14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Конспект уроку з основ здоров'я для 5 класу на тему:"Безпека на дорозі. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги."

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров'я для 5 класу на тему:"Безпека на дорозі. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги."
Перегляд файлу

1

№ 3

Тема: Безпека на дорозі. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.

Очікувані результати: учень називає засоби безпеки пішохода; наводить види пішохідних переходів, дорожніх знаків, дорожньої розмітки; уміє визначати кількість смуг на дорозі за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки та «на око», переходити багатосмугову дорогу, дорогу з обмеженою оглядовістю; розуміє значення дотримання правил безпеки на дорозі.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: словесні, наочні.

Клас: 5 клас.

Література:

1. Воронцова Т. В., Пономаренко В. С. Основи здоров’я: Підручник для 5-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Алатон, 2005. – 176 с.

 3. Власенко Л. В. Основи здоров’я. 5 клас. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 112 с.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

 1. Дати визначення поняттю безпеки.

Безпека – це коли не існує загрози твоєму життю і здоров’ю.

 2. Що таке небезпека. Основні небезпеки для людини.

Небезпека виникає тоді коли з’являється загроза твоєму життю чи здоров’ю.

 3. Основні типи небезпек.

  Інформаційний блок.

Небезпеки поділяються на два типи:

1. Природні – незалежні для людини:

 - повені;

 - землетруси;

 - урагани;

 - цунамі;

 - виверження вулканів;

 - обвали;

 - зсуви;

 - обледеніння.

2. Залежні від людини.

Небезпека з особистою участю людини називається антропогенною:

- напад;

- пограбування;

- шкідливі звички.

- аварії.

 4. Назвіть формулу безпеки.

Формула безпеки: передбачати, уникати, діяти.

 5. Вкажіть служби захисту населення.

Хай добре знає донька й син – пожежний номер 101.

102 – міліція спішить, щоб вас швиденько захистить.

Набрав 103 і на підмогу вже мчить медична допомога.

Натисни 104 зразу, коли відчуєш запах газу.

 6. Вкажіть дії людини при виникненні різних небезпечних ситуацій.

Алгоритм дій при небезпеці:

- не панікувати,

- оцінити ситуацію та свої можливості, якщо ситуація загрожує жит­тю, діяти негайно;

 - скласти план дій, якщо сам упораєшся із ситуацією;

- вчасно звернутися за допомогою до рятувальних служб, родичів, су­сідів, випадкових перехожих;

- стисло повідомити, що сталося;

- надати першу допомогу собі чи потерпілому.

Під час пожежі: повідомити батькам, сусідам; подзвонити за номером 101 та повідомити – адресу, місце пожежі, свій телефон, прізвище, у якій кварти­рі ви перебуваєте.

Під час витоку газу: повідомити батькам, сусідам; подзвонити за номером аварійної газової служби, якщо є потерпілі – викликати «швидку допомогу» за номером 103,104; якщо сталося пожежа – 101.

Під час нападу: гукати перехожих; повідомити за телефоном 102; кричати «пожежа», аби на вас звернули увагу; телефонувати батькам, сусідам.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 Актуалізація опорних знань

Біжать чотири брати

І один одного не можуть наздогнати.

(Колеса)

Як переходиш вулицю, 

- То завжди зупинись,

І перш за все з увагою

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема,

Трикольорові очі

Я маю недарма...

(Світлофор)

Маленькі будиночки містом біжать,

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.

(Автобус, трамвай, тролейбус)

Тримаюсь лише на ходу,

А як зупиниш – упаду.

(Велосипед)

Підморгне зеленим оком - ми йдемо,

Підморгне червоним – стоїмо...

(Світлофор)

З рогами, а не коза,

Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль,

З дзвоником, а не двері.

(Велосипед)

Полотно, а не доріжка, Кінь біжить сороконіжка.

(Поїзд)

Запам'ятай!

1. Переходити дорогу на зупинці небезпечно.

2. Якщо необхідно обійти автобус спереду, відступи п'ять великих кроків і, перш ніж вийти з-за автобуса, зупинись і оглянь вулицю зліва і справа.

3. Якщо необхідно обійти автобус ззаду, то, перш ніж вийти з-за транспорту, зупинись і ог­лянь вулицю справа і зліва.

 

Дороги які мають більше ніж дві смуги називаються багатосмуговими.

 

Правила пішоходів:

- переходимо вулицю на пішохідних переходах (наземних, підземних, надземних);

- якщо користуємось регульованим переходом, то керуємося сигналами світлофора або регулювальника;

- якщо перехід нерегульований, то слід переконатися, що транспорту по­близу немає або він зупинився;

- переходячи вулицю, дивимося спочатку ліворуч, а дійшовши до сере­дини дороги, - праворуч;

- автобус і тролейбус обходимо попереду;

- трамвай обходимо позаду;

- ніколи не вибігаємо на проїзну частину дороги й не влаштовуємо на ній ігор.

 

IV. Закріплення знань

Кросворд «Секрети багатосмугової дороги»

 

Питання до кросворду:

1. Талон – сплата за проїзд.

2. Тварина на дорозі, що вказує на безпечний перехід. (зебра)

3. Всяк по ній кудись спішить, а вона лягла – й лежить. (дорога)

4. Широка дорога для швидкісного руху автомобільного транспорту. (магістраль)

5. Синонім «дороги». (траса)

6. Безпечне місце для пішоходів. (тротуар)

7. По вулицях хатинки маленькі біжать, щоднини пасажири у тих хат­ках сидять. (транспорт)

8. Елемент дороги, поздовжня лінія, яка розділяє суміжні проїжджі час­тини. (смуга)

9. За містом завжди біля проїжджої частини. (узбіччя)

10. Шлях, який проходить автомобіль після натиску на гальма. (гальмовий)

11. Наземні, підземні, надземні безпечні місця. (переходи)

12. Має хто три різних ока, та ще дивиться звисока. Ними він весь час моргає, що за звір, хто відгадає? (світлофор)

13. Це те, заради чого треба виконувати правила дорожнього руху. (безпека)

 

V. Домашнє завдання.

 Вивч. §-3

 

V. Підсумок уроку.

Правила дорожні знаю,

Їх виконую завжди.

Знаки на ходу читаю,

Щоб не трапилось біди.

В школу свій маршрут долаю,

Шлях, що вдало вибрав я.

Він безпечний, я це знаю,

Знає це й моя сім'я.

І дорогу переходжу

Тільки там, де перехід.

І на все я час знаходжу,

На навчання і похід.

Основне – це дисципліна,

І тоді біда мине. 

Знати треба неодмінно,

Що життя – це головне.

 

 

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку