Конспект уроку "Такий важливий абзац"

Про матеріал
Конспект 11 уроку з інформатики: "Такий важливий абзац" по підручнику Л. Козак
Перегляд файлу

4 клас. Урок 11.Такий важливий абзац

Мета:

  •              навчальна: ознайомити учнів з принципами абзаців; удосконалювати навички роботи в  текстовому редакторі, вміння встановлювати відступи абзацу;
  •              розвивальна: розвивати мислення, увагу;
  •              виховна: виховувати в учнів активність, грамотність, естетичний смак; підвищувати загальнокультурний рівень.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Епіграф до уроку:

Немає нічого сильнішого за знання, воно завжди і в усьому переважає…

Платон.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

Отже, темою сьогоднішнього уроку  є «Такий важливий абзац».

Вчитель: пояснює завдання до уроку:

  • Ознайомитися з принципами  форматування абзаців;
  • Встановлювати відступи абзацу, вирівнювання;
  • Удосконалити навички роботи в текстовому процесорі MS Word.

 

Спосіб виділення

Утримуючи натиснутою клавішу Ctrl,
клацнути на об’єкті

Двічі клацнути на об’єкті

Двічі клацнути на полях зліва від об’єкта

Протягуванням від початку до кінця при натиснутій лівій кнопці миші

Натиснути сполучення клавіш Ctrl + A

Клацнути на полях зліва від об’єкта

 Гра «Інфолото».  Встановіть відповідність між фрагментом тексту та способом його виділення.

Фрагмент тексту

Слово

Речення

Рядок

Абзац

Довільний

фрагмент

Весь документ

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

— Ви вивчили різні прийоми роботи з текстом та його фрагментами. На цьому уроці ми вивчатимемо про важливий і потрібний в тексті абзац.

 

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування або самостійна робота учнів з джерелом інформації.

Пояснення вчителя з елементами демонстрації презентації

Тексти в текстовому редакторі склада­ються з окремих абзаців.

За потреби кожен абзац на сторінці можна роз­ташувати по-іншому за допомогою відступів.

Абзац (в інформатиці) — це текст, написаний до натискання клавіші Enter (Слайд 1)

Абзац як об'єкт текстового документа має такі властивості: вирівнювання, відступи, міжрядковий інтервал та інші.

Зошит,  вправа 1 (ст. 27)

Вирівнювання абзацу визначає спосіб розташування рядків абзацу відносно його меж.

Зошит,  вправа 2 (ст. 27)

Якщо треба зробити відступ для першого рядка абзацу, ніколи не використовуй клавішу Пробіл.

Установлюй відступ позначкою на лінійці. Після натискання клавіші Enter новий абзац матиме такі самі відступи, як і попередній. (Слайд 4)

Щоб вирівняти текст у межах абзацу, скористайся інструментами

  • Вирівняти текст по лівому краю
  • Вирівняти текст по центру
  • Вирівняти текст по правому краю
  • Вирівняти текст по ширині (Слайд 5)

Можна встановити вирівнювання ліворуч, праворуч, по центру, за шириною. Вирівнювання за шириною здійснюється за рахунок автоматичного збільшення інтервалів між словами. Найчастіше для абзаців основного тексту документа встановлюють вирівнювання за шириною, а для заголовків тексту — по центру.

Відступи характеризують відстань усіх рядків абзацу від межі лівого та правого поля сторінки, а також відступ першого рядка абзацу відносно його лівої межі. Для різних абзаців текстового документа можна встановлювати відступи різної величини.

До абзацу можна застосувати стиль оформлення.

За допомогою стилів указують, яка частина тексту є:

  • назвою;
  • заголовком;
  • основною частиною.

Якщо працюєш у текстовому редакторі на комп'ютері, встанови курсор у будь-яке місце абзацу та вибери Стиль (Слайд 6)

Якщо працюєш у текстовому редакторі онлайн, установи курсор у будь-яке місце абзацу та вибери (Слайд 7)

VI. Усвідомлення і закріплення учнями вивченого матеріалу

Робота за комп’ютером (Додаток 1)

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.

Підручник ст. 137-138

  1. Практична робота за комп’ютерами.
  2. Вправи для очей.

VIІ. Підсумок уроку.

Рефлексія

Давайте, проаналізуємо чи справились ми із завданнями уроку.

 Проводиться з використанням методу «Рюкзак» та «Кольорові капелюшки»

 Вирушаючи в дорогу, ми беремо з собою необхідні речі. Закінчуючи урок, можна також зібрати «рюкзак», щоб узяти в дорогу знання, вміння, способи діяльності, рецепти досягнення успіху, настрій тощо.

 На слайді відображаються кольорові капелюшки: синій, червоний та жовтий. Жовтий - факти про знання та вміння; червоний – настрій, емоції;  синій - важливість уроку. Ви оберіть один капелюшок та висловіть свою думку про урок.

 

         

Виставлення оцінок та їх обґрунтування.

 

VIІI. Домашнє завдання.

  • Опрацювати матеріал § 11
  • Вибрати та набрати текст з підручника вашого улюбленого навчального предмета і відформатувати на власний смак.


Додаток 1

Завдання. У файлі Запрошення встанови параметри форматування символів та абзаців за зразком.

Зразок

  1. Відкрий документ Запрошення, що зберігається в папці Форматування тексту яка знаходиться на Робочому столі.
  2. Виділи перший абзац та встанови для нього вирівнювання – по правому краю, накреслення – Полужирный, розмір – 14 пт.
  3. Виділи другий абзац та встанови для нього такі параметри форматування: вирівнюванняпо центру, колір – темно-красный, розмір – 16 пт.
  4. Виділи 3-5 абзаци тексту, встанови для них такі параметри: вирівнюванняза шириною, відступ першого рядка абзацу1,25 см; інтервали зліва та справапо 1 см, міжрядковий інтервал1,15 пт, розмір – 14 пт. Форматування символів за зразком.
  5. Виділи останній абзац (підпис) та встанови такі параметри форматування: вирівнювання – по правому краю, інтервали перед та після абзацу6 пт, колір – красный, розмір – 16 пт.
  6. Закрий та збережи результати своєї роботи.

1

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 жовтня 2022
Переглядів
927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку