?

Так…

Ні…

Висновок

Хто багато читає, той багато знає.

 

Стратегія «Входження в малюнок»

- А зараз познайомтеся з новими друзями.

(Кіра, Карина, Кирило, Максим)

- Чи всі імена починаються на букву «ка»?

- Які ще знаєте імена на цю букву?

(Коля, Костя, Килина, Катя, Клим…)

- Які книги читають діти?

- Уявіть себе поруч з цими дітками.

- Біля кого ви?

- З ким хотіли б разом читати книжку?

 

XIII. Вправа «Правда чи неправда?»

- Прочитайте речення.

- Чи всі речення відповідають дійсності?

- Підніміть цеглинки такого кольору, якого кружечок біля правильного речення.

- А тепер відшукайте неправильні речення. Підніміть відповідні цеглинки.

 

XIV. Вправа з цеглинками ЛЕГО.

 

XV. Фізкультхвилинка.

 

XVI. Відгадування загадок.

1. Гострі кігті має –

В подушки ховає.

Лазить все на плотик,

А зветься він… (Котик.)

 

2. З рогами, а не бик,

Доять, а не корова.

Кору здирає,

А кошики не плете. (Коза.)

  

3. Сидить баба серед літа,

В сто сорочок одіта. (Капуста.)

 

4. У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина.)

 

 

5. Летить – пищить,

Сяде – мовчить.

Хто його вб’є –

Свою кров проллє. (Комар.)

 

6. Круглий, свіжий, рум’яний,

Я тільки що з печі.

Втік від діда, втік від баби,

Втечу від малечі. (Колобок.)

 

7. Круглий, як куля,

Зелений, як трава,

Червоний, як кров,

Солодкий, як мед. (Кавун.)

 

8. Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита,

Не людина, а навчає. (Книжка.)

 

- Що об’єднує ці загадки?

 

XVII. Робота в групах.

- Викладіть друковану букву  «ка»:

- з конструкторів ЛЕГО

- з кубиків

- з ґудзиків

- з ниточки

 

XVIII. Написання малої буква к.

1. Розгляд друкованої та рукописної букви на таблиці. Порівняння їх.

2. Пояснення.

- Сьогодні ви навчитеся писати малу літеру к.

- Мала рукописна буква «ка» складається з трьох елементів: з прямої та двох кривих ліній.

- Подивіться, як я напишу: починаю писати пряму похилу паличку від верхньої рядкової лінії до нижньої. Другий елемент – це крива лінія, що починаю (подібно до букви о, а) трохи нижче верхньої рядкової лінії, заокруглюю, торкаючись її, та різко веду вниз, потім на середині рядка, повертаю ліворуч до середини першого елемента. Третій елемент починаю писати від місця, де робив відхилення другий елемент, заокруглюю, переходжу на пряму лінію, яку біля нижньої рядкової  лінії знову заокруглюю праворуч і закінчую майже на середині рядка.

 

3. Перегляд відео «Написання букви «ка».

4. Письмо на дошці водою.

5. Письмо в повітрі: раз, і-два, і-три.

 

6. Виконання завдань у зошиті з друкованою основою (с.17).

 

XIX. Робота в парах.

 - Діти, у вас на партах є аркуші з завданнями. Спробуйте їх виконати у парах.

Відшукайте прислів’я, які вам принесли ведмедик, їжачок і білочка.

 

XX. Розповідь.

     Одного разу у бібліотеку прийшов дивний хлопчик. Усі читачі просили у бібліотекаря або самі вибирали книги, які їм хотілося прочитати. А цей хлопчик вказав на полицю із книгами і сказав:

- Дайте мені першу від краю.

    Наступного дня, повертаючи книгу, він попросив другу від краю. Потім третю, четверту.

    Виявилося, що хлопчик вирішив прочитати всі книги, які є на світі. Звали його Томас Едісон. Відомий пізніше винахідник. Едісон завжди вмів доводив задуману справу до кінця. Однак від читання всіх книжок на світі він відмовився. Чому?

    Просто тому, що це нездійсненно. В світі за часів книгодрукування вийшло більше 50 мільйонів назв книг.

- Отже, слід вміти вибирати книгу певного жанру, книгу до душі.

- А хто вам допомагає вибирати собі книгу в Читай-місті?

  (Бібліотекар, вчителька, батьки, продавець).

 

XXI. Виступ бібліотекаря.

 

XXII. Перегляд фотозвіту.

Діти, до цього уроку ми з вами пройшли довгий шлях. Давайте разом з нашими гостями переглянемо фотозвіт про те, як ми були в шкільній  бібліотеці,  в районній книгозбірні, приймали участь у записі відео до Всесвтнього Дня читання  вголос, як вчилися вибирати і купувати книги в магазині «Дім книги», як виготовляли закладки, як «лікували» книжки.

 

XXIII. Реклама улюблених книг.

- Діти, ви сьогодні принесли в клас свої улюблені книжки.

- Хто хоче зробити рекламу книзі. Розкажіть про неї так, щоб усім захотілося її прочитати.        

 

XXIV. «Пісня юних читачів».

Сл. С.Михалкова

В кожнім домі, в кожній хаті –

У містах і на селі, -

Хто навчився вже читати,

Має книжку на столі.

Дружба з книгою – це свято,

Не було б його у нас.

Ми не знали б так багато

Про новий  і давній час.

Приспів:

Все ми в книзі знайдемо,

Кращої не знаємо,

Доброї і вірної

Подруги малят!

Книгу зрозумілую,

Чесну, добру, сміливу

І дівчатка, й хлопчики –

Хочуть всі читать!

 

Книги дружать з дітворою.

Полюби їх у житті –

І улюблені герої

Будуть друзями в путі.

Сторінки книжок завітних

Всіх нас розуму навчать –

Працювати і учитись,

І Вітчизну шанувать.

 

XXV. Підсумок уроку.

- На згадку про наш урок дарую вам закладки.

- Любіть книжки, читайте їх. Нехай не буде жодного дня без прочитаної хоча б однієї сторінки.

- Діти, запам’ятайте: книга, як і парашут, вам ніколи не допоможе, поки ви її не відкриєте.

 

 

docx
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку