Конспект уроку з основ здоров'я для 5 класу на тему: "Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Виконання домашніх завдань. Облаштування робочого місця."

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров'я для 5 класу на тему: "Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Виконання домашніх завдань. Облаштування робочого місця."
Перегляд файлу

№ 7

Тема: Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Виконання домашніх завдань. Облаштування робочого місця.

Мета: навчальна: відпрацювати навички планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя;

розвиваюча: розвивати вміння раціонального розподілу часу;

виховна: виховувати свідоме ставлення до свого життя і здоров'я.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: словесні, наочні.

Клас: 5 клас.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Бесіда за питаннями:

1. Навіщо потрібне «уміння навчатися»?

2. Які умови успішного навчання ви знаєте?

3. Чи потрібно розвивати здібності?

4. Як подружитися з навчальним предметом?

 

Цікаві факти:

Самооцінка – це те, як людина ставиться до себе й оцінює себе у різних сферах життя (навчанні, спорті, стосунках).

Однак, низька самооцінка у дитинстві – це не вирок. На щастя, історія знає безліч випадків, коли люди досягали визначних результа­тів, попри те (а може й завдяки тому), що їхні здібності недооцінили. Так, Альберта Ейнштейна – геніального фізика, засновника теорії від­носності – у дитинстві вважали тугодумом. Викладач фізики (!) казав йому: «З вас, Ейнштейне, нічого путнього не вийде». У вищому техніч­ному училищі його мали за старанного, але не здібного студента. Автора періодичної системи елементів Дмитра Менделєєва у дитинстві драж­нили «великим хіміком» через його погані успіхи з цього предмета, а майбутній видатний математик Лобачевський отримував двійки з мате­матики. Геніального співака Федора Шаляпіна в юності не прийняли до хору. Замість нього узяли майбутнього письменника Максима Горького, якого, до речі, не зарахували на літературний факультет Казанського університету.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Обговорення притчі.

Притча «Цінність часу»

          Один бізнесмен накопичив великий капітал — 3 мільйони доларів. Він вирішив, що візьме собі рік відпустки, щоб удосталь відпочити. Але не встиг прийняти це рі­шення, як його відвідав Янгол Смерті. Бізнесмен дуже злякався і вирішив відкупи­тися. «Продай мені три тижні життя, і я віддам тобі мільйон», — запропонував він. Але Янгол Смерті відмовив. «Гаразд, продай тільки 1 день, і я віддам усе, що маю». Янгол відмовив. Тоді чоловік запитав, чи може Янгол Смерті дати йому кілька хвилин, щоб написати прощального листа. Янгол погодився. Бізнесмен написав: «Правильно використовуйте час, який вам відведено для життя. Я не зміг купити навіть години за 3 мільйони доларів. Перевірте, чи все, що вас зараз оточує, справді має  цінність».

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

Опрацювання параграфа підручника (с.  )

Як знешкодити крадіїв часу

Секунда за секундою, хвилина за хвилиною, година за годиною спливає час... А куди він спливає, залежить від тебе. Прочитав цікаву книжку, навчився танцювати або чистити картоплю – час витрачено на добру справу, він залишиться у твоїй голові, руках, серці. А просидів біля телевізора, цілий день грав у комп'ютерні ігри, то потім дивуєшся: куди ж подівся час? І не можеш пригада­ти, бо його було змарновано, викрадено з твого життя.

Що ж це за крадії часу? Це справи, які не приносять людині ко­ристі. А що може зрівнятися з небезпекою змарнованого життя? Щоб знешкодити крадіїв часу, треба навчитися відрізняти їх від ко­рисних справ.

 

Які з цих занять можна назвати крадіями часу:

1) допомога батькам;

2) паління;

3) рухливі ігри;

4) прибирання;

5) тривалі розмови по телефону;

6) комп'ютерні ігри або телевізор більш як дві годи­ни;

7) виконання домашніх завдань;

8) переміряння маминого одягу;

9) гортання журналів мод?

 

Розглянь мал. 33 і назви вісьмох дітей, які марну­ють свій час.

1. Хто з них шкодить своєму здоров'ю?

2. Що вони могли б зробити корисного?

 

Бесіда

Кожен має свій життєвий ритм. Фізична й розумова активність припадає на 10-13 та 15-18 години.

Режим дня – правильне чергування праці та відпочинку. Режим дня ре­гулює спосіб життя, що сприяє вихованню почуття відповідальності й дисци­плінованості, допомагає зберігати здоров'я. Завдяки встановленому режиму організм нормально навантажений, затрачені сили швидше й повніше віднов­люються. Орієнтовний розподіл часу за видами діяльності відповідно до віку: на виконання домашніх завдань – 2,5 год; тривалість сну - 9-10 год; прогу­лянка - 2-2,5 год; робота по господарству - 1 год.

Сон - найголовніший вид відпочинку, активний процес гальмування клі­тин кори головного мозку. Лягайте спати не пізніше 22-23 год, із відкритою кватиркою.

Останнім часом пропагується короткий сон у другій половині дня або ввечері, який сприяє підвищенню працездатності. Міні-сон – це релаксація чи розслаблення в денний час, або дрімота (15 хв).

 

Опрацювання параграфа підручника (с.  )

Ти можеш не повірити, але охайне і правильно облаштоване ро­боче місце допомагає швидше зробити уроки.

Прочитайте наведені нижче твердження. Поясніть, чому ви з ним погоджуєтесь або не погоджуєтесь.

1. Найзручніше вчити уроки, обклавшись на ліжку подушками.

2. Найкраще вчити уроки на кухні, де можна спита­ти щось у мами.

3. Найзручніше вчити уроки в окремій кімнаті за ро­бочим столом.

4. Якщо хтось пише правою рукою, світло на стіл має падати справа.

5. Найкраще сидіти на стільці, підклавши ногу під себе або закинувши ногу за ногу.

6. Найкраще сидіти, спершись спиною на спинку стільця, поставивши ноги на підлогу.

7. На робочому столі має панувати «художній без­лад».

8. З робочого столу слід прибрати все зайве.

9. Можна вчити уроки, увімкнувши мультики.

 

V. Закріплення знань.

 Обговорення притчі.

Притча про професора

Професор філософії, стоячи перед своєю аудиторією, взяв п’ятилітрову скляну банку і наповнив її камінням, кожний не менше трьох сантиметрів в діаметрі.

В кінці запитав студентів, чи повна банка? 

Відповіли: так, повна.

Тоді відкрив банку горошку і висипав їх у велику банку, трішки потрусив нею. Звичайно, що горошок зайняв вільне місце між камінням.

Ще раз професор запитав студентів, чи повна банка?

Відповіли: так, вона повна.

Тоді він взяв коробку, наповнену піском, і насипав його в банку. Звичайно, пісок зайняв повністю існуюче вільне місце і все закрив.

Ще раз професор запитав студентів, чи повна банка?

Відповіли: так, і на цей раз однозначно, вона повна.

Тоді з-під столу він витягнув велику чашку чаю і вилив його у банку до останньої краплини, розмочуючи пісок.

Студенти сміялись.

А зараз я хочу, щоб ви зрозуміли, що банка – це ваше життя. Каміння – це найважливіші речі у вашому житті: сім’я, здоров’я, друзі, свої  діти – все те, що необхідно, щоб ваше життя все-таки залишалось повним навіть в тому випадку, якщо все інше загубиться, втратиться. Горошок – це речі, котрі особисто для вас стали важливими: робота, дім, автомобіль. Пісок – це все решта, дрібниці.

Якщо спочатку наповнити банку піском, не залишиться місця, де міг би розміститись горошок і каміння. І так же у вашому житті, якщо витрачати весь час і всю енергію на дрібниці, не залишиться місця для важливіших речей. Займайтесь тим, що  приносить вам щастя: грайте з вашими дітьми, приділяйте час вашим чоловікам і дружинам, зустрічайтесь з друзями. Завжди буде час, щоб попрацювати, зайнятись прибиранням дому, підремонтувати і помити автомобіль. Займайтесь, насамперед, камінням, тобто найважливішими речами у житті; визначіть свої пріоритети: решта – це тільки пісок.

Тоді студентка підняла руку і запитала професора, яке значення має чай?

Професор  посміхнувся.

- Я радий, що ви запитали мене про це. Я це зробив, щоб доказати вам, що, як би не було ваше життя зайняте, завжди знайдеться місце  для пари чашечок чаю.

 

        Запитання для роздумів:

1. Напишіть, будь ласка, по три речі (мінімум), котрі Ви відносите до каміння у своєму житті, до  горошинок, піску.

2. Подумайте, чи вдало Ви використовуєте свій час?

3. На що Ви витрачаєте у своєму житті найбільше часу?

 

VІ. Підсумок уроку.

 

VІІ. Домашнє завдання.

 Вивч. § 8-9

 Письм. Скласти власний розподіл часу протягом дня.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
4862
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку