Урок української мови у 2 класі "Подовжені м’які приголосні звуки, позначення їх на письмі. Перенос слів з подвоєними приголосними".

Про матеріал

Урок української мови з ущильненням матеріалу після карантину. Мета уроку: - розвивати зв'язне мовлення, вміння спостерігати, порівнювати; фонематичний слух, орфографічну пам'ять;- формувати поняття про подовжені м'які приголосні звуки, із способом позначення їх на письмі; навички грамотного письма та переносу;- виховувати старанність, уважність, почуття дружби, товаришування.

Перегляд файлу

Урок: українська мова, 2 клас

(Назаренко Л.А.)

Тема: Подовжені м’які приголосні звуки, позначення їх на письмі. Перенос слів з подвоєними приголосними.

Мета: - розвивати зв’язне мовлення, вміння спостерігати, порівнювати;  фонематичний слух, орфографічну пам’ять;

- формувати поняття про подовжені м’які приголосні звуки, із способом позначення їх на письмі; навички грамотного письма та переносу;

- виховувати старанність, уважність,  почуття дружби, товаришування.

 

І. ОМ. +  Психологічний настрій класу.

- Сьогодні мені будуть допомагати Сніговички. (Слайд 2)

- Розтопивши сніжинки, ви дізнаєтесь, якими хочемо бачити вас сьогодні я і мої помічники.

У важними

Р озумними

О рганізованими

К мітливими

ІІ. Перевірка домашнього завдання (с. 57, вправа 155)

1. Фронтальне опитування

  • Прочитайте уривки з віршів.
  • Назвіть слова в рядках, які закінчуються однаково.
  • Які звуки в цих словах однакові?
  • Замість якого слова в одному з уривків ужито слово він?
  • Поясніть, з якою метою.

  ІІІ. Актуалізація опорних знань + Проблемна ситуація. (Слайд 3)

 1. Гра «Порівняй кількість звуків!»

— Визначте кількість звуків у словах і поставте знаки  «<»,  «>»,  « = ».
- Проблемне питання: остання пара слів.

ІV. Дослідницька робота.

1.    Робота за підручником (с 57-58)

А) Вправа 156

Учні читають речення.

  • Спишіть парами виділені слова. Порівняйте вимову. У яких виділених словах м'які приголосні звуки вимовляються подов­жено?

В) висновок

- Як на письмі позначено подовжені м’які приголосні? (позначено двома однаковими буквами)

Б) За презентацією  (Слайд 4)

  • - Прочитайте слова парами, порівняйте вимову м’яких приголосних. Як на письмі позначаються подовжені м’які приголосні? (позначаються двома однаковими буквами)
  •  Зробіть висновок, як позначається на письмі м'який подовжений звук.
  • Звірте свій висновок з правилом на с. 57.
  • Запишіть у стовпчик слова з подвоєними приголосними: взуття, проміння, гілля.(І на дошці)

V. Повідомлення теми і мети.

- Хто здогадався, чого ми сьогодні будемо вчитися? Так, ми навчимося правильно вимовляти, писати та переносити слова із подвоєними м’якими приголосними.

 

Танцювальна фізкультхвилинка «Зимонька вітає нас»

- Сніговички запрошують нас відпочити.

 

VІ. Первинне сприйняття нового матеріалу.

1. Вивчення правила.

- Ще раз прочитайте правило хором.

(Слайд 5)

- А тепер спробуйте, згадавши правило, розтопити сніжинки, що закрили слова у ньому.

2. Вправа «Модельєр» (За презентацією)

Сніговик всю ніч не спав,

Слова до моделі добирав.

Ви йому допоможіть,

Слово до схеми доберіть!

О — О =: О                                   

Плаття, читання, колосся, волосся, життя, узлісся.

3. Звукові моделі

А) слів взуття, проміння, гілля  (Під керівництвом вчителя на дошці)

Б) відгадок загадок (Слайди 6, 7, 8)(Відгадки записують у стовпчик + звукові моделі (учні на дошці і у зошитах + звірити за презентацією)

4. Проблемне питання. (Слайд 10)

- Хто із сніговиків, на вашу думку, поділив слова для переносу правильно?

4. Знайомство із правилом (с.58)

- Так хто із сніговиків правильно поділив слова?

5. Вправляння у поділі слів на склади та для переносу.

А) слів гілля, проміння, взуття, волосся, насіння, латаття (на дошці і у зошитах)

 

VІІ. Узагальнення вивченого.

1. Звуко-буквений аналіз (Слайд 11) (1 слово із вчителем, 2 і 3 – двоє учнів біля дошки, інші – у зошитах, потім перевіряють за презентацією)

Дуже треба для науки

Полічити звуки й букви.

Змагання - … б, … зв.

Обличчя - … б, … зв.

Бадилля – … б, … зв.

- Поділіть ці слова для переносу (і учні на дошці).

 

2. Вправа «Фотографи» + інд.картки. (Слайд 12)

Вправа 162.  Прочитати прислів’я. «Сфотографувати» 2 на вибір. Записати з пам’яті.

 

3.  Інд.картки + «Тренажери» в парі: вставити пропущені букви - або дві, або одну.

дозвілля, колосся, порося, заняття, третя, дядя, знаряддя, каміння, пізня, Кузя, галуззя.

- Хто перевірив себе? У кого не було помилок? А у кого помилок було 3 і менше?

 

VІІІ. Д/З вивчити правила с.57,59, впр.166 (з.2 + виписати слова з подовженими м’якими приголосними + письмово поділити для переносу).

 

ІХ. ПУ.СО.РФ.

- Визначте і покажіть за сніговичками свій настрій на початку уроку, в середині, наприкінці. Намалюйте на полях обличчя сніговичка і домалюйте вираз, з яким він оцінив би вашу роботу у зошиті.

- Урок закінчено. А я і сніговики вважаємо, що ви сьогодні просто молодці!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мартинайтус Оксана
    Цікаво подивитися слайди.
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
7790
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку