Тема. Динаміка образу Скруджа, причини духовного переродження.
Мета. формувати компетентності: - простежити динаміку образу Скруджа, визначити причини його переродження;
розвивати вміння: - висловлювати свою думку з приводу прочитаного;
розвивати в учнів:
Обладнання: виставка малюнків учнів, презентація Power Point.
Очікувані результати. Опрацювання ГР1, ГР2, ГР3.
Хід уроку
…Не гроші роблять людину щасливою,
а людяність.
Ч. Діккенс
Рефлексія. Передайте виразом обличчя «Який у вас настрій?» Усміхніться, поділіться гарним настроєм зі мною та однокласниками.
І. Оголошення теми, мети і завдань уроку
ІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу
«Гроші найголовніше для Скруджа»
Запитання:
Запитання:
«Шлях Скруджа до переродження»
Запитання:
Очищення від зла, що панувало в Скруджа, відродило серце героя. Скам’яніле від душевного холоду, воно було здатне на вияв лише негативних рис (похмурість, жадібність, жорстокість). Під впливом різдвяної подорожі воно розтало і стало таким, як у нормальної людини, здатним на добро, милосердя, співчуття, щедрість, людяність. І тільки тепер Скрудж відчув себе щасливим.
Ч. Діккенс доходить геніального висновку: «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність». Митець вірив у духовне відродження людини і прагнув донести це до свідомості читачів.
8. Складання схеми (письмово) «Шлях Скруджа до щастя». ГР2
9. Запитання.
- Як ви розумієте назву твору?
10. Коментар вчителя.
Твір має поетичну назву – «Різдвяна пісня в прозі». Як відомо, різдвяні пісні відрізняються особливою піднесеністю і святковістю, оскільки відображали велику радість: перемогу світла над пітьмою, добра над злом.
Наше життя занадто прозаїчне. Однак і в ньому є місце диву, що породжується життєдайним очищенням душі від зла, викликаного вадами людського суспільства.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
Рефлексія. Прийом «Дерево цілей». Тепер я знаю, що…
ІV. Домашнє завдання