Конспект уроку "Письмо малої букви ц, складів, слів і речень з вивченими буквами""

Про матеріал
Конспект уроку дає можливість ознайомити учнів з малою, рукописною буквою ц. Формує вміння читати й писати склади та слова з буквою ц. Списувати надруковані речення; розвивати вміння розповідати за малюнком, виховувати інтерес до цирку.
Перегляд файлу

Тема. Письмо малої букви ц. Підготовчі графічні вправи. Письмо складів та слів із буквою ц.

Мета: ознайомити учнів з малою рукописною буквою ц: навчити писати її, формувати вміння читати й писати склади та слова з буквою ц. Удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою. Формувати компетентності спілкування державною мовою, соціальну компетентність; виховувати інтерес до цирку.

 

Обладнання:  малюнок із зображенням цирку, кульки зі складами, плакат для гри “Впізнай літеру”; контейнер з манною крупою, малюнки із зображенням артистів цирку, веселого та сумного клоуна.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Учні стають у два кола (зовнішнє та внутрішнє) один напроти одного і повторюють слова, виконуючи рухи.

-         Здрастуй, друже! (Потиснути руки).

-         Як ти тут? (Плеснути по правому плечу).

-         Де ти був? (Розвести руки в сторони).

-         Я чекав! (Скласти руки на грудях).

-         Ти прийшов!!! (Показати «клас»).

-         І я рад! (Обійняти один одного).

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вступна бесіда

-         Діти, ви любите цирк?

-         Хто з вас побував у цирку?

-         Вперше з’явився цирк у Римі

-         Слово “цирк” означає “круглий”

 

Гра «Розсипанка»

Загадка

 

Хоч і дві руки він має, шість м’ячів разом спіймає (жонглер)

- Жонглер це французьке слово, що означає “жартун”

- Пропоную вам спробувати себе в цій професії (перебираючи м’ячики, складіть слова з написаних на них складів)

 


 

 

 

 

 

Гра “Впізнай літери”

- Відгадайте загадку і дізнайтесь, хто з’явиться на нашій арені.

 

Він під куполом літає

У дітей над головою.

На канаті виступає,

Може вигнутись дугою (акробат)

 

- Так, це акробат

- Слово “акробат” також запозичене з французької мови.

- Акробати — виконавці складних гімнастичних трюків. Ось і ми виконаємо складний трюк (Букви у словах крутяться та обертаються врізнобіч. Спробуйте впізнати їх та прочитати слова)

 

ІII. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за сторінкою зошита

2. Аналіз елементів рукописної букви ц

     Визначення елементів букви ц

Буква «ц» нагадує букву «и». Рядкова буква ц («це») складається з трьох елементів: двох коротких прямих ліній, заокруглених внизу праворуч, і маленької петлі. Починаємо писати від верхньої рядкової лінії пряму вниз. Пишемо похилу паличку, яку біля нижньої рядкової  заокруглюємо праворуч і ведемо вгору до верхньої рядкової. Не відриваючи руки проводимо вниз знову пряму похилу, яку теж біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч. Закінчуємо цю лінію трошки вище нижньої рядкової, звідси починаємо писати вниз невеличку петельку.. Пишемо під рахунок: раз – і – два –і –три – і.

3.Письмо рядкової букви «ц». Письмо букви у повітрі, у контейнері з манною крупою, у робочих рядках зошита

Розімнемо пальчики  /По черзі торкатися столу тильним боком руки і долонею. Спочатку ліва рука торкається столу долонею, права рука – тильним боком. Потім –навпаки/

На сметані, на яйці

Тісто зробим на млинці.

Напече нам мама їх –

Гаряченьких та смачних.

Мама нам пече млинці

Солоденькі і смачні.

Встали ми сьогодні рано

І їмо їх зі сметаною.

4. Письмо складів і слів з рядковою буквою «ц»

Фізкультхвилинка

5. Написання змінених слів за зразком « один – багато»

6.Списування речення з друкованого шрифту

7. Вправа “Домалюй”

8. Вправа “Незвичайні приклади”

- Фокус-покус починай, склади швидко додавай (діти складають рівність і записують утворені слова у рядках)

9. Вправа “Виправ помилку”

- Послухайте і відгадайте загадку

 Він у цирку працює, гарний настрій всім дарує. Ти від нього не тікай, а зручнесенько сідай. Буде сміху повний міх, розвеселяє він усіх. (Клоун)

 

- Діти, клоуни на арені цирку роблять усе навпаки. Наступне завдання виконав клоун і трішки наплутав. Прочитайте речення і знайдіть у ньому помилку. (Слід поміняти слова “гірка” й “солодка”)

- Запишіть речення

 

V. Заключна частина

 

1. Відгадування ребуса

- Яку букву навчалися писати на уроці? У чому складність її написання?

- Які завдання були дуже складними? Як ви з ними впоралися?

 

2. Рефлексія

 

- Якщо вам було цікаво та весело — прикріпіть свою фішку біля веселого клоуна.

- Якщо на урочі вам було нецікаво — прикріпіть свою фішку біля сумного клоуна

 

 

 

docx
Додано
21 серпня 2023
Переглядів
516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку