Конспект уроку обр.мист. у 7 класі для дітей з ООП

Про матеріал
Конспект уроку образотворчого мистецтва у 7 класі для дітей з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

Конспект уроку 20

Дата:  12.02.2019 р.                                     Обр.  мистецтво        7 клас

Тема: Візерунок на вишиванці

Мета: 

виховна  – формувати духовні і моральні цінності, прищеплювати любов до мистецтва рідного народу, повагу до витворів народних майстрів, самостійність, охайність;

освітня    продовжувати ознайомлювати учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом,  розширити знання про вишиванку та значення символів на ній; вчити малювати і розміщувати орнамент на ній; розширювати словниковий запас;

художньо-творча    розвивати творчу уяву, увагу, пам'ять, фантазію, мислення.

 

Обладнання:

- для вчителя: презентація до уроку, плакати з поетапним виготовленням орнаментів (рослинного і геометричного), матеріали для гри «Підбери правильно»,  віночок, різнокольорові стрічки.

- для учнів: олівці, фарби, гумки, пензлі, ємність для води, підставки для пензлів, шаблони, вишиванки з паперу, картки до уроку «Поетапне малювання геометричного  орнаменту».

Очікувані результати: навчити учнів розміщувати орнамент на вишиванках, використовувати відповідний орнамент, організувати наприкінці уроку виставку робіт, провести аналіз виконаних робіт

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

 I. Загальнокорекційний етап

 1.  Організація учнів до уроку (привітання з класом, перевірка наявності необхідних матеріалів та інструментів для роботи на уроці, підготовка робочих місць)

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку

- У вас у кожного є стрічки різних кольорів. Ви вже знаєте, що колір відповідає певному настрою. Підійдіть до дошки, і прикріпіть до нашого віночка стрічку того кольору, який у вас сьогодні настрій.

 1. Актуалізація опорних знань

 Індивідуальна робота з ученицею (___________)

 Гра «Підбери правильно»

 Завдання 1. Розставити зображення відповідно до кількості осей симетрії

 Завдання 2. Розкласти зображення відповідно до виду орнаменту

- Назвіть витвори декоративно-прикладного мистецтва, які ви вже знаєте?

- Що таке симетрія?

- Який вид симетрії найчастіше використовують у мистецтві?

- Як поділяють симетрію за кількістю осей?

- Що таке орнамент?

- Назвіть три основні види орнаменту?

2. Повідомлення теми і мети уроку

- Тема сьогоднішнього нашого уроку «Візерунок на вишиванці». В продовж уроку ми будемо продовжувати ознайомлюватися з декоративно-ужитковим мистецтвом, а саме вишиванкою,  розширимо  знання про вишиванку та значення символів на ній; будемо вчитись малювати і розміщувати орнамент на вишиванці,  розвивати творчу уяву.  Слайд 2

3. Підготовча частина

Однією з найдавніших ланок українського народного мистецтва є вишиванка. Цей вид мистецтва виник давно – корені його сягають у глибини віків.

 Вишита сорочка – символ українського народу, вона є елементом українського народного одягу.

Українська вишиванка має безліч варіантів залежно від регіональних особливостей. Давайте розглянемо їх.

Жіноча вишиванка була трохи довша, ніж чоловіча, із плечовими вставками, так званими уставками, з суцільно кроєним рукавом, на кокетці. Зустрічалися також і короткі жіночі сорочки. Поверх сорочки одягали запаску або плахту. Горловину обробляли густими складками і обшивали тканиною, в яку протягували шнурок і зав'язували з переду. Дуже часто її обробляли відкладним коміром, рідше коміром-стійкою. Комір рясно прикрашали вишивкою. Рукав широкий, зібраний внизу, із вишивкою вверху, або повністю вишитий. Красивою, пишною вишивкою прикрашали також пазушку. Слайд 3.

Традиційний чоловічий одяг українців - конопляна або льняна сорочка і вовняні штани. Сорочка часто використовувалася як верхній одяг. Головною відмінністю української сорочки є наявність пазушки - невеликого розрізу спереду з вишитими візерунками.  Так само, як і жіноча вишиванка, чоловіча була тунікоподібною,  із плечовими вставками з суцільно кроєним рукавом та на кокетці. Зустрічалися також і короткі сорочки, їх ще називали чумацькими. Горловину завжди оздоблювали відкладним коміром або коміром-стійкою. Рукав прямий, з вишивкою по низу або призібраний і оздоблений вишитою манжетою. Пазушку і комір завжди вишивали, лише чумацькі сорочки могли бути повністю без вишивки. Слайд 4.

Перегляд презентації супроводжується бесідою

Слайд 5 (Основні елементи та розміщення вишивки жіночої сорочки)

Слайд 6 (Основні елементи та розміщення вишивки чоловічої сорочки)

ІІ. Основний етап

1. Пояснення нового матеріалу (супроводжується презентацією)

Дослідники розповідають, що у давні часи процес вишивання можна було назвати ритуалом – за нього брались у визначені дні, із чистими світлими думками, закладаючи позитивну енергію у свою працю.

Цікаво, що тоді жінки не копіювали чужі узори, не відшивали їх з інших виробів чи схем. Їх роботи були індивідуальними. Жінка володіла «мовою» орнаментального письма, де через кольори, лінії, візерунки створювала абсолютно унікальну річ, закодовану на добру долю для себе, чи рідної людини. А от відшити чужий узор для сорочки, наприклад, означало взяти на себе чужу долю. 

 Орнаментальні композиції народної української вишивки  створені не тільки для того, щоб тішити око, а й щоб роздумувати, «читаючи» їх. У цих геометричних, рослинних і зооморфних орнаментах прихована давня і багата символіка.

Наші предки усе розмаїття форм життя вмістили у певні межі, у конкретну форму, а саме у геометричні форми: коло, квадрат, хрест, трикутник, ромб, зірка та ін. Слайд 7.

- І так, що ж символізували собою ці фігури?

Коло/круг – символ сонця, неба, вічності, захищав від небезпеки. Слайд 8.

Квадрат – символ стабільності, певної ділянки землі. Символіка квадрата відповідає символіці числа чотири. Чотири пори року, чотири стадії людського життя і чотири сторони світу. Слайд 9.

Трикутник – символ святої Трійці. Трикутник завжди символізує три стихії – воду, повітря й вогонь, а  ще матір, батька і дитину. Слайд 10.

Ромб - символ продовження роду. Як і квадрат, він уособлював земельну ділянку. У квадраті (ромбі), розділеному на 4 частини, з кружечками або крапками у кожній, вбачають символ засіяного поля або нового двору, що будується. Слайд 11.

Хрест – один із найдавніших  символів,  знак сонця і вогню,  символ вічного  життя. Слайд 12.

Зірка – оберіг від зла і негативу, захищає від хвороб і безсилля. Повна рожа або восьмипроменева зірка дає життя усьому живому, символізує людську душу. Цей символ часто називають Зіркою Богородиці і вишивають на іконах Діви Марії. Слайд 13

- Давайте пригадаємо, де розміщували орнаменти на чоловічих сорочках?

- А жіночих?

- Отже, які основні фігури використовували у  вишивках?

2. Педагогічний малюнок

Вчитель поетапно показує етапи зображення геометричного орнаменту

3. Фізкультхвилинка

Комплекс вправ № 2

4. Практична діяльність

1. Постановка завдань:

1. Оберіть орнамент, який ви будете малювати.

2. Намітьте на вишиванці місце де буде розміщено орнамент. (На чоловічих – на пазушці, горловині та манжеті, а жіночих – на пазушці та рукаві)

3. Намалюйте орнамент, який ви обрали дотримуючись етапності.

4. Промалюйте основні деталі.

5. Зітріть непотрібні лінії, виконані олівцем.

6. Замалюйте орнамент відповідно до взірця.

7. Роботу з фарбами починайте із світлих кольорів, а вже потім переходьте до темних.

2) Самостійне виконання учнями роботи

За необхідності вчитель надає індивідуальну роботу учням у ході виконання роботи.

ІІІ. Заключний етап

1. Приведення у порядок робочих місць

2. Виставка, аналіз та оцінювання  робіт учнів

3. Релаксація

Вправа «Вишиванка»

- Заплющте очі, уявіть, що ви вдягнені у вишиванку, оздоблену намальованим вами орнаментом. Подумайте, куди б ви її одягли. Розплющте очі. Як ви  в ній почуваєтесь? Кому б із учнів класу ви подарували свою вишиванку?

4. Приведення організму у спокійний стан

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. До витворів декоративно-прикладного мистецтва відносять: вироби гончарів, витинанки, іграшки, вишиті рушники, різьблені вироби, килими, прикраси тощо.

2. Симетрія - засіб створення художнього образу, коли одна  частина рівна іншій.

3. Найчастіше зустрічається дзеркальна симетрія.

4. Дзеркальна симетрія – це найбільш простий вид симетрії, що полягає в однаковості двох частин фігури відносно осьової лінії.

5. За кількістю осей симетрію поділяють на симетрію: з однією, двома, з декількома осями.

6. Орнамент – візерунок, що складається з ритмічно-упорядкованих елементів, і служить для оздоблення будь-яких предметів.

7. До основних видів орнаменту відносять: рослинний, тваринний(зооморфний), геометричний.

 

 

1. До витворів декоративно-прикладного мистецтва відносять: вироби гончарів, витинанки, іграшки, вишиті рушники, різьблені вироби, килими, прикраси тощо.

2. Симетрія - засіб створення художнього образу, коли одна  частина рівна іншій.

3. Найчастіше зустрічається дзеркальна симетрія.

4. Дзеркальна симетрія – це найбільш простий вид симетрії, що полягає в однаковості двох частин фігури відносно осьової лінії.

5. За кількістю осей симетрію поділяють на симетрію: з однією, двома, з декількома осями.

6. Орнамент – візерунок, що складається з ритмічно-упорядкованих елементів, і служить для оздоблення будь-яких предметів.

7. До основних видів орнаменту відносять: рослинний, тваринний(зооморфний), геометричний.

 

 

1. До витворів декоративно-прикладного мистецтва відносять: вироби гончарів, витинанки, іграшки, вишиті рушники, різьблені вироби, килими, прикраси тощо.

2. Симетрія - засіб створення художнього образу, коли одна  частина рівна іншій.

3. Найчастіше зустрічається дзеркальна симетрія.

4. Дзеркальна симетрія – це найбільш простий вид симетрії, що полягає в однаковості двох частин фігури відносно осьової лінії.

5. За кількістю осей симетрію поділяють на симетрію: з однією, двома, з декількома осями.

6. Орнамент – візерунок, що складається з ритмічно-упорядкованих елементів, і служить для оздоблення будь-яких предметів.

7. До основних видів орнаменту відносять: рослинний, тваринний(зооморфний), геометричний.

 

 

1. До витворів декоративно-прикладного мистецтва відносять: вироби гончарів, витинанки, іграшки, вишиті рушники, різьблені вироби, килими, прикраси тощо.

2. Симетрія - засіб створення художнього образу, коли одна  частина рівна іншій.

3. Найчастіше зустрічається дзеркальна симетрія.

4. Дзеркальна симетрія – це найбільш простий вид симетрії, що полягає в однаковості двох частин фігури відносно осьової лінії.

5. За кількістю осей симетрію поділяють на симетрію: з однією, двома, з декількома осями.

6. Орнамент – візерунок, що складається з ритмічно-упорядкованих елементів, і служить для оздоблення будь-яких предметів.

7. До основних видів орнаменту відносять: рослинний, тваринний(зооморфний), геометричний.

docx
Додано
31 січня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку