Конспект уроку ''Округлення десяткових дробів''.

Про матеріал
Цілі: • Навчальна: сформувати поняття округлення чисел; домогтися засвоєння правила округлення десяткових дробів; сформувати вміння виконувати округлення чисел до будь-якого розряду. • Розвивальна: формувати вміння аналізувати інформацію; сприяти розвитку математичного мовлення учнів. • Виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, працелюбність. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

ОКРУГЛЕННЯ  ДЕСЯТКОВИХ  ДРОБІВ

Цілі:

  • Навчальна: сформувати поняття округлення чисел; домогтися засвоєння правила округлення десяткових дробів; сформувати вміння виконувати округлення чисел до будь-якого розряду.
  • Розвивальна: формувати вміння аналізувати інформацію;

сприяти розвитку математичного мовлення учнів.

  • Виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, працелюбність.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Обладнання для уроку: мультимедійний проектор, роздатковий матеріал для самостійної роботи.

                                               ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка д/з (фронтально).

  1. Виконання усних вправ
  2. Самостійна робота

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «кома»
  2. Усні вправи.

ІУ. План вивчення нової теми.

  1. Мотивація навчальної діяльності ( на основі прикладу про вимірювання відстані від дому до школи).
  2. Оголошення теми уроку, визначення завдань на урок.

      У. Засвоєння нових знань і умінь.

       УІ. Підбиття підсумків уроку.

ІІ. Перевірка д/з

                                1. УСНИЙ  РАХУНОК:

 1.  Прочитайте вираз і знайдіть його значення:

         1). 45 – 18 ;                                      3). 918 : 9 ;

   2). 23 ◦   4 ;                                       4). 56 + 37.

2. Придумайте два числа, одне з яких:

1). на  27 більше за друге;

2). на 15 менше від другого;

3). у  7 разів менше від другого;

4). у 3 рази більше за друге.

3. Годинник почав поспішати на 2 год. і зараз показує 10 год. Котра година насправді?

4. Годинник почав відставати на 23 год. і зараз показує час 16 13 год. Котра година насправді?

2. Самостійна робота.

1. Який з десяткових дробів найменший?

     а). 18,72;     б). 18,7222;   в). 18,688;   г). 18,691.

2. Котре з чисел задовільняє дану нерівність

     0,8 < х < 0,9.

   а).0,78;   б). 0,81;    в). 0,09;    г). 0,799.

3. Скільки існує натуральних чисел, менших від  149,98 ?

а). 148;   б). 149;   в). 150;   г). безліч.

4. Між якими натуральними числами знаходиться дріб 2,925 ?

а). 2 і 3;   б). 3 і 4;   в). 1 і 2;   г). 1 і 3

Вказати найменше значення Х, при якому виконується нерівність:

Х + 5 ˃ 7,24:

а).  2;   б). 1;   в). 0;   г). 3.

 

 

І ВАРІАНТ                                     ІІ ВАРІАНТ

1. Порівняйте дроби:

     2,4 ˂ 4,2                                         3,6 ˂ 6,3

2. Запишіть коротше:

    3,7600 = 3,76                                  5,7400 = 5,74

3. Запишіть у порядку зростання:

    0,4;   2,0007;   5,71;   10,23           0,15;   0,2;   6,2;   9,0003

4. Розв’яжіть нерівність у натуральних числах:

І варіант                                         ІІ варіант

         3;  4;  5;  6                                        4;  5;  6;  7

     5.Яким числам відповідають точки А, В, С, D координатного променя?

       А (0,2)               В (0,9)                   С (1,3)              D (2,1)

     6. Замініть * цифрами так, щоб нерівність була правильною:

             І варіант                                        ІІ варіант

         3,069 ˂ 3,158                               6,194 ˃ 6,183

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

   ВИКОНАННЯ УСНИХ ВПРАВ

1. Яка цифра стоїть у розряді тисячних у запису числа:

   а). 0,1597            б). 132,5769               в). 1,32

2. Серед наведених укажіть числа, у розряді сотих яких стоїть цифра 0:

    а). 0,01           б). 3,18            в) 10,001             г). 3,1504

3. Наведіть  приклади чисел, у розряді десятих  яких стоїть:

  а). цифра 7                      б). цифра 0

4. У яких з наведених чисел перша цифра , що стоїть після розряду сотих, більша від 4:

а). 35,154           б). 0,015            в). 9,351            г). 75,149

ІV. Мотивація навчальної діяльності ( на основі прикладу про вимірювання відстані від дому до школи).

V.Пояснення.

 

Округлюючи числа, дотримуватимемося таких правил:

  • Округлюючи натуральне число до певного розряду, всі цифри праворуч від цього розряду замінюють нулями.
  • Якщо першою цифрою за цим розрядом є 0, 1, 2, 3, 4, то останню залишену цифру не змінюють
  • Якщо першою цифрою за цим розрядом є 5, 6, 7, 8, 9, то останню залишену цифру збільшують на 1

 

  • Правило округлення натуральних чисел (прочитати з підручника)

 

V. Закріплення.

  •  округлити 115346 до тисяч
  • округлити 51362 до сотень
  • Виконання усних  та письмових вправ з підручника.вправ з підручника.

 

VI. Підсумок уроку:

Гра «Так», «Ні»

        Які з даних величин можуть бути точними, а які наближеними?

       1. У шкільній бібліотеці 6000 книг.

       2. У класі 36 учнів.

        3. Відстань від Харкова до Києва 500 км.

        4. У коробці 18 олівців.

 

Тестові завдання.

 

               1. Округліть:

1). До десятих -  17,25      2). До сотих -  4, 0128      3). До десятків -  568

                                          2. Замініть * цифрами та визначте, до якого розряду виконано округлення:

1).  418,5 *  = 418,6            2).  43,0 *  = 43,0

3).  879,93 *  = 879,93        4).  12,3 *  = 12,4              

 

                 А     

              Б

             В

                Г

          одиниць

        десятих

         сотих

        тисячних

                

                   2. Округліть число 7, 648 до десятих

               А

                 Б

                В

               Г

              7,7

                 7,6

                7,65           

               8

 

                   3. До якого розряду виконано округлення:

                А

                Б     

                В

               Г

          одиниць

        десятих

            сотих

       тисячних

 

                    4. Округліть число 3,873 до сотих.

                 А

                Б

                 В

              Г

               3,87

               3,9

               3,88

              4

     

 

 

docx
Додано
10 лютого
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку