Урок навчання грамоти в 1 класі. Робота з дитячою книжкою. Діти знайомляться з найпростішими структурними елементами дитячої книжки, що пробудить в школярів інтерес до читання. На уроці використовуються ресурси Інтернету, ребус, тестові запитання.
Червоновершська ЗШ І-ІІІ ступенів
Компаніївської районної ради
Кіровоградської області
Підготували: Комісарук Л.М.
Урок навчання грамоти в 1 класі. Робота з дитячою книжкою.
Тема. В. Сухомлинський «Сива волосинка»
Мета: ознайомити з найпростішими структурними елементами дитячої книжки, пробуджувати в школярів інтерес до дитячої книжки, формувати уміння сприймати текст на слух і давати елементарну характеристику дійовим особам, розвивати мовлення, мислення, допитливість і спостережливість, виховувати повагу до мами і бажання своїми вчинками не засмучувати її.
Обладнання: мультимедійний комплекс, розмальовки, книжкова виставка, іграшка «Серденько».
Хід уроку
І. Організаційний момент
Забезпечення емоційної готовності до уроку (побажання успіху один одному).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
— Хто розкаже мені казку,
Хто щедріший всіх на ласку?
— Ти, матусю, наймиліша,
В цілім світі найрідніша!
— Хто нас ніжить і голубить,
Пестить, гладить, ніжно й любо
Пригортає до серденька?
— Ти, моя найкраща ненька!
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Асоціативний кущ
Сивина
куріння у ранньому віці
хвилювання
хвороба
вік
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні ви познайомитеся з Василем Сухомлинським та його оповіданням. Дізнаєтеся, як запобігти передчасному сивінню ваших батьків.
V. Робота над темою уроку
СИВА
ВОЛОКА
https://create.piktochart.com/output/27801134-new-piktochart
Робота з фотографіями В. Сухомлинського.
(Добрі, уважні, лагідні очі, високе чоло, що свідчать про розум, відкриту душу. )
«Я не можу жити без дітей. Двадцять років я прокидаюсь о другій, третій годині ночі й працюю, працюю, працюю до ранку. З нетерпінням очікую на ранок, коли задзвенить дитяче щебетання. Я ніколи не залишу дітей, тому що без них я просто не можу жити»
А) Словникова робота
у косі здивовано
три чотири
волосинки високе
мама дерево
посивіла гілка
Б) Читання тексту «Сива волосинка» вчителем.
Сива волосинка
Маленький Михайлик побачив у косі матері три сиві волосинки.
- Мамо, у вашій косі три сиві волосинки, - сказав Михайлик.
Мама усміхнулась і нічого не сказала. Через кілька днів Михайлик побачив у материній косі чотири сиві волосинки.
- Мамо, - сказав Михайлик здивовано, - у вашій косі чотири сиві волосинки, а було три... Чого це посивіла ще одна волосинка?
- Від болю, - відповіла мати. - Коли болить серце, тоді й сивіє волосинка...
- А від чого ж у вас боліло серце?
- Пам'ятаєш, ти поліз на високе-високе дерево? Я глянула у вікно, побачила тебе на тоненькій гілці. Серце заболіло, й волосинка посивіла.
Михайлик довго сидів задумливий, мовчазний. Потім підійшов до мами, обняв її і тихо спитав:
- Мамо, а коли я на товстій гілці сидітиму, волосинка не посивіє?
В) Перевірка перших вражень
- Чи справдилося ваше передбачення?
Тригери
- Скільки сивих волосин було у маминій косі спочатку?( Одна, три, чотири).
Г) Тест «Чи уважно ти слухав»
https://learningapps.org/view4539582
(Мама хвилюється, коли дитина наражає себе на небезпеку.)
VІ. Рефлексія.
1. Відповіді на питання
- Хто із цих письменників В. Сухомлинський? Оберіть портрет із відповідною цифрою.
3. 4.
- Чого вчить вас це оповідання? (Не змушувати маму зайвий раз хвилюватися.)
- Коли ваші мами не сивітимуть? (Коли ми будемо в безпеці.)
- Прокоментуйте малюнки.
VІІ. Підсумок уроку
1. Творче завдання «Моя мама»
- Виберіть малюнок і розфарбуйте мамі волосся таким кольором, яким забажаєте. А ввесь малюнок дофарбуєте вдома і подаруєте неньці. (Додаток)
Діти стають у коло й передають одне одному іграшку «Серденько», називаючи найтепліші, найласкавіші та найщиріші слова для своєї мами.
( Рідна, добра, ніжна, лагідна, талановита, спокійна, турботлива, гарна, вродлива, люба, щаслива, розумна, струнка, бадьора, спортивна, потрібна, мила).
ДОДАТОК