5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

Конспект уроку з навчання грамоти - "Тарас Шевченко - великий український поет. Опрацювання вірша "Тече вода з-під явора"

Про матеріал

Конспект уроку післябукварного періоду навчання грамоти, Тарас Шевченко - тема. Конспект містить різноманітні цікаві ігрові форми роботи з текстом, різні види читання. Урок має мультимедійний супровід.

Перегляд файлу

Урок навчання грамоти

Тема. Т.Г. Шевченко – великий український поет. Читання вірша поета

          «Тече вода з-під явора»

Мета: ознайомити учнів з творчістю українського поета Т.Г.Шевченка; розвивати навички читання зв’язних текстів, уміння працювати з текстом, усне мовлення; працювати над виразністю читання віршованих текстів, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до рідного краю, бажання читати твори Т.Шевченка, повагу до українського поета; естетичні смаки.

Обладнання: портрет Т.Шевченка, предметні малюнки, презентація, ноутбук, виставка книг Т.Шевченка

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Зміст уроку

І. Організаційний момент

1.Створення психологічного настрою. Емоційне налаштування на урок

 

Наш дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Станьте рівно, посміхніться,

І до сонця потягніться.

Запросіть в гості увагу,

Відкиньте лінь.

Поверніться до гостей,

Скажемо їм:

«Добрий день!»

 

2. Вступне слово вчителя

  • Сьогодні на уроці нам потрібні:
  • Уважні
  • Розумні
  • Організовані
  • Кмітливі  і дуже уважні діти.

Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож по місту Знань. Його вулиці дуже загадкові і таємничі. Тож будемо пізнавати нове, цікаве, корисне.

 ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Подорожуючи містом, ми потрапили на вулицю Розчитування. Жителі цієї вулиці пропонують вам прочитати розсипані слова.

Гра «Круг, кружечок, повернись, ціле слово утворись»

 

 

г                                ж

к                                сь

б            ара              н

Т                                с

 

  • Яке імя ви знайшли серед поданих слів?
  • Так, це імя дуже важливе для всього українського народу. Тарас – це український поет.
  • А зараз прочитайте слова, повязані з Україною, і знайдіть серед них прізвище поета.

 

Дні                                      ко

 

 

       Шевчен                                 про                                  

 

Ки                                       ця                                         

 

        столи                                     їв

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
  • Наша подорож продовжується і ми прийшли на вулицю Повідомлень.

Тема нашого уроку: Т.Г. Шевченко – великий український поет. Читання вірша «Тече вода з-під явора». Ваше завдання – уважно слухати, активно працювати, старанно читати і ви дізнаєтесь багато нового про життя і творчість поета.

 ( Ознайомлення з портретом Т.Г.Шевченка)

  1. Розповідь вчителя
  • Ось ми потрапили на вулицю Пізнавальну. Тут нас зустрічає дідусь Словничок. Послухайте його повідомлення про Тараса Шевченка.
  • Колись давно у Моринцях, в бідній селянській родині, 9 березня народився хлопчик. Назвали його Тарасом. Не радісним було дитинство хлопчика. Коли йому виповнилось 9 років,  у нього померла мама, а трохи згодом пішов з життя і тато. Тарас залишився сиротою. Дуже тяжко жилося хлопчикові. Але потяг до знань переміг і він дуже рано навчився читати і писати. Тарас  дуже любив природу, часто ховався в бурянах, малював картини природи  і писав свої перші вірші.

 

Фізкультхвилинка для очей ( на екрані сонечко виконує різні рухи, учні очима супроводжують їх )

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День тобі щасливим буде.

 

  • Імя Тараса Шевченка відоме всім. Про нього пишуть вірші інші поети, висловлюючи свою повагу і захоплення його творчістю.
  • Послухайте вірш, який підготував учень нашого класу про Тараса Шевченка.

Хоче малювати,

Прагне він до знань,

Та за це багато

Зазнає знущань.

Нишком він малює

Статуї в саду,

Вночі пише вірші

Про людську біду.

  1. Робота з Букварем (с.142-143)

Читання тексту вчителем «Тарас Григорович Шевченко»

  1. Словникова робота
  • Ми з вами не можемо рухатись далі, бо попереду нас чекає міст, що любить нові слова. Щоб його перейти, потрібно прочитати нові слова і дізнатись їхнє значення. Допоможе в цьому Тематичний словник школяра.

Читання слів і пояснення значення

портрет

поет

шанувати

хист

  • Тепер ми можемо рухатись далі.
  1. Бесіда за прочитаним
  • Про кого текст?
  • Чим захоплювався Тарас у дитинстві?
  • До чого закликав у своїх віршах?
  • Яку відому книгу написав поет?
  • Як до неї ставляться українці?
  • Як шанують поета і зараз?
  1. Самостійне читання «бджілки»

 

Фізкультхвилинка

Звучить спокійна тиха мелодія

Щоб ніколи не хворіти,
Треба вправи вам робити.
Із-за парт швиденько встали,
Спинки гарно розрівняли,
На носочки піднялись
І до сонця потяглись.
Руки разом опустили
І швидесенько присіли.
Потім встали, руки в боки,
Всі красиво робим кроки
Назад – вперед прогнулись добре.
Не будем мати ми хвороби..

 

  1. Читання учнями (ланцюжком)
  2. Гра «Я – молодець»

Відшукати в тексті слова з буквою «ша».

 

Хвилинка цікавого

Тарас Шевченко, подорожуючи Україною, побував і в нашому місті. Він зупинявся у братів Залеських в Лебедині. Відвідав садибу Хрущових у Лифиному. Саме тут були написані деякі картини природи, зявились вірші «Садок вишневий коло хати», пісня «Ой по горі роман цвіте».

 ( Показ ілюстрацій)

 

Читання вірша «Тече вода з – під явора» вчителем

  1. Словникова робота ( пояснення незрозумілих слів)
  2. Мовчазне читання
  3. Гра «Дочитай далі»

(Починаю читати рядок вірша, а учні знаходять його і продовжують)

 

ІV. Підсумок уроку

 

Перегляд виставки творів Тараса Шевченка

  • Де ми можемо взяти книги для читання? ( в бібліотеці)
  • Тож, якщо вам захочеться більше дізнатись про великого українського поета, прочитати його вірші, ви можете відвідати бібліотеку. А Олена Миколаївна надасть вам необхідну допомогу при виборі книжки.
  • Памятає народ свого Кобзаря, вшановує його память. Іменем Шевченка названо вулиці, театри. На майданах міст, сіл поставлені памятники поетові. ( перегляд фото)

 

  • Ось і закінчилась наша подорож вулицями міста Знань. Ми потрапили на вулицю Підсумкову.
  • Що нового ви дізнались на уроці? Які знання отримали?

 

  • Гра «Калинонька»

 

  • Погляньте на гілочку калини у мене в руках. Калина є символом нашої держави, її ягідки знаходяться дуже близько одна до одної і символізують дружбу. Так ось у своїх творах Тарас Шевченко дуже часто вживав слово «калина» - понад 300 разів. Тому ми з вами створимо свій кущик калини, який символізуватиме дружбу в нашому класі. Ви будете прикріплювати кетяги калини і відповідати:
  • Чого навчились на уроці?
  • Що дізнались нового?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лебединська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку навчання грамоти

«Тарас Шевченко – великий український поет.

Читання вірша»

 

Підготувала вчитель

                                                                                           початкових класів

                                                                                                     Лобанова Ю.А.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Таран Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Васкивчук Юлия
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
3062
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку