Конспект уроку навчання грамоти (читання) на тему "Звуки [з], [з'], позначення їх буквою «зе». "

Про матеріал

Даний конспект уроку допоможе в цікавій ігровій формі познайомити дітей з новою літерою У конспекті дібранго творчі завдання, що сприяють розвитку дивергентного мислення. Використано матеріали підручника "Буквар" Вашуленка.

Перегляд файлу

Тема. Звуки [з], [з'], позначення їх буквою «зе». Дзвінке вимов­ляння цих звуків у кінці слів і складів. Фразеологізми. Опрацювання тексту «Весела зима». Скоромовки. Б.с.72-73

Мета: ознайомити учнів з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою «зе»; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-складовий аналіз слів; закріпити вміння учнів виділяти у словах звук; збагачувати словниковий запас учнів;

розвивати уяву, навички виразного читання, інтонування окличних речень, увагу, мислення, спостережливість;

виховувати гуманні почуття, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, тварин.

Обладнання: Зайчик, мультимедійна презентація, костюм зайчика, малюнок букви «Зе», алфавіт

Тип уроку. Ознайомлення з новим матеріалом

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Психологічна підготовка до уроку

Сонечко в віконце заглядає,

Кличе на урок вже нас.

Та й дзвіночок теж лунає

Працювати вже нам час.

Бажаю у роботі вам успіхів, уваги,

Ну, і звичайно, творчої наснаги.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.   Артикуляційна розминка  СЛАЙД 1

Надворі морозом дихає зима.
Та, мабуть, змерзла вже й сама!
Бо закрутила білі
У танці заметілі.
Прохає завірюха
Позичити кожуха.
І тільки дітвора
Кричить зимі: — Ура!


— Покажіть, як правильно потрібно дихати взимку

  •   Вдихаємо носом, а видихаємо ротом
  • Подихали, а тепер можна і чайком гарячим зігрітися
  •     «Гарячий чай»

Ти чай духмяний полюбляєш пити?

Спочатку його треба остудити.

А потім із чашки «відпити».

— А щоб було ще смачніше давайте уявимо, що на губках у нас вареннячко

  •     «Варення»

Ми варення скуштували,

Потім губи облизали.

  •     Полоскання

Щоб завжди здорові зуби мати,

Після їжі слід їх полоскати.

  •     Парканчик

Язик стрибнув, неначе зайчик,

І заховався за парканчик.

ІІІ. Стимулювання та мотивація навчальної діяльності

1. Ігрова ситуація

Вбігає зайчик.

  • Ой, ой, ой, рятуйте. Заховайте мене куди – небудь.
  • А навіщо тебе ховати?
  • Мене переслідує якесь чудернацьке створіння.
  • А яке воно.
  • Ну таке …. Краще я його намалюю, бо краще раз побачити, ніж сто разів почути.

Малює

  • Ось, яке воно страшне.

2. Вправа «Очікування» 

— Ой, так це твоя літера. Діти, зайчик нам приніс нову літеру, про таємниці якої ми довідаємось на уроці. Будемо працювати над творчими завданнями. Я очікую від вас плідної праці. Сподіваюсь, що ви будете активними, повправляєтесь у читанні складів, слів, речень з вивченими буквами. Опрацюємо новий текст про пору року, яку ви відшукаєте в чистомовці.

— А я вже побіжу і друзям – зайцям про цю пригоду розкажу. А вам свого товариша лишу.

3. Римованi рядки

— А ми для початку трошки поримуємо. СЛАЙД 2

Ма-ма-ма – завітала вже …(зима).

Оз-оз-оз – защипав всіх нас…(мороз).

Ки-ки-ки – вже скував він всі … (річки).

Хи-хи-хи – відлетіли вже …(птахи).

  • Про яку пору року ми склали чистомовку?
  •  Які ознаки допомогли вам це з’ясувати?

4. Гра «Знаю – називаю»

— Веселі помічниці Зими разом із Зайченям хочуть перевірити, як ви запам’ятали уже вивчені літери

СЛАЙД 3

5. Гра «Розморозь слова»

— Чаклунка Зима заморозила слова, спробуйте їх прочитати, тоді вони і розморозяться.

СЛАЙД 4

  • Складіть речення про Зиму, використовуючи ці слова.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Виділення найчастіше вживаного звука

— Яке бажання ви хотіли б, щоб виконала Зима?

— А ось про що мріяла Зіна. Слухаючи вірш, виділіть звук, що на вашу думку вживається найчастіше. СЛАЙД 5

Бачила Зіна, як зірка упала,
Зразу бажання вона загадала:
«Взимку на землю хай випаде сніг,
Зайчику схованка буде від всіх».

— Поміркуйте, яке слово з вірша заховалось у цій звуковій моделі, воно містить звук [з’] СЛАЙД 6

А яке інше зимове слово могло б заховатися під звуковою схемою

2. Артикуляція звука. Віднесення його до приголосних, дзвінких

Який це звук? Доведіть свою думку

3.  Гра «Хто більше?»
(Добирання слів зі звуками [з], [з’] у різних позиціях)

— Доберіть слова із звуками [з], [з’], скажіть , де він розмістився

V. Музична фізкультхвилинка «Гра у сніжки» СЛАЙД 7

Зима приносить дітям різні розваги. А які полюбляєте ви?

Давайте пограємо у сніжки.

VІ. Ознайомлення з буквою з («зе»)

1. Показ букви «зе» (великої і малої). Аналіз будови, порівняння між собою, з іншими буквами. Визначення місця літери «зе» в алфавіті СЛАЙД 8

2. Вірш

Всі звірі знають букву «зе»:
І зубр, і зебра не минають,
І та змія, що в ліс повзе,
І зайчик з нею справу має.
А схожа «зе» на цифру три.
Поглянь: неначе дві сестри!

3. Утворення та читання складів СЛАЙД 9, 10

— Утворіть та прочитайте склади, які принесли вам зірочки, адже вони теж починаються  або закінчуються літерою «зе»

4 Читання слів, слів – паліндромів, багатозначні слова СЛАЙД 11, 12

VІІ. Фізкультхвилинка для очей СЛАЙД 13

VІІІ. Робота над текстом «Весела зима»

1. Знайомство з текстом. Читання тексту вчителем

— Ви називали багато зимових розваг. Прослухайте текст і скажіть, про які зимові розваги у ньому йдеться.

— А хто залив ковзанку?

— А хто катався на санках?

2. Словникова робота

  • Тлумачення слів «Поясни» СЛАЙД 14

Ковзанка – місце для катання на ковзанах

Навколо – кругом

Повезло – пощастило

Замурував – покрив

  • Правильно наголоси СЛАЙД 15

Килим

Прикрасив

Візерунками

Морозна

3. Голосне хорове читання тексту учнями

Зараз читатимемо текст разом. Читаючи, поміркуйте, яке питання ви могли б поставити до тексту.

4. Вибіркове читання

Знайдіть відповідь словами тексту.

5. Робота над виразністю

— Знайдіть в тексті окличні речення.

— З якою інтонацією їх треба читати?

6. Читання в парах по реченню

Перечитаємо цей текст ще раз, але тепер дотримуючись усіх інтонацій. Будьте уважними.

7. Заучування напам’ять скоромовки СЛАЙД 16

Зима завжди ходить у парі з морозом. Ото щоб він нас не заморозив цієї зими, давайте вивчимо про нього скоромовку.

Мороз Мороза водив за носа.

8. Робота над фразеологізмами СЛАЙД 17, 18, 19

А що означає вислів «Водити за носа» ( обманювати, дурити)

А ще коли взимку будуть сильні морози, то мама вам буде казати «Не показуй носа на вулицю». Як ви гадаєте, що вона матиме на увазі? (не зявлятися)

Ви сьогодні гарно попрацювати, але хочу вам сказати, не задирайте носа. А що ж цей вислів означає? (не зазнаватися, не загордитися надміру)

ІХ. Підсумок уроку
— З якою буквою ви познайомилися?
— Які таємниці цієї літери ми розкрили?

1. Гра « Діалог» СЛАЙД 20
— Хочу вас спитати я 
     Чи є на букву «зе» ім’я? ( Зіна, Захар, Зоя, Земфіра.) 
— Ще питання вам моє: 
     На букву «зе» тварини є? (Зубр, зебра, змія, зайчик, зозуля, зяблик.) 
  А професії теж є? (Зоолог, звіролов, завуч, знахар, зоотехнік.) 
  Ну, а може, щось смачне? (Зефір)

Буква «Зе» весела дуже,

Подружися з нею друже.

За роботу на уроці

Всім вам дякую сьогодні.

Відпочити уже час,

Бо перерва вже у нас.

 

 

 

1

 

doc
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
1564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку