4 клас. Урок 10
Тема. Плануємо діяльність Списки.
Мета: навчити розташовувати текст лінійно, у вигляді списку, розпізнавати види списків, формувати групу компетентностей: інформаційної, уміння вчитися, соціально-трудову, загальнокультурну, здоров’язберігаючу, закріпити правила поведінки в комп’ютерному класі; розвивати вміння аналізувати, співставляти, сприяти всебічному розвитку; виховувати інтерес до вивчення інформатики, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Microsoft Word 2000, сервіси learningapps, wordart.
Хід уроку
І. Організаційний етап
1) Привітання
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ти часу не гай,
Працювати починай.
2) Визначення емоційного стану
Один до одного повернулись,
Один одному посміхнулись.
3) Очікування
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
А я очікую, що сьогоднішній урок дійсно буде УРОКОМ з великої букви. Щоб він таким став учні повинні бути:
У – уважні
Р – розумні
О – охайні, організовані
К – кмітливими, культурними.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Прийом «Злови м’ячик»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Тема сьогоднішнього уроку допоможе визначити ребус.
(список)
Отож, чи зустрічали ви списки у своєму житті?
Де саме? Для чого вони нам? На сьогоднішньому уроці ми спробуємо навчитися створювати списки у текстовому редакторі Microsoft Word.
IV. Вивчення нового матеріалу
Важливу інформацію зручно подавати у вигляді списку.
Речення списку мають бути чіткі, короткі та зрозумілі. (Слайд 2)
Списками можуть подаватися переліки об’єктів, описи порядку дій тощо. (Слайд 5)
ЩОБ СТВОРИТИ СПИСОК:
ЩОБ ЗАВЕРШИТИ СПИСОК:
У текстовому процесорі Word 2007 можна створювати списки двох типів:
ВИДИ СПИСКІВ:
Порядковий номер абзацу в списку може задаватися числом (записаним арабськими або римськими цифрами), літерою алфавіту або числівником.
Існує кілька способів оформлення деякого фрагмента тексту у вигляді маркованого чи нумерованого списку.
І спосіб. Основний. Для початку введення списку слід розмістити курсор у потрібному місці документа і виконати Формат - Список – обираємо вид списку та вигляд маркерів чи нумерації та натискаємо ОК. У поточному місці документа з’явиться маркер або номер того виду списку.
Для вибору іншого виду маркера (зміни існуючого маркера) слід вибрати Формат - Список – обираємо вид списку та вигляд маркеру який ми хочемо змінити та натискаємо кнопку Изменить обираємо новий вигляд маркеру значком чи малюнком та натискаємо ОК. Після цього можна вводити перший елемент списку.
Для переведення тексту у другий пункт натискаємо Enter , а в багаторівневих списках для переведення в другий пункт натискаємо Enter, а в підпункт натискаємо перед текстом Tab+Enter.
ІІ спосіб. Перетворення на список. Якщо деякі абзаци тексту, введеного раніше, потрібно оформити як список, то слід виділити ці абзаци і вибрати на Стрічці кнопку відповідного типу списку: Маркери , Нумерація . Для вибору іншого виду списку слід вибрати кнопку .
Якщо в будь-якому місці списку потрібно додати ще один рядок, то слід установити курсор у кінці попереднього рядка списку і натиснути клавішу Enter – буде вставлено додатковий рядок з відповідним номером чи маркером, а нумерація в усіх наступних рядках списку автоматично зміниться. Для видалення елемента списку його потрібно виділити і натиснути клавішу Delete – нумерація також автоматично зміниться.
V. Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM або
Раз, два! Пострибали!
Три, чотири! Назад стали.
Лапки вліво, лапки вправо.
Лапки вгору підняли.
Всі тихесенько присіли.
Потім знову підвелись.
І кружились, веселились, усміхнулись,
Й за науку знов взялись.
VІ. Усвідомлення набутих знань
с. 22 в. 1 – 2.
а) Дерево знань. Знайдіть терміни, які пов’язані із сьогоднішньою темою.
https://wordart.com/edit/ketgsbjr2gbz
б) Розв’яжіть сканворд.
https://learningapps.org/watch?v=pqmgbzxot17
VII. Формування вмінь та навичок
Скласти нумерований список дітей вашого класу.
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору (вправа із лазерною указкою).
Провести по стіні вліво-вправо, вгору-вниз, цифру 8.
VIII. Підбиття підсумків уроку
Вправа «Інтерв’ю»
ІХ. Самооцінювання
Аплодисменти.
1