Навчання грамоти
(читання)
1 клас
Підготувала
вчитель вищої категорії
Людмила АНТОНЮК
Тема: Що означає бути щасливим?
Читання оповідання В.О. Сухомлинського «Яке щастя?»
Мета: 1. Формувати уміння диференціювати ознаки щастя;
2. Вчити читати слова з буквою «щ»; Розвивати навички читання та розуміння прочитаного;
3. Виховувати доброту, людяність,чуйність,співпереживання.
Обладнання: малюнки, словники, відео, кольорові пелюстки, книга В.О.Сухомлинського «Квітка сонця», горщик, різнокольорові камінці.
Девіз уроку: Щастя важливо знайти, та легко згубити.
Завдання уроку: 1. Вчимося читати слова з буквою «щ».
2. Розвиваємо правильність і темп читання.
3. Розвиваємо вміння виразного читання.
4. Розвиватимемо мислення і творчість.
Хід уроку:
І. Мотиваційний етап
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Продзвенів уже дзвінок.
Починати час урок.
То ж швиденько всі сідайте,
Працювати починайте!
2. Актуалізація суб’єктного досвіду.
Вправа «Незакінчене речення»
Усі чули таке слово «щастя». А що ж означає бути щасливим для кожного з вас?
Закінчіть речення: «Для мене щастя – це ….. (учні по черзі, передаючи один одному мікрофон закінчують речення.)
3. Актуалізація опорних знань
- Давайте складемо асоціативний кущ зі словом щастя
ІІ. Етап цілевизначення та планування
У кожного на парті є пелюстка квітки, прошу написати на пелюстці ваші очікування та прикріпити її до квітки (учні записують та прикріплюють свої очікування на пелюстках).
ІІІ. Опрацювання матеріалу
а) прочитаємо слова, подані перед текстом;
б) об’єднайтесь у 3 групи, знайдіть у тлумачних словниках значення слів:
1 група 2 група 3 група
щастя щиро щедро
в) бесіда за малюнком
- Кого ви бачите на малюнку?
- Що вони роблять?
- Що в руках у дітей?
- Які їхні обличчя?
- Чи можна сказати про цих дітей, що вони щасливі?
Незабаром, а саме 20 березня, людство буде відзначати Всесвітній день щастя. Питання, як відчувати себе щасливим турбувало людину здавна. Щорічно дослідним центром «Інститут Землі», що діє при Колумбійському університеті під егідою ООН в рамках глобальної ініціативи «Мережа рішень сталого розвитку» з метою показати досягнення країн світу і окремих регіонів з точки зору їх здатності забезпечити своїм жителям щасливе життя, проводяться дослідження на визначення рейтингу країн за рівнем щастя з 2012 року.
Так у 2018 році перші місця зайняли: 1. Фінляндія, 2. Данія, 3. Ісландія 4. Ізраїль, 5. Нідерланди. Україна займала 138 місце з 142 країн світу.
Це дуже низький показник. А у 2022 році до негативних факторів додалося ще й повномаштабне вторгнення на територію України російських окупантів.
Але ж українцям так важливо зберігати силу духу, відчуття щастя навіть у такий надзвичайно важкий період життя нашої держави. Ми з вами маємо навчатися цінувати ті найтепліші хвилини нашого життя, які додають нам внутрішню силу необхідну для Віри, Надії та Перемоги.
3.Вправа «Випереджаюче завдання» (двоє учнів підготували розповідь про життєвий та творчий шлях В. Сухомлинського).
а) послухайте оповідання В.О. Сухомлинського «Яке щастя?» та назвіть дійових осіб(читає учень);
б) прочитайте оповідання самостійно та знайдіть незрозумілі за змістом для вас слова;
в) словникова робота (пояснення незрозумілих слів);
Діти заходять незрозумілі за змістом слова, пояснюють їх значення вчитель або інші учні.
г) Фізкультхвилинка
«Якщо ти щасливий» - гурт «Малдіви» - З любов’ю до дітей.
д) читання «ланцюжком»
- Читатимемо оповідання вголос «ланцюжком» та дамо відповіді на запитання за змістом твору:
е) Психологічний етюд «Подаруй посмішку»
- А зараз, щоб усі ми стали трошки щасливіші, давайте подаруємо один одному посмішку. Посміхніться своєму товаришу (обмін посмішками).
4. Вправа «Горщик щастя»
Виконаємо вправу «Горщик щастя».
У мене є склянка, вона прозора і уособлює щастя. Поруч – кольорові камінці. Кожен колір – означає якусь людську чесноту. Ви обираєте камінець, називаєте рису, необхідну людині для щастя і опускаєте камінець у склянку.
Отже, щоб бути щасливим, необхідно бути :
Щоб бути щасливим, необхідно дотримуватися певних правил. Складіть 2-3 правила, яких слід дотримуватись, щоб бути щасливим.
Поради:
6. Вправа «Склади прислів’я»
Здавна український народ славився своєю мудрістю. Багато складено ним прислів’їв та приказок про щастя.
Об’єднайтеся у групи. У вас на столиках є слова, складіть із них прислів’я, зачитайте їх та поясніть значення.
1 група Щаслива людина – щаслива родина. |
2 група Щастя без розуму – що дірява торба: де знайдеш, там і згубиш. |
3 група Щастя не в повітрі в’ється, а руками дістається. |
IV.Рефлексивно-оцінювальний етап