Основи здоров’я 5 клас. Урок № 11
Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага та толерантне ставлення до інших людей
Мета уроку: розглянути людину як унікальну живу істоту;вчити дітей розуміти індивідуальність людини не тільки як фізичної особи, а й як об’єкта соціального оточення; розвивати поняття учнів про самоповагу та її формування; виховувати толерантне ставлення до людей
Очікувані результати: учні мають пояснювати цінність і неповторність життя людини; учні мають уміти виявляти повагу до однолітків і дорослихі ; протидіяти виявам неповаги у своєму середовищі.
Обладнання: підручник “Основ здоров’я для 5класу І.Бех , стікери, кольорові маркери, проектор, дошка “фанелеографія”, “кошик здоров’я”, плакат “Правила роботи групи”
Тип уроку: засвоєння нових знань
1.1. Привітання:
Ось дзвінок нам дав сигнал
Починати час настав
Тож і ми часу не гаймо –
Урок здоров’я починаймо.
1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
1.5 Повтор правил роботи групи.
2.1. Вірш В.Симоненка “Ти знаєш що ти людина…”, робота над епіграфом до уроку.
2.2. Опорне запитання до учнів : ”Як ви думаєте, що люди цінують найбільше?”
Найчастіше те, що існує лише в одному екземплярі. Наприклад, ми з вами. Зверніть увагу, ще раз на епіграф до уроку. Дійсно, кожен з нас не такий, як всі. І ми всі унікальні, особливі й неповторні. А на скільки – давайте переконаємось, вислухавши ваші презентації.(Індивідуальне домашнє завдання, презентація міні-проектів”Я пишаюсь тим, що я…” ). Обговорення.
2.3. «Зворотній зв’язок».
— На минулому уроці я дізнався…
— На минулому уроці я зрозумів…
—З минулого уроку я запам’ятав…
Отже, сьогодні ми познайомилися з вами ближче. А давайте визначимо, хто вважає себе доброю людиною (діти піднімають руки), хто вважає себе розумною людиною, хто злою і недоброзичливою? Те, що ви зробили, називається самооцінкою. Самооцінка – це ставлення людини до самої себе. І ті, хто сумнівається у собі - має занижену самооцінку. А даремно, адже, у кожного з нас є багато доброго. Пам’ятайте, що таких як ви немає, ніколи не було і не буде в цілому світі.
Із самооцінки починається самоповага. Завжди ставтеся до себе як до обдарованої, доброї і порядної людини, Тоді й інші люди будуть так само до вас ставитись, поважати вас, цінувати й любити.
3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. (То ж яка тема нашого уроку?)
3.2. Проблемні запитання.
— Чому кожна людина є унікальною?
— Чи потрібна толерантність учням 5 класу?
План пояснення нового матеріалу
4.1.Інтерактивна технологія «Мандрівка в країну Зірок».( Намистинки-асоціації, розповідь казкової пригоди із одночасним демонструванням фанелеографії .) ДОДАТОК 1
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
4.2. Обговорення казкової історії, формулювання висновку
Унікальність людини як живої істоти. ( Перегляд презентації. Бесіда.)
— Чим людина відрізняється від тварин?
4.3.Унікальність і неповторність кожної людини. Повага та самоповага. Толерантність (Пояснення термінів на основі перегляду слайдів, запис визначення у зошити, формулювання висновку.)
4.4.Учні відповідають на запитання:
1) Що таке повага?
2) Що таке самоповага?
Наводять самостійно приклади
5.1. Виконання вправ для розвитку самоповаги й поваги до інших людей.
1) Вправа «Комплімент». (Робота в парах.)
Учні записують на маленьких аркушах паперу 2–3 побажання для себе. Потім вони зачитують ці побажання сусіду по парті.
Запитання до учнів:
— Які почуття від побажань ви відчули?
2) Вправа «Дзеркало». (Продовження роботи в парах.)
Учні виписують у два стовпчики ті якості, що їм подобаються в собі та в сусіда по парті. Після закінчення роботи учні за бажанням показують результати сусіду.
Запитання до учнів:
— Що спільного у ваших двох стовпчиках?
— Які відмінності?
— Які якості сусіда ви обов’язково будете розвивати у собі?
— Чи можуть відмінності заважати добрим стосункам?
5.2. «Конкурс ораторів».
Конкурс на краще тлумачення народного прислів’я. У кожного оратора є 1 хв на промову.
• Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе.
• Чого собі не зичиш, і другому не бажай.
• Коли тебе шанують добрі люди, шануйся і сам.
5.3. Відповіді на проблемні запитання.
5.4. Метод «Намисто» А тепер візьміть намистинку в ліву долоню, стисніть її в кулачку,закрийте очі, прикладіть намистинку до серця й подумайте, який досвід кожен із вас візьме з собою з цього уроку. Нехай цей досвід допомагає вам у житті бути добрішими і терпиміше ставитись один до одного, допомагає знаходити щось добре і гарне, що є у душі кожної людини. Хто готовий, відкрийте очі. Намистинки ми зараз нанизаємо на одну загальну нитку і потім зв’яжемо її кінці. Подивіться, яке чудове намисто у нас вийшло. Які різні намистинки. Так і ми з вами всі різні. Але кожна намистинка пов’язана з іншими, і в той же час вона існує окремо. Так і людині деколи хочеться бути разом з усіма, а деколи хочеться побути на самоті. Подивіться, як намистинки щільно прилягають одна до одної, ніби вони дуже дружні між собою. Я хочу , щоб ви теж були згуртованими та дружними, щоб завжди проявляли взаєморозуміння і підтримку один одному. Тоді, я впевнена, що кожен день у вашому житті буде світлим та затишним.
6. Підбиття підсумків уроку
1. Оцінювання. Висновки
П.12, ст. 61 – 65. Індивідуальні завдання
Теми для міні-проектів:
1. Ким ти бажаєш стати? Що для цього потрібно?
2. У чому полягає унікальність мого друга. (Виготовлення різнокольорових промінчиків доброго і хорошого, що є в душі у кожного із вас).
3. Прийом «Одним словом» - Що сьогодні ви покладете у свій «Кошик здоров'я»? Чому?
Учні висловлюють свої враження від уроку.
4. Ритуал прощання
Вчитель: Памятайте, любі друзі, милі
Як буде на душі, так буде і на тілі.
Тому з хорошим дружіть
Веселими, добрими й здоровими ростіть.
Діти беруться за руки та промовляють: Будьмо здорові, будьмо щасливі.