Конспект уроку навчання грамоти.Закріплення знань про букви П,п («пе»), їх звукове значення.

Про матеріал

Діти закріплять знання про звукове значення букви «пе», вміння читати склади, слова, речення з вивченими буквами, складати звукові моделі слів; розвиватимуть зв'язне мовлення, спостережливість, збагачуватимуть словниковий запас.

Перегляд файлу

                                                    Конспект уроку з навчання грамоти

                                           1-А клас, МЗОШ№56, вчитель Гонтарук Н. В.

Тема. Закріплення знань про букви П,п («пе»), їх звукове значення.

Мета: закріплювати знання учнів про звукове значення букви «пе», вміння читати склади, слова, речення з вивченою буквою, складати звукові моделі слів; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, збагачувати словниковий запас учнів, прищеплювати бережне ставлення до природи, виховувати працелюбність, щедрість.

Обладнання: Предметні малюнки, скринька, будиночок, фішки для звукового аналізу слів,набірне полотно, букви з розрізної азбуки, малюнок  дерева,  листочки, «світлофорики» для гри та самооцінки роботи на уроці, план уроку.

                                                                        Хід уроку

I.Організаційний момент.

Учитель. Ранок! Сонце в небі прокидається.

Діти. Наш клас із гостями вітається. Добрий день!

Учитель. Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу.

Діти. Чому?

Учитель. Бо люблю я людей і свій клас!

Діти. Чому?

Учитель. Бо чекаю любові та плідної праці!

Діти. Ми любимо працю і будемо старатися!

  • Подаруйте, діти, мені свої гарні, милі, світлі усмішки -  тож девіз тепер згадаймо, і урок свій починаймо.

Девіз : Красиво читаємо, чітко розповідаємо, мовлення своє розвиваємо.

II.Активізація опорних знань учнів.

Гра «Дощик»

  • Погляньте, діти, хмарка своїми краплинками змила деякі букви. Яких букв не вистачає?

*ИЛА                             ?               *АЛКА

КА*КАН                                                    ЛИ*А

  • Які звуки вона позначає?

Гра «Букви – акробатки»

  • Букви П, п займалися акробатикою. Знайди ті, що не лінувалися.

Пп              ПП                   ППППП                                    П п

  • Передбачте тему нашого уроку.

III.Оголошення теми та мети уроку.

  • Правильно, діти. Прочитаємо разом тему нашого уроку: «Закріплення звукових значень букви «пе»».
  • Спробуйте за опорними словами визначити мету нашого уроку. (Повторити, навчитися, розповідати, складати).
  • Згодна. На цьому уроці ми повинні повторити вивчену букву, навчитися осмислено читати текст, розповідати про те, що прочитали, складати зв’язні висловлювання на дану тему. А зможемо ми це зробити за допомогою ось такого плану.

IV. Знайомство з планом уроку.

- Розгляньте, діти, малюнки та визначте, куди ми сьогодні помандруємо. (Потрібно скласти перші звуки кожного слова.)

Сонце, апельсин, дім. (сад)

Макет дерева з листочками (після кожного етапу уроку листочки знімаються).

- Оздоровча (3)                                

- Сигнальники (1)                    - Конструктори(2)

- Підсумкова (5)                                                      Читайлики (4)                             

- Ви нічого не помітили?

- Діти, спробуйте розташувати пункти плану нашого уроку у правильному порядку.

- Визначте, на який етап уроку ми повинні витратити найбільше часу, на який найменше?

V. Повторення вивченого.

Сигнальники

1. Гра «Чарівна скринька»

- Назвіть тварину, яка знаходиться у скринці. Який спільний звук є у цих словах?

(черепаха, мавпа,півень, павук, пес, папуга – звук П.)

- Допоможіть знайти до малюнків звукові схеми, бо вітер повіяв та все переплуталось.

Черепаха                         мавпа                півень                  павук                        папуга

= *-*=                               -*-*- * -*                              -*-*-*                                        – Які слова залишилися без звукової схеми?  (мавпа, павук). Хлопчики викладають звуковий аналіз слова – мавпа, а дівчатка – павук. (Хто з дітей швидко справився із завданням бере додаткову картку і викладає звукову схему).

Гра « Хто в будиночку живе?»              

- Дайте в цьому будиночку оселі тваринам, у назвах яких є два склади – на першому та другому поверсі, а три склади - на третьому поверсі, чотири – на четвертому. (Черепаха, пінгвін, павук, півень, мавпа, папуга, поросята).

2. Гра «Сигнальники»

- Зараз перевіримо, які ви уважні, чи вмієте ви визначати місце звука у слові. ( Зелений – початок, жовтий – середина, червоний – кінець слова)

Поле, патруль, лапка, мавпа, папуга, пес, лупа, ковпак, пальто, липа, піп.

   З           З               Ж          Ж          З,Ж    З        Ж          Ж            З           Ж     З,Ч

3. Гра «Телеграф» (резерв)

- Я називатиму слова, а ви їх відправляйте « телеграфом» до іншого міста.

Наприклад: у слові «парта» - 2 склади. Скільки разів треба стукнути? (2 рази)

  • Я називаю слова, а ви маєте відстукати кількість складів у ньому:

Потяг, пара, папуга, шапка, павук, пошта, папір, черепаха.

  • Тепер я відстукуватиму слова, а вимовлятиму лише перший склад з тим, щоб ви вгадали це слово.

Пів-(ник), пи-(ріг), кап-(кан), пал-(ка), па-(ра).

Конструктори

4. Гра «Ланцюжок»

Її сенс полягає в умінні добирати слова по одному зазначеному складу.

Квітка – кава – ваза – завод – вода – дача – час.

Літак – таксі – сіно – нора – рама – машина.

  5. Гра «День - ніч» (резерв)

- Коли я скажу слово «ніч», ви заплющите очі (у цей час вчитель складає слово з літер розрізної азбуки). По команді «день» - розплющуйте очі й читаєте слово. По команді «ніч» можна змінювати чи ховати лише одну літеру. Діти прочитують слово й визначають зміни.

Пара – мара – мама - мапа –  мавпа.

Співак – співав – поспів  – спів – спав.

6. Гра « Слово у слові»

- Раптом пішов дощ, щоб він перестав нам потрібно виконати наступне завдання. Знайдіть слова, які заховалися слові «парасолька». (запис слів на дошці)

                                                          ПАРАСОЛЬКА

Пара,каса, Карло, роса, сапа, лось, рапс, сало, сопка, пар.

VI. ФІзкультхвилинка (гімнастика для очей).

 Оздоровча

Сидять маленькі совенята.

Раз – розплющили оченята.

Подивилися навколо.

Потім вгору і додолу.

Оченята – блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будемо читати.

VII. Вивчення нового матеріалу.

Читайлики

1.Виконання вправ для підготовки до читання.

1.Поверніть голову праворуч, ліворуч, нахиліть вперед, назад.

2.Вдихніть повітря через рот, видихніть через ніс і навпаки.

3.Глибоко вдихніть повітря, затамуйте подих і повільно видихніть повітря.

4.Вимовте голосні пошепки; звичним голосом; голосно.

5.Спробуйте відтворити голосом бій годинника:

- Бом-бом! Бом-бом!

2.Робота за «Букварем» (с.59). Робота над текстом «Сливи».

  1. Передбачення за заголовком.
  • Прочитайте назву нашого тексту.
  • Про що, на вашу думку, йтиметься в ньому?
  1. Словникова робота.

Читання слів за променеподібною таблицею, слів у колонці, пояснення значень окремих слів.

  1. Читання тексту вчителем.
  • Чи справдились ваші передбачення?
  • Про кого цей текст?
  1. Самостійне напівголосне читання тексту . Гра «Вовк та заєць»
  • Перечитайте текст самостійно напівголосно. На виконання цього завдання вам дається не більше 3 хвилин.
  1. Відтворення змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

Гра «Слідчий»

  • Де відбуваються події в тексті?
  • Якої пори року?
  • У кого була повна миска слив?
  • Яке слово у тексті пропущено?
  • У кого був кошик?
  • Зачитайте, що зробив Павлик?
  • Проаналізуйте вчинок хлопчика.
  1. Фізкультхвилинка.
  2. Гра «Чи уважний ти читач?» (+, -)
  3. Гра «Добери ознаку».
  • Павлик  який? (щедрий, нежадібний,добрий, працьовитий)
  • Полінка яка? (маленька, працьовита, гарна)
  • Сливи які? (стиглі, сині, соковиті, смачні)
  • Люди готуються до зими варять варення, роблять закрутки. Допоможіть Карлсону відгадати назву варення. Щоб не переплутати баночки з ним, він підписав їх початковими літерами. Назвемо спочатку букви на банках, а потім пригадаємо назву варення.
  1. Гра «Відгадай назву варення»

В – вишневе, С – сливове, П – персикове, А – абрикосове, айвове, , М – малинове.

  1. Сюжетно-рольова гра «Магазин» (Фрукти.)

- Ми городяни не маємо можливості вирощувати фрукти,бо живемо в багатоповерхових будинках,  тому ми йдемо до магазину та купуємо їх.

 11) .Гра «Посади дерево»

- Хто пригадає найбільше слів, що закінчуються та  починаються на – па (хто правильно називає слово, той прикріплює листочок до макету дерева).

- Чому потрібно берегти дерева?

                   Па -                                                                                 -па

              пава                                                                                    лапа

              пальто                                                                               мавпа

             Панас                                                                                 липа

              Павло                                                                                 лупа

  1. Гра «Найкращий фотограф»
  • Закрийте підручник і пригадайте слова в яких є звук П. (Панас, поспіли, Павлик, Полінка,повна, висипав, половину).
  • Чому деякі слова написані з великої букви?
  1. Читання речень, поданих рукописним шрифтом. (резерв)
  • Прочитайте питальне речення.
  • Дайте на нього відповідь.
  1. Гра «Продовж речення». (резерв)
  • Тополя висока, а липка  ….(низка).
  • Лимон кислий, а яблуко ….(солодке).
  • Огірок зелений, а помідор …(червоний).
  • Земля чорна, а сніг …..(білий).
  • Олівець дерев’яний, а цвях …(залізний).

VIII. Підсумок уроку

Підсумкова

Ось скінчився наш урок,

Вийшов він на славу.

Грали, вчились залюбки,

Тексти ми читали.

Дружно всі ми, як один,

Разом працювали.

І, звичайно, щось нове

Та й запам’ятали.

  • Чого ми навчилися на уроці?
  • Зверніть увагу на план, чи все ми виконали, що вам найбільше сьогодні вдалося .
  • А тепер кожен повинен оцінити свою роботу на уроці за критеріями:
  • активність на уроці;
  • правильність відповідей.

Діти «світлофориками» сигналізують, хто був активним, постійно піднімав руку, правильно зв’язано відповідав, умів слухати товаришів – показують зелений колір. Жовтий піднімає той, хто на уроці був малоактивним, відповідав лише інколи, незв’язно, не завжди правильно. Червоний колір піднімає той, хто на уроці не відповідав або давав неправильні відповіді, висловлювався коротко, незв’язно.                                                           -  Переважають в основному ………………….кольори. Отже урок пройшов в основному …………………………. .

E:\НАТАША\ФОТО ШКОЛА\Фото - 13.11.12\Изображение 025.jpg       E:\НАТАША\ФОТО ШКОЛА\Фото - 13.11.12\Изображение 021.jpg

E:\НАТАША\ФОТО ШКОЛА\Фото - 13.11.12\Изображение 009.jpg            E:\НАТАША\ФОТО ШКОЛА\Фото - 13.11.12\Изображение 016.jpg

E:\НАТАША\ФОТО ШКОЛА\Фото - 13.11.12\Изображение 010.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Довгань Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
1028
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку