Конспект уроку основ здоров'я 5 клас на тему "Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Толерантне ставлення до інших"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку з основ здоров'я для 5 класу з розділу "Психічна і духовна складові здоров'я" Конпект розрахований на проведення уроку з використанням інтерактивних форм та методів роботи з учнями.
Перегляд файлу

Основи здоров’я 5 клас.  Урок № 11

Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага та толерантне ставлення до інших людей

        Мета уроку: розглянути людину як унікальну живу істоту;вчити дітей розуміти індивідуальність людини не тільки як фізичної особи, а й як об’єкта соціального оточення;  розвивати поняття учнів про самоповагу та її формування; виховувати толерантне ставлення до людей

Очікувані результати: учні мають пояснювати цінність і неповторність життя людини; учні мають уміти виявляти повагу до однолітків і дорослихі ; протидіяти виявам неповаги у своєму середовищі.

Обладнання: підручник Основ здоровя для 5класу І.Бех , стікери, кольорові маркери, проектор, дошка фанелеографія, кошик здоровя”, плакат “Правила роботи групи             

Тип уроку: засвоєння нових знань

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання:

                 Ось дзвінок нам дав сигнал

                 Починати час настав

                 Тож і ми часу не гаймо –

                Урок здоровя починаймо.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

1.5 Повтор правил роботи групи.

  • 2. Актуалізація опорних знань

    2.1. Вірш В.Симоненка Ти знаєш що ти людина…”, робота над епіграфом до уроку.

2.2. Опорне запитання до учнів : Як ви думаєте, що люди цінують найбільше?

Найчастіше те, що існує лише в одному екземплярі. Наприклад, ми з вами. Зверніть увагу, ще раз на епіграф до уроку. Дійсно, кожен з нас не такий, як всі. І ми всі унікальні, особливі й неповторні. А на скільки – давайте переконаємось, вислухавши ваші презентації.(Індивідуальне домашнє завдання, презентація міні-проектів”Я пишаюсь тим, що я… ). Обговорення.

2.3. «Зворотній звязок».

— На минулому уроці я дізнався…

— На минулому уроці я зрозумів…

—З минулого уроку я запамятав…

Отже, сьогодні ми познайомилися з вами ближче. А давайте визначимо, хто вважає себе доброю людиною (діти піднімають руки), хто вважає себе розумною людиною, хто злою і недоброзичливою? Те, що ви зробили, називається самооцінкою. Самооцінка – це ставлення людини до самої себе.  І ті, хто сумнівається у собі -  має занижену самооцінку. А даремно, адже, у кожного з нас є багато доброго. Памятайте, що таких як ви немає, ніколи не було і не буде в цілому світі.

 Із самооцінки починається самоповага. Завжди ставтеся до себе як до обдарованої, доброї і порядної людини, Тоді й інші люди будуть так само до вас ставитись, поважати вас, цінувати й любити.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. (То ж яка тема нашого уроку?)

3.2. Проблемні запитання.

— Чому кожна людина є унікальною?

— Чи потрібна толерантність учням 5 класу?

  • 4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

4.1.Інтерактивна технологія «Мандрівка в країну Зірок».( Намистинки-асоціації, розповідь казкової пригоди із одночасним  демонструванням фанелеографії .) ДОДАТОК 1

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

4.2. Обговорення казкової історії, формулювання висновку

 Унікальність людини як живої істоти. ( Перегляд  презентації. Бесіда.)

— Чим людина відрізняється від тварин?

4.3.Унікальність і неповторність кожної людини. Повага та самоповага.  Толерантність (Пояснення термінів на основі  перегляду слайдів, запис визначення у зошити,  формулювання висновку.)

4.4.Учні  відповідають на запитання:

1) Що таке повага?

2) Що таке самоповага?

 Наводять самостійно приклади

  • 5. Узагальнення й закріплення знань

5.1. Виконання вправ для розвитку самоповаги й поваги до інших людей.

1) Вправа «Комплімент». (Робота в парах.)

Учні записують на маленьких аркушах паперу 2–3 побажання для себе. Потім вони зачитують ці побажання сусіду по парті.

Запитання до учнів:

— Які почуття від побажань ви відчули?

2) Вправа «Дзеркало». (Продовження роботи в парах.)

Учні виписують у два стовпчики ті якості, що їм подобаються в собі та в сусіда по парті. Після закінчення роботи учні за бажанням показують результати сусіду.

Запитання до учнів:

— Що спільного у ваших двох стовпчиках?

— Які відмінності?

— Які якості сусіда ви обов’язково будете розвивати у собі?

— Чи можуть відмінності заважати добрим стосункам?

5.2. «Конкурс ораторів».

Конкурс на краще тлумачення народного прислів’я. У кожного оратора є 1 хв на промову.

 Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе.

 Чого собі не зичиш, і другому не бажай.

 Коли тебе шанують добрі люди, шануйся і сам.

5.3. Відповіді на проблемні запитання.

5.4. Метод «Намисто» А тепер візьміть намистинку в ліву долоню, стисніть її в кулачку,закрийте очі, прикладіть намистинку до серця й подумайте, який досвід кожен із вас візьме з собою з цього уроку. Нехай цей досвід допомагає вам у житті бути добрішими і терпиміше ставитись один до одного, допомагає знаходити щось добре і гарне, що є у душі кожної людини. Хто готовий, відкрийте очі. Намистинки ми зараз нанизаємо на одну загальну нитку і потім зв’яжемо її кінці. Подивіться, яке чудове намисто у нас вийшло. Які різні намистинки. Так і ми з вами всі різні. Але кожна намистинка пов’язана з іншими, і в той же час вона існує окремо. Так і людині деколи хочеться бути разом з усіма, а деколи хочеться побути на самоті. Подивіться, як намистинки щільно прилягають одна до одної, ніби вони дуже дружні між собою. Я хочу , щоб ви теж були згуртованими та дружними, щоб завжди проявляли взаєморозуміння і підтримку один одному. Тоді, я впевнена, що кожен день у вашому житті буде світлим та затишним.

  6. Підбиття підсумків уроку

1. Оцінювання. Висновки

  • 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

П.12, ст. 61 – 65.  Індивідуальні завдання

Теми для міні-проектів:

1. Ким ти бажаєш стати? Що для цього потрібно?

2. У чому полягає унікальність мого друга. (Виготовлення різнокольорових  промінчиків доброго і хорошого, що  є в душі у кожного із вас).

    3. Прийом «Одним словом» - Що сьогодні ви покладете у свій «Кошик    здоров'я»? Чому?

Учні  висловлюють свої враження від уроку.

4. Ритуал прощання

Вчитель: Памятайте, любі друзі, милі

               Як буде на душі, так буде і на тілі.

              Тому з хорошим дружіть

            Веселими, добрими й здоровими ростіть.

Діти беруться за руки та промовляють: Будьмо здорові, будьмо щасливі.

 

doc
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
2304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку