8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Конспект уроку з основ здоров'я для 5 класу на тему: "Уміння вчитися. Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації навчання."

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров'я для 5 класу на тему: "Уміння вчитися. Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації навчання."
Перегляд файлу

№ 6

Дата: _____________

Тема: Уміння вчитися. Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації навчання.

Очікувані результати: учень усвідомлює чому треба працювати над розвитком   здібностей; розпізнає ознаки правильно і неправильно облаштованого робочого місця; вміє складати розпорядок  дня;

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: словесні, наочні.

Клас: 5 клас.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

Бесіда за питаннями:

 1. Правила користування громадським транспортом.

 2. Травмувальні фактори в середині автомобіля.

 3. Правила поведінки пасажира під час руху.

 4. Поведінка пасажира при ДТП.

 

ІІІ. Домашнє завдання.

 Вивч. § 7

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

 Обговорення притчі.

У Біблії переказано чимало притч Ісуса. Одна з них пояснює, як люди мають розпоряджатися тим, що вони отримали від Бога – своїми здібностями й обдаруваннями.

Вона розповідає про господаря, який, вирушаючи у воєнний похід, роздав срібні монети (таланти) своїм робітникам. Кожен от­римав різні суми: один – п'ять талантів, другий – два, а третій – один. Господар звелів кожному використати гроші для справи.

Повернувшись з походу, він покликав робітників до себе, щоб дізнатися, як вони розпорядилися грошима. Перший і другий ска­зали, що вигідно вклали їх і примножили його багатство удвічі. За це вони отримали винагороду. А третій робітник чи то побоявся ри­зикувати, чи то полінувався. Коли він отримав талант, то закопав його в землю, а відтак викопав і приніс, щоб повернути господарю.

Тоді чоловік сказав присутнім: «Заберіть у нього монету й віддайте тому, в кого їх десять».

«Пане, - зауважили йому. – Це несправедливо, він уже має десять монет».

- «А я кажу вам, що тому, хто має, буде додано ще. А від того, хто не має, забереться геть усе».

Опрацювання параграфа підручника с. _______

Ми мабуть, не раз помічали, що хтось має хист до математики, хтось із легкістю вивчає іноземні мови, а про когось кажуть, що він чи вона народилися з пензлем у руках, з лижами на ногах і подібне. Це чудово! Уявіть, що було б, якби всі люди мали здібності, напри­клад, лише до математики. Хто б тоді грав на скрипці, писав вірші, виховував дітей? Чи насолоджувалися б ми цікавими фільмами, чарівною музикою, живописом?

Від чого залежать здібності? Відомо, що ліва півкуля головного мозку відповідає за операції з літерами і числами, тобто за наше уміння читати, обчислювати і логічно мислити. її умовно можна на­звати мислителем. А права півкуля відповідальна за уяву, здатність орієнтуватися в просторі, розпізнавати складні об'єкти (в тому числі й людські обличчя). Її можна назвати митцем.

Хочеш дізнатися, до чого маєш вроджені нахили? Пропонуємо експеримент, який допоможе з'ясувати, яка з півкуль головного мозку в тебе активніша. Вправи виконуй швидко, не задумуючись.

 

Як подружитися з предметом?

Не дивно, якщо ти добре навчаєшся з твого улюбленого предме­та. А як подружитися, наприклад, з математикою, коли ти найсправжнісінький митець і не маєш, на твою думку, здібностей до неї? Насправді все не так безнадійно. Адже шкільну програму роз­роблено не для геніїв. Для її засвоєння достатньо звичайних здібно­стей. І ти їх маєш, просто не здогадуєшся про це. Треба тільки по­старатися і прислухатися до такої поради: «Цікався предметом, до­ки він не зацікавить тебе».

Якщо чогось не зрозумів, звернися за додатковими поясненнями до вчителя, друга, батьків. Почитай дитячу енциклопедію з цього предмета. Зазвичай той самий матеріал там викладено дохідливіше, з багатьма ілюстраціями. Пошукай додаткову інформацію в інших книгах, Інтернеті.

«Для чого це мені? – спитає хтось. – Я хочу стати зіркою ес­тради. Математика мені не знадобиться».

