конспект уроку навчання грамоти (читання) у 1 класі НУШ

Про матеріал
Розробка уроку навчання грамоти (читання) для 1 класу буде корисною для використання в освітньому процесі вчителями,студентами.
Перегляд файлу

 

 

 

Навчання грамоти

 (читання)

1 клас

 

 

 

 

Підготувала

 вчитель вищої категорії

Людмила АНТОНЮК

 


 

Тема: Що означає бути щасливим?

Читання оповідання В.О. Сухомлинського «Яке щастя?»

Мета: 1. Формувати уміння диференціювати ознаки щастя;

2. Вчити читати слова з буквою «щ»; Розвивати навички читання та розуміння прочитаного;

3. Виховувати доброту, людяність,чуйність,співпереживання.

Обладнання: малюнки, словники, відео, кольорові пелюстки, книга В.О.Сухомлинського «Квітка сонця», горщик, різнокольорові камінці.

Девіз уроку: Щастя важливо знайти, та легко згубити.

Завдання уроку: 1. Вчимося читати слова з буквою «щ».

2. Розвиваємо правильність і темп читання.

3. Розвиваємо вміння виразного читання.

4. Розвиватимемо мислення і творчість.

Хід уроку:

І. Мотиваційний етап

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Продзвенів уже дзвінок.

Починати час урок.

То ж швиденько всі сідайте,

Працювати починайте!

  •          Подивіться на свого сусіда по парті. Посміхніться один одному. Усмішка – чудово піднімає настрій.

2. Актуалізація суб’єктного досвіду.

Вправа «Незакінчене речення»

Усі чули таке слово «щастя». А що ж означає бути щасливим для кожного з вас?

Закінчіть речення: «Для мене щастя – це ….. (учні по черзі, передаючи один одному мікрофон закінчують речення.)

3. Актуалізація опорних знань

- Давайте складемо асоціативний кущ зі словом щастя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Етап цілевизначення та планування

  •          Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами поговоримо про те, що є щастя та будемо читати й обговорювати оповідання Василя Сухомлинського «Яке щастя?».
  •          Давайте разом з вами сформулюємо цілі нашого уроку та очікувані результати.

У кожного на парті є пелюстка квітки, прошу написати на пелюстці ваші очікування та прикріпити її до квітки (учні записують та прикріплюють свої очікування на пелюстках).

ІІІ. Опрацювання матеріалу

  1. Вправа розчитування (читання складів з таблиці).
  2. Читання слів перед текстом

а) прочитаємо слова, подані перед текстом;

б) об’єднайтесь у 3 групи, знайдіть у тлумачних словниках значення слів:

 

1 група                 2 група                       3 група

щастя                   щиро                           щедро

 

в) бесіда за малюнком

- Кого ви бачите на малюнку?

- Що вони роблять?

- Що в руках у дітей?

- Які їхні обличчя?

- Чи можна сказати про цих дітей, що вони щасливі?

Незабаром, а саме 20 березня, людство буде відзначати Всесвітній день щастя. Питання, як відчувати себе щасливим турбувало людину здавна. Щорічно дослідним центром «Інститут Землі», що діє при Колумбійському університеті під егідою ООН в рамках глобальної ініціативи «Мережа рішень сталого розвитку» з метою показати досягнення країн світу і окремих регіонів з точки зору їх здатності забезпечити своїм жителям щасливе життя, проводяться дослідження  на визначення рейтингу країн за рівнем щастя  з  2012 року.

Так у 2018 році перші місця зайняли: 1. Фінляндія, 2. Данія, 3. Ісландія 4.  Ізраїль, 5. Нідерланди. Україна займала 138 місце з 142 країн світу.

Це дуже низький  показник. А у 2022 році до негативних факторів додалося ще й повномаштабне вторгнення на територію України російських окупантів.

Але ж українцям так важливо зберігати силу духу, відчуття щастя навіть у такий надзвичайно важкий період життя нашої  держави. Ми з вами маємо навчатися цінувати ті найтепліші хвилини нашого життя,  які додають нам внутрішню силу необхідну для Віри, Надії та Перемоги.

3.Вправа «Випереджаюче завдання» (двоє учнів підготували розповідь про життєвий та творчий шлях В. Сухомлинського).

  1.   Робота над текстом

а) послухайте оповідання В.О. Сухомлинського «Яке щастя?» та назвіть дійових осіб(читає учень);

б) прочитайте оповідання самостійно та знайдіть незрозумілі за змістом для вас слова;

в)  словникова робота (пояснення незрозумілих слів);

Діти заходять незрозумілі за змістом слова, пояснюють їх значення вчитель або інші учні.

г) Фізкультхвилинка

«Якщо ти  щасливий» - гурт «Малдіви» - З любов’ю до дітей.

д) читання «ланцюжком»

- Читатимемо оповідання вголос «ланцюжком» та дамо відповіді на запитання за змістом твору:

 

  •          Про що запитала мама у донечки?
  •     Що відповіла їй дівчинка?
  •   Чому у клітці не може бути  щастя?
  •   Від чого у дівчинки сльози на очах?
  •   Діти, а що можна зробити, аби зникли сльози на очах у дівчинки?

е) Психологічний етюд «Подаруй посмішку»

- А зараз,  щоб усі ми стали трошки щасливіші, давайте подаруємо один одному посмішку.  Посміхніться своєму товаришу (обмін посмішками).

 

4.  Вправа «Горщик щастя»

 Виконаємо вправу «Горщик щастя».

У мене є склянка, вона прозора і уособлює щастя. Поруч – кольорові камінці. Кожен колір – означає якусь людську чесноту. Ви обираєте камінець, називаєте рису, необхідну людині для щастя і опускаєте камінець у склянку.

Отже, щоб бути щасливим, необхідно бути :

  •          добрим;
  •          працьовитим;
  •          чесним;
  •          справедливим;
  •          не ображати і не ображатися;
  •          не заздрити;
  •          любити;
  •          поважати;
  •          берегти природу;
  •          говорити добрі слова;
  •          робити добрі справи;
  •          бути чуйним;
  •          бути милосердним…
  1. Вправа «Поради психолога»

Щоб бути щасливим,  необхідно дотримуватися певних правил. Складіть 2-3 правила, яких слід дотримуватись, щоб бути щасливим.

Поради:

  1. Посміхайтеся часто і  щиро
  2. Пробачайте
  3. Не заздріть
  4. Будьте доброзичливими
  5. Цінуйте  усе, що маєте
  6. Робіть добро усім

6. Вправа «Склади прислів’я»

Здавна український народ  славився своєю мудрістю. Багато складено ним прислів’їв та приказок про щастя.

Об’єднайтеся у групи. У вас на столиках є слова, складіть із них прислів’я,  зачитайте їх  та поясніть значення.

1 група

Щаслива людина – щаслива родина.

2 група

Щастя без розуму – що  дірява торба: де знайдеш, там і згубиш.

3 група

Щастя не в повітрі в’ється, а руками дістається.

 

IV.Рефлексивно-оцінювальний етап

  1. Рефлексія
  •          Отже, діти, що нового ви дізналися сьогодні а уроці?
  •          Чи добре, чи погано бути щасливими?
  •          То що ж таке щастя?
  •          Яким кольором ви б зобразили щастя?
  1. Оцінювання власної діяльності
  •          За допомогою смайликів, покажіть свій настрій (діти піднімають смайлики).
  •          Пригадайте свої очікування, чи справдились вони? (відповіді учнів)
  1. Намалюйте вдома щастя у вигляді казкової істоти.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Антонюк Люда
Додано
22 листопада
Переглядів
2
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку