2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Конспект уроку основ здоров’я для 6 класу на тему "Як зробити внесок у боротьбу з ВІЛ/СНІДом"

Про матеріал

Розробка уроку-тренінгу з основ здоров'я для учнів 6 класу на тему "Як зробити внесок у боротьбу з ВІЛ/СНІДом". Мета: поглибити знання учнів про ВІЛ і СНІД, мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі; формувати усвідомлення того, що тільки власний досвід життя, поведінка та вчинки гарантують запобігання ризику інфікування ВІЛ; розвивати вміння працювати в малих групах, комунікативні навички, творче мислення; розвивати життєві навички, спрямовані на заохочення вести здоровий спосіб життя; виховувати толерантне ставлення до ВІЛ–інфікованих, відповідальне ставлення до власного здоров'я та життя.

Перегляд файлу

Основи здоровя 6 клас

Урок №

Дата:

Тема: ЯК ЗРОБИТИ ВНЕСОК У БОРОТЬБУ З ВІЛ/СНІДом

Мета: поглибити знання  учнів про ВІЛ і СНІД, мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі; формувати усвідомлення того, що тільки власний досвід життя, поведінка та вчинки гарантують запобігання ризику інфікування ВІЛ;  розвивати  вміння працювати в малих групах, комунікативні навички, творче мислення; розвивати життєві навички, спрямовані на заохочення вести здоровий спосіб життя; виховувати толерантне ставлення до ВІЛ–інфікованих, відповідальне ставлення до власного здоров’я та життя

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

  •  розкрити значення термінів ВІЛ і СНІД;
  •  навести приклади ситуацій, в яких існує ризик зараження ВІЛ, та ситуацій, в яких ризику ВІЛ-­інфікування немає;
  •  пояснити необхідність толерантного ставлення до ВІЛ-­позитивних людей;
  •  продемонструвати вміння поширювати правдиву інформацію  про ВІЛ і СНІД.

Обладнання і матеріали: підручники, мультимедійна презентація,  правила роботи на уроці, малюнок для вправи «Очікування», картки з ситуативними завданнями, картки для рольової гри, червоні стрічки

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма проведення: урок-тренінг

Хід уроку

І. Вступна частина

1) Привітання

Смайл «Радість» (слайд № 1)

-  Добрий день, дорогі діти! Рада вітати вас на уроці основ здоров’я!

2) Оголошення теми, мети і завдань тренінгу

 Ми продовжуємо з вами вчитись здоров’ю, тема нашого уроку «Як зробити внесок у боротьбу з ВІЛ/СНІДом». (слайд 2)

Наприкінці уроку ви  маєте уміти: (слайд 3)

  •  розкривати значення термінів ВІЛ і СНІД;
  •  наводити приклади ситуацій, в яких існує ризик зараження ВІЛ, та ситуацій, в яких ризику ВІЛ-­інфікування немає;
  •  пояснювати необхідність толерантного ставлення до ВІЛ-­позитивних людей;
  •  демонструвати вміння поширювати правдиву інформацію  про ВІЛ і СНІД.

3) Очікування від тренінгу

Мета: з’ясувати очікування учнів щодо уроку-тренінгу, визначити питання, на які доцільно звернути увагу в процесі роботи з учнями.

На окремих аркушах паперу (у вигляді конвертів) учні пишуть чого саме вони очікують від тренінгу. Зачитавши свій напис, прикріплюють конверт на плакат із зображенням почтової скриньки.

4) Правила роботи на уроці (на дошці, зачитує учень)

- Активність.

- Уважність.

- Допомагаємо один одному.

- Працюємо разом.

- Цінуємо час.

- Правило піднятої руки.

- Говоримо по черзі.

ІІ. Основна частина

  1. Давайте пригадаємо, що означають терміни ВІЛ і СНІД (робота 2-х учнів біля дошки).
  2. Об’єднайтесь у 3 групи (різнокольорові папірці) і пригадайте матеріал, який вивчали у 5­му класі (підручник с.102-104):

група 1: як ВІЛ передається;

група 2: як ВІЛ не передається;

група 3: як ВІЛ руйнує організм людини.

Відповіді груп.

Учні повертаються у коло.

  1. Рольова гра «Імунна система» (слайд 4)

Щоб краще зрозуміти, як ВІЛ руйнує організм людини ми пограємо у гру «Імунна система».

      Ролі: Організм людини, Клітини імунної системи, Грип, Пневмонія, ВІЛ.

      Організм людини стає в центрі.

      Автор. Кожен із нас має імунну систему, яка надійно захищає наш організм від багатьох інфекцій.

      Клітини імунної системи утворюють коло навколо організму.

      Автор. Коли імунітет сильний він легко долає більшість інфекцій. Ось, наприклад, що відбувається під час атаки грипу або пневмонії.

      «Грип» та «Пневмонія» намагаються прорватися крізь коло клітин імунної системи, та це їм не вдається.

      Автор. Організм людини надійно захищений імунною системою. Якщо вірус грипу потрапляє туди, імунна система легко долає цей вірус.

      «Грип» відходить.

      Підходить «ВІЛ» до однієї з «Клітини імунної системи» і дає їй картки із написом «ВІЛ».

      Автор. Але нещодавно з’явився вірус, який називається «ВІЛ». Він має секретну зброю проти клітин імунної системи.

      «Клітина імунної системи», яка взяла картки, починає передавати їх іншим клітинам і вони також перетворюються на «ВІЛ».

 Автор. ВІЛ убиває клітини імунітету і використовує їх для розмноження. Коли імунна система повністю зруйнована, починається СНІД — кінцева стадія ВІЛ-інфекції.

      «Організм людини» оточують «Грип» і «Пневмонія».

      Автор. На цій стадії людина стає дуже уразливою для будь-яких інфекцій і злоякісних пухлин. Хвора на СНІД  людина слабшає і через кілька місяців помирає.

      «Організм людини» повільно опускається до підлоги.

  1. Міні­-лекція «Як уберегтися від інфікування ВІЛ»

Інформаційне повідомлення вчителя.

Для подолання епідемії ВІЛ/СНІДу важливо об’єднати зусилля держави, 

громадських організацій та кожної окремої людини. Держава забезпечує контроль

донорської крові та стерильність у лікарнях, здійснює безкоштовне тестування на ВІЛ

інфекцію. Десятки тисяч ВІЛ-позитивних людей отримують лікування, яке подовжує

їхнє життя. Вагітні жінки мають доступ до лікування, що збільшує шанс народження

здорової дитини. Однак подолати епідемію можна тільки тоді, коли кожен сам

відповідатиме за своє життя і здоров’я. Хоча ризик зараження у вашему віці

мінімальний, іноді діти ризикують, граючись у «кровне братання», роблячи пірсинг чи

татуаж нестерильними інструментами, бавлячись використаними голками і шприцами. Тому для захисту від ВІЛ необхідно: (слайди 5-8)

  • Уникати контактів з кров’ю інших людей, наприклад, слід запитувати про стерильність інструментів у лікарні.
  • Не вживати алкоголю і наркотиків (вони знижують здатність людини приймати виважені рішення, у стані сп’яніння вона може поводитися необачно, наприклад, погодитися сісти в машину до незнайомця і стати жертвою сексуального насилля)
  • Набувати життєвих навичок, які зменшують уразливість в умовах епідемії ВІЛ/СНІДу
  • Уникати небезпечних компаній і ситуацій.

 

  1. Обговорення міфів про ВІЛ і СНІД.

Учні об’єднуються у 5 груп (папірці з цифрами від 1 до 5), спростовують міфи про ВІЛ і СНІД (підручник с.104).

1 група -  Міф. СНІД — це хвороба африканців. Нас вона не стосується.

Факт. Останнім часом ВІЛ-інфекція набагато швидше поширюється у Східній Європі, зокрема в Україні, ніж на африканському континенті.

2 група - Міф. Це мене не стосується, тому що всі мої рідні і друзі здорові.

Факт. Ніхто не може бути впевненим у цьому. Адже ВІЛ не має специфічних симптомів, наприклад, висипки, яку можна побачити. Він не проявляється одразу болем чи високою температурою, як, скажімо, грип. Людина може багато років жити з ВІЛ і навіть не здогадуватися про це.

3 група - Міф. Не можна пускати ВІЛ-інфікованих дітей до школи. Вони можуть заразити інших школярів.

Факт. За більш як 30 років існування епідемії не зареєстровано жодного випадку зараження дитини дитиною. ВІЛ має дуже обмежені шляхи передання. Він НЕ передається побутовим шляхом — через повітря, предмети, їжу, одяг.

4 група - Міф. ВІЛ передається через кров, отже, можна заразитися від укусу комара.

Факт. ВІЛ справді передається через кров, але комарі та інші кровососи його не передають. Коли комар жалить людину, він вприскує у неї свою слину, а не кров попередньої жертви. Збудники деяких хвороб, наприклад малярії, здатні розмножуватися в слині комах, але ВІЛ — ні.

5 група - Міф. ВІЛ-інфікованим дітям не можна відвідувати басейн. Адже вони можуть отримати травму, і їхня кров потрапить у воду.

Факт. Якщо інфікована кров потрапить у басейн, вона вмить розчиниться, і концентрація ВІЛ стане надто малою для зараження.

Учні повертаються у коло.

  1. Оцінка ризику ВІЛ­-інфікування 

Робота в парах.

На дошці картки з написами: «Ризик високий» (значний контакт з кров’ю), «Ризик низький» (існує можливість незначного контакту з кров’ю), «Ризику немає» (немає контакту з кров’ю).

     Учні отримують картки із ситуаціями, читають, що там написано, оцінюють ризик і прикріплюють під відповідною карткою (ризик високий, ризик низький або ризику немає). Учитель виправляє помилки, пояснюючи те, що учням незрозуміло.

Картки:

  1. Спільно користуватися шприцами або голками для ін’єкцій.
  2. Їздити у переповненому транспорті.
  3. Робити пірсинг (проколювати вуха, брови, язик, ніс) у домашніх умовах.
  4. Зупиняти носову кровотечу без рукавичок.
  5. Плавати в озері, басейні.
  6. Ходити до школи, спілкуватися з ВІЛ-інфікованими.
  7. Обнімати ВІЛ-інфікованого друга.
  8. Гратись у «кровне братання».
  9. Користуватися фонтанчиком для пиття.

10)Обідати в шкільній їдальні.

     11) Користуватися чужою бритвою.

     12) Спільно користуватися туалетом.

6) Підтримка людей, які живуть з ВІЛ (слайд 9)

Слово вчителя. За оцінками експертів, нині в Україні близько 400 тисяч людей живуть з ВІЛ, з них понад 10 тисяч – діти. Ви можете навіть не здогадуватись про те, що на вулиці, у транспорті, інших громадських місцях зустрічаєтесь з людьми, які мають ВІЛ. Це абсолютно безпечно, адже ВІЛ не передається через повітря, їжу, воду або предмети. Але дехто не знає цього і тому негативно ставиться до людей з ВІЛ.

  • Як почуває себе ВІЛ-інфікована людина, до якої негативно ставляться оточуючі? (слайд 10)

Так, це приносить їм багато страждань. На відміну від інших людей, ви отримуєте знання з цієї проблеми і можемо розповідати про ВІЛ і СНІД братам, сестрам, батькам і навіть бабусям і дідусям.

  • Як треба ставитись до ВІЛ-інфікованих людей?

Так, ми повинні проявляти максимум співчуття і милосердя до людей хворих на СНІД. Людство вже пройшло шлях від страху і бажання ізолювати хворих та інфікованих ВІЛ до розуміння, що ці люди потребують допомоги і підтримки. То ж будьмо доброзичливими до тих, хто зазнав удару смертельного вірусу.

Пам'ятайте: «Уміння бути великодуш­ним — ознака високої культури».

Я хочу вам подарувати червоні стрічки (слайд 11), які сьогодні у всьому світі символізують:

  •  усвідомлення серйозності ВІЛ/СНІДу;
  •  надію на те, що буде знайдено вакцину від ВІЛ і ліки від СНІДу;
  •  солідарність із людьми, які живуть з ВІЛ, їхніми близькими, рідними і друзями;
  •  пам’ять про мільйони людей, життя яких забрала ця недуга;
  •  протест проти дискримінації та суспільної ізоляції людей, що живуть з ВІЛ.

Що більше людей носитимуть червону стрічку, то гучніше лунатимуть голоси тих, хто вимагає  уваги до цієї проблеми і до людей, що живуть з ВІЛ.

Назвіть дату  Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом (1 грудня) (слайд 12)

  • Чи можемо ми сказати, що проблема ВІЛ/СНІД нас не стосується?

Так, ця проблема — це проблема кожного! (слайд 13) Ніхто не застрахований від зараження ВІЛ.  Але люди кажуть: "Береженого – Бог береже”. Тому здоровий спосіб життя, дотримання гігієнічних і морально-етичних норм поведінки є першою і основною гарантією від зараження цією хворобою.

  • А хто відповідає за спосіб вашого життя? За ваше майбутнє?

Висновки, які ви зробите особисто для себе, — це ваше майбутнє: успішне, довге, блискуче, чи коротке та непримітне...

Ми не повинні бути байдужими до власного життя та життя інших людей.

ІІІ. Заключна частина (5 хв.)

  1. Підбиття підсумків

Продовжити фразу: «Я можу розказати рідним (друзям) про ВІЛ і СНІД…» (слайд 14)

  1. Зворотній зв'язок

Повернімось до наших очікувань.

  • Чи справдились очікування, які були у вас на початку заняття?
  • Чи отримали ви знання, які можуть вас захистити від ВІЛ/СНІДУ?

Якщо так, то перенесіть ваш лист у сумку поштаря.

3) Завершення тренінгу

 Вправа «Імпульс»

Учасники стають у коло.

Починаючи з учителя, передають по колу потиск руки. «Я бажаю вам, щоб так як ви передавали один одному цей імпульс, ви передавали знання, отримані на цьому тренінгу своїм друзям, знайомим, близьким, і ніколи не хворіли».

   4) Домашнє завдання (слайд 15)

  Підручник, § 18.  Розробити плакат (постер) або пам’ятку (флаєр) про ВІЛ і СНІД.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.districtcounseling.com/wp-content/uploads/2015/01/86527756.jpg

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ратушна Раїса Дмитрівна
    Дякую! Гарний матеріал до уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
2687
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку