Урок української мови з ущильненням матеріалу після карантину. Мета уроку: - розвивати зв'язне мовлення, вміння спостерігати, порівнювати; фонематичний слух, орфографічну пам'ять;- формувати поняття про подовжені м'які приголосні звуки, із способом позначення їх на письмі; навички грамотного письма та переносу;- виховувати старанність, уважність, почуття дружби, товаришування.
Урок: українська мова, 2 клас
(Назаренко Л.А.)
Тема: Подовжені м’які приголосні звуки, позначення їх на письмі. Перенос слів з подвоєними приголосними.
Мета: - розвивати зв’язне мовлення, вміння спостерігати, порівнювати; фонематичний слух, орфографічну пам’ять;
- формувати поняття про подовжені м’які приголосні звуки, із способом позначення їх на письмі; навички грамотного письма та переносу;
- виховувати старанність, уважність, почуття дружби, товаришування.
І. ОМ. + Психологічний настрій класу.
- Сьогодні мені будуть допомагати Сніговички. (Слайд 2)
- Розтопивши сніжинки, ви дізнаєтесь, якими хочемо бачити вас сьогодні я і мої помічники.
У важними
Р озумними
О рганізованими
К мітливими
ІІ. Перевірка домашнього завдання (с. 57, вправа 155)
1. Фронтальне опитування
ІІІ. Актуалізація опорних знань + Проблемна ситуація. (Слайд 3)
1. Гра «Порівняй кількість звуків!»
— Визначте кількість звуків у словах і поставте знаки «<», «>», « = ».
- Проблемне питання: остання пара слів.
ІV. Дослідницька робота.
1. Робота за підручником (с 57-58)
А) Вправа 156
Учні читають речення.
В) висновок
- Як на письмі позначено подовжені м’які приголосні? (позначено двома однаковими буквами)
Б) За презентацією (Слайд 4)
V. Повідомлення теми і мети.
- Хто здогадався, чого ми сьогодні будемо вчитися? Так, ми навчимося правильно вимовляти, писати та переносити слова із подвоєними м’якими приголосними.
Танцювальна фізкультхвилинка «Зимонька вітає нас»
- Сніговички запрошують нас відпочити.
VІ. Первинне сприйняття нового матеріалу.
1. Вивчення правила.
- Ще раз прочитайте правило хором.
(Слайд 5)
- А тепер спробуйте, згадавши правило, розтопити сніжинки, що закрили слова у ньому.
2. Вправа «Модельєр» (За презентацією)
Сніговик всю ніч не спав,
Слова до моделі добирав.
Ви йому допоможіть,
Слово до схеми доберіть!
— О — О =: О
Плаття, читання, колосся, волосся, життя, узлісся.
3. Звукові моделі
А) слів взуття, проміння, гілля (Під керівництвом вчителя на дошці)
Б) відгадок загадок (Слайди 6, 7, 8)(Відгадки записують у стовпчик + звукові моделі (учні на дошці і у зошитах + звірити за презентацією)
4. Проблемне питання. (Слайд 10)
- Хто із сніговиків, на вашу думку, поділив слова для переносу правильно?
4. Знайомство із правилом (с.58)
- Так хто із сніговиків правильно поділив слова?
5. Вправляння у поділі слів на склади та для переносу.
А) слів гілля, проміння, взуття, волосся, насіння, латаття (на дошці і у зошитах)
VІІ. Узагальнення вивченого.
1. Звуко-буквений аналіз (Слайд 11) (1 слово із вчителем, 2 і 3 – двоє учнів біля дошки, інші – у зошитах, потім перевіряють за презентацією)
Дуже треба для науки
Полічити звуки й букви.
Змагання - … б, … зв.
Обличчя - … б, … зв.
Бадилля – … б, … зв.
- Поділіть ці слова для переносу (і учні на дошці).
2. Вправа «Фотографи» + інд.картки. (Слайд 12)
Вправа 162. Прочитати прислів’я. «Сфотографувати» 2 на вибір. Записати з пам’яті.
3. Інд.картки + «Тренажери» в парі: вставити пропущені букви - або дві, або одну.
дозвілля, колосся, порося, заняття, третя, дядя, знаряддя, каміння, пізня, Кузя, галуззя.
- Хто перевірив себе? У кого не було помилок? А у кого помилок було 3 і менше?
VІІІ. Д/З вивчити правила с.57,59, впр.166 (з.2 + виписати слова з подовженими м’якими приголосними + письмово поділити для переносу).
ІХ. ПУ.СО.РФ.
- Визначте і покажіть за сніговичками свій настрій на початку уроку, в середині, наприкінці. Намалюйте на полях обличчя сніговичка і домалюйте вираз, з яким він оцінив би вашу роботу у зошиті.
- Урок закінчено. А я і сніговики вважаємо, що ви сьогодні просто молодці!