Але це не так. Математика на рівні шкільної програми потрібна й співакові. Зваж також, що математика навчає не лише обчислю­вати, а й логічно мислити, наводити чіткі аргументи, пояснювати свою думку. Без таких умінь у житті не обійтися.

Наведений приклад свідчить про користь вивчення математики. Та в школі вивчають і багато інших дисциплін. Усі вони потрібні кожному, незалежно від його уподобань і майбутньої професії.

 

V. Закріплення знань.

Експеримент, який допоможе з'ясувати, яка з півкуль головного мозку в тебе активніша. Вправи виконуй швидко, не задумуючись.

1- Поплескай в долоні. Яка долоня зверху – права чи ліва?

 2. Схрести руки на грудях. Яка рука зверху – права чи ліва?

3. Переплети пальці рук. Який палець зверху – правий чи лівий?

4. Витягни вперед руку і наведи вказівний палець на будь-який предмет. Потім по черзі закри­вай одне і друге око. При закритті якого ока – пра­вого чи лівого – ти помічаєш, що палець пе­реміщується відносно предмета?

 

Якщо в усіх випадках отримано відповідь «права», то провідною в тебе є ліва півкуля, і ти – яскравий мислитель, а якщо «ліва» - отже, маєш художню, творчу натуру. Але таке трапляється ду­же рідко. Найчастіше виходять різні комбінації, які свідчать про широкий спектр твоїх здібностей і можливостей.

 

 

Тест «Упевненість у собі»

Інструкція. На запропоновані нижче запитання дайте відповідь або «так», або «ні».

1. Часто Ви відчуваєте раптову втому, хоча, по суті, не перевтом­лювалися?

2. Трапляється з Вами, що Ви раптом почуваєтеся невпевнено – замкнули за собою двері або ні?

3. Часто Ви засмучуєтеся без певної причини?

4. Байдуже Вам, коли, перебуваючи в театрі, Ви сидите у середи­ні ряду?

5. Важко Вам налаштуватися на чийсь несподіваний візит?

6. Трапляється таке, що Ви лякаєтеся перед тим, як дзвонить те­лефон?

7. Часто Вам сняться сни?

8. Швидко Ви приймаєте рішення?

9. Неприємно Вам, якщо Ви виявляєте на своєму одязі пляму і до­водиться у такому вигляді куди-небудь йти?

10. Полюбляєте Ви знайомитися?

11. Трапляється з Вами таке, що перед поїздкою у відпустку Ви рап­том хочете відмовитися від неї?

12. Прокидаєтеся Ви вночі з відчуттям сильного голоду?

13. Хочеться Вам інколи залишитися наодинці з собою?

14. Якщо Ви завітали в ресторан один (одна), чи сідаєте Ви за сто­лик, за яким сидять відвідувачі, хоча є вільний стіл?

15. Керуєтеся Ви в своїх учинках здебільшого тим, що очікують від Вас інші?

Обробка отриманих результатів

За відповідь «так» на питання 1, 2, 3, 4, 5, 6, 11, 12, 15 і за від­повідь «ні» на питання 7, 8, 9, 10, 13, 14 випробуваний отримує 1 бал.

0 балів свідчить про високу самовпевненість. Хоча можна при­пустити, що людина була не зовсім відвертою у своїх відповідях.

1-4 бали отримують люди, які не здійснюють необачних вчин­ків. Деяка частка самовпевненості є доказом гнучкості психіки.

5-8 балів свідчать про те, що у людини очевидною є потре­ба почуватися впевнено. Інші завжди можуть покластися на цих людей.

9-12 балів набирають люди з потребою бути впевненим у собі настільки, що часто їм загрожує небезпека частенько бачити речі не такими, які вони є насправді, а такими, як це відповідає їх уяв­ленням.

13-15 балів свідчать про страх перед непередбаченими ситуаці­ями. Ці люди постійно відчувають якісь сумніви, побоювання. По­треба стійкості, стабільності цілком зрозуміла, але коли ця потреба виростає до таких «розмірів», та щонайменша зміна обставин руй­нує відчуття впевненості в собі. Якщо довести цю думку до логічно­го кінця, то йдеться про відмову від розвитку власної особистості.

 

V. Підсумок уроку.

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку