28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Звук [в], букви Вв. Звуки [з], [з'], букви Зз. Українська народна казка «Колосок»"

Про матеріал

Науково-педагогічний проект “Інтелект України ”

Урок навчання грамоти (читання) в 1-му класі з використанням мультимедійних технологій

(Частина 3. Урок 6)

Перегляд файлу

Науково-педагогічний проект “Інтелект України ”

Урок навчання грамоти (читання) в 1-му класі з використанням мультимедійних технологій

(Частина 3. Урок 6)

Тема. Звук [в], букви Вв. Звуки [з], [з'], букви Зз. Українська народна казка «Колосок».

Мета. Закріпити знання учнів про вивчені букви; виробляти вміння читати складами та цілими словами, використовуючи прийом стеження; повторити звукове значення вивчених букв, алфавіт; вдосконалювати знання  про чарівний світ казки; створити ситуацію, при якій учні самі стають героями казки. Розвивати увагу, зв’язне мовлення, пам'ять, логічне мислення; збагачувати словниковий запас, вміння працювати з текстом. Виховувати любов до українських народних  казок. 

Обладнання. Мультимедійна установка, комп’ютер, таблиця «Алфавіт», картки зі словами, ілюстрації до казки.

Тип уроку. Узагальнення вивчених знань

Хід уроку

 

І. Організація класу. Емоційний настрій.

- Добрий день, сонце золоте!

Добрий день, небо голубе!

Добрий день моїй землі!

Добрий день тобі й мені.

Спочатку сідає краса,

А потім сила.

- Ось із таким гарним настроєм, доброзичливим ставленням один ми розпочинаємо без вагання улюблений урок читання..

  • Девіз нашого уроку   «Читання – найкраще навчання».
  • Давайте поміркуємо, якими повинні бути учні на уроці.

(Метод «Мікрофон»: уважними, розумними, організованими, ввічливими, слухняними, активними, кмітливими, чемними і т.д.)

Тож, сподіваюся, що саме такими будуть мої хлопчики і дівчатка!

 

  • Подивіться, будь ласка, на дошку, де розташовані 3 смайлики.
  • Підніміть руку ті, у кого чудовий настрій. Чому сьогодні у вас такий настрій?
  • У кого настрій сумний? Чому? Як його можна підняти?
  • У кого настрій відповідає третьому  зображенню? Чому?

ІІ. Активізація пізнавальної діяльності

1) Виконання пісні «Алфавіт».

( Звучить пісня Бориса Федчука “Алфавіт ”).

2) Робота в будиночку «Алфавіт»

- Подивіться, будь ласка, на будиночок Алфавіт. 

- Що ви помітили?

- Так, декілька літер загубились. Треба навести порядок. А допоможе нам у цьому пісенька «Алфавіт»

-Так які літери заблукали?

- Назвіть сусідів літери в, з.

- Назвіть сионіми до слова "алфавіт" . ( Абетка, азбука)

- Продовжіть прислів'я:

Азбука -.... до мудрості дорога

Азбуки вчиться ..... завжди пригодиться

3)Вправа «Фотоапарат»

- А тепер завдання для маленьких фотоапаратиків. Поблимайте очима ось так. Тепер приготуйте очі-фотоапаратики. Увага на екран!

- Скільки було віконечок?

- Чи всі «віконечка» були заповнені?

- Яка літера була в першому( другому) віконечку, який звук вона  позначає?

4) Вправа "Сорока і черепаха"

 - Діти до нас на урок завітала черепаха. Вона пропонує прочитати склади повільно  ( читають дівчатка)

- До нас прилетіла її приятелька сорока. І дуже хоче,  щоб ми прочитали так, як вона  скрекоче ( читають хлопчики)

5)  Спів складів на мелодію "Пісеньки  про коника-стрибунця".

Ви, ви, ви, ви, ви, ви, ви.

Ві, ві, ві, ві, ві, ві, ві.

За, за, за, за, за, за, за.

Зя, зя, зя, зя, зя, зя.

Юз, юз, юз, юз, юз.

Уз, уз, уз, уз, уз.

Єв, єв, єв, єв.

Ев, ев, ев.

Юз, юз, юз, юз, юз.

Уз, уз, уз, уз, уз.

Єв, єв, єв, єв.

Ев, ев, ев.

 

Повільно:

1раз - хором;

2 раз - хлопчики;

3 раз - дівчатка;

4 раз - батьки разом;

5 раз - мами;

6 раз - тата.

Швидко:

1 раз - усі хором;

2 раз - діти;

3 раз - батьки.

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

1) ТРІЗ- педагогіка.

Гра " Да  чи ні". Вправа "Чарівна торбинка" (Захована книжечка «Абетка»)

- Діти, в мене є чарівна торбинка, в ній щось лежіть. Вам потрібно відгадати, ставлячи мені питання, на які я можу відповідати "так" чи "ні".

 2) Прислів'я про книгу та читання

- Хто багато читає, той багато знає.

- Знання - сонце, книга - віконце.

- В оселі без книг, як без вікон, темно.

- Глибина у морі, мудрість у книзі.

- Книжка - маленьке віконце, а крізь нього весь світ видно.

- Український народ багатий не лише на прислів’я, а й на пісні.

Час згадати та заспівати пісню " Моя Україна".

Виконання пісні "Моя Україна"

ІV. Повідомлення теми та мети уроку

 V. Узагальнення та систематизація знань

- Наступна сторінка уроку «Чарівний світ української народної казки»

5.1. Повторення вивченого про казку

- Отже, що ж таке казка?(Казка – народний або літературний твір про часто вигадані, фантастичні пригоди.)

- На які дві групи поділяються всі казки? (Народні та літературні)

- Які казки називають народними? ( Народні казки - результат колективної творчості. Тому вважать, що автором народних казок є народ).

- Які види народних казок ви знаєте? (Про тварин, чарівні та побутові казки)

- Яку казку ми читали на попередніх уроках?

- Яка це казка?

- Хто такі персонажі казки?

- Хто є дійовими особами казки "Колосок"?

5.2. Тлумачний словничок

5.3. Вправа «Повітряні кульки».

- Для того щоб нам правильно прочитати продовження казки «Колосок»  нам потрібно виконати технічну вправу «Повітряні кульки».

-  Читаємо луною за мною.

-  Допоможемо мавпочці спуститися на повітряній кульці.

- А тепер ведмедику спуститися на повітряній кульці.

5.4. Переказ початку казки

- Давайте  пригадаємо початок казки та перекажемо його.

- Сьогодні ми прочитаємо закінчення української народної казки «Колосок».

5.5. Читання казки диктором

- Слідкуємо за диктором, садячи слова в човники.

5.6. Читання казки в особах .

-В театр ми пограємо ,

в особах почитаємо .

Звертайте увагу на розділові знаки і слова що «підказують» інтонацію речень .

5.7. Виконання творчих завдань

-  Давайте допоможемо Хвалькові виконати завдання Знайка. Знайдіть і підкресліть в прочитаному уривку речення про те, чому Півник Голосисте Горлечко не пригостив мишенят пиріжками.

- Перегляньте фрагмент мультфільму. Знайдіть в тексті речення про переглянуте. Прочитайте їх, прискорюючи темп, і перекажи.

- Хто бажає сьогодні озвучити мультфільм?

 Чого вчить нас казка? (Казка вчить нас бути працьовитими, стриманими, справедливими).

- Де треба було змінити поведінку мишенят, щоб півник пригостив їх пирогами? (Коли Півник знайшов колосок).

- Який епізод казки вам найбільше сподобався?

 5.8. Характеристика героїв казки. Визначення головної думки.

     Мишки (малюнок)                   Півник (малюнок)

слухняні                                   роботящий              

веселі                                        розумний     

ледачі                                        лінивий

нероби                                      невдячний

працьовиті                                жадібний

хитрі                                         справедливий

 - Знайдіть ті риси характеру, які, на вашу думку, притаманні героям казки.

 - Кого з героїв казки вам шкода?   

 - Що б ви порадили мишенятам?

 Чого вчить нас казка? (Казка вчить нас бути працьовитими, стриманими, справедливими).

- Де треба було змінити поведінку мишенят, щоб півник пригостив їх пирогами? (Коли Півник знайшов колосок).

5.9. Гра "Оплески"

- Виберіть фрази, які б ви хотіли, щоб вони залишилися в нашому класі.

1. Рано прокидатись.

2. Лінуватись.

3. До роботи братись

4. Нероби.

5. Старатись.

6. Ледарі.

5.10 Емоційне завершення уроку "Пісня  про казочку".

 VІ. Підсумок уроку

Технологія «Займи позицію».

На стінах розвішані плакати з можливою оцікою діяльності учнів.

Встаньте та підійдіть до хмаринки, яка містить оцінку вашої діяльності.

- Ось і добіг до кінця наш урок.

Всі ви, діти молодці.

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати.

Треба йти відпочивати.

 

 

doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку